Snabbkoll: Använder du trådlöst headset?

Permalänk
Medlem

Hemma Nej, på jobbet Ja. Så jag röstade på båda alternativen fast ena anonymt via jobbet och andra inloggad. Påverkar ju inte resultatet då men nåväl, det stämmer ju med både Ja och nej för mig 😜

Överlag inte fan av trådlösa prylar faktiskt. Men skaffade mig ett par trådlösa lurar att ha på jobbet faktiskt och när jag går den dagliga promenaden efter jobbet är de nice att ha också.

Men hemma, näe, där är jag inte ännu. Kör allt trådat, allt alltid redo för användning utan att jag behöver bry mig. Bara tuta och köra. Mer prestanda för pengarna och med tanke på att jag har saker länge innan jag byter inga batterier som börjar ge upp med tiden att bry sig om.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Båda såklart.

Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi, EL-8 Titanium
Även XM4 på gymmet.

Blir inte xm4 jävligt svettiga att ha på sig under gymmet? Har ett par xm2 själv för promenader osv men kan aldrig tänka mig att ha dem på gymmet.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Varför vill du att allt ljud ska gå genom ljudkortet? Menar inte att det är något konstigt med det, men vill veta vad du har för mål för att eventuellt kunna besvara frågeställningen.

Absolut!
När jag väl sitter med headsetet så vill jag kunna dra igång GTA ena stunden, och andra stunden plugga in gitarren i ljudkortet och höra ljudet i headsetet!

Detta blir ju svårt med ett USB-headset eftersom en pluggad gitarr i ett externt ljudkort inte kommer att höras genom ett headset som går över USB direkt in i datorn

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Jag är lite old school: seriösa anslutningar skall vara fasta
Här är det trådat internet, sladd-mus och trådat headset som gäller.

Men har börjat ta steg i det trådlösa, har ett trådlöst headset på jobbet och det funkar bar

Permalänk
Medlem

Jabra evolve 85 för jobbet, bra mikrofon.
Mina hyperx cloud flight när jag spelar, ska bytas snart.
Sony xm2 vid promenader, tvättar bilen och andra sysslor.
JBL flow pro på gymet.

Så ja, bara trådlösa

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

BeyerDynamic DT 990 pro (halvöppen)
BeyerDynamic DT 770 pro (sluten)

SSL 2+ audiointerface

Permalänk
Medlem

Trådlöst: Audeze Maxwell
Tråd: Fostex TR-X00, ModMic Wireless. RME ADI-2 DAC FS

Älskar Fostex TR-X00, har samtliga modeller och några TH-X00 moddade till TR-X00 också. 😁

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av NatureBoyyy:

Blir inte xm4 jävligt svettiga att ha på sig under gymmet? Har ett par xm2 själv för promenader osv men kan aldrig tänka mig att ha dem på gymmet.

Jo väldigt men det får jag stå ut med

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Nej, antingen högtalare (eller trådbundna lurar) och separat mikrofon eller trådbundet headset.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Nej, men får hem ett imorgon.

Permalänk
Medlem

Bara trådlösa.
Kör airpods pro (senaste, vet inte vilken gen) till jobbdatorn. Batteriet räcker en dag ungefär (4-6h möten per dag) om jag inte laddar det i etuiet över lunch.
Bose QC 35 till den stationära burken - sjukt bra batteritid, laddar dem en gång i veckan även om det kanske inte riktigt behövs.
Har ett par arctic 7 som jag inte använder för de trådlösa fungerar tillräckligt bra och är minst lika sköna.

Trådade hörlurar går fetbort!
Att kunna gå ut i köket under ett möte och ta något att dricka utan att missa något är så nice.

Tycker ljudkvaliten på teamsmöten är tillräckligt bra även med trådlös anslutning.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jo väldigt men det får jag stå ut med

Fair enough!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-earl:

Vadå headset, jag kör med 5.1 högtalare. Till laptopen har jag ett headset, men inte till desktopen.

This. Kör också 5.1 och ett headset är ju bara obekvämt. Förstår inte riktigt (köpt ett wireless arctic pro för några år sen, men har nog knappt använt ett handfull gånger)

Permalänk
Medlem

använder inte ens headset. vill höra min omgivning även när jag spelar.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

När jag hade ett fick jag ladda det varje dag.

Vissa har ju runt 30 timmar. Fast är ju farligt med dom som har för mycket.... Då glömmer man ju ladda dom...

Permalänk
Medlem

Trådade highendlurar, och en trådad mikrofon som är kardioid, så folk slipper höra när jag drämmer musen i glasmusmattan.

Bra tips till er som högg den billiga skypaden i fyndtips häromveckan!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Nej, fungerar inte bra nog när jag testat det i någon form än så länge. Kör en AT2020 mikrofon genom nvidia broadcast och ett par Beyer Dynamic DT 880 genom ett Focusrite Scarlet 4i4. Val av lurar är inte för ljudets skull utan för att de klämmer minst, av de lurar jag testat, på öronen och skalmarna på glasögonen mot huvudet när jag sitter längre perioder. Komfort är högsta prio, allt annat är sekundärt för lurarna på hemmakontoret.

På tåget/jobbet/skolan kör jag Bose QC45.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Nej. Jag köpte nyligen ett par nya och avstod än en gång från att köpa trådlösa. Mest för att de är dyrare, och då jag är orolig över att signalerna ska störas ut av annat trådlöst i gamingrummet. Kanske okunskap helt enkelt 😂

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk

använder 2 trådlösa headsets(cloud II wireless och steelseries arctis 9) och ett par trådlösa lurar (bättre batteritid), gött att slippa kablar när man ska flytta sig tillfälligt från datorn, och slipper även störa grannar med högtalare, enda nackdelen är kanske viss fördröjning men då går de koppla in trådat om det spelas musikspel tex.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Inte längre.
Har använt trådlöst i ca 10år och det funkar jättebra och fint i början. Sen börjar någon bli tokigt.

Tappar anslutning.
Går inte att ladda.
Etc etc.

Så före jul köpte jag ett par Beyerdynamics DT 770 PRO.
Enda nackdelen med dem är att det är sladd. Annars de bästa lurarna jag har haft på mig någonsin.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Nyligen bytt till trådlösa och det finns inte en chans att man nånsin går tillbaka

HyperX Cloud III Wireless.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Trådlösa in-ear till jobbet och musik/podcast, men kör trådat i handkontrollen till PS5an

Permalänk
Medlem

Ja, aldrig mer headset/hörlurar eller möss med sladd.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte hittat några trådlösa hörlurar som matchar ljudet i mina Philips X2 i kombination med en O2+ODAC-combo

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Kör ett par Sony MDR-1A som är drygt 7 år gamla nu, vet inte vad jag ska ta vägen när de väl lägger av.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Flera, främst WH-1000XM3 och XM5. Men använder nog oftast ett av två par trådade Philips Fidelio X2HR/00. Sitter jag vara vid datorn eller reclinern kvittar tråden. Men vill jag röra på mig så uppskattas förstås de trådlösa.

XM3 används i regel inte för spel då de är för sega (latens/fördröjningar), XM5 har jag inte riktigt utvärderat helt ännu. Bra batteritid på dessa, även XM3 trots 5 års hårt användande.

Tycker xm3 funkar helt utmärkt till spel. Men med kabel i kontrollen (tyvärr). Fantastiska hörlurar f.ö.

Permalänk
Medlem

Kör mest ordentligt hemmabioljud när jag spelar men behöver man hörlurar så blir det mina gamla Audio Technica ATH-M50X som jag haft i minst 10 år nu och en HyperX QuadCast S mikrofon. Inget trådlöst.
Kör även mus och tangentbord med sladd.
Kalla mig gammal och envis men det funkar alltid.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Medlem

Trådlöst och kommer nog aldrig gå tillbaka! mina arctis 7 wireless bör nog uppgraderas så småningom men inväntar att det kommer något mer åt hifi hållet med låglatens anslutning då BT verkligen inte är något alternativ.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Köpte mina Sennheiser PC350SE för över 10-11 år sedan. De vägrar att ge upp, så blir nog kvar med dem ett tag till. Det är väl just en sådan orsak till att man INTE vill ha trådlöst headset, känns osannolikt att batterierna håller någon form av laddning efter 10 år.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Vissa har ju runt 30 timmar. Fast är ju farligt med dom som har för mycket.... Då glömmer man ju ladda dom...

I början och det är under optimala förhållanden. Efter en tid blir batterierna sämre och då får man ladda oftare. Har man haft dem i flera år kan man glömma 30 timmars användande.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.