Permalänk
Medlem
Skrivet av BlanketViking:

Hejsan! Tänkte göra mig av med min Samsung 50” UE50RU7475 (köpt 2020). Tror jag gav runt 5000 för den vad kan den vara värd idag?

Från trådstarten:

"Halva nypriset är därför en god tumregel. Om skärmen är så pass gammal att den inte längre säljs är det också en fingervisning om vad som är rimligt värde. Halva nypriset för motsvarande nyare modell är en början. Din skärm är begagnad och mår så bra som du behandlat den. Detta ska jämföras med en ny skärm utan kladdiga avtryck, som kommer med garantier och ångerrätt samt också bättre eller mycket bättre prestanda"

Motsvarande LG-modeller i basklassen kostar ungefär samma idag, runt ~5000kr så skulle säga runt 2000-2500kr beroende på var du bor och hur snabbt du vill bli av med den.

Permalänk
Medlem

Funderar lite på att sälja oled tv och projj, och skaffa en 77" oled...
Vad kan man få för en epson 9400, inköpt 2020, och en reactduk 95"?
Sen TVn är en panasonic oled 65" hz980 inköpt 2022...
Sen är frågan, vilken lg oled 77" skulle man välja därtill om jag säljer... har G2/g3 bättre reflexfilter än c3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Funderar lite på att sälja oled tv och projj, och skaffa en 77" oled...
Vad kan man få för en epson 9400, inköpt 2020, och en reactduk 95"?
Sen TVn är en panasonic oled 65" hz980 inköpt 2022...
Sen är frågan, vilken lg oled 77" skulle man välja därtill om jag säljer... har G2/g3 bättre reflexfilter än c3?

Du missade 77C3 för 15k för någon vecka sedan, så lite tråkig timing för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du missade 77C3 för 15k för någon vecka sedan, så lite tråkig timing för dig

Japp, jag vet… velade då med 😄
Mest beslutsångest om sälja projj+ oled och bara ha större oled
Fast blev väl 18 papp va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Japp, jag vet… velade då med 😄
Mest beslutsångest om sälja projj+ oled och bara ha större oled
Fast blev väl 18 papp va?

10% rabatt om man köpte med presentkort så blev 15300kr efter cacshback

Permalänk
Medlem

Oklar status
Oklar modell
Ca 30”+
Uppsala

Ska jag orka leta mer info? Någon retro-man som har intresse? Inte alls intresserad av pengar, men tråkigt om något användbart åker till skroten

Permalänk
Medlem

LG CX 55" i mycket fint skick. Jag tänker mig efter lite funderingar att lägga ut den för 4000kr, låter det rimligt?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

LG CX 55" i mycket fint skick. Jag tänker mig efter lite funderingar att lägga ut den för 4000kr, låter det rimligt?

Låter fullt rimligt! 👍

Kanske till och med någon tusenlapp - 1500kr till för att ta lite extra höjd för prutmån!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Oklar status
Oklar modell
Ca 30”+
Uppsala

Ska jag orka leta mer info? Någon retro-man som har intresse? Inte alls intresserad av pengar, men tråkigt om något användbart åker till skroten

Är nog bara skroten som gäller tyvärr. Min gamla 32" Widescreen tjockis fick jag göra så när jag skaffade LED 2011, fanns ingen som var intresserad då och tveksamt om någon är det idag. Det kanske kan finnas någon retrosnubbe men då vill de i regel veta exakt vad det är för något. Just TV är det nog väldigt få som är intresserade av, på retromarknaden är det främst datorskärmar som är intressanta.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Är nog bara skroten som gäller tyvärr. Min gamla 32" Widescreen tjockis fick jag göra så när jag skaffade LED 2011, fanns ingen som var intresserad då och tveksamt om någon är det idag. Det kanske kan finnas någon retrosnubbe men då vill de i regel veta exakt vad det är för något. Just TV är det nog väldigt få som är intresserade av, på retromarknaden är det främst datorskärmar som är intressanta.

Ingen som har hört av sig, så den fick vila i soprummet. Kanske är den kvar, kan kolla om någon frågar, men tror inte det finns mycket intresse

Permalänk

Hej, är 3500 ett rimligt pris för en sparsamt använd LG 65UH615V (65”)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael1993m:

Hej, är 3500 ett rimligt pris för en sparsamt använd LG 65UH615V (65”)?

Hej,

Sparsamt använd spelar i sammanhanget inte så stor roll, modellen är från 2016 och fyller således 8 i år.

En av LGs basmodeller i deras 2016-lineup så 3500kr kanske är lite i överkant. Skulle testa 3000kr med prutmån, får du mellan 2-3k bör du nog vara nöjd!

Sedan spelar andra faktorer in som bostadsort / upptagningsområde, knappast lönt att skicka en 65" med frakt.
Även vilken marknadsplats du annonser på osv.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Hoppar in i denna tråden efter tips från @Laxpudding

Det är så att jag har en Optama WU416 DLP samt en elektriskt duk till detta, duken har jag för mig är 2.4M på bredden kan nog va så att den faktiskt är 2.4x2.4M

Vad kan detta vara värt? Jag tänkte mig kanske 3000.- men vill veta så att jag inte är helt fel ute innan jag lägger ut annonsen?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.