Asus ROG Zephyrus G14 Ryzen 7-4800HS GTX 1660Ti (DEFEKT)

Permalänk
Medlem

Asus ROG Zephyrus G14 Ryzen 7-4800HS GTX 1660Ti (DEFEKT)

Säljer min defekta Asus ROG Zephyrus G14 Ryzen 7-4800HS GTX 1660Ti om någon vill ha den. Datorn är mycket långsam då den har fastnat i ett throttle läge där den kör fläktarna på max hela tiden och nedklockar processorn till 400 mhz ish. Lyckas man fixa den har man fått en laptop som är värd 15-18k för en bråkdel av kostnaden, men jag har gett upp själv med mina försök att rädda den. Postas i orginalförpackningen (inkl allt) med både orginalladdare (som glappar) samt en ersättningsladdare. Majoriteten av batterihälsan återstår.

Pris: Säljes till högstbjudande kl 12.00 lör 240316
(postas till valfri ort eller hämtas i centrala Uppsala på söndag 240317).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag tar den gärna för 500:- + frakt

Permalänk
Medlem

600 +frakt

Permalänk
Medlem

800kr+frakt

Permalänk
Medlem

600kr + frakt

Permalänk
Medlem

Oj, jag var visst seg. 900kr + frakt.

Permalänk
Medlem

1000kr+f

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Vi kör aktionen till 12.00 imorgon. den som har högst bud då får köpa datorn. Postas på söndag då jag är bortrest fre-lör.

Permalänk
Medlem

1100kr + frakt

Permalänk
Medlem

1200 kr plus frakt

Permalänk
Medlem

1300kr + frakt

Permalänk
Medlem

1500+ frakt

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad för försök som har gjorts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Får man fråga vad för försök som har gjorts?

Gjort det mest självklara dvs återställt datorn till fabriksinställningarna och kollat att fläktarna går som de ska.

Permalänk
Medlem

1900:- plus frakt

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk

2500kr + frakt alt upphämning i Uppsala

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Gjort det mest självklara dvs återställt datorn till fabriksinställningarna och kollat att fläktarna går som de ska.

Gissningsvis även lite drivrutiner och BIOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Gissningsvis även lite drivrutiner och BIOS?

Japp precis. Efter fabriksåterställning har jag installerat om drivrutiner och bios utan att lösa problemet. Ska också tilläggas att när problemet första gången uppstod så försvann problemet lika plötsligt som det uppstod och datorn var felfri nästan en vecka (ev pga uppdatering av windows, men kan också vara random). Men efter att det uppstod en andra gång har jag aldrig lyckats få bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Japp precis. Efter fabriksåterställning har jag installerat om drivrutiner och bios utan att lösa problemet. Ska också tilläggas att när problemet första gången uppstod så försvann problemet lika plötsligt som det uppstod och datorn var felfri nästan en vecka (ev pga uppdatering av windows, men kan också vara random). Men efter att det uppstod en andra gång har jag aldrig lyckats få bort det.

Gott, tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Japp precis. Efter fabriksåterställning har jag installerat om drivrutiner och bios utan att lösa problemet. Ska också tilläggas att när problemet första gången uppstod så försvann problemet lika plötsligt som det uppstod och datorn var felfri nästan en vecka (ev pga uppdatering av windows, men kan också vara random). Men efter att det uppstod en andra gång har jag aldrig lyckats få bort det.

Inga spår av problem i "Event viewer", t ex system-loggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av root123:

Inga spår av problem i "Event viewer", t ex system-loggen?

Hej! Inte tittat på detta. Hur gör jag det?

Permalänk

2750:- + frakt eller hämtar lördagen i Uppsala

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Hej! Inte tittat på detta. Hur gör jag det?

Skriv "Event viewer" i Windows sökfält

När applikationen Event viewer visas, högerklicka på den och välj "Kör som administratör"

När Event Viewer öppnats, finns alternativet "Windows logs", expandera och klicka på "System"
Leta efter rader med Level "Error", klicka på dom för att få felbeskrivning. Förmodligen har du en del "Error" .. loggade.

I bästa fall får du en indikation på vad som är problemet med din laptop och ev ledtrådar hur åtgärda det.

Permalänk
Medlem

Bara för att dubbelkolla, har du kollat temperaturen på cpu/gpu?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Bara för att dubbelkolla, har du kollat temperaturen på cpu/gpu?

Har inte kollat efter att jag gjorde fabriksåterställningen. Men innan dess tittade jag på tempsen i hwinfo och de såg helt normala ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

3000 plus frakt 😌

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

3100+f

Permalänk
Medlem

Ratazz vunnit aktionen och är pmad. Skulle han ångra sig så går jag i ordningen högsta bud blir tillfrågad först.