Permalänk
Skrivet av Sarato:

De där nya korkarna som sitter fast på läskflaskor.
Jag vet att det har tagits upp hundra gånger men när jag för en gångs skull börjat vänja mig vid dem så köpte jag en läsk som jag drack ur, stängde och sedan stoppade ner i ryggsäcken.

När jag packar upp ryggsäcken efter några timmar så märkte jag att det är väldigt blött i botten. Det visar sig att korken inte hade skruvats på rakt utan lite snett som gjorde att det har småläckt under hela dagen och tills slut bildat en äcklig liten pöl.

Det här problemet har bara varit sedan korkarna sitter fast då man måste trycka hårt för att de ska "landa" på rätt plats för att skruvas i rakt.
Vems idé var det att paja ett så enkelt koncept?

Samma här. Jag har råkat ut för problem 3 gånger, visst 2 gånger var jag slarvig men inte sista.
Jag köper en 33cl flaska, dricker lite lägger den i en ficka på jackan. Jag är ute och går och grejar, sedan upptäcker min ena sida av jackan är dyblöt.
Detta har aldrig någonsin hänt mig innan under alla dessa tusentals petflaskor jag har haft i mina fickor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Samma här. Jag har råkat ut för problem 3 gånger, visst 2 gånger var jag slarvig men inte sista.
Jag köper en 33cl flaska, dricker lite lägger den i en ficka på jackan. Jag är ute och går och grejar, sedan upptäcker min ena sida av jackan är dyblöt.
Detta har aldrig någonsin hänt mig innan under alla dessa tusentals petflaskor jag har haft i mina fickor.

Noterat det också, det är helt värdelöst då man ska försöka sätta dit dom korrekt igen, men man hittar dom allitid iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

Parkeringsappar… gawd 😡
funktionaliteten är bra, men varför behöver jag 57 st???

Jag åker Sverige runt typ varje sommar eftersom frun är från södra Sverige, man uppskattar ju onekligen när inte ens i samma stad kan det användas en app, inte hittat ngt ställe med mer än tre olika än...blir så jävla nöjd iaf då ngt ställe har en P-skiva, inget jävla trilskandes.

Permalänk
Medlem

Irriterar mig just nu på ett par saker. En säkerhetsdörr som är såpass skev att den kan jämföras med tornet i pisa. Och min Philips tv som har fått en OTA uppdatering som har resulterat i att läppsynkningen inte stämmer överrens med ljudet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inom all teknik så älskar folk specs, grafer, mätningar osv. Förutom när det gäller ljud, där ratar alltför många vetenskap o går istället all in på magi o hittepå o vill inte ta in tekniska argument alls. Vad fan är det för fel på audiofiler egentligen?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

Parkeringsappar… gawd 😡
funktionaliteten är bra, men varför behöver jag 57 st???

Kör bara med EasyPark, räcker bra.

Permalänk
Medlem

Som 20åring kunde man ta en tredagars kalasfylla och fortf vara kung på dag fyra. Man kunde extremsporta och det enda man riskerade var några blåmärken.

Som snart femtioåring är det varannan vatten som gäller, moderera intaget och lägga sig i tid. Trots det skiter man nästan blod fem dagar senare. Man har ont överallt och tar man på sig skjortan för snabbt så riskerar man ryggskott.

Check please!!!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har fått ny hörapparat med Bluetooth. Har TV Hub som är ett bra tillbehör till TV:n. Där ingår Bluetooth och det var lätt att para ihop dom. Det fungerade utmärkt tills jag skulle använda dom på nytt. Det står ju i TV Hub:en att dom är hopkopplade men inte ett ljud. Antagligen är det "skit bakom spakarna". Nu hoppas jag på hjälp från tekniker på hörcentralen. Men till datorn fungerar hörapparaten fint. Använder trådlösa hörlurar till dator och TV. Tänkte slippa lurarna när det finns moderna hörapparater.

Permalänk
Skrivet av stigw:

Har fått ny hörapparat med Bluetooth. Har TV Hub som är ett bra tillbehör till TV:n. Där ingår Bluetooth och det var lätt att para ihop dom. Det fungerade utmärkt tills jag skulle använda dom på nytt. Det står ju i TV Hub:en att dom är hopkopplade men inte ett ljud. Antagligen är det "skit bakom spakarna". Nu hoppas jag på hjälp från tekniker på hörcentralen. Men till datorn fungerar hörapparaten fint. Använder trådlösa hörlurar till dator och TV. Tänkte slippa lurarna när det finns moderna hörapparater.

Klassiska plug & play problemet, det är för mycket krångel med mycket nu för tiden..

Jag själv brände en egen privat komponent idag, man är stressad har ont om tid och man antar att produktkonstruktören inte är en fullkomlig idiot. Men tillverkaren var visst en idiot, det ska vara olika spänningar på olika ingångar och det står supertydligt på sidan 347 i manualen.
Nå komponenten kostade som en god hamburgare, men sedan har frakt experionsavgift. Då får jag handla mer och det blir dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Som 20åring kunde man ta en tredagars kalasfylla och fortf vara kung på dag fyra. Man kunde extremsporta och det enda man riskerade var några blåmärken.

Som snart femtioåring är det varannan vatten som gäller, moderera intaget och lägga sig i tid. Trots det skiter man nästan blod fem dagar senare. Man har ont överallt och tar man på sig skjortan för snabbt så riskerar man ryggskott.

Check please!!!!

Vänta tills du blir 68 eller 80. Som någon sagt: "Att bli gammal är inget för veklingar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Vänta tills du blir 68 eller 80. Som någon sagt: "Att bli gammal är inget för veklingar."

Blir 60 i år, klarar bakfyllan bättre nu än när jag var 25! Erfarenhet kanske?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Dagens clickbait:
"Malin Baryard fruktansvärt attackerad – kroppsdelen höggs av: ”Så rädd”
Vad som verkligen hände;
För nästan 40 år sedan blev Malin biten av en häst så hon förlorade 1 cm av sin fingertopp... 40 ÅR SEN!!!
Herregud.
Man kan tro att media gör parodi på sig själva men det är alltså fullt friska (?) vuxna människor som får betalt för att komma på sån här skit. Man undrar hur dom på fullt allvar kan se sig själva i speglen efter en dag på "jobbet".
Påminner om den där filmen där frisörer och mediafolk åkte till en annan planet för att mänskligheten inte skulle dö ut. Gick sådär.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Dagens clickbait:
"Malin Baryard fruktansvärt attackerad – kroppsdelen höggs av: ”Så rädd”
Vad som verkligen hände;
För nästan 40 år sedan blev Malin biten av en häst så hon förlorade 1 cm av sin fingertopp... 40 ÅR SEN!!!
Herregud.
Man kan tro att media gör parodi på sig själva men det är alltså fullt friska (?) vuxna människor som får betalt för att komma på sån här skit. Man undrar hur dom på fullt allvar kan se sig själva i speglen efter en dag på "jobbet".
Påminner om den där filmen där frisörer och mediafolk åkte till en annan planet för att mänskligheten inte skulle dö ut. Gick sådär.

Läser man Hänt, som en söknng visar att rubriken kommer ifrån, får man nog ändå skylla sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Läser man Hänt, som en söknng visar att rubriken kommer ifrån, får man nog ändå skylla sig själv.

Visste väl att jag skulle behöva förtydliga mig, suck.
Jag läser inte Hänt. Rubriken dök upp i ett nyhetsflöde.
Jag anade vad det var frågan om och klickade inte på länken utan googlade vidare om vad det handlade om.
Och, det är inte unikt för Hänt, bara att denna rubrik var exeptionellt korkad.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Påminner om den där filmen där frisörer och mediafolk åkte till en annan planet för att mänskligheten inte skulle dö ut. Gick sådär.

Från en av Douglas Adams böcker "The Restaurant at the End of the Universe".

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Samma här. Jag har råkat ut för problem 3 gånger, visst 2 gånger var jag slarvig men inte sista.
Jag köper en 33cl flaska, dricker lite lägger den i en ficka på jackan. Jag är ute och går och grejar, sedan upptäcker min ena sida av jackan är dyblöt.
Detta har aldrig någonsin hänt mig innan under alla dessa tusentals petflaskor jag har haft i mina fickor.

Idioten som kom på iden borde buras in. Jäkla problem med mjölken också, vad fan är poängen med idiotin?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Samma här. Jag har råkat ut för problem 3 gånger, visst 2 gånger var jag slarvig men inte sista.
Jag köper en 33cl flaska, dricker lite lägger den i en ficka på jackan. Jag är ute och går och grejar, sedan upptäcker min ena sida av jackan är dyblöt.
Detta har aldrig någonsin hänt mig innan under alla dessa tusentals petflaskor jag har haft i mina fickor.

Skrivet av Yasko:

Idioten som kom på iden borde buras in. Jäkla problem med mjölken också, vad fan är poängen med idiotin?

Det finns saker som är bra med EU - men så finns det också jättemånga saker som är ren och skär idioti med vad de hittar på.
Men visst någon minoritet som förhandlar till sig en liten sak som de kan vifta med och berättiga sin existens för sina väljare medans stora frågor som verkligen berör och behöver mer debatt och arbete för att förslagen ska bli bra bara hafsas igenom.

Måste vara ett oerhört stort problem i något EU land att det ligger korkar i drivor på gatorna för att de fått för sig att införa denna regel. Sådant här, och skatten på plastpåsar, borde svenska Riksdagen bara skita i att införa och ta eventuella böter.
Finns viktigare miljö områden att fokusera på om man har det som sitt största kall i livet.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Snusfri

Nu har de höjt priset på dagens lunch på haket närmast jobbet, hutlösa 90 riksdaler. Kommer bli mer hemlagat framöver.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nu har de höjt priset på dagens lunch på haket närmast jobbet, hutlösa 90 riksdaler. Kommer bli mer hemlagat framöver.

90 är ju billigt. Runt mitt jobb är det MINST 120.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nu har de höjt priset på dagens lunch på haket närmast jobbet, hutlösa 90 riksdaler. Kommer bli mer hemlagat framöver.

Tveksamt om det ens är tillåtet att gnälla på det priset... Mitt i gjorde en undersökning och kom fram till att snittpriset i Stockholms innerstad var 142 kr. En enda i undersökningen låg under 100 kr (89) och det var något vegetariskt kör. Där kan vi snacka om något att gnälla på! Gnääääääääääääääääääääääääll!

Permalänk
Medlem

Dom har alltså ökat de fasta avgifterna till nätbolaget. Igen.
Abonnemangsavgiften till 730kr / månaden (+10% )
Elöverföringsavgiften till 28,9 öre / kWh (+110% !!!)
Energiskatten till 53,9 öre / KWh (+10%)

Inte konstigt att de senaste två månadsfakturorna rusat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nu har de höjt priset på dagens lunch på haket närmast jobbet, hutlösa 90 riksdaler. Kommer bli mer hemlagat framöver.

90kr? Bor du i Vilhelmina? 90kr är långt mer än hemlagat, men jag har nog inte sett ett sådant lunchpris på snart tio år.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Det finns saker som är bra med EU - men så finns det också jättemånga saker som är ren och skär idioti med vad de hittar på.
Men visst någon minoritet som förhandlar till sig en liten sak som de kan vifta med och berättiga sin existens för sina väljare medans stora frågor som verkligen berör och behöver mer debatt och arbete för att förslagen ska bli bra bara hafsas igenom.

Måste vara ett oerhört stort problem i något EU land att det ligger korkar i drivor på gatorna för att de fått för sig att införa denna regel. Sådant här, och skatten på plastpåsar, borde svenska Riksdagen bara skita i att införa och ta eventuella böter.
Finns viktigare miljö områden att fokusera på om man har det som sitt största kall i livet.

Jag verkar vara den enda som tycker det är toppen att korken sitter kvar. Speciellt om man är iväg någonstans, t ex stranden. Risken att den blir sandig är minimal och den försvinner inte heller
Sen kan de ju utforma den bättre så att den blir enklare att stänga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Jag verkar vara den enda som tycker det är toppen att korken sitter kvar. Speciellt om man är iväg någonstans, t ex stranden. Risken att den blir sandig är minimal och den försvinner inte heller
Sen kan de ju utforma den bättre så att den blir enklare att stänga.

Jag är på din sida. Jag har verkligen inga problem med korkarna. Ibland tar det något extra försök att få den stängd men om det blir mindre korkar i naturen så anser jag inte att det är ett problem att få ta en sekund extra när man stänger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Jag verkar vara den enda som tycker det är toppen att korken sitter kvar. Speciellt om man är iväg någonstans, t ex stranden. Risken att den blir sandig är minimal och den försvinner inte heller
Sen kan de ju utforma den bättre så att den blir enklare att stänga.

Härnäst ska vi lagstadga att vi behöver kedja fast flaskan runt midjan så att vi verkligen inte tappar bort flaskan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Härnäst ska vi lagstadga att vi behöver kedja fast flaskan runt midjan så att vi verkligen inte tappar bort flaskan...

Flaskan förbjuds givetvis helt och du får hämta i egen flergångsflaska från tapp eller dricka på plats på etablissementet.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av THB:

Nu har de höjt priset på dagens lunch på haket närmast jobbet, hutlösa 90 riksdaler. Kommer bli mer hemlagat framöver.

Du kommer billigt undan, det låter faktiskt överkomligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Folk som försvarar Apple, Google, eller andra megaföretag och använder en dåres logik och påhittade argument. Snälla, läs på först, det du tycker och känner är inte nödvändigtvis sant för någon annan än dig. Du är bara en fanboi, ska du skrika något om Intel eller amd härnäst, att skyhög energiförbrukning egentligen är effektivt? Jag blir stum och önskar Darwin all lycka med den fortsatta processen.
Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

..det du tycker och känner är inte nödvändigtvis sant för någon annan än dig.

Går det bara åt ett håll? För du verkar ju onekligen ha rätten till att tycks och känna att de har fel medan de inte får gör likadant.