Permalänk
Medlem

Värde på ett Titan Xp?

Som rubriken lyder har jag ett titan Xp köpt här via sweclockers för några år sen, länk till kortet https://www.nvidia.com/sv-se/titan/titan-xp/
Jag funderar på att sälja av det, vad kan värdet vara på ett sånt här kort idag? Just nu sitter ett Evga hybridkylnings kit monterat men original kylare finns.
Tacksam för rådgivning på prissättning om försäljning blir aktuellt 🙂.

//Virtual

Permalänk
Medlem

Samma som begagnatpriset på ett 1070, kanske 1080 skulle jag vilja säga. Det tillhör ju pascal, 7 år gammalt.

1400-1600 kanske imo.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Samma som begagnatpriset på ett 1070, kanske 1080 skulle jag vilja säga. Det tillhör ju pascal, 7 år gammalt.

1400-1600 kanske imo.

nja, snarare som ett 1080 Ti (eller lite mer)
så snarare 2-2.5k skulle jag säga

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

nja, snarare som ett 1080 Ti (eller lite mer)
så snarare 2-2.5k skulle jag säga

Ja precis, det är väl det starkaste kortet i pascal serien? Det låter ändå som att det är värt att slänga ut det på försäljning.

//Virtual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virtual:

Ja precis, det är väl det starkaste kortet i pascal serien? Det låter ändå som att det är värt att slänga ut det på försäljning.

//Virtual

självklart, tycker oftast att man får ganska rimligt betalt på här på marknaden för det mesta man lägger ut

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virtual:

Som rubriken lyder har jag ett titan Xp köpt här via sweclockers för några år sen, länk till kortet https://www.nvidia.com/sv-se/titan/titan-xp/
Jag funderar på att sälja av det, vad kan värdet vara på ett sånt här kort idag? Just nu sitter ett Evga hybridkylnings kit monterat men original kylare finns.
Tacksam för rådgivning på prissättning om försäljning blir aktuellt 🙂.

//Virtual

RTX 3060 prestar någorlunda likvärdigt, dock RTX så aningen under vad ett begagnat 3060 går för

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virtual:

Som rubriken lyder har jag ett titan Xp köpt här via sweclockers för några år sen, länk till kortet https://www.nvidia.com/sv-se/titan/titan-xp/
Jag funderar på att sälja av det, vad kan värdet vara på ett sånt här kort idag? Just nu sitter ett Evga hybridkylnings kit monterat men original kylare finns.
Tacksam för rådgivning på prissättning om försäljning blir aktuellt 🙂.

//Virtual

Titan korten är ju lite speciella.
Så dom är värda lite mer än vad "normala" kort med motsvarande prestanda är.
Vanliga 1080TI kort ligger på ~2000:-, så 2500-3000 är inte orimligt.
Och jag gissar på att Titan XP kommer att hålla det värdet.