[Ny,oanvänd] Roborock S8 Pro Ultra Black robotdammsugare

Permalänk
Medlem

[Ny,oanvänd] Roborock S8 Pro Ultra Black robotdammsugare

Spontanköpte en Roborock S8 Pro Ultra Black och ville byta ut min Robock S8 Plus. "Ångrade mig" (fick skäll).

Inser i efterhand att ångerrätten/öppet köp inte gäller för robotdammsugare....

Hann öppna paketet, inget mer än det. Tog inte ens ut produkten innan jag (/regeringen hemma) tyckte att det var korkat och ville lämna tillbaka. Tydligen är det inte värt att lägga 14 000 SEK på att uppgradera till något som är marginellt bättre. Jag fick lära mig att jag är alldeles för lat och bekväm när jag vill ha en vattentank.

Så nu försöker jag få tillbaka så mycket som möjligt för det.

Kostade 13 776 SEK. Köp-nu-pris 12 000 SEK.
Minsta bud 10 000 SEK. Kommer ej gå under det - då har till och med regeringen godkänt förslaget att behålla denna och försöka bli av med Plusen istället.

Köparen står för frakt. Endast Swish. Hämtning prioriteras.

Såklart följer fysiskt kvitto med och den är som sagt helt oanvänd och har inte ens plockat ut, har bara brutit upp paketet och har därmed ingen ångerrätt/öppet köp.... så ni får 2000 SEK rabatt bara för att jag hann skära upp förseglingstejpen #EjBitter

Läs hela annonsen här

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Är det elgiganten eller netonnet så ska det inte vara några problem alls att lämna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilken butik? Låter jävligt kinkig. Enligt "lawline" så borde det gå att returnera dammsugare också. Det är ju inte en tandborste direkt, och den är oanvänd.

Antar att butiken går efter att den faller under "Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler" §11.5
"avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten"

https://lawline.se/answers/angerratt-enligt-distans-och-hemfo...

Vill du att jag tar bort det här inlägget för att det inkräktar på din annons så är det bara att skicka ett meddelande

Skrivet av pre-dator:

Gissar att den är köpt i butik och inte på distans.

Skrivet av downup:

Är det elgiganten eller netonnet så ska det inte vara några problem alls att lämna tillbaka.

Köpt hos Webhallen i butik.

Produkter som exkluderas från öppet köp-erbjudandet är monterade datordelar så som Custom Config. Även presentkort, tillgodokvitton  och produkter köpta med abonnemang, samt följande artiklar om de har bruten förpackning/plombering:

Mobiltelefoner Förbrukningsvaror (ex. godis, bläckpatroner, batterier)Hushållsmaskiner (ex. kaffebryggare, vitvaror, grill & ugn)Inomhusklimat (ex. AC, Luftrenare, Dammsugare)Hygien- & kroppsnära produkter (ex. rakapparater, in ear-lurar, smartklockor)Byggsatser & spel-/samlarkort (ex. LEGO, Magic-kort, Warhammer)Mjukvara, TV- & datorspel, vouchers/produktkoderSäkerhet- och skyddsprodukter (ex hjälmar)
Elsparkcyklar

https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

Vänligen håll er från att fördärva tråden med de uppenbara saker som jag såklart kollat upp innan annonsen kom upp. Skriv endast ifall det är relevant för bud eller pris. Thank you

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Köpt hos Webhallen i butik.

Produkter som exkluderas från öppet köp-erbjudandet är monterade datordelar så som Custom Config. Även presentkort, tillgodokvitton  och produkter köpta med abonnemang, samt följande artiklar om de har bruten förpackning/plombering:

Mobiltelefoner Förbrukningsvaror (ex. godis, bläckpatroner, batterier)Hushållsmaskiner (ex. kaffebryggare, vitvaror, grill & ugn)Inomhusklimat (ex. AC, Luftrenare, Dammsugare)Hygien- & kroppsnära produkter (ex. rakapparater, in ear-lurar, smartklockor)Byggsatser & spel-/samlarkort (ex. LEGO, Magic-kort, Warhammer)Mjukvara, TV- & datorspel, vouchers/produktkoderSäkerhet- och skyddsprodukter (ex hjälmar)
Elsparkcyklar

https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

Vänligen håll er från att fördärva tråden med de uppenbara saker som jag såklart kollat upp innan annonsen kom upp. Skriv endast ifall det är relevant för bud eller pris. Thank you

Om du inte varit kontakt med webhallen så tycker jag att du ska göra det innan du tar ett beslut baserat på deras villkor där det inte specifikt står robotdammsugare.

Sen behöver de inte veta att du öppnat kartongen, tejpa ihop den lite snyggt och gå tillbaka till butiken.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Tips! Hade samma scenario fast med en billigare variant, dock fastnade sambons hår i roboten så vi var tvungna och lyfta upp dammsugaren och klippa bort håret som traskat sig. Var på webhallen och sa att vi inte var nöjda med den. De brukar vara snälla och förstående på Webhallen

Permalänk
Medlem

Hej, Ska ner till sollentuna på fredag så är den kvar då finns det intresse av den.
Mvh Sebastian

Visa signatur

fujitsu u572

Permalänk
Medlem

@Sebben89 Den är kvar, finns tillgänglig på PM

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |