Permalänk
Skrivet av ropPop:

Har nästan identisk setup. För mig har det fungerat bäst att sätta lägre volt. Vid autoläge blir det för varmt. Kan nog gå lite lägre.
Kan posta screens från BIOS om önskas. Kanske skippa att justera BCLK om du inte verkligen vill.

https://valid.x86.fr/r4g03t

Du får gärna posta screen på alla ändringar du gjort
Har du överklockat ram-minnena också?

Här är min rapport
https://valid.x86.fr/xpi63v

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Du får gärna posta screen på alla ändringar du gjort
Har du överklockat ram-minnena också?

Här är min rapport
https://valid.x86.fr/xpi63v

Japp, överclockade dem med. Är ingen expert men jag började från att aktivera XMP och efter det göra ändringar.
Bifogar ett montage över BIOS-inställningar. Säg till om det är några frågetecken.

Permalänk
Skrivet av ropPop:

Japp, överclockade dem med. Är ingen expert men jag började från att aktivera XMP och efter det göra ändringar.
Bifogar ett montage över BIOS-inställningar. Säg till om det är några frågetecken.

<Uppladdad bildlänk>

Tack för bilderna, där är någonting som felar, för när jag ska ställa in volten och ställer den på 1.285, så ändras de inte till högre värdena.
Det går ju ej att ändra dem manuellt heller.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Tack för bilderna, där är någonting som felar, för när jag ska ställa in volten och ställer den på 1.285, så ändras de inte till högre värdena.
Det går ju ej att ändra dem manuellt heller.
<Uppladdad bildlänk>

Testa att "save & exit" och gå in i bios igen och se o det uppdaterats.

Permalänk
Skrivet av ropPop:

Testa att "save & exit" och gå in i bios igen och se o det uppdaterats.

Blev bra efter omstart med volten, däremot fryser datorn vid Asus startskärm och så blir det blåskärm.
Ruskigt störande

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Blev bra efter omstart med volten, däremot fryser datorn vid Asus startskärm och så blir det blåskärm.
Ruskigt störande

Ah trist. Fryser det även om du sätter volt på auto? Som andra skrivit tidigare så är det svårt att säga exakt vad som passar från processor till processor mm samt att det är bra att prova sig fram, tex med 47x multipler som start och arbeta sig uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Blev bra efter omstart med volten, däremot fryser datorn vid Asus startskärm och så blir det blåskärm.
Ruskigt störande

Är 5GHz målet? Jag utgick ifrån derbauers guide som är länkad lite tidigare. Hade ingen vidare tur med min processor, 5GHz fick jag nog inte stabilt förens med vcore på 1,35v och det blev ruskigt varmt, trots överdimensionerad custom loop.

Delid+grizzly conductonaut mellan die och ihs är nästan ett måste om man vill ha nåt sånär vettiga temperaturer, det gjorde närmare 15 grader lägre i load efter det.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Skrivet av sockfan:

Är 5GHz målet? Jag utgick ifrån derbauers guide som är länkad lite tidigare. Hade ingen vidare tur med min processor, 5GHz fick jag nog inte stabilt förens med vcore på 1,35v och det blev ruskigt varmt, trots överdimensionerad custom loop.

Delid+grizzly conductonaut mellan die och ihs är nästan ett måste om man vill ha nåt sånär vettiga temperaturer, det gjorde närmare 15 grader lägre i load efter det.

Nej, målet är bättre prestanda
Behöver inte vara 5GHz.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU