Permalänk

Igår beställde jag nya Fårskinnstofflor. Mina gamla är mer silvertejp än fårskinn, och tejpen är så pass utsliten att det går inte att reparera mer. Dem värmer ingenting alls. Mina fossingar fryser så jag tog expressbud. Kommer idag. 908 kr. Det är det väl värt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Igår beställde jag nya Fårskinnstofflor. Mina gamla är mer silvertejp än fårskinn, och tejpen är så pass utsliten att det går inte att reparera mer. Dem värmer ingenting alls. Mina fossingar fryser så jag tog expressbud. Kommer idag. 908 kr. Det är det väl värt.

https://i.imgur.com/Q7m98Sd.jpg

Låt mig gissa, du bor i Norrland ?
Nej men varma fossingar är vär't! 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Låt mig gissa, du bor i Norrland ?

Jo då!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på fisktank chassi för andra gången i mitt liv så beställde lite be quiet grejer tidigare i veckan. Dock från en annan butik än inet då det blev hela 1000kr billigare. Men leveranstid på chassit så får väl vänta till nästa vecka

https://www.inet.se/kundvagn/visa/qsQiAXh1qZURsMFHmad1Te2bfxk/namnlos

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Tofflorna är hur bra som helst. Jag går på fluffiga moln och mina tår är varma. <3 <3 <3

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Väntar på 3 Arlo Pro 4 kameror. Inte mottagen av Bring även om det skickats den 27e december. Elgiganten påstår att Bring missat skanna paketet, men att det är påväg. Hoppas de har rätt. Beräknad leverans är idag, får väl vänta någon dag extra.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Haha, av vad jag sett ska det faktiskt vara helt ok kvalité. Vissa säger att dom produceras i samma fabrik, but hey?

Dold text

Har du fått den än? Hur känns kvalitén?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Har du fått den än? Hur känns kvalitén?

Jodå har fått den dagarna innan julafton. Kan ju dock snabbt säga att oavsett så känns prislappen för en äkta the ridge lagom saftad minst sagt. I grund och botten en väldigt simpel sak, och hade jag slängt ut 800-900:- på en sån här så hade jag grubblat argt efteråt. För det är den inte värd i mina ögon. Har som sagt ingen original ridgewallet att jämföra med, men den känns otroligt stabil och välbyggd. Här chansar jag lite och säger att visst är det nog säkert lite kvalité och skillnad på en äkta jämfört med denna. Men rättfärdigar det ungefär 9-10 gånger högre pris? I the ridge fall tror jag det mer handlar om aggressiv och lyckad marknadsföring. Vet inte hur många Youtubers jag sett genom åren som sponsrat videor osv.
JerryRigEverything, LTT, Unbox Therapy osv. Dvs dom stora namnen. För mig känns den otroligt överprisad, men jag klickade hem en extra i burnt titanium bara för att kunna variera lite.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag beställde nyss en ASUS ROG Ally från Inet. Ska komma fram imorgon.:D

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Ska bara gnälla över standard tracking på PostNord och vissa andra speditörer.

Andra gången PostNord registrerat ett id som inte inlämnat och jag sedan väntat fyra dagar på att det plötsligt dyker upp i sorteringen mitt i natten och är väl framme på ombudet på förmiddagen... Vad gör paketen i fyra dagar hos PostNord? Det känns som om terminalerna har en stor backlog med paketburar, sedan när de packas upp scannas de och skickas till rätt del av landet under natten bara.

Fick något liknande från Tyskland med två veckors tystnad och status ej inlämnat som sedan dök upp, där kanske det bara var dålig/ej köpt tracking.

Permalänk
Medlem

Klippte till på ett Asus 4090 Strix idag. 🙂
22k fattigare.

Permalänk
Medlem

Nu är ett till msi 4090 suprim påväg.
Ska bli kul med ett nytt bygge.

Permalänk
Medlem

FedEx briljerar igen! Mitt paket har legat på terminalen en mil bort sen i måndags. De tänker absolut inte leverera det förrän 22 Jan då det är överenskommet med säljaren. Jag får heller inte hämta paketet själv. Om det stämmer är det ju snarare säljarens fel men jag är rätt tveksam till att säljaren gått med på detta (mer om det nedan). Oavsett, att man helt sonika vägrar leverera ett paket som mottagaren ber få levererat eller möjlighet att hämta upp är dåligt.

Absolut att jag inte är kund till FedEX men när de gjort sitt ”leveransförsök” så kommer de ju kontakta mig för att planera en ny leverens. De kommer inte kontakta säljaren för detta så jag begriper inte varför de inte försöker vara tillmötesgående.

Sen är jag inte helt hundra på varför säljaren skulle avtala levererans 22a när man i orderbekräftelse skrev 15-16 jan. Väntar också på ett annat paket från samma säljare, den ordern lades en vecka senare och skickades med DPD, och levereras imorgon. Känns helt absurt att de skulle instruera FedEx att hålla på paketet.

Normalt är det väl inte hela världen att behöva vänta en vecka men eftersom detta är en present jag ska ha med mig på lördag så är det ju onekligen irriterande.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli när komplett hade några MSI 4090 trio x gaming slim igår för 20400kr så jag slog till på ett till grabben.

Är ju nästan rtx 4080 pris.

Nu behöver man väl inte uppgradera åt han på ett tag. 🙂

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

Kunde inte låta bli när komplett hade några MSI 4090 trio x gaming slim igår för 20400kr så jag slog till på ett till grabben.

Är ju nästan rtx 4080 pris.

Nu behöver man väl inte uppgradera åt han på ett tag. 🙂

Han har det bra grabben

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och sucktat efter ett nytt grafikkort länge, spelar i 3440, men har prioriterat annat, frugan, (bröllop/bröllopsresa). Betala av extra på bil osv. Men idag såg jag en deal på 7900xt för 9000, jag klippte fan till direkt. Kommer gå ifrån ett standard 2060. Ska bli riktigt kul att spela lite moderna titlar nu utan att få dra ner allt till lägsta

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Jag har suttit och sucktat efter ett nytt grafikkort länge, spelar i 3440, men har prioriterat annat, frugan, (bröllop/bröllopsresa). Betala av extra på bil osv. Men idag såg jag en deal på 7900xt för 9000, jag klippte fan till direkt. Kommer gå ifrån ett standard 2060. Ska bli riktigt kul att spela lite moderna titlar nu utan att få dra ner allt till lägsta

Det låter som du förtjänar det, enjoy it!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Har beställt en ny receiver Marantz Cinema 40 från Tyskland.
Kommer förhoppningsvis i början på nästa vecka.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Har beställt en ny receiver Marantz Cinema 40 från Tyskland.
Kommer förhoppningsvis i början på nästa vecka.

Redig en! Ska ha marantz när jag bygger biorum, har du något dedikerat rum eller bara finlir för soffan ?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Redig en! Ska ha marantz när jag bygger biorum, har du något dedikerat rum eller bara finlir för soffan ?

Det är vardagsrum i lägenhet tyvärr.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk

Vann en annons på Tradera, en fickrouter Cat.4 LTE för 85 kr + frakt.
Väntar på att säljaren ska vakna och skicka det framöver.

Tänkte se om det drar mindre än 0,6 A (ca 7W) i båten.
Har en vanlig 4G-router där jag klippte sladden då den gick på 12 volt.

Annars har jag alltid två stycken och kan köra denna med Comviq under semestern.
Telenor spärrar ju 100 mbps och det gör kanske Comviq kontant också. Så spelar ingen roll.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Citymail funkar med leveranser från Kina? Brukar de funka bra och hur är det moms och avgifter (ingen tull i det här fallet)?

Permalänk
Medlem

Global Shipping Program som eBay har verkar inte så bra, i alla fall inte om man handlar från England.

Mon 12 Feb - Collected
Mon 12 Feb - On route to hub
Mon 4 Mar - Processing at Shipping Center

Paketet skulle ha varit framme för en vecka sedan men har alltså legat still på en terminal i England i tre veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Global Shipping Program som eBay har verkar inte så bra, i alla fall inte om man handlar från England.

Mon 12 Feb - Collected
Mon 12 Feb - On route to hub
Mon 4 Mar - Processing at Shipping Center

Paketet skulle ha varit framme för en vecka sedan men har alltså legat still på en terminal i England i tre veckor.

Oj det där var riktigt dåligt. Vilken är transportören?
eBay har väl inga egna lastbilar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Oj det där var riktigt dåligt. Vilken är transportören?
eBay har väl inga egna lastbilar?

Just i mitt fall är det Parcelforce som väl är pakethanteringen inom Royal Mail.

Har nästan helt slutat köpa grejor från England, innan Brexit var det aldrig några problem med Royal Mail.

Verkar som paketet har börjat röra sig under dagen, fick ett konstigt mejl om att de har mottagit min betalning.
Själva fördelen med Global Shipping Program är väl att de bakar in tull- och momskostnader i auktionspriset så att det betalas i förväg. De som sköter tulldeklarationen kanske går på knäna så att de har flera veckors försening, alternativt att de ej fått besked av eBay om att avgifterna har betalats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Just i mitt fall är det Parcelforce som väl är pakethanteringen inom Royal Mail.

Har nästan helt slutat köpa grejor från England, innan Brexit var det aldrig några problem med Royal Mail.

Verkar som paketet har börjat röra sig under dagen, fick ett konstigt mejl om att de har mottagit min betalning.
Själva fördelen med Global Shipping Program är väl att de bakar in tull- och momskostnader i auktionspriset så att det betalas i förväg. De som sköter tulldeklarationen kanske går på knäna så att de har flera veckors försening, alternativt att de ej fått besked av eBay om att avgifterna har betalats.

Hur fungerar detta med deras global shipping progam? Är det nånting säljaren själv måste använda eller appliceras det automatiskt på varor från UK? Kikar på en klocka för några tusen, och har kollat på rullverkets kalkyl.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Går och väntar på det här. Pallade inte ge 3700 och uppåt inrikes.
Så det blev ett beg från Tyskland.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hur fungerar detta med deras global shipping progam? Är det nånting säljaren själv måste använda eller appliceras det automatiskt på varor från UK? Kikar på en klocka för några tusen, och har kollat på rullverkets kalkyl.

Har faktiskt ingen större koll hur det fungerar men jag misstänker att det är eBay som har förhandlat till sig fraktpriser och erbjuder en tjänst där förtullning ingår för att underlätta för säljarna och samtidigt ge köparna ett totalpris.

Mitt paket har börjat röra på sig, eller det har åtminstone kommit massor med statusuppdateringar men än så länge verkar det inte ens ha kommit fram till Sverige. Till helgen är det ungefär en månad sedan varan skickades.

Permalänk
Medlem

Väntar på ett par Triangle Esprit Comete EZ.

Bör komma imorgon senaat tisdag

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Simucube 2 Pro + Ascher F64 V3 Wireless

Definitivt det roligaste köpet jag kommer göra i år, och förmodligen nästa år också. Gått och suktat i typ 3 år, men det va dags nu. Lite skatteåterbäring gav mig sista pushen
Typisk att man ska resa bort i jobb mån-fre men å andra sidan har man nåt kul som väntar när man kommer hem, ifall DHL sköter sitt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5