Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Black Mesa och därefter lite HL2.

Försökte lägga upp screenshots men det såg ut som om vramet hade dött.

HL2 RTX ser trevligt ut, men om det är pathtracing i det är det ju ingen ide för mig.

Jag testade Ruiner också, men det känns som ett sämre hotline miami i 3D.

Black Mesa var verkligen superkul för det känns så pass nära den urspungliga HL upplevelsen.
Och bossfighterna i Xen känns nästan som om jag spelade DooM 2016, det var så intensivt och explosivt.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Lite Clicker Heroes... har hittills kommit till level 2134

<Uppladdad bildlänk>

Antar att du spelat Cookie Clicker, antingen i webbform eller kanske Steamform, men nämner den ändå: https://store.steampowered.com/app/1454400/Cookie_Clicker/

376 timmar här, även om säkert 90% av tiden, om inte mer, är ren idle i bakgrunden.
Börjar bli dags snart att hoppa in och ta en titt tror jag...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Knight of the old republic 2.
Från 2004, men har blivit typ remastered till 4k och är sjyst för 23kr

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Fullt upp med final Fantasy VII Rebirth för tillfället.
Därtill har jag tyvärr börjat med Honkai: Star Rail igen.

Permalänk
Medlem

Dungeon Keeper 2

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Stardew Valley ... Kör en runda där jag inte köper fröer i affären utan endast till CC. Wild seeds får användas dock. Kör utan fiske iallafall tills jag inte tjänar något på det.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Stardew Valley ... Kör en runda där jag inte köper fröer i affären utan endast till CC. Wild seeds får användas dock. Kör utan fiske iallafall tills jag inte tjänar något på det.

Oh, trevlig utmaning.

Startar själv en ny genomspelning när 1.6 patchen släpps den 19e. Årets hitills största spelhändelse för min del.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Ff7 Rebirth. Gillar det bättre än Remake som mest kändes utdragen och onödigt utfylld.

Gillar överlag vad man gjort med en del platser från orginalet men har börjat inse att jag är i endgame och förväntade mig lite mer. Men klart bättre än det fåtalet timmar man spenderade i Midgar i orginalet som blev ett helt spel i och med remake.

Väldigt mycket innehåll även om rätt lite tilltalar mig. Kortspelet undviks, gillade dock Triple Triad på den tiden det begav sig. Att ta sig mellan platser i världen gillar jag egentligen, orginalet var en väldigt liten värld på sätt och vis. Men mycket är att klättra i torn och följa punkter på en karta. Har gjorts mycket bättre av framförallt Ubisoft. En viss karaktär kontroll mässigt var sanslöst störande.

I början av chapter 12 för övrigt. Borde förhoppningsvis bli klar i helgen. 19e blir det Stardew Valley (igen)!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av anders190:

Oh, trevlig utmaning.

Startar själv en ny genomspelning när 1.6 patchen släpps den 19e. Årets hitills största spelhändelse för min del.

Jag kunde inte hålla mig. Ska du spela på nåt särskilt vis?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag kunde inte hålla mig. Ska du spela på nåt särskilt vis?

Förstår det, varit sugen på en ny genomspelning senaste halvåret men då 1.6 uppdateringen inte var så långt bort så har jag försökt hålla mig. Var nära att starta en Stardew Valley Expanded sparfil nu i början av året men var lite för många steg och fippel för min energinivå vid tidpunkten för att det blev av. Men har planer på det med, om jag får möjlighet.

Blir nog att spela så som jag brukar spela, försökt göra lite annorlunda varje gång jag startat en ny sparfil men oftast blir det mer eller mindre likadant, men med de nyheter den då senaste versionen medfört. Fokus brukar vara att klara alla community mål ASAP för att få växthuset. Har fortfarande inte lyckats genomföra en genomspelning med JojaMart-vägen. Känns alltid lite svårt, med någonstans mellan 500-1000 timmar totalt sedan lanseringen gjort att jag verkligen känner för alla dessa pixelerade personer.

Otroligt skönt och tillfredställande att spela likadant, igen, till "end game". Kanske låter lite tråkigt men uppskattar det ändå mycket.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Jag lirar fortfarande Battlefield 4. Ett spel jag verkligen gillar.
Jag spelar i en Svensk Plutoon / Lag med några andra. Vi kallar oss för [VALP] (Valhalla Plutoon).
Det är alltid någon som spelar varje kväll. Det är sällan vi är färre än 4. Som flest så har vi varit 8 eller 9 st som har spelat samtidigt på samma server och i samma lag.
Vi har även en Discord.

Om någon vill spela med oss så skriv ett PM till mig här på sweclockers, EA App eller in game så fixar vi resten därifrån.
På EA App och i spelet heter jag "Hasse-swe"
Man hittar oss oftast på servern jag länkar nedan (battlelog):
!10 [AE51] Hardcore Madhouse ( CQL | All Maps | Votemap | EPS)

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Tuggar fortfarande på med Final Fantasy VII Rebirth. 30+ timmar in och det börjar verkligen bli mer intressant storymässigt.

Permalänk
Medlem

Spelar nog inget spel som är nyare än ca 2015, inte för att jag faktiskt håller koll men det har inte kommit något nytt spel på typ 10 år som jag känt minsta sug att köpa.

Överlägset mest spelat senaste 10 åren är Minecraft, Warcraft 3 och Schack.

Permalänk
Medlem

Dead cells är en positiv överraskning.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Zelda Botw i 120+ fps
mysigt spel

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Microsoft Solitaire på surfplattan i väntan på 1.6 patchen till Stardew Valley som släpps på onsdag. Nådde rank 500 med spindelharpan förra veckan.

Kanske blir någon runda runt kartan i FH5 i någon av favorit bilarna men räknar oftast inte det som att spela utan mer 15-20 minuter avkoppling.

Har en del som väntar att sättas igång med men haft för lite ork senaste tiden för att spela så avvaktar lite. Sen är just Stardew Valley det jag mest av allt vill spela för stunden.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Statdew Valley 1.6 patchen släpptes precis så blir detta närmaste tiden.

Edit: Rejäl changelog: https://www.stardewvalley.net/stardew-valley-1-6-update-full-...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Zelda Botw i 120+ fps
mysigt spel

Emulator på PC ?

Permalänk
Medlem

Melvor Idle
Red Dead Online

För tillfället så har jag inte haft något sug eller ork att sitta timmar i sträck och nöta ett spel, Melvor Idle passar där mig perfekt, kan gå in en gång om dagen eller när jag har tid för att göra några justeringar, annars så sköter den sig själv i upp till 24 timmar när jag är offline. Melvor Idle är inspirerat av RuneScape, som jag spelade lite när jag var yngre, främst det som fick mig att börja spela detta. Gillar konceptet med att maxa skills.

Annars så har det kunnat bli någon timmes spelande Red Dead Online med polarna på helgerna.

Visa signatur

MB Gigabyte Z690 UD DDR4 CPU Intel i5 12600K @ 4.90GHz GPU RTX 3060 RAM Corsair 16 GB DDR4 3200Mhz SSD WD_BLACK SN770 1TB / Samsung 860 QVO 1TB PSU Seasonic 850W

Permalänk
Medlem

Battlefield 1. Löjligt bra atmosfär och maps. Blir alltid något battlefield moment. En riktigt frisk fläkt jämfört med 2042.

Permalänk
Medlem

Jag påbörjar FFVII remake idag.

Jag sneglade på det vid release, men det var dyrt och så var min dator inte riktigt med i matchen. Efter ett par uppgraderingar och senaste Steam-rean så är det dags. Spännande!

Permalänk
Medlem

wow och wh40k rogue trader. owlcats spel är några av mina största favoriter. så sitter helt klistrad i rogue trader. å gör salt å drakspott i bakgrunden för att finansiera raid-consumables i wow.

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande BF5 och ibland BF1.

Försöker dock samtidigt beta av backloggen. Idag påbörjade jag Zelda Wind Waker HD på Wii U. Det blev aldrig av när jag köpte spelet nytt för många år sedan. Breath of The Wild till Switch gick samma öde till mötes >_> får väl bli det sen då.

Permalänk
Musikälskare

Heroes Of Newerth

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

NMS i VR.

Jag måste slå ett slag för just HUR bra NMS har blivit i NMS. Och det är extremt utvidgat sen 2016, det finns så många och långa missioner och saker att upptäcka att på nåt sätt måste detta vara det nya "Star Citizen".

När jag fick mitt HTC Vive i 2016 och sen spelade NMS i VR var det en ganska MEH upplevelse, delvis för att NMS inte var som lovat den gång och kändes ganska upprepande och repetitivt, samt med att VR hade ofantlig många buggar och mycket lägre poly-count än att spela det som normalt.

Jag tittade på min Steam VR statistik och häpnade över just hur mycket tid jag har spenderat i VR, och det tack vara att Quest 3 är så vansinnig bra med den nya FOV (jättestora glasögon som också har bra upp/ner syn, inte bara FOV till sidan, man ser knappas "tunneln" längre, och det ger en spel upplevelse som det inte går att beskriva, det är bara att test och se själv, det är helt galet bra.

Nu är upplösningen inte så bra som Halflife Alyx, inget spel kan slå det mht. tech-demos och spelstandard, men NMS är i en klass för sig själv.

Det tar lite tid att bli van vid kontrollerna, man blir frustrerade över genväg och knappfunktioner, men efter ett tag vänjer man sig och man inser att det är genialt och ganska intuitivt uppsatt, och det att bara sätta sig i rymdskeppet (t.ex. i sängen före läggdags) trådlöst, även med routern kopplat trådlöst till datorn och sen trådlöst till VR headsettet är en lyx man inte trodde var möjligt (kräver dock Wifi6 och en rejält häftig router och häftigt nätverkskort, så det är en utgift till en pris av en PS5 bara så ni vet), men då funkar det också absolut klockrent, och är värd det.

Det att sätta sig i rymdskäppet och bara ta av som om det vore en bil, flyga över en planet, leta efter grejer, och tänka, å skit...flyg nu bara av planeten genom molnen och ut i världsrymden, skjut lite asteroider, whoops, jag blev stannat av en patrull som vill kolla om jag har nåt olagligt gods jag fraktar, phew, det gick bra denna gång, shit, jag blir angripit av pirater, I'm so gonna give them a run for their money, och så sticka iväg till en hangar spacestation nära...

Där utvidgar och shoppar jag extensioner till mitt vapen, hoppar vidare till en annan station och ser om jag kan hitta nåt nytt, sen upptäcker jag att jag har spelat helt fel och att det går att göra super-powers av båda vapnet, skeppet etc. vid att placera extensionerna på ett speciellt sätt bredvid varann, och multiplicera effekten 10 tals ggr. Och så hittar jag en korrupt planet med korrupta sentineller som jag äntligen kan skjuta som en "wave shooter" tills jag får prylar jag inte ens visste fanns i spelet, för att sen hitta ett sentinel rymdskepp,l och samla på mig dom som om det vore pokemons "gotta collect them all".

Sen har jag byggd ett jättehus på en planet med vacker vinterlandskap och 500+ byggsatser som är så mycket att man kan få allt att likna nån slags lyxvilla, för att upptäcka en koloni (liten ort/stad) nära, som jag sen utvidgar till att bli så stor som en cyberpunk stad full av liv och platser folk kan landa o shoppa saker.

Spelet har blivit gigantisk, och spela det i VR är en upplevelse som jag inte kan beskriva, som att transporteras till en annan värld och alla upplevelser som finns gör att man inte tröttnar på det på årtal.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Nu är jag typ 43 timmar in i Final Fantasy VII: Rebirth och är i kapitel 8 av 14.
Känns som det gömmer sig något nytt att göra bakom varje hörn, kvaliteten på uppdragen är såklart av varierande kvalitet men än så länge är det årets bästa spel i min mening.

Permalänk
Skrivet av Varg:

Håller på med Resident Evil HD Remaster. När jag är klar med det ska jag ge mig på Resident Evil Revelations 2 och RE Zero.

Underbart! Älskar känslan i gamla ressie spel! Kör igenom 4 på psvr2 nu och det är magiskt!

Permalänk
Medlem

Just nu spelar jag Days Gone på pc. Jag förstår inte varför spelet har fått så många dåliga betyg, jag tycker det är hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Dragons dogma 2.

Känner en hatkärlek till spelet,jag vill så gärna tycka om det men det går inte riktigt.
Fast jag spelar det ändå då det har mycket positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Statdew Valley 1.6 patchen släpptes precis så blir detta närmaste tiden.

Edit: Rejäl changelog: https://www.stardewvalley.net/stardew-valley-1-6-update-full-...

Citerar mig själv, typ det enda jag spelat sedan uppdateringen släpptes. Har inte haft ork för mycket annat i spelväg och trots hundratals timmar över åren (532 timmar på Steam, säkert 100 timmar styck på både Switch och PS4) så är det ändå riktigt kul att dra igenom en ny genomspelning. Tillräckligt mycket nytt med 1.6 uppdateringen för att få spelet att kännas fräscht. Inne på första höst-dagen andra året, en bra bit från "end game" fortfarande men även här har spelet expanderats rätt bra med uppdateringen.

Skrivet av landahl:

Just nu spelar jag Days Gone på pc. Jag förstår inte varför spelet har fått så många dåliga betyg, jag tycker det är hur bra som helst.

Instämmer. Har redan skrivit för mycket positivt om spelet för att misstänkas vara anställd av Bend Studios men verkligen ett underskattat spel. 3 genomspelningar hitills och jag har tänkt göra en fjärde om jag får möjlighet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...