Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jag fick swish tillbaka på musmattan så det är vad som kommer ske för er också. Händer titt som tätt. Glöm och gå vidare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrDelaney:

Produkt: LaCie Rugged Mini extern SSD 2TB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/harddiskar-l...
Kategori: Lagring
PriceRunner : https://www.pricerunner.se/pl/36-3217330183/Haarddiskar/LaCie...
Pris: 1190kr

2190 igen? Felskrivning hos Elgiganten, igen?

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrDelaney:

Produkt: LaCie Rugged Mini extern SSD 2TB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/harddiskar-l...
Kategori: Lagring
PriceRunner : https://www.pricerunner.se/pl/36-3217330183/Haarddiskar/LaCie...
Pris: 1190kr

Var det här en felaktig prissättning?
Pricerunner visar 1 190 kr, men produktsidan visar 2 190 kr, även när jag är inloggad …

Edit: … och nu är sidan borta …

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Var det här en felaktig prissättning?
Pricerunner visar 1 190 kr, men produktsidan visar 2 190 kr, även när jag är inloggad …

Edit: … och nu är sidan borta …

Den låg uppe för 1190 när jag kikade, men verkade ha försvunnit rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Den låg uppe för 1190 när jag kikade, men verkade ha försvunnit rätt snabbt.

Kan bekräfta att jag såg den för rabatterat pris men köpte inte.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kan bekräfta att jag såg den för rabatterat pris men köpte inte.

Även jag såg det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

2190 igen? Felskrivning hos Elgiganten, igen?

Sedan många år har jag blockat CDON, nu det är dags för Elgiganten att få samma behandling efter otaliga fadäser och ett märkligt och oseriöst beteende.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag fick swish tillbaka på musmattan så det är vad som kommer ske för er också. Händer titt som tätt. Glöm och gå vidare.

Jag ska få 2 st levererade imorgon. 😀

Permalänk
Skrivet av Halldin:

någon som vet om elgiganten eller power prismatchar med amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

någon som vet om elgiganten eller power prismatchar med amazon?

Brukar inte appliceras på tillfälliga reor, bara ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Brukar inte appliceras på tillfälliga reor, bara ordinarie pris.

Brukar gälla på andra reor men inte om det har speciella krav (typ gäller endast nyöppnade varuhuset i Stockholm) eller om det är slut i lager hos företaget som har rean.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Produkt: Ugreen 36w USB-C PD/QC3.0-laddare (två uttag).
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B07ZT69MHK
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: -
Pris: 135kr

Glöm inte att aktivera 35%-vouchern.
36watt max/enhet, 18watt max/två enheter.

Edit: Vouchern finns ej kvar

Edit #2: Uppe igen, dock med 30% voucher.

Nu uppe igen på 134:- utan voucher

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrasseC:

Jag ska få 2 st levererade imorgon. 😀

hax!

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nu uppe igen på 134:- utan voucher

Kanske dum fråga, men något som är bättre med denna än IKEAs nya 34W för 40kr mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Produkt: Logitech G915 TKL Tactile
Länk: https://www.amazon.se/-/en/Tenkeyless-Lightspeed-Mechanical-L...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5390098
Pris: 1320kr

Detta tangentbord kan jag rekommendera. Mycket skönt och väldigt praktiskt då man behöver växla mellan stationär dator (dongle) och jobb-laptop (Bluetooth). 1320kr är ett bra pris!

Tack för detta tipset! Haft ögonen på brädan ett tag men inte slagit till tidigare, beställde nu. Älskar låga tangenter.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArvidL:

Produkt: Pop-up grenuttag med 3 uttag & USB-portar
Länk: https://www.netonnet.se/art/nosection/andersson-desktop-3-way...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: Finns ej, tidigare pris 269 kr
Pris: 79 kr

Kan va smidigt vid vissa skrivbord/arbetsbänkar.

Vilken styggelse! Svårt att se användningsområdet...

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Vilken styggelse! Svårt att se användningsområdet...

Jag tänkte tvärtom, fan vad nice! Kanske skulle ha haft en sån. Jag har en lång limpa med typ 7-8 uttag under skrivbordet men ibland skulle man ju behöva ström ovanpå skrivbordet och inte under. Har redan ett oanvänt hål i skrivbordet i hörnet där jag i så fall tänkte ha den här, behöver nog bara borra upp det lite större. Nice att kunna ha den nere när den inte behövs och sedan ploppa upp den när den behövs, istället för att åla in under skrivbordet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag tänkte tvärtom, fan vad nice! Kanske skulle ha haft en sån. Jag har en lång limpa med typ 7-8 uttag under skrivbordet men ibland skulle man ju behöva ström ovanpå skrivbordet och inte under. Har redan ett oanvänt hål i skrivbordet i hörnet där jag i så fall tänkte ha den här, behöver nog bara borra upp det lite större. Nice att kunna ha den nere när den inte behövs och sedan ploppa upp den när den behövs, istället för att åla in under skrivbordet.

Där ser man! Själv tycker lösningen är lika ful som att bara ha en skarvdosa liggandes på skrivbordet.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Jag får endast priset 2547 kr och inte 2232 kr som prisjakt hävdar, är det något jag gör fel? https://www.amazon.se/Crucial-PCIe-NVMe-till-3500MB/dp/B0CCNB...

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Jag får endast priset 2547 kr och inte 2232 kr som prisjakt hävdar, är det något jag gör fel? https://www.amazon.se/Crucial-PCIe-NVMe-till-3500MB/dp/B0CCNB...

Nej du gör inget fel, priset är ändrat / höjt sedan tipset postades i morse.

Amazons priser är dynamiska och kan ändras när som helst och Prisjakt hänger inte alltid med i den uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Baseus 65W laddare <-- skulle den funka för en vanlig HP laptop eller Chromebook som normalt tar usb-c? Det står Macbook listade bara.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Baseus 65W laddare <-- skulle den funka för en vanlig HP laptop eller Chromebook som normalt tar usb-c? Det står Macbook listade bara.

Ska inte vara något problem så länge den inte behöver mer än 65w. Samma standard på laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Baseus 65W laddare <-- skulle den funka för en vanlig HP laptop eller Chromebook som normalt tar usb-c? Det står Macbook listade bara.

i teorin borde det fungera. i praktiken är det ... komplicerat.
Jag har en HP laptop som borde kunna laddas via USB-C men att koppla in den i en 100w baseus laddare + usb kabel gör ingenting. endast när jag byter kabel till en annan typ (fortfarande baseus) kan den laddas.
Så PD-handslag kan vara ganska funky. det kanske inte fungerar som det ska. men du kan åtminstone lämna tillbaka den om så är fallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

i teorin borde det fungera. i praktiken är det ... komplicerat.
Jag har en HP laptop som borde kunna laddas via USB-C men att koppla in den i en 100w baseus laddare + usb kabel gör ingenting. endast när jag byter kabel till en annan typ (fortfarande baseus) kan den laddas.
Så PD-handslag kan vara ganska funky. det kanske inte fungerar som det ska. men du kan åtminstone lämna tillbaka den om så är fallet

Och detta är en av anledningarna varför jag passionerat hatar USB-C.

Permalänk

Såg att det under vanliga fyndsidan nyligen kommit upp ett par Sennheiser-hörlurar till bra pris (Amazon-special, enklare förpackning jadda...). Men vill bara säga att det som ligger till det priset är ett par öppna hörlurar, vilket inte alltid är vad man vill ha. Googla open vs closed headphones och se om öppna är vad du vill ha. Hifi-entusiaster brukar föredra öppna, ev mixare med - men tror att de flesta vill ha slutna. Men det är bara en gissning. Ohmtal osv har jag inte kollat. Blev så sugen själv, men så såg jag att de var öppna. Jag slipper gärna ljudet omkring mig när jag lyssnar på musik (om du inte har det tyst och gött när du lyssnar då). Annars är detta ett par superlurar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

i teorin borde det fungera. i praktiken är det ... komplicerat.
Jag har en HP laptop som borde kunna laddas via USB-C men att koppla in den i en 100w baseus laddare + usb kabel gör ingenting. endast när jag byter kabel till en annan typ (fortfarande baseus) kan den laddas.
Så PD-handslag kan vara ganska funky. det kanske inte fungerar som det ska. men du kan åtminstone lämna tillbaka den om så är fallet

Bara en fråga, har du kört update via HP Assistant? Haft problem med laddare på jobbet och det släpps hotfixes då och då som är just för detta. Kan vara värt att kolla

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 599 SE tänker du nog på.

Skrivet av spacedebree:

Såg att det under vanliga fyndsidan nyligen kommit upp ett par Sennheiser-hörlurar till bra pris (Amazon-special, enklare förpackning jadda...). Men vill bara säga att det som ligger till det priset är ett par öppna hörlurar, vilket inte alltid är vad man vill ha. Googla open vs closed headphones och se om öppna är vad du vill ha. Hifi-entusiaster brukar föredra öppna, ev mixare med - men tror att de flesta vill ha slutna. Men det är bara en gissning. Ohmtal osv har jag inte kollat. Blev så sugen själv, men så såg jag att de var öppna. Jag slipper gärna ljudet omkring mig när jag lyssnar på musik (om du inte har det tyst och gött när du lyssnar då). Annars är detta ett par superlurar!

Har köpt och testat dessa under förra rean när de låg på 899kr och precis som du säger de läcker väldigt mycket ljud din sambo kommer hata dig, men å andra sidan så låter ljudbilden väldigt "neutral" och klar bland de bästa lurarna jag testat, de mår bra av att drivas av en enklare DAC typ FiiO E10K

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7500F ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Såg att det under vanliga fyndsidan nyligen kommit upp ett par Sennheiser-hörlurar till bra pris (Amazon-special, enklare förpackning jadda...). Men vill bara säga att det som ligger till det priset är ett par öppna hörlurar, vilket inte alltid är vad man vill ha. Googla open vs closed headphones och se om öppna är vad du vill ha. Hifi-entusiaster brukar föredra öppna, ev mixare med - men tror att de flesta vill ha slutna. Men det är bara en gissning. Ohmtal osv har jag inte kollat. Blev så sugen själv, men så såg jag att de var öppna. Jag slipper gärna ljudet omkring mig när jag lyssnar på musik (om du inte har det tyst och gött när du lyssnar då). Annars är detta ett par superlurar!

Jepp de är öppna så OM du har folk i närheten som kan störa sig på det läckande ljudet så kan det vara ett problem.
Men om du inte har det (om du är singel eller åtminstone har en stängd dörr emellan dina närmsta) så skulle jag säga att öppna generellt är den bättre lösningen! Enda nackdelen är att öppna kan ha lite svårare att ge bra bastryck men är de rätt designade så kirrar de det
(HD599 är långt från basmonster kan tilläggas!)

...

Jag såg nu förresten att mitt färska tips togs bort, men det är helt OK då någon ju redan hade tipsat om dem för någon dag sen!
Klantigt av mig att missa det.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av edson:

Produkt: LG UltraGear 27GP850 27" Gaming QHD IPS
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08VS8YG8H/
Kategori: Bildskärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5729459
Pris: 2944:-

Ingen som tipsat om denna ännu?
Go-to 27" 1440p IPS-skärm och sällan jag sett den <3000kr, ens under Black Friday.

Tack för det här tipset. Jag har en Samsung 23" (2048x1152) med TN-panel, DVI och VGA. Texten i terminalen på en 4K-skärm blir alldeles för liten så jag har tittat efter något i den här upplösningen men något bredare. Det här priset är dock riktigt bra.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Tack för det här tipset. Jag har en Samsung 23" (2048x1152) med TN-panel, DVI och VGA. Texten i terminalen på en 4K-skärm blir alldeles för liten så jag har tittat efter något i den här upplösningen men något bredare. Det här priset är dock riktigt bra.

Kul! Jag kan intyga att det är en toppenskärm då jag äger en själv och det lär bli en gigantisk uppdatering för din del, ser ut som din skärmmodell är 10år+ (15?)

Grattis till ett bra köp! 🥳