ASUS trådlöst tangetbord - Escape har blivit enter, varför?

Permalänk
Medlem

ASUS trådlöst tangetbord - Escape har blivit enter, varför?

Mitt första ASUS tangentbord är ett Rog Falchion (https://www.inet.se/produkt/6102295/asus-rog-falchion-65-mx-b...) men efter någon veckas användning har "escape" knappen (den har en Asuslogga bara) förvandlats från att vara escape till enter. Någon som har erfarenhet av att ASUS tangentbord beter sig konstigt på det här sättet? Jag har inte installerat någon Asus bloatware för att konfigurera om tangentbordet, jag vill bara att tangenterna ska bete sig enligt standard. Har aldrig varit med om något liknande förut på något tangentbord...

Permalänk
Medlem

Brukar finnas reset funktion på mekaniska tangentbord ibland numera, kanske måste ha mjukvaran för att göra en reset det måste iaf jag med min mekaniska.
Kan ju kommit åt nån funktion av misstag det har jag också lyckats med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Brukar finnas reset funktion på mekaniska tangentbord ibland numera, kanske måste ha mjukvaran för att göra en reset det måste iaf jag med min mekaniska.
Kan ju kommit åt nån funktion av misstag det har jag också lyckats med!

Det hjälpte mig! Stort tack!

Om någon annan behöver i framtiden, på Rog Falchion är det hålla ner Fn + Caps i 10 sekunder som gäller för reset, tänk på att trycka ner Fn först annars funkar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Det hjälpte mig! Stort tack!

Om någon annan behöver i framtiden, på Rog Falchion är det hålla ner Fn + Caps i 10 sekunder som gäller för reset, tänk på att trycka ner Fn först annars funkar det inte.

Bra det löste sig!