kan man ha en gaming pc med windows 11 utan google konto?

Permalänk

kan man ha en gaming pc med windows 11 utan google konto?

Vill ej ha google konto på min nya pc gaming dator jag tänkt köpa snart, funkar det.
De jag tänker på mest, kan man spela med Steam, ubisoft, EA osv utan problem då, ladda ner drivrutiner och uppdatera win 11 UTAN Goggle konto?

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

eller kanske enklare fråga, till vad måste man ha google konto i en Gaming PC

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Menar du Microsoft-konto eller Google-konto?
För Google-konto behövs absolut inte för att kunna köra Windows 11. Inte heller ett Microsoft-konto.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det går att skippa Microsoftkonto och köra lokalt konto, Googlekonto är nog mer Android än Windows.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

bra fråga, jag menade google konto, vill ej ha de...

Microsoft konto har jag inget emot, vet att man kan köra lokalt konto, dock ej skillnaden varför man vill ha det.

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Det går att skippa Microsoftkonto och köra lokalt konto, Googlekonto är nog mer Android än Windows.

jo de vet jag, men man måste väl ha google konto när man surfar i Chrome exempel, och när man vill kolla youtube väl? även på en PC,, I en android platta kan man väl knappt vara utan google konto, de vet jag

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

Varför vill du använda Chrome men inte Googlekonto? Om du bojkottar Google så borde du väl även bojkotta deras webbläsare?

För att svara på din fråga behöver du aldrig något Googlekonto för att använda Microsofts produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

jo de vet jag, men man måste väl ha google konto när man surfar i Chrome exempel, och när man vill kolla youtube väl? även på en PC,, I en android platta kan man väl knappt vara utan google konto, de vet jag

Det finna andra webbläsare än Chrome (som går att använda utan att vara inloggad), Youtube kan man kolla på tex via FreeTube (och då utan reklam). https://freetubeapp.io/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

nää, jag kan använda firefox också, men jag tänker mest om man vill kolla någon youtube video i firefox så krävs väl inlogg på något sätt?

vad är freetubeapp, aldrig hört talas om de

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

kan så klart vara utan youtube just på speldatorn, tänker mest så man kan ladda ner alla spel till Steam, EA, Ubisoft osv, och så klart uppdatera datorn på alla vis

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

nää, jag kan använda firefox också, men jag tänker mest om man vill kolla någon youtube video i firefox så krävs väl inlogg på något sätt?

vad är freetubeapp, aldrig hört talas om de

Nix. Inget krav på konto för varken Youtube eller Chrome. Däremot går du miste om en del funktioner (särskilt på Youtube) men du kommer fortfarande kunna titta på videor.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Nix. Inget krav på konto för varken Youtube eller Chrome. Däremot går du miste om en del funktioner (särskilt på Youtube) men du kommer fortfarande kunna titta på videor.

konstigt, för på android krävs de google konto för att ladda ner tex youtube appen via google play

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

konstigt, för på android krävs de google konto för att ladda ner tex youtube appen via google play

Det är för att komma åt google play du behöver ett google konto, har ju inget att göra med respektive app du laddar ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

konstigt, för på android krävs de google konto för att ladda ner tex youtube appen via google play

Inte ett dugg konstigt då det är en Androidtelefon där det krävs Google-konto för apparna.
På en Windows-maskin krävs inget konto såvida du inte laddar ner appar via Microsoft Store.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

men då vet jag, en gamingdator med win 11 och spela alla spel via steam, EA, ubisoft osv samt att fullt uppdatera datorn är inga problem utan google konto, tack.... de kör vi på

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Skrivet av Linus:

Det är för att komma åt google play du behöver ett google konto, har ju inget att göra med respektive app du laddar ner.

jo men du kan ju inte kolla på youtube på en android utan google konto, varför kan man göra de på en pc då, det är väl de jag undrar lite också

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av musse pigg:

jo men du kan ju inte kolla på youtube på en android utan google konto, varför kan man göra de på en pc då, det är väl de jag undrar lite också

Du kan använda YT via en webbläsare och den kan du installera från en annan källa än Goggle play butiken. Du kan däremot inte posta nått på YT utan konto.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

jo men du kan ju inte kolla på youtube på en android utan google konto, varför kan man göra de på en pc då, det är väl de jag undrar lite också

Jodå, det kan man men då måste du gå via webbläsaren istället för via appen. För att kunna ladda ner Youtube-appen behövs ett konto.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Youtube kan du kolla på utan konto men utan funktioner funktioner som kräver konto, ex. prenumera på kaneler. Ett alternativ är att använda GrayJay, du kan nå youtube och prenumera på kanaler utan att behöva ha ett google konto, den verkar spara alla sånna inställningar i lokalt på mobilen.

För att installera appar på android kan man använda aurora store, den tillåter en att ladda ner appar från play store genom att använda anonyma google-konton. Aurora store har fungerat sådär för mig med anonyma google-konton, i vissa fall så får man felmeddelande att man har nått någon begränsning.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

då vet ja hur de funkar, som jag sa innan, inget krav på att kolla youtube på min nya gamingdator, och som ni säger man kan kolla youtube med begränsningar om man nu nån gång skulle vilja de, och de räcker... de viktigaste är att man kan spela alla pc spel + win 11 uppdateringar utan google konto, o de går ju så de kör vi på, tackar....

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Varför skulle man behöva det?
Det vore som om man behövde ICA-kort för att handla på Willys...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nix. Inget krav på konto för varken Youtube eller Chrome. Däremot går du miste om en del funktioner (särskilt på Youtube) men du kommer fortfarande kunna titta på videor.

Använder man FreeTube kan man importera sina prenumerationer dit, allt sparas lokalt och inget kopplas till Youtubes servrar.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Youtube kan du kolla på utan konto men utan funktioner funktioner som kräver konto, ex. prenumera på kaneler. Ett alternativ är att använda GrayJay, du kan nå youtube och prenumera på kanaler utan att behöva ha ett google konto, den verkar spara alla sånna inställningar i lokalt på mobilen.

För att installera appar på android kan man använda aurora store, den tillåter en att ladda ner appar från play store genom att använda anonyma google-konton. Aurora store har fungerat sådär för mig med anonyma google-konton, i vissa fall så får man felmeddelande att man har nått någon begränsning.

Prenumerationer funkar med FreeTube.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

Vill ej ha google konto på min nya pc gaming dator jag tänkt köpa snart, funkar det.
De jag tänker på mest, kan man spela med Steam, ubisoft, EA osv utan problem då, ladda ner drivrutiner och uppdatera win 11 UTAN Goggle konto?

Google konto behöver du inte mer där än på någon annan dator. Dvs, skall du använda några av Googles tjänster (Gmail, Youtube, Gdocs, m.fl.) så kan du behöva ett Google konto, annars inte. Men det är samma oavsett om du kör Windows 11, WIndows XP, eller MacOS.

Microsoft konto å andra sidan, du BEHÖVER inte ett sådant, men det kan bli bökigt att klara sig utan om du kör Win 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

jo men du kan ju inte kolla på youtube på en android utan google konto, varför kan man göra de på en pc då, det är väl de jag undrar lite också

Funkar på en pc med FreeTube som inte ens behöver installeras, man kan ha den på en usbsticka och flytta mellan datorer, eller bara i en mapp med en genväg på skrivbordet (körs i portable mode).

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

jo men du kan ju inte kolla på youtube på en android utan google konto, varför kan man göra de på en pc då, det är väl de jag undrar lite också

Därför att Android kommer från Google, så väldigt mycket under Android kräver ett Google-konto.
Windows kommer däremot från Microsoft, och de bryr sig inte om du har ett Google konto eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Inte ett dugg konstigt då det är en Androidtelefon där det krävs Google-konto för apparna.
På en Windows-maskin krävs inget konto såvida du inte laddar ner appar via Microsoft Store.

Går att hämta från MS Store utan MS konto också, iallafall med Pro versionen. Har själv gjort det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig