Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag har också köpt den. Bra ljud för pengarna. Men det är också bevis att om man har ett par bra high end-lurar, så klar man sig väldigt bra med dem även i spel. Mina Sony xm3 slår Pulse Elite i ren ljudkvalitet. Men Pulse Elite har andra funktioner som jag uppskattar.

Jag antar att de lite lägre betygen beror på att de har en teknik som innebär att man inte får så mkt bas. Men det går delvis att fixa med EQ. Jag tycker att de har jättebra ljudkvalité för priset. Verkligen bra! Men man måste vara medveten om att man inte får så fet bas.

Är det lika rent ljud i XM?
Miss Li våran sång låter fantastiskt med dessa.

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en Bluetooth adapter som fungerar bra på PS5 om man vill koppla in sina trådlösa hörlurar?
Såg att Sony säljer sin egen, men det duger kanske lika bra med t.ex. denna?
https://www.amazon.se/-/en/Bluetooth-Compatible-Controllers-Headphones-Speakers/dp/B08R8992YC/?th=1

Har ett vanligt pulse headset idag, men också trådlösa lurar från Sony och Sennheiser som jag tror kommer låta bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Någon som kan tipsa om en Bluetooth adapter som fungerar bra på PS5 om man vill koppla in sina trådlösa hörlurar?
Såg att Sony säljer sin egen, men det duger kanske lika bra med t.ex. denna?
https://www.amazon.se/-/en/Bluetooth-Compatible-Controllers-Headphones-Speakers/dp/B08R8992YC/?th=1

Har ett vanligt pulse headset idag, men också trådlösa lurar från Sony och Sennheiser som jag tror kommer låta bättre.

Herre jösses, hur har jag lyckats missa att PS5 inte stödjer BT-ljud internt..
Måste vara bland det dummaste på länge, nu när t.o.m. switchen löst detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Herre jösses, hur har jag lyckats missa att PS5 inte stödjer BT-ljud internt..
Måste vara bland det dummaste på länge, nu när t.o.m. switchen löst detta.

Blev förvånad med, just med tanke på vilket gnäll det var på Switchen.

Personligen kör jag mina WH-1000XM3 direkt mot min LG OLED och inte till någon specifik inkopplad enhet. Kräver iofs att TVn har BT då.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Vågar inte aktivera det med tanke på att jag fortfarande spelar på PS Vita och PS3 och sånt här brukar paja inloggningar på äldre system.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Blev förvånad med, just med tanke på vilket gnäll det var på Switchen.

Personligen kör jag mina WH-1000XM3 direkt mot min LG OLED och inte till någon specifik inkopplad enhet. Kräver iofs att TVn har BT då.

Jo, det är också ett alternativ. Har inte testat att ansluta mot TV:n som jag har just nu, men det är en Samsung av förra årets modell, så bör finnas stöd för det.

Permalänk
Medlem

Stör mig på att ena joysticken på min DualSense knarrar/knakar. Nån som har haft samma problem och lyckats lösa det?

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 Remake var en enda stor buggfest en månad innan release.
NHK gjorde dokumentär på Capcom
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/ondemand/video/5001412/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Vågar inte aktivera det med tanke på att jag fortfarande spelar på PS Vita och PS3 och sånt här brukar paja inloggningar på äldre system.

Där måste du redan nu ha separat app-lösen ändå. Fungerar fint för mig.

Bara provat på PS3 iofs.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att claima The witch queen? Står att det kostar pengar.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Någon annan som har problem med att claima The witch queen? Står att det kostar pengar.

Det fungerar för mig i appen i alla fall.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Någon annan som har problem med att claima The witch queen? Står att det kostar pengar.

Försökte claima, sedan blev rutan 315 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Försökte claima, sedan blev rutan 315 kr.

Samma. Hoppas på en snabb fix.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Lords of the Fallen - Deluxe Edition
345,07 kr
https://www.amazon.se/dp/B0C6HWH46F/

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Samma. Hoppas på en snabb fix.

Hoppas inte, varit så alldeles för många gånger med Witcher queen

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det går att justera EQ på Pulse Elite om man inte har ett PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Nån som vet om det går att justera EQ på Pulse Elite om man inte har ett PS5?

På PC finns en hel del eqs du kan leka med, tror även det finns på Apple och Android, bara kika play Store eller app Store. Datorn är det nog peace EQ med GUI som jag rekommenderar

Permalänk
Medlem
Permalänk

Behöver hjälp...

Jag har köpt en PS5 slim digital.för 4 dagar sen Jag gillar det. Spelar ffxv och inga problem. Dock när jag provar ffvii så efter 5 min här jag fläkten får fnatt och jag får varning för överhettning.

Jag har kontaktat elgiganten som erbjuder jsg byter ut apparaten. Dock har jag funderingar.
1. Hjälper det med byta ut? Jag har hört så mycket om överhettning av ps5 just med final fanrasy spelen.
2. Hur mycket skulle det hjälpa om jag satte extra fläktar på bakstycket?

Vad jag oroar mig för är om jag köper alla saker och ffxvi och det inte funkar på grund av överhettning. Skall jag bara fortsätta byta ut hos elgiganten tills jag får en som fungerar? Eller är det ens värt lägga extra pengar på den? Skulle extra fläktar göra så jag kan spela alla spel?

Eller kanske ge tillbaka maskinen och ta tillbaka pengarna...

Behöver råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spearhawk1969:

Jag har köpt en PS5 slim digital.för 4 dagar sen Jag gillar det. Spelar ffxv och inga problem. Dock när jag provar ffvii så efter 5 min här jag fläkten får fnatt och jag får varning för överhettning.

Jag har kontaktat elgiganten som erbjuder jsg byter ut apparaten. Dock har jag funderingar.
1. Hjälper det med byta ut? Jag har hört så mycket om överhettning av ps5 just med final fanrasy spelen.
2. Hur mycket skulle det hjälpa om jag satte extra fläktar på bakstycket?

Vad jag oroar mig för är om jag köper alla saker och ffxvi och det inte funkar på grund av överhettning. Skall jag bara fortsätta byta ut hos elgiganten tills jag får en som fungerar? Eller är det ens värt lägga extra pengar på den? Skulle extra fläktar göra så jag kan spela alla spel?

Eller kanske ge tillbaka maskinen och ta tillbaka pengarna...

Behöver råd.

Har du öppet bakom konsolen? Rev ut mitt bakstycke för blev så jäkla varmt där bakom. Konsolen behöver öppet både bakom och framför.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Har du öppet bakom konsolen? Rev ut mitt bakstycke för blev så jäkla varmt där bakom. Konsolen behöver öppet både bakom och framför.

Jag har inte gjort ngt, rädd bli av med garanti. Och vet inte hur man gör

Ok har tagit bort bägge sidorna, var lite krångligt med nu skall vi se. Verkar som om det är som datorn, mycket flöde...hoppas det fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spearhawk1969:

Jag har inte gjort ngt, rädd bli av med garanti. Och vet inte hur man gör

Nä men alltså menar baksidan av tv-bänken om du har den där

Permalänk
Skrivet av Entash:

Nä men alltså menar baksidan av tv-bänken om du har den där

Jag har den stående helt enskilt uppe på en hylla på datorbordet. Inget runt den alls

https://ibb.co/V2zpWDZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spearhawk1969:

Jag har den stående helt enskilt uppe på en hylla på datorbordet. Inget runt den alls

https://ibb.co/V2zpWDZ

Pröva lägg den horisontellt.
Men troligtvis är det fel på den ändå, så spela in video på när du får felmeddelande och ta med allt till Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spearhawk1969:

Jag har den stående helt enskilt uppe på en hylla på datorbordet. Inget runt den alls

https://ibb.co/V2zpWDZ

Ah hade nog bytt ut det och hoppats på en bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spearhawk1969:

Jag har köpt en PS5 slim digital.för 4 dagar sen Jag gillar det. Spelar ffxv och inga problem. Dock när jag provar ffvii så efter 5 min här jag fläkten får fnatt och jag får varning för överhettning.

Jag har kontaktat elgiganten som erbjuder jsg byter ut apparaten. Dock har jag funderingar.
1. Hjälper det med byta ut? Jag har hört så mycket om överhettning av ps5 just med final fanrasy spelen.
2. Hur mycket skulle det hjälpa om jag satte extra fläktar på bakstycket?

Vad jag oroar mig för är om jag köper alla saker och ffxvi och det inte funkar på grund av överhettning. Skall jag bara fortsätta byta ut hos elgiganten tills jag får en som fungerar? Eller är det ens värt lägga extra pengar på den? Skulle extra fläktar göra så jag kan spela alla spel?

Eller kanske ge tillbaka maskinen och ta tillbaka pengarna...

Behöver råd.

Det är varken normalt eller vanligt. Byt den till en ny.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Ah hade nog bytt ut det och hoppats på en bättre.

Jag har inte provat spela efter jag tog bort sidorna. Skall göra det och om det inte hjälper så byter jag ut den

Edit.... Jag har nu provat och med sidorna borttagna så fläkten har fritt utrymme så fungerar det, det verkar som fläkten inte ens går upp i varv. Provar mer i morgon men jag tackar så mycket för all hjälp.

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Någon annan som har problem med att claima The witch queen? Står att det kostar pengar.

Kunde inte göra det från min PS4, men på websidan gick det, där fanns det 2 rutor en "lägg till" och en som hade "kostnad"), och som någon sa ska det ha funkat i telefonappen.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spearhawk1969:

Jag har inte provat spela efter jag tog bort sidorna. Skall göra det och om det inte hjälper så byter jag ut den

Edit.... Jag har nu provat och med sidorna borttagna så fläkten har fritt utrymme så fungerar det, det verkar som fläkten inte ens går upp i varv. Provar mer i morgon men jag tackar så mycket för all hjälp.

Byt ut den, inget spel ska få en normal ps5 att låta sådär.