Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Går det bara åt ett håll? För du verkar ju onekligen ha rätten till att tycks och känna att de har fel medan de inte får gör likadant.

Tack för din medverkan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Går det bara åt ett håll? För du verkar ju onekligen ha rätten till att tycks och känna att de har fel medan de inte får gör likadant.

Gubbgnäll är ju av naturen oftast paradoxala, så allt är i sin ordning ❤️

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Gubbgnäll är ju av naturen oftast paradoxala, så allt är i sin ordning ❤️

Haha, ja, det är faktiskt ett helt rättfärdigat inlägg till tråden. 😁 Så jag känner nästan att det var jag som gjorde ett felaktigt inlägg där!

Permalänk
Medlem

Radio-reklam borde inte få lov att ha massa biltutande i reklamen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Radio-reklam borde inte få lov att ha massa biltutande i reklamen...

Att lyssna på radio, än mer radio med reklam kan vara det gubbigaste i hela tråden.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Såg att det kom en biofilm som hette Femme... coolt La Femme Nikita?
Nej givetvis inte det var något om Drag Queens!
Som någon sa "Get woke go broke!"

Förövrigt på tal om woke företag så finns det nu en pdf med 133 sidor om vad som är fel med Disney.
Hittade en video om det och pdf filen länkad i spoiler rutan.

Disney DESTROYED by Investors in SCATHING 130 Page White Paper!

Trian’s White Paper is available at
https://restorethemagic.com/wp-content/uploads/2024/03/Disney...

Dold text

Edit: För dom som inte är insatta så är Disney pdf filen mest för att påvisa att Disney's VD Bob Iger är extremt inkompetent och behöver bytas ut snarast, innan han driver företaget ännu mera i botten.
Detta gäller i princip även Marvel, Pixar och Lucas Film som också ägs av Disney.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Att lyssna på radio, än mer radio med reklam kan vara det gubbigaste i hela tråden.

P4 Göteborg ska det va, goa gubbar och bra trafikinformation
Men ibland blir det Star FM, då får man lida med reklamen (eller byta kanal!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Såg att det kom en biofilm som hette Femme... coolt La Femme Nikita?
Nej givetvis inte det var något om Drag Queens!
Som någon sa "Get woke go broke!"

Förövrigt på tal om woke företag så finns det nu en pdf med 133 sidor om vad som är fel med Disney.
Hittade en video om det och pdf filen länkad i spoiler rutan.

Disney DESTROYED by Investors in SCATHING 130 Page White Paper!
https://www.youtube.com/watch?v=HRBVRzT_D8g

Trian’s White Paper is available at
https://restorethemagic.com/wp-content/uploads/2024/03/Disney...

Dold text

Edit: För dom som inte är insatta så är Disney pdf filen mest för att påvisa att Disney's VD Bob Iger är extremt inkompetent och behöver bytas ut snarast, innan han driver företaget ännu mera i botten.
Detta gäller i princip även Marvel, Pixar och Lucas Film.

Åh nej, woke-tourettes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Åh nej, woke-tourettes

Det verkar i alla fall som dom flesta fått nog och pendeln börjar svänga åt andra hållet!

Permalänk
Medlem

Folk som går på fel sida.

Får man inte lära sig längre att man går på vänster och cyklar på höger?

Ja jag är gubbe 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Folk som går på fel sida.

Får man inte lära sig längre att man går på vänster och cyklar på höger?

Ja jag är gubbe 🤣

Nej, jag trodde man skulle gå till höger tills för några år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Nej, jag trodde man skulle gå till höger tills för några år sen.

Får man inte lära sig det i skolan idag? (Utan att veta din ålder)
Samma som titta vänster-höger-vänster innan man korsar gatan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trent023:

Folk som går på fel sida.

Får man inte lära sig längre att man går på vänster och cyklar på höger?

Ja jag är gubbe 🤣

Vid kombinerad gång/cykelbana ja.
Finns inga som helst regler någonstans gällande hur gående ska möta varandra, det är en typisk gubbism.

Roligt nog brukar de flesta gubbar och tanter jag möter som fräser om sånt, tro att det är högertrafik som gäller för gående.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Såg att det kom en biofilm som hette Femme... coolt La Femme Nikita?
Nej givetvis inte det var något om Drag Queens!
Som någon sa "Get woke go broke!"

Åh nej. Det kommer film som du uppenbarligen inte uppskattar men andra gör. Låter som fria marknaden som gör det klassiska "utbud och efterfrågan".
Allt är inte "woke" bara för att det handlar om en dragqueen. Men jag antar att Rocky Horror Picture Show är jävligt woke i så fall?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Ja får väl passa på att gnälla över alla som gnäller över "woke".
Hur kan det vara negativt att vara vaken och öppen för att samhället förändras och tidigare nedtryckta minoriteter får ta lite plats?
ex; en film kommer ut där huvudrollen och de två bi-rollerna spelas av svarta person, då säger folk aha en sån där "svart film" - Woke.
Sen kan en annan film innehålla fyrtitjugo vita människor i ALLA roller och noll kommentarer om castingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Ja får väl passa på att gnälla över alla som gnäller över "woke".
Hur kan det vara negativt att vara vaken och öppen för att samhället förändras och tidigare nedtryckta minoriteter får ta lite plats?
ex; en film kommer ut där huvudrollen och de två bi-rollerna spelas av svarta person, då säger folk aha en sån där "svart film" - Woke.
Sen kan en annan film innehålla fyrtitjugo vita människor i ALLA roller och noll kommentarer om castingen.

Därför att en snubbe i en podcast har tutat i dem att det du beskriver är dåligt och ett hot mot deras tillvaro.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Vid kombinerad gång/cykelbana ja.
Finns inga som helst regler någonstans gällande hur gående ska möta varandra, det är en typisk gubbism.

Roligt nog brukar de flesta gubbar och tanter jag möter som fräser om sånt, tro att det är högertrafik som gäller för gående.

Jag fick lära mig att gå på vänster sida på vägen när jag var liten.
Tror vi fick lära oss det i lågstadiet, då hade vi även flera lektioner utomhus om trafik och dylikt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Att lyssna på radio, än mer radio med reklam kan vara det gubbigaste i hela tråden.

Skrivet av Chromatic:

P4 Göteborg ska det va, goa gubbar och bra trafikinformation
Men ibland blir det Star FM, då får man lida med reklamen (eller byta kanal!)

Japp, P4 måste vara det gubbigaste man kan lyssna på.
Reklam radio går inte alls att lyssna på så då blir det P3 och P4.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Jag fick lära mig att gå på vänster sida på vägen när jag var liten.
Tror vi fick lära oss det i lågstadiet, då hade vi även flera lektioner utomhus om trafik och dylikt.

Man ska gå på vänster sida när man delar väg med fordon som kör på höger sida, annars ska man gå på höger sida. Men för det mesta är det tyvärr vilda västern då folk inte bryr sig eller fattar...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Finns inga som helst regler någonstans gällande hur gående ska möta varandra, det är en typisk gubbism.

Roligt nog brukar de flesta gubbar och tanter jag möter som fräser om sånt, tro att det är högertrafik som gäller för gående.

Skrivet av nevada:

Man ska gå på vänster sida när man delar väg med fordon som kör på höger sida, annars ska man gå på höger sida.

Jag har lärt mig att det historiskt varit god ton att hålla till vänster om varandra (dvs. den andres höger) när man möter gående, för att de flesta ska ha den dominanta handen (höger) närmast den mötande, så att man lättare kan försvara sig mot evt. angripare. Av samma skäl som man hälsar med höger, man visar att man inte har något dolt vapen. Försöker någon passera på vänster sida om en så ska man se upp, det kan vara en (vänsterhänt) lönnmördare som försöker få ett övertag.

Ovanstående kan mycket väl vara en populärhistorisk skröna. Men jag tänker på gubbvis fortsätta hålla den för sann.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Ja får väl passa på att gnälla över alla som gnäller över "woke".
Hur kan det vara negativt att vara vaken och öppen för att samhället förändras och tidigare nedtryckta minoriteter får ta lite plats?
ex; en film kommer ut där huvudrollen och de två bi-rollerna spelas av svarta person, då säger folk aha en sån där "svart film" - Woke.
Sen kan en annan film innehålla fyrtitjugo vita människor i ALLA roller och noll kommentarer om castingen.

Det är när det blir historielös kvotering som det blir problematiskt, exempelvis senaste googlegrejen med färgade soldater i tyska ww2-armén och som grundare av USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Japp, P4 måste vara det gubbigaste man kan lyssna på.
Reklam radio går inte alls att lyssna på så då blir det P3 och P4.

Va bra, då är jag i rätt tråd! xD
Barnen i P3 är lite för "hip" för min del...

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar mest på P1. Men när "Stil" drar igång då flyr jag till P4. Hoppa jag leder gubbligan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Därför att en snubbe i en podcast har tutat i dem att det du beskriver är dåligt och ett hot mot deras tillvaro.

Du kan ju börja med att kolla upp The D-Files av Film Threat på youtube finns fyra delar där dom snackar om Disney.
Finns andra videos som är vettiga också, men var den jag kom på just nu...
Finns ett antal videos om konsult företaget Sweetbaby om du nu verkligen vill bli informerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Får man inte lära sig det i skolan idag? (Utan att veta din ålder)
Samma som titta vänster-höger-vänster innan man korsar gatan?

Det var 20+ år sen jag gick i skolan, så det vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

90 är ju billigt. Runt mitt jobb är det MINST 120.

Alla bor dock inte i Stockholm.
Om ett skräphak tar 90 för en lunch så är det dyrt, speciellt om det är dagspriset.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

En vanlig pizza i min ort ligger nu mera på 120 kr... känns som det inte va längesedan man pröjsade max 80 spänn!

Permalänk
Medlem

Nya layout är på sweclockers. Jobbigt att läsa när det är blandat STORT och litet. Det stora ser ut som reklam och är svårt att se :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Alla bor dock inte i Stockholm.
Om ett skräphak tar 90 för en lunch så är det dyrt, speciellt om det är dagspriset.

Nämn en stad där 90 spänn för en lunch räknas som hutlöst, tack!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Angående pizzerior: En pizza i min närhet i en stad tar 70spänn för dagens pizza ta med hem utan dricka. De är dyrare på kvällen än resterande, då de har finare pizzor. Men de är väldigt konstiga, då det står att de har en öppettid som de aldrig öppnar vid. De får då lite kunder vid dagens som gör att de har sänkt priserna.

Så sur jag har blivit när jag på lunchrasten snabbt sticker dit och det är stängt, men så glad när de har öppet som de borde ha haft.