Permalänk

Kommer bli intressant om Redacteds fuskare tar sig in på den nya banan. Blir en kul upplevelse.
Ökar hela tiden nu mängden fuskare på Redacted i alla fall och det är de uppenbara med bara HK hela tiden.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Kommer bli intressant om Redacteds fuskare tar sig in på den nya banan. Blir en kul upplevelse.
Ökar hela tiden nu mängden fuskare på Redacted i alla fall och det är de uppenbara med bara HK hela tiden.

Ja det ska bli intressant, är ju inte lika mycket infekterat som i dem föregående spelen i serien. Kollade på lite livestreams igår för dem som hade early - access och det ska bli kul med lite urban warfare 😊

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Ja det ska bli intressant, är ju inte lika mycket infekterat som i dem föregående spelen i serien. Kollade på lite livestreams igår för dem som hade early - access och det ska bli kul med lite urban warfare 😊

Skulle inte kalla detta Urban Warfare. Hade den varit mer lik Seine Crossing det hade varit gött mer urban för mig eller varför inte Grand Bazar. Sorry men gillade verkligen inte den här banan. Det värsta är att de tog bort Redacted med så nu har jag inget att spela.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Är det fuskare med handkontroll och sån där chronus ni snackar om nu eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Skulle inte kalla detta Urban Warfare. Hade den varit mer lik Seine Crossing det hade varit gött mer urban för mig eller varför inte Grand Bazar. Sorry men gillade verkligen inte den här banan. Det värsta är att de tog bort Redacted med så nu har jag inget att spela.

Instämmmer helt. Den här banan var riktigt usel. Hade önskat en ny Grand Bazaar. Dessutom upplevde jag det som en enorm fördel för ena laget (östra sidan) när den går igång. Lirade 6 matcher varav 6 vanns av det högra laget, med ca 5-600 tickets.

Nej, saknar redan redacted.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Skulle inte kalla detta Urban Warfare. Hade den varit mer lik Seine Crossing det hade varit gött mer urban för mig eller varför inte Grand Bazar. Sorry men gillade verkligen inte den här banan. Det värsta är att de tog bort Redacted med så nu har jag inget att spela.

Det var väl bara för att du fick usel stats i samma runda som jag var inne på Lirar för det mesta BT och Blasco för att spota och blocka. Men det är en riktig camper - map precis som Arica Harbour, bara hålla sig gömd haha

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Instämmmer helt. Den här banan var riktigt usel. Hade önskat en ny Grand Bazaar. Dessutom upplevde jag det som en enorm fördel för ena laget (östra sidan) när den går igång. Lirade 6 matcher varav 6 vanns av det högra laget, med ca 5-600 tickets.

Nej, saknar redan redacted.

Ja högra sidan vinner typ alltid för den har närmare och lättare...
C punkten är galen med, vet inte vart man ska ta cover.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Ja högra sidan vinner typ alltid för den har närmare och lättare...
C punkten är galen med, vet inte vart man ska ta cover.

Haha kollade när Enders lirade igår, 800-0 på 5 minuter och han skyllde på allt mellan himmel och jord. 🤣

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Lirade 5-6 games på Haven igår och jag tyckte den var skittråkig.

Tillbaka till BF1, igen.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Körde 8 rundor på Haven, den växte på en och jag gillade den.
Visst finns det en fördel att starta på den östra sidan verkar det som då den sidan har en större tendens till att vinna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Är det fuskare med handkontroll och sån där chronus ni snackar om nu eller?

Nope riktiga PC hackers med Aimbots. Finns en hel del Chronus användare med, men det gör mig inget. Inte lika irriterande som dessa aimbotters.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Det var väl bara för att du fick usel stats i samma runda som jag var inne på Lirar för det mesta BT och Blasco för att spota och blocka. Men det är en riktig camper - map precis som Arica Harbour, bara hålla sig gömd haha

Ja vad ska man göra. Man blir skjuten från varje håll. Känns som att det är bättre att köra med Mckay och hoppa upp på högre byggnader. Försöker också att köra med AK5C, men den är lite average. Nej verkligen ingen bana för mig.

Ser fan inget med 105 i FOV på den banan heller. Allt bara smälter ihop.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ja vad ska man göra. Man blir skjuten från varje håll. Känns som att det är bättre att köra med Mckay och hoppa upp på högre byggnader. Försöker också att köra med AK5C, men den är lite average. Nej verkligen ingen bana för mig.

Ser fan inget med 105 i FOV på den banan heller. Allt bara smälter ihop.

Jo det är en Mckay - madness bana, men jag kör Blasco och lyckas ändå lyckas skrapa ihop en top ~5 med XP 😎

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ja vad ska man göra. Man blir skjuten från varje håll. Känns som att det är bättre att köra med Mckay och hoppa upp på högre byggnader. Försöker också att köra med AK5C, men den är lite average. Nej verkligen ingen bana för mig.

Ser fan inget med 105 i FOV på den banan heller. Allt bara smälter ihop.

Jag har också kört runt 105 i FOV sedan Redacted och det är riktigt gött och ger bra tempo. På Haven fungerar det inte alls.

Men en annan fråga, hur tusan låser jag upp AK5C? Måste jag köpa Battle Pass för detta? På någon WIKI stod det att man skulle ha 15 000 Engineer-poäng och i spelet stod det level 19 Battle Pass bla bla. Tycker det är rörigt, eller så är det bara jag som är efterbliven som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag har också kört runt 105 i FOV sedan Redacted och det är riktigt gött och ger bra tempo. På Haven fungerar det inte alls.

Men en annan fråga, hur tusan låser jag upp AK5C? Måste jag köpa Battle Pass för detta? På någon WIKI stod det att man skulle ha 15 000 Engineer-poäng och i spelet stod det level 19 Battle Pass bla bla. Tycker det är rörigt, eller så är det bara jag som är efterbliven som vanligt.

Du låser upp den via battlepass, men den är gratis så bara att nöta på tills du är på tier 19 i battlepass så får du den. Så du behöver inte köpa någonting.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Du låser upp den via battlepass, men den är gratis så bara att nöta på tills du är på tier 19 i battlepass så får du den. Så du behöver inte köpa någonting.

Ah, då är jag med. Då nöter jag vidare. Tack för snabbt svar!

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Jo det är en Mckay - madness bana, men jag kör Blasco och lyckas ändå lyckas skrapa ihop en top ~5 med XP 😎

Ge mig lite tid så jag anpassar mig Kommer blir BSV och ett hus hela rundan som Arica H. För övrigt så är det fan lättare att ta sig runt på Arica än här om jag ska vara ärlig.

Skrivet av Viktorph:

Jag har också kört runt 105 i FOV sedan Redacted och det är riktigt gött och ger bra tempo. På Haven fungerar det inte alls.

Men en annan fråga, hur tusan låser jag upp AK5C? Måste jag köpa Battle Pass för detta? På någon WIKI stod det att man skulle ha 15 000 Engineer-poäng och i spelet stod det level 19 Battle Pass bla bla. Tycker det är rörigt, eller så är det bara jag som är efterbliven som vanligt.

Jag köpte Ultimate Pass och då får man båda vapen på en gång.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som får såhär? Det är endast i Battlefield 2042 jag får såhär. Jag har provat ALLT jag hittat på youtube samt olika forum när jag googlat. Jag har provat installera äldre drivrutiner utan framgång. Och igår kom en helt ny drivrutin som jag laddade ner i hopp om en fix. Men icke.. Problemet kvarstår...

Som sagt, det är endast i 2042 det inte fungerar!

Specs i signatur

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Skrivet av Cryqer:

<Uppladdad bildlänk>

Är det någon mer än jag som får såhär? Det är endast i Battlefield 2042 jag får såhär. Jag har provat ALLT jag hittat på youtube samt olika forum när jag googlat. Jag har provat installera äldre drivrutiner utan framgång. Och igår kom en helt ny drivrutin som jag laddade ner i hopp om en fix. Men icke.. Problemet kvarstår...

Som sagt, det är endast i 2042 det inte fungerar!

Specs i signatur

Kan du testa att ändra i inställningar i My Documents och välja DX11 istället för DX12?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Körde en runda igår tidigt. Falck och smoke smoke smoke gav top spot och höll mig levande ganska länge första halvan av matchen, startade på vänstra sidan och team vann med en 300 nånting. Men så fort man började utforska banan lite mer (jag är ju tyvärr lite för pushig) så blev man skjuten från alla håll och kanter. Tror jag kommer köra lite mer support med Casper på denna. Men som ni varit inne på, lite mycket Arica över det…

Kommer köra upp AK5:an men sen tillbaka till AEK. Ingen som har satt upp Redacted i Portal som drar folk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

<Uppladdad bildlänk>

Är det någon mer än jag som får såhär? Det är endast i Battlefield 2042 jag får såhär. Jag har provat ALLT jag hittat på youtube samt olika forum när jag googlat. Jag har provat installera äldre drivrutiner utan framgång. Och igår kom en helt ny drivrutin som jag laddade ner i hopp om en fix. Men icke.. Problemet kvarstår...

Som sagt, det är endast i 2042 det inte fungerar!

Specs i signatur

Antar du kört DDU för att nolla alla driver eller DxDiag för och se om där är fel på DirectX?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Testade nya banan vad händer? Folk med 45-60 kills å som inte går att ta död på...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Testade nya banan vad händer? Folk med 45-60 kills å som inte går att ta död på...

Flera som säger detsamma, det är en camper-karta deluxe.. hade 42 igår som Blasco..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Kolla in SQUiD G guide till nya kartan... så kommer ni längre i rundorna

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

#Battlefield2042.

🔹 Fixed CQ 64p playlist on PC, PS5, XBX|S.
🔹 Haven: XBX|S freezing issue will be fixed tomorrow via hotfix.
🔹 Visual Weapon Recoil issues will be fixed via hotfix or in the next game update.
🔹 DICE will bring back the MI-240 Super Hind & Condor on BT asap.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckas köpa detta spel som dvd utgåva? Verka gå att köpa från Polen men då saknar den svensk text.

Permalänk

Spelade mot Nickel igår som är en av de bästa BF spelarna genom tiderna och han hade också svårt att spela på den här mappen. Tror han hade 17/8 på en bana som jag spelade mot han.

Det var bara att hålla sig borta från honom inom 10m radie så hade han ingen chans Nej den här banan är inte för oss rushers.
Nu har folk också börjat lägga massa claymores på varenda jäkla trappa med

Sen tycker jag tickets går åt snabbt borde vara det dubbla.

Vi var båda överens att Haven är en sämre version av Arica.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jäkla Microsoft att lägga sig i vad man spelar...

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Spelade mot Nickel igår som är en av de bästa BF spelarna genom tiderna och han hade också svårt att spela på den här mappen. Tror han hade 17/8 på en bana som jag spelade mot han.

Det var bara att hålla sig borta från honom inom 10m radie så hade han ingen chans Nej den här banan är inte för oss rushers.
Nu har folk också börjat lägga massa claymores på varenda jäkla trappa med

Sen tycker jag tickets går åt snabbt borde vara det dubbla.

Vi var båda överens att Haven är en sämre version av Arica.

Haha så är det alltid, det är banans fel inte spelarna som blir bättre hela tiden? Alltid samma gnäll om kartor, att man blir skjuten kors och tvärs utav Aliens (enligt Enders på Haven) 😂

Skrivet av Xyze:

<Uppladdad bildlänk>

Jäkla Microsoft att lägga sig i vad man spelar...

Wut? Vad menar du nu? 😎

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Wut? Vad menar du nu? 😎

Kollade senaste i forumet och denna + Microsoft-tråden låg överst. Det såg ut som på bilden för mig.

Jag försökte vara lustig 😅

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |