ICAs "Hushållsfärs" - vilseledande förpackningsutformning

Permalänk
Medlem

Ärtfärs kostar mer än nötfärs. Runt 95kr kilot. Så det är inte någon billig blomkål iallafall.

Jag tycker nöt och fläsk samt blandfärs är ganska rotat i kunderna, hushållsfärs borde de fatta är annorlunda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jumpcut:

Visste att det skulle komma en sådan trött kommentar. Nu visade det sig iofs att TS räknat fel. Men bara för att något har vatten i sig behöver man ju inte tillsätta extra vatten vilket sedan länge är ett känt fusk inom köttindustrin. Det lär man sig kanske först på mellanstadiet dock.

Nu är det iofs omöjligt att med den information vi har här veta hur mycket vatten som är tillsatt eller om det är en rimlig mängd. Eftersom vi inte vet hur mycket fermenterad lök som är tillsatt så kan halten av tillsatt vatten *i ärtfärsen* vara alllt från 60% och 80%, d.v.s. en andel vatten på ärtprotein på från 1:3 till 1:4. Jag vet inget om ärtprotein men det känns inte orimligt på samma sätt som om förhållandet hade varit mycket större, som jag felaktigt räknade ut först.

Precis som du skriver hade det inte varit första gången man tillsätter vatten för att dryga ut kött ("mörad" fryst kycklingfilé bara för att ta ett exempel), så det var det jag trodde var på gång här.

Det är inte omöjligt att man kanske valt att ha ärtfärsen så "vattnig" som möjligt för att dryga ut, men det finns det ju inget belägg för, så det behöver vi inte spekulera i.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av n3crosis:

Ärtfärs kostar mer än nötfärs. Runt 95kr kilot. Så det är inte någon billig blomkål iallafall.

Jag tycker nöt och fläsk samt blandfärs är ganska rotat i kunderna, hushållsfärs borde de fatta är annorlunda.

Konstigt att då Ica själva skriver i sitt pressmeddelande att de hoppas kunna erbjuda Hushållsfärs till ett lägre pris än nötfärs. (Vilket de också gör om man jämför med Icas egna nötfärs i samma förpackningsstorlek - som förvisso är ganska dyr...)

Jag kan inte särskilt mycket om ärtfärs, men bara genom att kolla på ingredienserna på ärtfärs man köper i butiken för att laga själv och den mycket kortare ingrediensförteckningen på ärtfärsen som ingår i den hushållsfärsen så kanske man undrar om produkterna verkligen är jämförbara. "Industriell" ärtfärs på det här sättet är kanske mycket billigare än den du hittar i frysdisken? Om jag ska killgissa alltså.

Eller om man ska uttrycka det annorlunda så är kanske ärtfärs som du köper "löst" för dyr. Kanske eftersom det är låg volym i det.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Vit text på ljusgul bakgrund och två ställen på produkten där man skriver "SVENSK NÖTFÄRS" utan närmare förklaring.

Är det inte avsiktligt är det i alla fall slarvigt.

Självklar är det med avsikt.

Bondfångeri.

Å andra sidan, folk som handlar på ICA har redan visat att de inte bryr sig om prislappar, så produkten är väl riktad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

ICA har nyligen lanserat en ny produkt de kallar för "Hushållsfärs", som jag tänkte informera om.

<Uppladdad bildlänk>

Produktförpackningen verkar vara utformad för att uppnå maximal förvirring. På två olika ställen på förpackningen står det "SVENSKT NÖTKÖTT", men bara om man läser den lite diskreta texten (som av någon konstig anledning är skriven med vit text på gul bakgrund, hmm) så framgår det att detta är färs som består av 70% nötfärs och 30% ärtfärs. Ärtfärs är så vitt jag vet betydligt billigare än nötfärs, så detta är ju absolut lönsamt, om man lyckas lura kunderna att det är vanlig köttfärs.

Den är inte ens särskilt billig! Närmaste butiken som enligt Ica.se hade Hushållsfärs säljer 500 gram för 58,95 kronor i skrivande stund (117,90 kr). Det går att köpa köttfärs billigare än så (blandfärs finns också), men om även om jag ska vara snäll och jämföra med Icas köttfärs i samma storlek som kostar 67,95 kr (135,90 kr/kg) är detta ändå mer prisvärt, i förhållande till mängden kött man faktiskt får, om man t.ex. drygar ut med morötter istället.

Ica själva skriver att "färsen har tagits fram för att göra det enkelt att äta mer växtbaserat i vardagen, utan att tumma på vare sig smak eller användningsområde och till ett lägre pris. Jämfört med traditionell nötfärs ger ICA Hushållsfärs cirka 28 procent lägre klimatavtryck". Jag vet inte riktigt om jag tror på det, jag tror snarare att Ica tagit fram denna som ett sätt att tjäna mer pengar i inflationstider, när mat blir allt dyrare, genom att lura kunderna och sälja utspädd färs, med klimathänsyn som alibi. Flera flugor i en smäll helt enkelt.

Jag har inget principiellt emot att blanda upp köttfärs med grönsaker. Jag har själv riven morot i köttfärssås när jag gör den, det gör om något köttfärssåsen ännu godare. Problemet här är både den vilseledande förpackningen i fråga (till och med namnet Hushållsfärs är ju väldigt intetsägande och lätt att bli lurad av), och att man blandar upp färsen med konstiga saker som "ärtprotein", "fermenterad lök", och vatten.

Det är inte ens särskilt svårt att göra det här på ett hederligt sätt. Jämför t.ex. med Garants Nöt och Grönt!

<Uppladdad bildlänk>

Den här som har en betydligt schysstare förpackningsutformning som inte försöker luras. Namnet säger precis vad det är, ingredienserna står alla i samma storlek och tar lika mycket plats, text i hög kontrast. Dessutom innehåller inte ingredienslistan några konstigheter. (Fermenterad lök, någon?) 50% köttfärs, 25% morötter, 25% blomkål. Aldrig testat blomkål i färsen men det är i alla fall inte orimligt att jag skulle kunna lagat detta hemma. Dessutom är priset betydligt rimligare, 39,90 kr för 500 gram (79,80 kr/kg) på Willys. Fast det är ju ännu mindre nötfärs så det går inte att jämföra rakt av.

Jag har inte testat vare sig det ena eller det andra, men vad tycker ni? Är jag ute och cyklar eller känns det som att Ica, mitt under pågående inflationskris med matpriserna i centrum, försöker lura sina kunder på pengar med klimatet som alibi?

Vidrigt, de försöker späda ut varenda matvara numera.
Jag kommer iaf aldrig köpa det där skräpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Ärtfärs kostar mer än nötfärs. Runt 95kr kilot. Så det är inte någon billig blomkål iallafall.

Jag tycker nöt och fläsk samt blandfärs är ganska rotat i kunderna, hushållsfärs borde de fatta är annorlunda.

Du kan ju alltid köpa 1 kg vegofärs för 70 kr och 1 kg nötfärs (svensk) för 108 kr.

Att blanda 350 gram nötfärs och 150 gram vegofärs, det hade blivit 37,80 kr nötfärs och 10,50 kr vegofärs eller 48,30 kr. Om du bara kan hitta ärtfärs för 93 kr/kg (samma pris som irländsk nötfärs på Willys) så är det mer eller mindre samma, men fortfarande billigare att slänga ihop själv.

Sedan äter vi i regel mycket animalier så att ersätta animaliskt protein med växtbaserat protein kan vara lite överflödigt.

Permalänk
Medlem

Förstår inte nyttan med denna produkt.

Köp 1kg vanlig färs. Dela på hälften. Blanda i allt skit själv. Det äf inte så svårt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Förstår inte nyttan med denna produkt.

Köp 1kg vanlig färs. Dela på hälften. Blanda i allt skit själv. Det äf inte så svårt.

Varför inte mala färsen från grunden när man ändå håller på och tar extra steg i den redan tråkiga matlagningen?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Varför inte mala färsen från grunden när man ändå håller på och tar extra steg i den redan tråkiga matlagningen?

Varför laga mat medan du ändå håller på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Varför laga mat medan du ändå håller på?

Utan tillagning blir det råbiff...

Permalänk
Medlem

Såg dem i butiken idag, såg vidrigt ut, mycket vitt fett etc. Tror ingen kan missta dem för rent nötkött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

ICA har nyligen lanserat en ny produkt de kallar för "Hushållsfärs", som jag tänkte informera om.

<Uppladdad bildlänk>

Produktförpackningen verkar vara utformad för att uppnå maximal förvirring. På två olika ställen på förpackningen står det "SVENSKT NÖTKÖTT", men bara om man läser den lite diskreta texten (som av någon konstig anledning är skriven med vit text på gul bakgrund, hmm) så framgår det att detta är färs som består av 70% nötfärs och 30% ärtfärs. Ärtfärs är så vitt jag vet betydligt billigare än nötfärs, så detta är ju absolut lönsamt, om man lyckas lura kunderna att det är vanlig köttfärs.

Den är inte ens särskilt billig! Närmaste butiken som enligt Ica.se hade Hushållsfärs säljer 500 gram för 58,95 kronor i skrivande stund (117,90 kr). Det går att köpa köttfärs billigare än så (blandfärs finns också), men om även om jag ska vara snäll och jämföra med Icas köttfärs i samma storlek som kostar 67,95 kr (135,90 kr/kg) är detta ändå mer prisvärt, i förhållande till mängden kött man faktiskt får, om man t.ex. drygar ut med morötter istället.

Ica själva skriver att "färsen har tagits fram för att göra det enkelt att äta mer växtbaserat i vardagen, utan att tumma på vare sig smak eller användningsområde och till ett lägre pris. Jämfört med traditionell nötfärs ger ICA Hushållsfärs cirka 28 procent lägre klimatavtryck". Jag vet inte riktigt om jag tror på det, jag tror snarare att Ica tagit fram denna som ett sätt att tjäna mer pengar i inflationstider, när mat blir allt dyrare, genom att lura kunderna och sälja utspädd färs, med klimathänsyn som alibi. Flera flugor i en smäll helt enkelt.

Jag har inget principiellt emot att blanda upp köttfärs med grönsaker. Jag har själv riven morot i köttfärssås när jag gör den, det gör om något köttfärssåsen ännu godare. Problemet här är både den vilseledande förpackningen i fråga (till och med namnet Hushållsfärs är ju väldigt intetsägande och lätt att bli lurad av), och att man blandar upp färsen med konstiga saker som "ärtprotein", "fermenterad lök", och vatten.

Det är inte ens särskilt svårt att göra det här på ett hederligt sätt. Jämför t.ex. med Garants Nöt och Grönt!

<Uppladdad bildlänk>

Den här som har en betydligt schysstare förpackningsutformning som inte försöker luras. Namnet säger precis vad det är, ingredienserna står alla i samma storlek och tar lika mycket plats, text i hög kontrast. Dessutom innehåller inte ingredienslistan några konstigheter. (Fermenterad lök, någon?) 50% köttfärs, 25% morötter, 25% blomkål. Aldrig testat blomkål i färsen men det är i alla fall inte orimligt att jag skulle kunna lagat detta hemma. Dessutom är priset betydligt rimligare, 39,90 kr för 500 gram (79,80 kr/kg) på Willys. Fast det är ju ännu mindre nötfärs så det går inte att jämföra rakt av.

Jag har inte testat vare sig det ena eller det andra, men vad tycker ni? Är jag ute och cyklar eller känns det som att Ica, mitt under pågående inflationskris med matpriserna i centrum, försöker lura sina kunder på pengar med klimatet som alibi?

Tycker det faktiska problemet i princip är begränsat till det konstiga färgvalet med vitt på gult (dvs rätt dålig kontrast) för den viktiga texten om vad det är, i övrigt tycker jag inte produkten eller förpackningen verkar särskilt problematisk.

Vad gäller prissättning så får ju kunden själv välja vad de köper, och bara de vet vad det är de väljer mellan så ser jag inget problem i det...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

28 procent lägre klimatavtryck med 100% mer ultraprocessat skräp.

1. Slipning av ärtfrön
2. Supension
3. Alkalisk extraktion
4. Centrifugering
5. Alkaliskt extrakt
6. Isoelektrisk fällning
7. Centrifugering
8. Spraytorkning
= Proteinisolat

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Förstår inte nyttan med denna produkt.

Köp 1kg vanlig färs. Dela på hälften. Blanda i allt skit själv. Det äf inte så svårt.

Problemet här är väl alla dessa människor som inbillar sig de inte har tiden att göra det själv. Är nog dem detta riktar sig allra mest till.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Men bara för att något har vatten i sig behöver man ju inte tillsätta extra vatten vilket sedan länge är ett känt fusk inom köttindustrin.

Nu är det dock över huvud taget inte frågan om att "tillsätta extra vatten", utan om att ersätta del av nötfärsen med en vegetabilisk motsvarighet - detta anges tydligt på förpackningen. Grönsaker har en betydligt större andel vatten än kött har, och ersätter man en del av köttet med grönsaker ökar därmed totala andelen vatten. Det är inte på något sätt samma sak som att enbart tillsätta vatten i kött för att artificiellt öka vattenhalten, utan att tydligt ange detta på förpackningen, avsett att lura människor tro det är "vanligt" kött.

Sedan tycker jag att produkten i sig givetvis är helkorkad, det tar någon minut att skala och riva lite extra morot eller slänga i en burk bönor eller vad man nu tycker passar i den rätt man lagar, eller helt enkelt köra blandfärs istället för nöt om det främst är koldioxidutsläppen man vill reducera.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Fan vad gött med blandfärs

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ganska tydligt att det inte är vanlig bland- eller köttfärs. Det står ju klart och tydligt på förpackningen utan att du behöver läsa innehållsförteckningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Utan tillagning blir det råbiff...

Råkost eller låta någon annan laga? Du kan ju klicka hem restaurang och färdigmat istället

Permalänk

... ICA bör bojkottas. De äger snart den svenska marknaden och de gör allt för att suga ut den sista kronan de kan. När konkurrenterna är borta... ja då lär det bli ännu jävligare.

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

"Hushållsfärs" låter ovettigt och smått bedrägligt. Hade spontant gissat på att den kanske hade kyckling i sig. Jämför med Rybergs charkuteri, som (i smyg) blandat ner en smula kyckling i korvarna på senare tid, pga klimatskäl eller något, hade inget att göra med att kyckling är billigare än gris och kan ätas av fler.

Däremot säger jag inget om produkten hushållsfärs i sig, även om jag nog tycker den är för dyr. Betalade dock 80kr för ett halvkilo nötfärs på ICA igår för att ha till tacos idag så...högre kilopris har jag nog aldrig betalt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Redan namnet "hushållsfärs" tycker jag för tankarna till typ "dryck av ciderkaraktär", d.v.s. indikerar att något är lite 'annorlunda'. Vad gäller förpackningen så är den inget under av tydlighet, men att jag skulle gå så långt som att kalla det vilseledande, eller falsk marknadsföring, är dock tveksamt. Vad jag däremot inte skulle tveka om är att ge "hushållsfärsen" Sweclockersutmärkelsen "Undvik".

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ja, priserna blir högre i små förpackningar på 500 gram, och dessutom är matpriserna rejält dyra. Det går att köpa billigare nötfärs, särskilt importerad sådan, eller i storpack, men ska man jämföra så är det på något sätt rimligt att jämföra samma förpackningsstorlek och ursprungsland på köttet. 80 kr/kg för svensk nötfärs i 500 grams-förpackning tror jag är helt omöjligt med dagens priser, om det inte är kort datum eller liknande.

Förekommer ganska ofta i Norrbotten iallafall, lokalodlade kossor (Nyhlen hugossons). Men oftast 800g paket då.

Sedan är inte priset heller den enda faktorn nödvändigtvis. Kött har ju en hög klimatpåverkan jämfört med grönsaker, så om man kan äta mindre är det ju inte fel. (Sedan vet jag inte om just ärtprotein och fermenterad lök är vad jag vill ha i min köttfärs, när man kan ha morötter i t.ex.) Man kan tycka att priset är högt, men om man tydligt skriver med stora bokstäver exakt vad det är man säljer är det svårt att kalla det för lurendrejeri.

Fast man lurar ju bara sig själv genom att ersätta kött med grönsaker på det sättet. Man äter ju för att få i sig näring, inte för att bli mätt. Men visst äter man för mycket utan och inte har någon koll alls så är det ju bra att någon annan ersätter det åt en

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

ICA har nyligen lanserat en ny produkt de kallar för "Hushållsfärs", som jag tänkte informera om.

<Uppladdad bildlänk>

Produktförpackningen verkar vara utformad för att uppnå maximal förvirring. På två olika ställen på förpackningen står det "SVENSKT NÖTKÖTT", men bara om man läser den lite diskreta texten (som av någon konstig anledning är skriven med vit text på gul bakgrund, hmm) så framgår det att detta är färs som består av 70% nötfärs och 30% ärtfärs. Ärtfärs är så vitt jag vet betydligt billigare än nötfärs, så detta är ju absolut lönsamt, om man lyckas lura kunderna att det är vanlig köttfärs.

Den är inte ens särskilt billig! Närmaste butiken som enligt Ica.se hade Hushållsfärs säljer 500 gram för 58,95 kronor i skrivande stund (117,90 kr). Det går att köpa köttfärs billigare än så (blandfärs finns också), men om även om jag ska vara snäll och jämföra med Icas köttfärs i samma storlek som kostar 67,95 kr (135,90 kr/kg) är detta ändå mer prisvärt, i förhållande till mängden kött man faktiskt får, om man t.ex. drygar ut med morötter istället.

Ica själva skriver att "färsen har tagits fram för att göra det enkelt att äta mer växtbaserat i vardagen, utan att tumma på vare sig smak eller användningsområde och till ett lägre pris. Jämfört med traditionell nötfärs ger ICA Hushållsfärs cirka 28 procent lägre klimatavtryck". Jag vet inte riktigt om jag tror på det, jag tror snarare att Ica tagit fram denna som ett sätt att tjäna mer pengar i inflationstider, när mat blir allt dyrare, genom att lura kunderna och sälja utspädd färs, med klimathänsyn som alibi. Flera flugor i en smäll helt enkelt.

Jag har inget principiellt emot att blanda upp köttfärs med grönsaker. Jag har själv riven morot i köttfärssås när jag gör den, det gör om något köttfärssåsen ännu godare. Problemet här är både den vilseledande förpackningen i fråga (till och med namnet Hushållsfärs är ju väldigt intetsägande och lätt att bli lurad av), och att man blandar upp färsen med konstiga saker som "ärtprotein", "fermenterad lök", och vatten.

Det är inte ens särskilt svårt att göra det här på ett hederligt sätt. Jämför t.ex. med Garants Nöt och Grönt!

<Uppladdad bildlänk>

Den här som har en betydligt schysstare förpackningsutformning som inte försöker luras. Namnet säger precis vad det är, ingredienserna står alla i samma storlek och tar lika mycket plats, text i hög kontrast. Dessutom innehåller inte ingredienslistan några konstigheter. (Fermenterad lök, någon?) 50% köttfärs, 25% morötter, 25% blomkål. Aldrig testat blomkål i färsen men det är i alla fall inte orimligt att jag skulle kunna lagat detta hemma. Dessutom är priset betydligt rimligare, 39,90 kr för 500 gram (79,80 kr/kg) på Willys. Fast det är ju ännu mindre nötfärs så det går inte att jämföra rakt av.

Jag har inte testat vare sig det ena eller det andra, men vad tycker ni? Är jag ute och cyklar eller känns det som att Ica, mitt under pågående inflationskris med matpriserna i centrum, försöker lura sina kunder på pengar med klimatet som alibi?

Att det på förpackningen för Garants nöt & Grönt står "Kött från Sverige" tycker du inte är lika tveksamt?

Permalänk
Medlem

Är den go eller?

Permalänk
Sötast

Jag erkänner att jag inte läste alla ord noggrannt, men är det bara jag som ser vad "en gul bakgrund" är?

HELA den färglagda delen av förpackningen är en ÄRTA.
All text och all info är på riktigt skriver PÅ ÄRTAN.

Bondfångeri? Glasögon någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag erkänner att jag inte läste alla ord noggrannt, men är det bara jag som ser vad "en gul bakgrund" är?

HELA den färglagda delen av förpackningen är en ÄRTA.
All text och all info är på riktigt skriver PÅ ÄRTAN.

Bondfångeri? Glasögon någon?

Är den gjord på ärtsoppa eller kikärtor? För mina ärtor jag har till maten är gröna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vet inte om jag håller med om att den är otydlig, det är liksom en bild på ärtor bredvid kon.

Ska man anta att skinka gjord på rapsgris är någon blandsörja av gris och raps också då? Kon sticker ut som indikator på att det är nötfärs, ärtorna kan inte väntas tolkas som en del av färsen då någon äcklig ärtsörja är ett nytt påfund. Lite som att sätta en fjäril på en müsliförpackning och sedan mena att det är skälvklart att insekter blandats ner i müslin.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Snusfri

Har köpt Garants "Nöt och Grönt" för att testa om den är ätbar.
På den är det väldigt tydigt att det är 50% nöt, 25% morötter och 25% blomkål.

Denna "Hushållsfärs" är imho rent bedrägeri och hoppas att det snappas upp av slaskmedia och att ICA hängs ut.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har provat Garants "Nöt och Grönt" (50% nöt, 25% morötter och 25% blomkål) och upplevde den som väldigt vattnig, svårt att bryna (trots hög värme) när det bara vattnar sig. Nix, det blir vanlig färs framöver och så hackar jag ner de grönsaker jag vill i efterhand,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Problemet här är väl alla dessa människor som inbillar sig de inte har tiden att göra det själv. Är nog dem detta riktar sig allra mest till.

Jag köper bara färdighyvlad ost, vem har tiden, och orken, att hyvla den själv?