Permalänk

Flera domäner på ett webbhotell

Jag har i dagens läge en domän kopplat till ett webhotell hos One.com. Här har jag även ett mailkonto.

Nu har jag köpt två domännamn till. Men det verkar inte gå att koppla in flera domännamn på samma "server".

Vad jag önskar är att ha ett webbhotell (gärna billigt) där jag kan ha flera domännamn kopplade. Jag använder mestadels epost, så det är viktigast. Hemsida är ett plus i kanten, men inget som jag behöver ha.

Vad finns det för leverantörer som erbjuder relativt låg månadskostnad?

Permalänk
Medlem

Jag tolkar det som att det ska gå trots allt:

https://help.one.com/hc/en-us/articles/360004158378-How-do-I-...

Föredrar själv att hosta saker via VPS:er eftersom jag då kontrollerar allt själv, men samtidigt innebär det ju att jag måste underhålla servern också. Då finns dock inte den typen av begränsningar som du beskriver.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Inleed är väldigt bra. https://inleed.se/webbhotell

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Recall:

Jag litar på dig. Beställer flytt i helgen.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollskogen:

Jag har i dagens läge en domän kopplat till ett webhotell hos One.com. Här har jag även ett mailkonto.

Nu har jag köpt två domännamn till. Men det verkar inte gå att koppla in flera domännamn på samma "server".

Vad jag önskar är att ha ett webbhotell (gärna billigt) där jag kan ha flera domännamn kopplade. Jag använder mestadels epost, så det är viktigast. Hemsida är ett plus i kanten, men inget som jag behöver ha.

Vad finns det för leverantörer som erbjuder relativt låg månadskostnad?

På just one.com så var man nog tvungen att skriva till supporten så lägger dom ihåg domänen under samma webbhotel.

Permalänk

Jag bytte till Inleed. Måste säga att deras support på chatten varit super. Lite reklam kan de få för att de är så hjälpsamma

Permalänk
Medlem

Bytte också till Inleed idag, kom från Loopia där jag varit kund i många år.

Inleed har ett snabbare, snyggare och mer intuitivt UI. Och jag sparar ca 150kr/år eftersom jag bara har 1 domän.