ITX-dator, full custom loop, RTX 3080, 32GB Ram, Ryzen 3700X

Permalänk
Medlem

ITX-dator, full custom loop, RTX 3080, 32GB Ram, Ryzen 3700X

Efter mycket velande väljer jag nu att kolla över intresset för min dator. Den här datorn är något utöver det vanliga sett till dess minimala storlek som är full till bredden med vattenkylning. I datorn sitter en full custom loop med 2st radiatorer på 240mm samt vattenblock på både grafikkort och processor.

Bottom Rad: Alphacool NexXxoS ST20 with 2x 92mm NF-A9x14 (zip tied)
Side rad: EK-CoolStream PE 240 with 2x Arctic Cooling P12
Pump/Res: Iceman
Mobo: Asus Strix B450i
CPU: AMD 3700X
CPU block: EK-Quantum Velocity AMD
GPU: ASUS TUF RTX 3080 (OC)
GPU block: ELITE SERIE ASUS TUF RTX 3080/3090 24G Gaming (OC)
SSD: WD Black 1TB NVMe
Aquacomputer temp sensor för fläktstyrning på vattentempratur.

Jag har även kvar originalkylaren till grafikkortet som endast är använd en enstaka dag för att testa att kortet funkade som det skulle innan det åkte på ett vattenblock.

Datorn är köpt här på SweC och är ett hantverk som jag nog i ärlighetens namn inte hade bemästrat själv trots att jag är rätt välbevandrad i vattenkylning. Jag har utan problem tagit denna med mig fram och tillbaka till landet och loopen verkar tät som en AIO. Pump/res-kombon sitter på baksidan vilket gör det otroligt enkelt att toppa upp med vatten om man så önskar.

Jag delar med mig lite om mina tankar om datorn i den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=Jor934DWAAo&t

Datorn säljs då jag vill ha en burk med fler expansionsplatser för att underlätta för mina streams och videoproduktion. Jag tar bud från 8000 kronor (men skulle troligtvis inte acceptera något under 10k, då överväger jag nog heldre att ta isär den och sälja hårdvara separat). Sätter ett köp nu på 12.000 kronor.

Datorn finns att hämta i Tranås men kan även skickas mot förskottsbetalning. Jag har originallådan kvar till den och paketerar den i så fall väl. Jag skulle även kunna mötas i typ Jönköping/Linköping. Jag skulle även kunna överväga att leverera den till Stockholm.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

8000kr, skickas

Permalänk
Medlem
Skrivet av dashootera:

8000kr, skickas

Har en köpare på 10+ frakt på blocket. Föredrar att sälja här, men kommer inte gå under 10k

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Har en köpare på 10+ frakt på blocket. Föredrar att sälja här, men kommer inte gå under 10k

Återkommer senare ikväll

Permalänk
Medlem

Hej
Hur är ljudnivå och temps på en sådan här dator?
Aldrig haft en vattenkyld så noll koll 🤪
Måste ha en tyst dator, det är vad jag vet 😉
Men blev lite sådär lagom sugen när jag såg din video om datorn 😎
/Marcus

Permalänk
Skrivet av dashootera:

Återkommer senare ikväll

Hej! Om den finns kvar så kan jag köpa den för 10k

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddush:

Hej
Hur är ljudnivå och temps på en sådan här dator?
Aldrig haft en vattenkyld så noll koll 🤪
Måste ha en tyst dator, det är vad jag vet 😉
Men blev lite sådär lagom sugen när jag såg din video om datorn 😎
/Marcus

Skrivet av dashootera:

Hej! Om den finns kvar så kan jag köpa den för 10k

Fick bud på 12k så nu är den såld. Tack för visat intresse

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.