Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan (Inte den Nolan, men hans brorsa)

Permalänk
Medlem

Försiktigt optimistisk, denna gång kan inte moddare rädda resultatet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det är lite mer otydligt vad av Amazons grejer som är original och vad som de bara köpt in eller samarbetar med nåt produktionsbolag om. Good Omens går ju där till exempel, men det är BBC som gör den även om den visas på Prime. Håller absolut med om polisserierna (Bosch osv), där verkar de veta vad de håller på med.

Ja, Bosch är ju bra tack vare Fabrik som producerade.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Med den mannen i sätet är frågan snarare "Kan det gå rätt?"

Som tur så är det inte Bobby Kotick. Fy fan man en serie med microtransaktioner i.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Å andra sidan så är The Boys suverän

Skrivet av Snudge_B:

Håller verkligen med om The Boys!!! Dessutom har de lite andra serier som de lyckats med. The English (miniserie), Jack Ryan, Bosch, Hunters, och the Peripheral (Nedlagd efter 1:a säsongen tyvärr) tycker jag var bra.

Om man tar antalet serier producerade och delar på antal som är bra, så lär man nog komma upp med en högre siffra hos Amazon än hos Netflix. Det är iaf min åsikt.

The Boys är absolut ett undantag, helt sant!

Tycker dock inte alls att Jack Ryan är ett undantag, älskade böckerna om Jack Ryan men tycker serien var duktigt själlös och generisk.

Bosch, The English och Hunters är inte alls mina serie typer så inte sett dom och kan därmed inte uttala mig.

The Peripheral såg intressant ut, helt gått mig förbi. Men är den nedlag efter en säsong så är det inget jag kommer titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Nu har inte jag läst böckerna, men jag tycker att Wheel of time ryckte upp sig rejält i säsong 2. Den var imo bra.

Det är enda sättet man tycker den är bra, säsong 2 är ett mish-mash tidsmässigt, karaktärer tillskrivs skit som inte hänt/händer andra och de skriver om saker där den riktiga storyn hade passat in exakt lika bra. Eller finns två sätt; antingen har man inte läst något eller om man helt kan bortse att denna har något med Robert Jordan att göra.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Man kan ju alltid hoppas den blir bra.
Men... kolla bara hur bra Rings of power blev.

The boys lyckades Amazon med dock.

Permalänk

Älskar fallout världen, och gillar mkt på prime, så det kan nog bli grymt! Är ganska hoppfull måste jag erkänna.

Permalänk

De kommer tyvärr ta mycket från Bethesdas Falloutvärld och inte från Black Isles Fallout 1 och 2. Säger inte att F3, NV och 4 är dåliga bara att de inte kommer i närheten av den dystopiska världen från de två första och de har inte heller det här typiska 50-talstemat helt igenom heller som startade med F3.

Viktigast är nog handling och skådespelare med karaktärer i slutändan.

Skrivet av Geckod:

Man kan ju alltid hoppas den blir bra.
Men... kolla bara hur bra Rings of power blev.

The boys lyckades Amazon med dock.

De förstörde Rings of Power helt igenom. Inget made sense om man jämför med böckerna. Inget ont om skådespelarna vissa var riktigt bra.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Körde en rensning och tog bort onödigt sidospår som inte gör något annat än att dra ner stämningen. Skärpning!

Permalänk
Medlem

Trodde den skulle släppas i år. Nu blir man besviken.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Första bilderna från serien ligger nu uppe i en ny artikel från Vanity Fair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Verkar ju kunna bli hur mysigt som helst.

Permalänk
Medlem

Ser jävligt bra ut

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Näbbdjuret:

Ser onekligen väldigt lovande ut!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Alltså, det ser tammefan jävligt bra ut! Kommer definitivt att spana in serien, men jag har ju några tusen timmar spelade.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Brukar Amazon släppa alla avsnitt på en gång? Då kan det bli en månad och hårdnöta

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Brukar Amazon släppa alla avsnitt på en gång? Då kan det bli en månad och hårdnöta

Står i alla fall "all episodes available April 11", så verkar som de släpper alla

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Jag tror att tonen kommer vara svår att få till i en serie om Fallout.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Lär man ju titta på!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Ser fantastiskt ut. Det där kommer jag definitivt kika på
Hoppas att de gör ett nytt spel också med ny spelmotor!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Inte helt ointressant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I sense a binge-watch coming up ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Ser ju iallafall bättre ut än Borderlands serien

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det inte plötsligt blir en slakt, jag menar inte en bokstavlig slakt.
Det ser lovande ut, ja!
Jag får fallout 1,2 vibbar vilket gör mig glad då de spelen intresserar mig mer innehållsmässigt åtminstone, för att de var inte lika stora.
Less is more säger jag.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Har inte Prime men det verkar vara billigt, 59 SEK i månaden?
Tror nästan man måste ge det en chans.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Nu har inte jag läst böckerna, men jag tycker att Wheel of time ryckte upp sig rejält i säsong 2. Den var imo bra.

Boken som handlar om Rand är nu Moraine & Co.
I dagens Hollywood så kan man inte göra en serie som följer böckerna.
Rand är mycket mer kraftfullare i böckerna, och har sexuell polygamisk relation med Elayne, Aviendha och Min och gifter sig med alla tre.
Många av karaktärerna har dessutom blivit utbytta.
Istället så spenderar serien halva säsong 2 på att följa Alanna och hennes beskyddare.
Den är inte jättedålig men skiljer sig så mycket från böckerna.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Trailern såg fruktansvärd ut. Det är som en glättig Disney-version av Fallout. Amazon har ju också tidigare visat att de inte kan producera något bra.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Verkar ju riktigt bra 😊

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Det är enda sättet man tycker den är bra, säsong 2 är ett mish-mash tidsmässigt, karaktärer tillskrivs skit som inte hänt/händer andra och de skriver om saker där den riktiga storyn hade passat in exakt lika bra. Eller finns två sätt; antingen har man inte läst något eller om man helt kan bortse att denna har något med Robert Jordan att göra.

Intressant jag tyckte att säsong 2 var sämre.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]