Space stänger ner – efter två år

Permalänk
Medlem

Jag har varit där med några kompisar ett par gånger. Jag har funderat på om prissättningen var fel. Det kostade typ 79kr/timme men man kunde köpa dygnspass (session pass) för under 200kr och spela hela dygnet.
Ibland tog det bra lång tid att få beställningar till sin plats men annars hade vi skitkul där. Lite CS och bärs med polarna på lokal är aldrig fel!

Permalänk
Medlem

Jag har varit där ett dussin gånger eller så. Väldigt fint, fräscht och välordnat!

Jag förstår varför det har tilltalat ett annat klientel än de som hänger på Inferno, eller för den delen hemma. Men det har passat mig perfekt. Jag förstår att det inte gick runt, ett väldigt ambitiöst projekt som kanske inte riktigt tog fart. Men jag kommer att sakna Space.

Permalänk
Medlem

Har aldrig ens hört talas om dem tidigare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Tråkigt! Det var kul som AW att lira lite gamla spel med kollegorna och sen fortsätta att sitta bort vid baren och bara snacka skit.
Det var ju en rätt lugn miljö trots att det var ett LAN-café

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Synd att det blev såhär.
Spontant känns det som att klientelet de försökte rikta sig mot kanske i större utsträckning hellre sitter med sin rigg hemma. Alternativt att de som är så kallade ”iblandbesökare” som inte spelar aktivt inte var där tillräckligt ofta.

Det känns som att även folk som spelar multiplayer kanske gör det ”ensamma men tillsammans” hemifrån.

Oaktat vad jag gissar är det tråkigt att de inte kunde hålla liv i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

The final frontier 🖖

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Nu är iof. Tokyo folkrikare än hela norden på en yta av en storstad. Istället för slum som resten av världens storstäder så så har dom "pods", jag ser det inte som en negativ "kultur" i sammanhanget. Det är ren platsbrist.

Glöm inte hur mycket staten vill ha från din kaka när du tjänar pengar på din verksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Glöm inte hur mycket staten vill ha från din kaka när du tjänar pengar på din verksamhet.

Skattesmitning ska klassas som självförsvar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

sådana här projekt ska man ju göra på skojj som miljardär, inte för att försöka få det att gå runt det är ju omöjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

sådana här projekt ska man ju göra på skojj som miljardär, inte för att försöka få det att gå runt det är ju omöjligt

Vad märkligt då att Inferno går runt med sina 800 datorer runt om i landet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zajoxx:

Vad märkligt då att Inferno går runt med sina 800 datorer runt om i landet

Källa på det?

https://www.allabolag.se/5590227319/inferno-group-ab
https://www.allabolag.se/5568773179/inferno-online-skanstull-...

Permalänk
Medlem

Märks att du inte kan något om bolag, hela inferno group ägs av en annan koncern där de plockar ut alla pengar. De tömmer samtliga bolag för att sedan gå vinst på deras ”huvud” kontor.

Över 40miljoner i vinst för 2 år sedan.

Permalänk
Avstängd

Det är ju bara gratulera om dom går runt, inte för att jag tror det med tanke på lokalerna hyror och att det är ganska tomt förjämnan

Permalänk
Medlem

Well, de går runt och det gör de duktigt dessutom. Glöm inte att de äger hela esportal också. Det är inte bara Inferno.

Permalänk
Avstängd

Det är lite det jag menar, det känns som det behövs konstgjord andning för att hålla spelhallar vid liv, SPACE tex kände man ju direkt att det här kommer inte några smågrabbar som spelar CS kunna hålla igång.. men visst om det finns typ en ISP i ryggen som skjuter till pengar så går det ju .. tex typ ownit eller Bahnhof eller dyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

Det är lite det jag menar, det känns som det behövs konstgjord andning för att hålla spelhallar vid liv, SPACE tex kände man ju direkt att det här kommer inte några smågrabbar som spelar CS kunna hålla igång.. men visst om det finns typ en ISP i ryggen som skjuter till pengar så går det ju .. tex typ ownage eller Bahnhof eller dyl

Där håller jag med, Space kändes som att se riktade sig mot en specifik målgrupp medan Inferno välkomnar allt och alla på både gott och ont. Har man varit där så förstår man vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Skattesmitning ska klassas som självförsvar.

Faktum kvarstår att det är extremt dyrt att bedriva verksamhet och anställa i Sverige. När dunkin donuts, starbucks och dominos avskräcks från landet så förstår man varför.

Permalänk
Avstängd

undra hur det kommer gå för Five guys, hamburgerkedjan som ska öppna 2024 i sverige nu när alla tröttnat på burgare

Permalänk
Medlem

Funderar på att sätta upp ett event-fokuserat retrolan-center/uppfostringsanstalt.

Förslag på aktiviteter:
- Ungdomarna får testa att klämma sig in i baksätet av en Mitsubishi Mirage med en 20-kilos kantig CRT-skärm i knäet och sitta där i motsvarande tid det tar att köra mellan Göteborg och Jönköping. Under tiden spelas ljudfiler av blodsockerlåg mamma med kristna värderingar upp på hög volym.
- Escape room där man vinner genom att somna med filt på betonggolv medan personalen försöker sno alla dina tillhörigheter. Aqua-hits spelas genom en vägg.
- Spa-avdelning med modemuppkopplingsljuds-terapi.
- LAN-kabelplockepinn.
- Sponsorgatlopp
- KBT-terapirum där diverse tolvåringar förs in och skriker på dig på varierande dialekter/språk.
- Joltfasta.

När du fått ordning på din setup och kan börja spela är det ca 23 minuter kvar av din bokade tid.

Medtages:
Gott humör
Dålig attityd
Nervositet

Medtages ej:
Deo

Tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragster:

Vad synd, Space var ett riktigt bra ställe, särskilt för ett år sedan då de hade "bordsservering" vid datorn, var svårslaget att kunna beställa in en öl i väntan på att man spawnade.

Vilket man kan göra hemma, gratis, och i en markant mycket bättre miljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Funderar på att sätta upp ett event-fokuserat retrolan-center/uppfostringsanstalt.

Förslag på aktiviteter:
- Ungdomarna får testa att klämma sig in i baksätet av en Mitsubishi Mirage med en 20-kilos kantig CRT-skärm i knäet och sitta där i motsvarande tid det tar att köra mellan Göteborg och Jönköping. Under tiden spelas ljudfiler av blodsockerlåg mamma med kristna värderingar upp på hög volym.
- Escape room där man vinner genom att somna med filt på betonggolv medan personalen försöker sno alla dina tillhörigheter. Aqua-hits spelas genom en vägg.
- Spa-avdelning med modemuppkopplingsljuds-terapi.
- LAN-kabelplockepinn.
- Sponsorgatlopp
- KBT-terapirum där diverse tolvåringar förs in och skriker på dig på varierande dialekter/språk.
- Joltfasta.

När du fått ordning på din setup och kan börja spela är det ca 23 minuter kvar av din bokade tid.

Medtages:
Gott humör
Dålig attityd
Nervositet

Medtages ej:
Deo

Tankar?

Det där skulle du få bidrag av Allmänna Arvsfonden för att driva.

Permalänk
Medlem

Usch, det var tråkigt att se.
Jag undrar vad som kommer att hända med all fin-fin hårdvara 🤔

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Funderar på att sätta upp ett event-fokuserat retrolan-center/uppfostringsanstalt.

Förslag på aktiviteter:
- Ungdomarna får testa att klämma sig in i baksätet av en Mitsubishi Mirage med en 20-kilos kantig CRT-skärm i knäet och sitta där i motsvarande tid det tar att köra mellan Göteborg och Jönköping. Under tiden spelas ljudfiler av blodsockerlåg mamma med kristna värderingar upp på hög volym.
- Escape room där man vinner genom att somna med filt på betonggolv medan personalen försöker sno alla dina tillhörigheter. Aqua-hits spelas genom en vägg.
- Spa-avdelning med modemuppkopplingsljuds-terapi.
- LAN-kabelplockepinn.
- Sponsorgatlopp
- KBT-terapirum där diverse tolvåringar förs in och skriker på dig på varierande dialekter/språk.
- Joltfasta.

När du fått ordning på din setup och kan börja spela är det ca 23 minuter kvar av din bokade tid.

Medtages:
Gott humör
Dålig attityd
Nervositet

Medtages ej:
Deo

Tankar?

Lyckas du fixa riktig Jolt Cola så kommer jag

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5