Playstation-spelet Ghost of Tsushima släpps till PC i maj

Permalänk
Melding Plague

Playstation-spelet Ghost of Tsushima släpps till PC i maj

Efter fyra års väntan är det dags för PC-spelare att lägga vantarna på hyllade Ghost of Tsushima.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett mästerverk! Bästa exklusiva spelet förra generationen.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Ett mästerverk! Bästa exklusiva spelet alla generationer.

Permalänk
Medlem

Velat spela detta ett bra tag nu. Hoppas verkligen porten blir bra så man kan njuta av spelet.

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt bra, rekommenderas varmt!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Ett bra spel.
Rekommenderas starkt

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Trevligt! Har satt det på önskelistan.

Bonusklipp:

Permalänk

en polare pratade mycket gott om detta spelet för ett tag sedan, men hade ingen PS5 så kunde inte lira.
så jag ser verkligen fram emot att få testa.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Fan vad kul, riktigt taggad!

Permalänk
Medlem

Glad för er som får spela detta, spelade på ps4 själv, på högsta svårighetsgrad (av någon anledning). Körde till 100%!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Önskar att man kunde trycka på en knapp och glömma att man spelat detta.
Det här är nog top 5 bästa spelupplevelser jag någonsin haft.

Atmosfär, gameplay, story. Fulländat spel!

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Blir ett köp, underbart spel.

Typ sista intressanta spelet till PS4 som hittar hit nu för mig. Säkert en del mindre och bortglömda titlar, räknar där in Bloodborne, infamous: Second Son samt First Light. Folk pratar iallafall om Bloodborne men att se det i nyversion ser helt kört ut.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Jag gillar PS. Men det här spelet? Kan inte tycka annat än att det är överskattat. Ubisoft får ibland kritik för sina hopplösa öppna världar i spelen. Men på vilket sätt skiljer sig det här spelet från AC Valhalla? Jet tycker att det här spelet är ett av playstationhistoriens mest överskattade.

Sorry , jag har 50h i det här spelet. Så jag har verkligen gett det en chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag gillar PS. Men det här spelet? Kan inte tycka annat än att det är överskattat. Ubisoft får ibland kritik för sina hopplösa öppna världar i spelen. Men på vilket sätt skiljer sig det här spelet från AC Valhalla? Jet tycker att det här spelet är ett av playstationhistoriens mest överskattade.

Sorry , jag har 50h i det här spelet. Så jag har verkligen gett det en chans.

Om man ger ett spel 50h är det iallafall inte dåligt.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Detta har sett så sjukt kul ut

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Kan vara kul att spela igenom igen, var ju ett tag sen.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Om man ger ett spel 50h är det iallafall inte dåligt.

Inte dåligt. Men inte en chans att jag tycker att det är lika bra som ryktet säger.

Men du har en poäng. Ibland ser man ju recensioner på Steam typ ”Cyberpunk suger” eller ”Starfield suger” och i inlägget står det att de har kanske 153h i spelet. Då skakar man ju bara på huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag gillar PS. Men det här spelet? Kan inte tycka annat än att det är överskattat. Ubisoft får ibland kritik för sina hopplösa öppna världar i spelen. Men på vilket sätt skiljer sig det här spelet från AC Valhalla? Jet tycker att det här spelet är ett av playstationhistoriens mest överskattade.

Sorry , jag har 50h i det här spelet. Så jag har verkligen gett det en chans.

Håller med om att det är överskattat. Tycker spelet är väldigt repetitivt. Visst var det kul för det mesta, men hade definitivt fått nog efter att ha klarat storyn.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Gamespot gav spelet en sjua. Jag har inte testat det dock.

gamespot recension

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt att det redan gått fyra år sen detta släpptes? Tiden går verkligen bara fortare och fortare desto äldre man blir.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Äntligen! Nu kan sambon sluta sörja att jag sålde mitt PlayStation och därmed omöjliggjorde hennes spelande av just GoT.

Permalänk
Medlem

Är det alltså redan 4 år sedan det släpptes? Jösses. Ska bli kul att äntligen få spela det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Om man ger ett spel 50h är det iallafall inte dåligt.

Jag har lagt den mängden timmar i en del dåliga spel mest för att jag är en envis jävel ibland.

Visa signatur

Nada.

Permalänk

Är det någon som vet hur detta spelet är jämfört med elden ring? Har inte spelat klart elden ring än men en sak som stör mig är att jag behöver mer eller mindre använda mapgenie.io och en "where to go" karta också för att veta hur och vart jag ska gå. Storyn kunde också varit lite mer utvecklad än de småbitar jag fått hittills.

Jag förväntar mig inte ubisoft nivåer där hela kartan är fylld med saker men iaf en questlog och en lite mer informativ karta hade ju inte varit fel? Sen är jag fortfarande upprörd över att de ljög för mig att keepsake hold skulle vara säker sen blir jag ambushed av någon jävla npc invader. I övrigt gillar jag spelet, tycker inte det är för svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Om man ger ett spel 50h är det iallafall inte dåligt.

Jag har gett Zelda Tears of the kingdom runt 50 timmar eller liknande. Det var förra året och jag har inte kommit tillbaka för att ta vid där jag slutade. Noll sug. Kanske jag startar om från början en vacker dag men kände inte det var så himla bra som Breath of the wild. Kanske inte dåligt, men inte jättebra.

Permalänk
Medlem

Borde betyda att 2an snart utannonseras till PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Inte dåligt. Men inte en chans att jag tycker att det är lika bra som ryktet säger.

Men du har en poäng. Ibland ser man ju recensioner på Steam typ ”Cyberpunk suger” eller ”Starfield suger” och i inlägget står det att de har kanske 153h i spelet. Då skakar man ju bara på huvudet.

Jag har 400+ timmar i CP2077 och spelet suger.

Och att jag gör den bedömningen baserar sig ju inte på tid kontra kostnad, vilket är en usel jämförelse, utan på min spelupplevelse som helhet.

CP2077 är stort. Ska man göra alla sidequests och åka runt och faktiskt uppleva de saker som är bra eller utforska världen och hitta alla de gömda händelser som finns funkar det inte att bara spela main story (som jag har blåst igenom på ~25 h).

Vill man göra en play through som man är "nöjd" med behöves också viss kunskap som man bara får genom att spela.
Exempel:
Om jag vill ha Jackies Arch med tillbehörsavgassystem behöver jag ha Tech lvl 6 för att kunna fälla kommentaren när den dyker upp som val. Har jag en build som inte har Tech lvl 6 måste jag lägga några timmar på att levla upp.

Så, ser jag att någon har 150+ timmar i ett spel är det sannolikt någon med bättre förståelse och därmed omdöme om spelets faktiska kvalitet. Steam är fullt med 5 h 10/10 reviews och sannolikheten att dessa är rättvisande än därför minimal.

Jag hoppas på att Ghost of Tsushima blir en bra port, för spelet som helhet av vad jag har sett verkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanL21:

Jag har 400+ timmar i CP2077 och spelet suger.

Och att jag gör den bedömningen baserar sig ju inte på tid kontra kostnad, vilket är en usel jämförelse, utan på min spelupplevelse som helhet.

CP2077 är stort. Ska man göra alla sidequests och åka runt och faktiskt uppleva de saker som är bra eller utforska världen och hitta alla de gömda händelser som finns funkar det inte att bara spela main story (som jag har blåst igenom på ~25 h).

Vill man göra en play through som man är "nöjd" med behöves också viss kunskap som man bara får genom att spela.
Exempel:
Om jag vill ha Jackies Arch med tillbehörsavgassystem behöver jag ha Tech lvl 6 för att kunna fälla kommentaren när den dyker upp som val. Har jag en build som inte har Tech lvl 6 måste jag lägga några timmar på att levla upp.

Så, ser jag att någon har 150+ timmar i ett spel är det sannolikt någon med bättre förståelse och därmed omdöme om spelets faktiska kvalitet. Steam är fullt med 5 h 10/10 reviews och sannolikheten att dessa är rättvisande än därför minimal.

Jag hoppas på att Ghost of Tsushima blir en bra port, för spelet som helhet av vad jag har sett verkar bra.

Vad är det du tycker suger med cyberpunk 2077?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartassen:

Är det någon som vet hur detta spelet är jämfört med elden ring? Har inte spelat klart elden ring än men en sak som stör mig är att jag behöver mer eller mindre använda mapgenie.io och en "where to go" karta också för att veta hur och vart jag ska gå. Storyn kunde också varit lite mer utvecklad än de småbitar jag fått hittills.

Jag förväntar mig inte ubisoft nivåer där hela kartan är fylld med saker men iaf en questlog och en lite mer informativ karta hade ju inte varit fel? Sen är jag fortfarande upprörd över att de ljög för mig att keepsake hold skulle vara säker sen blir jag ambushed av någon jävla npc invader. I övrigt gillar jag spelet, tycker inte det är för svårt.

Det är båda öppna världar men där slutar likheterna. Ghost är öppen värld i ubisoft-anda. Allt markeras på kartan. Spelet går ut på att bocka av märken på kartan, "ta dig dit, utför uppdraget". Tristess på hög nivå!

Sedan är Ghost mer av ett storyspel med tröttsamt långa cutscenes som inte går att trycka bort. Utvecklarna håller dig i handen hela tiden och vill berätta en story för dig.

Elden Ring är raka motsatsen. Storyn är vag och otydlig och inget handhållande. Combat och rpg-elementen i Elden Ring är mkt mkt bättre.

Det är väldigt olika typer av spel. Jag tycker att Elden Ring är mkt bättre. Det är inte ens nära...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanL21:

Jag har 400+ timmar i CP2077 och spelet suger.

Och att jag gör den bedömningen baserar sig ju inte på tid kontra kostnad, vilket är en usel jämförelse, utan på min spelupplevelse som helhet.

CP2077 är stort. Ska man göra alla sidequests och åka runt och faktiskt uppleva de saker som är bra eller utforska världen och hitta alla de gömda händelser som finns funkar det inte att bara spela main story (som jag har blåst igenom på ~25 h).

Vill man göra en play through som man är "nöjd" med behöves också viss kunskap som man bara får genom att spela.
Exempel:
Om jag vill ha Jackies Arch med tillbehörsavgassystem behöver jag ha Tech lvl 6 för att kunna fälla kommentaren när den dyker upp som val. Har jag en build som inte har Tech lvl 6 måste jag lägga några timmar på att levla upp.

Så, ser jag att någon har 150+ timmar i ett spel är det sannolikt någon med bättre förståelse och därmed omdöme om spelets faktiska kvalitet. Steam är fullt med 5 h 10/10 reviews och sannolikheten att dessa är rättvisande än därför minimal.

Jag hoppas på att Ghost of Tsushima blir en bra port, för spelet som helhet av vad jag har sett verkar bra.

Jag har också spelat CP2077. Jag vet inte hur du spelar, men en genomsnittlig spelare kan spela igenom huvudstoryn + alla sidouppdrag på 100h.

Hur som helst. Efter 20 timmar kan man defintivt få en känsla för om spelet är bra/dåligt. Att lägga flera hundra timmar på ett spel man inte tycker om, det tycker jag verkligen är märkligt. Det skulle jag aldrig göra.