Permalänk
Medlem

Privatleasing av bil 2024

Funderar på att sälja min gamla bensinbil och istället privatleasa en bil. Går det att göra någon vettig leasing nu när räntan är hög?

Kanske går att hitta någon vettig nyare beggad elbil nu när intresset för dessa verkar ha svalnat?

Just nu har jag ingen möjlighet att ladda hemma, är det ens rimligt med en elbil om man behöver ladda publikt hela tiden?

Ska tilläggas att vi köra max 800 mil per år.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Skulle säga att publik laddning fungerar om det finns stolpar nära där man frekvent parkerar bilen längre stunder vilket brukar vara hemmet eller arbetet. Har haft elbil i 6 år men aldrig haft en egen laddare utan har använt publika stolpar, visst kan man snabbladda hela tiden på väg hem men det blir snabbt rätt segt att vara tvingad att göra det.

I övrigt är frågan vad för typ av bil du är ute efter, storlek, nivå av premium osv?

Permalänk

När jag inte kunde ladda hemma var det snabbladdning och en promenad eller en bit mat samtidigt så det kändes inte som dötid. Sitter man i bilen och scrollar känns det nog värre. Men Gränbystaden i Uppsala och Ionitys placering där gör möjligheterna för mat och shopping den halvtimme det tar att ladda känns kort.

Jag skulle rekommendera att kolla upp en app som heter Chargefinder och kolla runt lite där vad det finns för möjligheter till laddning och sedan kolla upp medlemskap och priser. Att skaffa en elbil och vara förberedd är A och O om man inte kan ladda hemma. Många publika laddare har olika priser beroende på hur man betalar (bankkort eller bricka/eget laddkort från företaget).

Angående hög ränta: De flesta erbjuder nog fast avgift numera. Så man får då samma avgift hela perioden man leasar bilen, men det gäller tyvärr även om räntan går ned så det kan också vara något att undersöka om man kan ta det mot fast eller rörlig avgift alltså.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Privatleasing bygger i stort sett alltid på att du tror att du är smartare än leasingbolaget, är väl det enkla svaret. Sedan kan det förstås hända att en importör kör ut bilar förmånligt via privatleasing för att slippa sänka listpriset/köra kampanj/låta folk pruta stenhårt på köp.

Permalänk
Medlem

kör du 800 mil om året skulle jag köpt en högmilad bensinare, kanske runt 15 tusen mil max 5 år gammal med perfekt servicehistorik och sen kan du ha den ett bra tag utan någon nämnvärd värdeminskning då miltalen kommer sakta men säkert normaliseras med ditt körmönster.

Se till att om det är modell med kamrem att den är bytt och att första uppsättningen med sommar/vinterdäck är utbytta med minst 5mm kvar, därav man kollar på bilar runt 15 tusen mil då de stora kostnaderna på bilen är "gjort" första gången och att man oftast har 10 år eller 8000 mil av problemfritt bilägande om du sköter servicarna framöver.

Själv kör jag 2500-3000 mil om året så jag valde att köpa en ny Mazda 3 -24 och köra slut på den under 7-8 år och sen kolla om det finns någon vettig elbil.

exempel:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/opel_corsa_5_dorrar_1... <-- liten
https://www.blocket.se/annons/stockholm/renault_captur_1_2_bt... <-- liten "suv"
https://www.blocket.se/annons/stockholm/hyundai_i30_1_4_t_gdi... <-- mellan
https://www.blocket.se/annons/stockholm/opel_astra_sports_tou... <-- stor

https://www.blocket.se/annons/stockholm/mazda_cx_3_2_0_121hk_... <-- vad jag skulle köpt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

800 mil om året hade jag inte funderat på elbil. Speciellt om man inte kan ladda hemma. Det är ju en av de bästa grejerna, att bilen är laddad när man tar den. Tycker inte heller det är riktigt värt det ur en ekonomisk synpunkt att frugan har en e208 med hennes dryga 1000 mil per år.
Men har man möjlighet att ta ut en Tesla via jobbet till sig själv så är det svårt att säga nej till henne när bilen hon körde runt i bara kostade 10k.
Sen kör jag också runt 3500 mil per år, så bränslekostnaden sjönk från 45k (dagens dieselpris) till typ dryga 10k.

Har börjat överväga att göra oss av med båda bilarna och köpa in två bränslebilar för 100-200k istället, för nu efter årsskiftet så jobbar jag hemifrån 3 av 5 dagar. Så lär väl bara bli 1500 mil om året nu, kanske 2000 i värsta fall beroende på om vi kör någonstans i sommar.

Permalänk
Medlem

Kolla på Lynk & Co, jag är mycket nöjd med min. 6000kr i månaden, allt inkluderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

I övrigt är frågan vad för typ av bil du är ute efter, storlek, nivå av premium osv?

Storlek: medel, två vuxna och en treåring
Nivå: ingen MG eller toksnik, men behöver ingen premiumbil heller. Kör Honda nu.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av PajN:

800 mil om året hade jag inte funderat på elbil. Speciellt om man inte kan ladda hemma. Det är ju en av de bästa grejerna, att bilen är laddad när man tar den. Tycker inte heller det är riktigt värt det ur en ekonomisk synpunkt att frugan har en e208 med hennes dryga 1000 mil per år.
Men har man möjlighet att ta ut en Tesla via jobbet till sig själv så är det svårt att säga nej till henne när bilen hon körde runt i bara kostade 10k.
Sen kör jag också runt 3500 mil per år, så bränslekostnaden sjönk från 45k (dagens dieselpris) till typ dryga 10k.

Har börjat överväga att göra oss av med båda bilarna och köpa in två bränslebilar för 100-200k istället, för nu efter årsskiftet så jobbar jag hemifrån 3 av 5 dagar. Så lär väl bara bli 1500 mil om året nu, kanske 2000 i värsta fall beroende på om vi kör någonstans i sommar.

Kör man mer typiska miltal kanske man med många bilar i snitt behöver tanka varannan till var tredje vecka à några minuter om man bara åker in till en automattank. Att det då ska vara någon fördel att bilen alltid är laddad hemma tycker jag är ett rätt tunt argument, särskilt som det direkt går många tankningar i tid på en enda snabbladdning vid behov. Kör man däremot väldigt mycket, men inom bilens räckvidd, då blir det förstås en annan sak. Det är också där man har störst chans att göra en ekonomisk besparing på en elbil, som du också indikerar. Annars är det så mycket annat som driver kostnader med en bil att drivmedelskostnaden oftast är en relativt liten del av den verkliga kostnaden, givet att man inte ägnar sig åt självbedrägeri. Undantaget är väl om man har ett riktigt gammalt härke som inte drabbas av större haverier som man håller rullande enbart genom egna åtgärder med billiga delar hemma på garageuppfarten/i garaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

kör du 800 mil om året skulle jag köpt en högmilad bensinare, kanske runt 15 tusen mil max 5 år gammal med perfekt servicehistorik och sen kan du ha den ett bra tag utan någon nämnvärd värdeminskning då miltalen kommer sakta men säkert normaliseras med ditt körmönster.

Se till att om det är modell med kamrem att den är bytt och att första uppsättningen med sommar/vinterdäck är utbytta med minst 5mm kvar, därav man kollar på bilar runt 15 tusen mil då de stora kostnaderna på bilen är "gjort" första gången och att man oftast har 10 år eller 8000 mil av problemfritt bilägande om du sköter servicarna framöver.

Själv kör jag 2500-3000 mil om året så jag valde att köpa en ny Mazda 3 -24 och köra slut på den under 7-8 år och sen kolla om det finns någon vettig elbil.

exempel:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/opel_corsa_5_dorrar_1... <-- liten
https://www.blocket.se/annons/stockholm/renault_captur_1_2_bt... <-- liten "suv"
https://www.blocket.se/annons/stockholm/hyundai_i30_1_4_t_gdi... <-- mellan
https://www.blocket.se/annons/stockholm/opel_astra_sports_tou... <-- stor

https://www.blocket.se/annons/stockholm/mazda_cx_3_2_0_121hk_... <-- vad jag skulle köpt

Det är ungefär det jag har fast har bara gått 4000 mil. Det smarta vore väl att bara sitta still i båten (bilen) och njuta av låga månadskostnader och spars tills nästa gen elbilar kommer.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Hondas första eldrivna SUV, e:Ny1

https://ramotor.se/bilmodell/eny1/

2995 kr/mån inklusive allt.

Låter för billigt, men ta en kontakt och kolla om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Det är ungefär det jag har fast har bara gått 4000 mil. Det smarta vore väl att bara sitta still i båten (bilen) och njuta av låga månadskostnader och spars tills nästa gen elbilar kommer.

Sitt still i båten till du börjar köra fler mil om året eller räntan går ner ordentligt.
Det lär komma anledningar utöver kostnaden som tvingar en till elbil. Som att man inte får köra i innerstan tex.

Att gå över till elbil är ändå en omställning, och gör inte den omställningen jobbigare än den behöver vara. Laddning är just en sådan grej som "alla" tycker är jobbigt för man måste ju planera och ens hitta någonstans att ladda. Det är ju inte kul att komma ut till en oladdad bil och det händer att folk har det problemet av olika anledningar. Bilen, laddboxen, ev smartladdning är olika felkällor men jag har aldrig haft det problemet. Peppar, peppar.

Det är nog en av de främsta anledningarna som folk byter tillbaka till bränslebil. Och att det är jobbigt att köra till Sälen när alla andra kör dit. Men det är laddningen igen som är boven.

Skrivet av ztenlund:

Kör man mer typiska miltal kanske man med många bilar i snitt behöver tanka varannan till var tredje vecka à några minuter om man bara åker in till en automattank. Att det då ska vara någon fördel att bilen alltid är laddad hemma tycker jag är ett rätt tunt argument, särskilt som det direkt går många tankningar i tid på en enda snabbladdning vid behov. Kör man däremot väldigt mycket, men inom bilens räckvidd, då blir det förstås en annan sak. Det är också där man har störst chans att göra en ekonomisk besparing på en elbil, som du också indikerar. Annars är det så mycket annat som driver kostnader med en bil att drivmedelskostnaden oftast är en relativt liten del av den verkliga kostnaden, givet att man inte ägnar sig åt självbedrägeri. Undantaget är väl om man har ett riktigt gammalt härke som inte drabbas av större haverier som man håller rullande enbart genom egna åtgärder med billiga delar hemma på garageuppfarten/i garaget.

Att köpa en elbil som inte går den räckvidd man behöver för daglig körning låter som en jobbig lösning.. Och att komma ut till en fulladdad bil dagligen må låta tunt, men ack så skönt. Har bara två mackar på vägen till jobb (10 mil t&r) varav den ena vill jag inte tanka hos. Så lite omständigt kan det faktiskt bli att tanka. Sen brukar murphy vara framme och just de dagarna man behöver tanka så ska något bråka med en, man är 5 minuter sen pga barnen eller behövt stanna kvar de där extra minuterna på jobb så man känner sig extra stressad. Sannolikheten att det sker ökar ju, ju oftare man behöver tanka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Det är ungefär det jag har fast har bara gått 4000 mil. Det smarta vore väl att bara sitta still i båten (bilen) och njuta av låga månadskostnader och spars tills nästa gen elbilar kommer.

Ja, elbilarna idag är experimentella maskiner som rullar runt, vänta på elbil vs vätgas är avgjort 💪

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Kolla på Lynk & Co, jag är mycket nöjd med min. 6000kr i månaden, allt inkluderat.

90kr milen låter lockande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Ja, elbilarna idag är experimentella maskiner som rullar runt, vänta på elbil vs vätgas är avgjort 💪

Och under tiden köra omkring i en bensinare?

Vad är det experimentella menar du, att batteriet måste bytas över tid?

Till TS hade jag tittat på en ZOE eller avvaktat Tesla Model 2 eller någon annan billig kommande bil. Finns väl en Renault E-megane som kan vara trevlig. Att inte kunna ladda hemma är dock ett aber jag inte hade rekommenderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Storlek: medel, två vuxna och en treåring
Nivå: ingen MG eller toksnik, men behöver ingen premiumbil heller. Kör Honda nu.

Okej, vad tänker du för typ av budget då? Själv hade jag nog gått på en Model 3 RWD eller en Zeekr X men frågan är vad du vill lägga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Och under tiden köra omkring i en bensinare?

Vad är det experimentella menar du, att batteriet måste bytas över tid?

Till TS hade jag tittat på en ZOE eller avvaktat Tesla Model 2 eller någon annan billig kommande bil. Finns väl en Renault E-megane som kan vara trevlig. Att inte kunna ladda hemma är dock ett aber jag inte hade rekommenderat.

Experimentella = märkesverkstäderna kliar sig i huvudet och bara byter hela batteriet istället för att laga enstaka celler vilket medför kostnader på runt 200 tusen på bilar utanför garantin...

Elbilar är för rika och företag.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Okej, vad tänker du för typ av budget då? Själv hade jag nog gått på en Model 3 RWD eller en Zeekr X men frågan är vad du vill lägga.

typ 5-6000 kr i månaden kanske?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av catamaran:

Hondas första eldrivna SUV, e:Ny1

https://ramotor.se/bilmodell/eny1/

2995 kr/mån inklusive allt.

Låter för billigt, men ta en kontakt och kolla om det stämmer.

Ja! Honda är ju min favvo faktiskt. Måste kolla upp denna.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ja! Honda är ju min favvo faktiskt. Måste kolla upp denna.

Honda E saknade möjlighet att värma batteriet vilket gav den skitdålig räckvidd på vintern så kolla upp det om du är intresserad av deras nya elbil.

Honda E säljs ej ny i Sverige längre på grund av obefintlig försäljning.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Kolla på Lynk & Co, jag är mycket nöjd med min. 6000kr i månaden, allt inkluderat.

Jag har läst mycket skit om att kundtjänst osv inte riktigt lirar. Har du haft några problem med sånt med din bil? Typ att inte kunna byta däck i tid osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Skulle säga att publik laddning fungerar om det finns stolpar nära där man frekvent parkerar bilen längre stunder vilket brukar vara hemmet eller arbetet. Har haft elbil i 6 år men aldrig haft en egen laddare utan har använt publika stolpar, visst kan man snabbladda hela tiden på väg hem men det blir snabbt rätt segt att vara tvingad att göra det.

I övrigt är frågan vad för typ av bil du är ute efter, storlek, nivå av premium osv?

Är det inte "dyrt" att ladda publikt? Höll på att sätta cheeseburgaren i halsen när jag såg att bolagen som har stolparna vid MCD tar typ 6:- per kWh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zirxo:

Jag har läst mycket skit om att kundtjänst osv inte riktigt lirar. Har du haft några problem med sånt med din bil? Typ att inte kunna byta däck i tid osv?

Har blivit mycket bättre imo. Jag har inte haft några större problem med bilen som krävt kontakt med kundtjänst, men har nog gjort tre däckbyten och även ett byte av bilen - alla har varit supersmidiga.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Är det inte "dyrt" att ladda publikt? Höll på att sätta cheeseburgaren i halsen när jag såg att bolagen som har stolparna vid MCD tar typ 6:- per kWh.

Kan vara Ionity utan medlemskap är 8,75kr/kWh. Med medlemskap för 129kr/månad så ligger de på 3,40kr/kWh.
Sedan beror det på vilken hastighet man laddar med ibland. Man kan också hitta 10kW laddare som ingår i vanlig parkering. Har hittat ett par bra placerade när man besöker min mor som tar 10kr/timme där laddningen ingår vilket blir 1kr/kwh vilket är billigare än min hemmaladdare just nu

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det inte "dyrt" att ladda publikt? Höll på att sätta cheeseburgaren i halsen när jag såg att bolagen som har stolparna vid MCD tar typ 6:- per kWh.

Jo och elbilarna drar runt 1.5 kW = 18kr "litern" i bensin och upp emot 2.5 kW på vintern...

Elbilar är lyxprylar för rika människor som har råd atr bo i ett fint hus med egen laddstolpe och som har råd att ha en extra fossilbil utöver elbilen.

Jag har kört V60 T6 "Recharge" i tjänst och nu en C40, laddhybrid är nog de mest opraktiska jag varit med om men C40'n är helt ok men har snittat över 2kW under vintern men det är ju företaget som pröjsar elen och vi har stolpar utanför arbetet för firmabilarna (bilpool som alla kan utnyttja)

Är resande säljare på en fabrik så åker till kunder i närområdet max 20 mil enkel väg, där funkar elbilarna någorlunda bra dock måste jag snabbladda om det är 40 mil tur och retur eller ligga och fisköra i 80 på motorvägen med enbart sätesvärme igång vintertid... Men en korv på Circle K eller en cheeseburgare på donken funkar alltid!

Vi har våra firmabilar 3 år på business lease, vi fick 4st C40 2023 modeller förra våren och när jag började där hade vi V60 T6 recharge -20 modeller

Privat bytte jag nyss från en Mazda 6 -17 2.2 Diesel Automat till en Mazda 3 -24 e-skyactiv-x automat, snittar 0.6 blandad körning och det är nästan bara stadstrafik.

Som vanlig dödlig med endast en bil skulle jag aldrig förlita mig på dagens experimentella elbilar som fortfarande är tidigt i utvecklingsstadiet.

Sen skulle jag bara leasat dem då de verkar få rejäla problem efter 5-6 år... Men man blir ju grundlurad på leasing med, jobbarkompisen var tvungen att köpa ut sin leasing golf för att slippa en räkning på 67 tusen för "onormalt mycket stenskott" och andra mindre repor i interiör och annat trams de hittade på.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det inte "dyrt" att ladda publikt? Höll på att sätta cheeseburgaren i halsen när jag såg att bolagen som har stolparna vid MCD tar typ 6:- per kWh.

Inte speciellt faktiskt även om priserna ökat senaste åren, beror väl på vilken bil man haft men med mitt genomsnitt hade det blivit runt 10-11 kr per mil med dagens priser. Med tanke på att bilarna jag hade innan och hade haft annars drar drygt en liter bensin per mil är det fortfarande billigt då jag istället ligger på milkostnad som en diesel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Honda E saknade möjlighet att värma batteriet vilket gav den skitdålig räckvidd på vintern så kolla upp det om du är intresserad av deras nya elbil.

Honda E säljs ej ny i Sverige längre på grund av obefintlig försäljning.

Kollade upp E:ny1 och den verkar vara ganska mycket kompromiss eftersom den bygger på en icke elbil i grunden. Verkar ha lite halvdålig räckvidd också. Så tvek på den.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Kollade upp E:ny1 och den verkar vara ganska mycket kompromiss eftersom den bygger på en icke elbil i grunden. Verkar ha lite halvdålig räckvidd också. Så tvek på den.

Behåll din gamla ett par år till 💪

Elbilspriserna är i fritt fall och early adopterna gråter blod över värdeminskningen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hade jag varit dig hade jag köpt en begagnad bensinare. Kan du inte ladda på jobbet eller hemma så blir det omständigt. Dessutom att leasa är för mig helt obegripligt.

Du kan få en vettig fräsch begagnad bil, som är billigare än att leasa och du får dessutom tillbaka pengar den dagen du ska göra dig av med den. Leasa en bil för 5-6000/mån under 36mån är 180,000-216,000kr du aldrig kommer se igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse:

Hade jag varit dig hade jag köpt en begagnad bensinare. Kan du inte ladda på jobbet eller hemma så blir det omständigt. Dessutom att leasa är för mig helt obegripligt.

Du kan få en vettig fräsch begagnad bil, som är billigare än att leasa och du får dessutom tillbaka pengar den dagen du ska göra dig av med den. Leasa en bil för 5-6000/mån under 36mån är 180,000-216,000kr du aldrig kommer se igen.

Folk gapar om att det är så billigt med, det jag lägger på bränsle om året när jag kör 2700 mil bara till jobbet fram och tillbaka får jag tillbaka 100% av det vid milersättning då jag har en bil som snittar under 0.5 landsväg.

Köpa bil kontant och köpa det man behöver och inget extra är alltid det vettigaste alternativet.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.