Snabbkoll: Har du en webbplats som startsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

öppnar aldrig nya fönster (eller flikar, men det är väl en separat inställning)?

Nya fönster öppnar jag genom att "dra loss" en flik från existerande fönster. Nya flikar blir väl standard "empty tab". Trodde det var en annan sak än startsida.

Permalänk
Medlem

Precis som i förra tråden i ämnet:

https://hmpg.net/

För att påminna mig att jag egentligen borde göra annat.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Har denna med det mesta jag behöver. Haft så i minst 15 år och tycker det funkar kalas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

google är livet...

Permalänk
Medlem

Man sparat väl alla sina tabbar, så varje gång jag öppnar browsern så får jag alltså upp min senast öppna (o sjuttioeva andra brevid den).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Kör med www.superstart.se sen sålänge jag kan minnas.
...

Ja det är samma här. Det räcker med att en sida har ett rss-flöde så kan man snabbt och enkelt visa X antal inlägg/rubriker därifrån. Högst anpassningsbart. Om det är en sida (typ blogg) som endast postar en handfull inlägg i månaden kanske räcker att visa 3 senaste, men istället göra dem mer utförliga så man får ett par rader av själva texten utöver rubriken. Är det istället en sida med nyheter som uppdateras flera tiotal gånger om dagen är istället kanske smidigare att visa 10-20. Men som sagt, man kan konfigurera det hela väldigt snabbt och enkelt. Sätta olika färg på varje feed, skapa flikar (inom superstar) för att enklare särskilja olika sorters flöden. 👌

Permalänk
Medlem

There can be only about:blank

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Självklart och det är såklart - Sweclockers - vad annars

Permalänk
Medlem

Båda alternativen är fel, givetvis återställer jag alla föregående flikar så att jag kan fortsätta där jag slutade.
Vill man ha "startsidor" så kan man pinna flikar om man vill ge lite extra konceptuell betydelse till några av flikarna.
Varje fönster är som en arbetsyta för olika projekt eller syften (det är trevligt att det blev möjligt att namnge dem).

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vilken portal jag skall välja nu när passagen.se lagt ner.

Permalänk
Medlem

chrome://dino

Nej, jag kör about:blank och söker för det mesta direkt i adressfältet, samt ställer inte webbläsaren på att återställa gamla flikar.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Firefox start, enkelt. Kommer åt det jag behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av herbamare:

Ja och nej: på hemdatorn är det google.se som startsida, men på jobbet är det en tvingad hemsida (jobbets)..

Ett av mina stora hatobjekt, den påtvingade startsidan på jobbet. Uppenbarligen fattar dom inte att 99,99% av tiden är det inte den interna "hemsidan" jag vill åt eller behöver, men men, vill dom betala för dumheter så får dom...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hade det förr, inte längre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Återställning av tabbar om det räknas (3st profiler).
4 flikar för eget nöje, resten är tekniska manualer och mycket om NAT, routing, netfilter, DPI, N-IPS, samt immuniseringsteknik, kernelexploiteringsskydd samt automatiseringen av implementeringen) etc.
Dvs. massvis med "relativt tung läsning" (måste trots allt förstå det, fullt ut, yrkesmässigt).

Så.. en passande startsida, vore riksförbundet för arbetsnarkomaner, misstänker jag ...