Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Fick hem routern idag. Det var en RMA-produkt som såldes. Det stod på tjeckiska att 5GHz-nätverket ej fungerade. Mycket riktigt så fungerade inte 5GHz ur lådan men efter att ha bytt firmware till Merlin så funkar allt perfekt. Så en väldigt bra deal.

Fasen vad sjukt! Men skönt att den fungerade med Merlin

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag nappade inte på erbjudandet på en gång, då jag trodde att det var en kampanj de körde.
Var faktiskt Samsung själva som sade att koden rabatterade +10k.
Hade tänkt lägga en beställning idag. Men det kommer säkert ut någon bra deal på Benify i framtiden kan jag tänka mig.

@Infinity den kommer ju gallras ur dagen fyndportalen av sig själv. Det är ju alltid roligt att se tillbaka på om 10 år eller så. Onödigt att ta bort inlägget kan jag tycka

Var sa dom det?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Var sa dom det?

I chatten när jag frågade om de hade några modeller som hade mer än 16 GB ram, förutom Ultran.
Då vad jag sett så skall det finnas 32GB på andra modeller, och Ultran skall även finnas med 64GB.
Vi verkar bara ha 16GB på alla modeller förutom Ultran, och 32GB på Ultra.

Då frågade kundtjänstmedarbetaren om jag inte skulle vara sugen på en Ultra om han kunde sänka priset kraftigt? Så trollade han fram koden. Det var dock samma kod som jag fått via email då jag anmält mig till Samsung launch event tidigare.

Jag hade tänkt att köpa en idag, då jag var girig och ville flytta över stålar till ett kreditkort där jag fick bonus på köpet för nästan 31k.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

I chatten när jag frågade om de hade några modeller som hade mer än 16 GB ram, förutom Ultran.
Då vad jag sett så skall det finnas 32GB på andra modeller, och Ultran skall även finnas med 64GB.
Vi verkar bara ha 16GB på alla modeller förutom Ultran, och 32GB på Ultra.

Då frågade kundtjänstmedarbetaren om jag inte skulle vara sugen på en Ultra om han kunde sänka priset kraftigt? Så trollade han fram koden. Det var dock samma kod som jag fått via email då jag anmält mig till Samsung launch event tidigare.

Jag hade tänkt att köpa en idag, då jag var girig och ville flytta över stålar till ett kreditkort där jag fick bonus på köpet för nästan 31k.

Okej! Då kanske man kan kolla med dem igen om man kan få en ny rabattkod! Men de har säkert fått aja baja från chefen så troligtvis lönlöst.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Okej! Då kanske man kan kolla med dem igen om man kan få en ny rabattkod! Men de har säkert fått aja baja från chefen så troligtvis lönlöst.

Dessvärre, frågade chatten tidigare idag och de sade att det berodde på en bugg.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Dessvärre, frågade chatten tidigare idag och de sade att det berodde på en bugg.

Frågade precis kundtjänsten och de sa direkt att de kunde sänka priset med 20%, men att de tyvärr inte kunde ge samma rabatt som igår så det är väl nåt iaf. 😅

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Går att få ner priset till 35689 via Benify, med S24:an, men utan försäkringen. Det gäller bara att lägga in en billig vara i kundkorgen för att få ytterligare rabatt, jag tog Smartswitch-grejen.

Går det dock att få Ultran 20% billigare på den vanliga shoppen så är det naturligtvis lite bättre ändå.

https://ibb.co/J3KqtQb

Personligen... Hade nog köpt den om den fortfarande fick att köpa för 30,000 kr. Men nu är jag snarare mer inställd på att vänta tills Snapdragon X Elite laptops släpps.

Tycker fortsatt att ASUS ROG Zephyrus G16 är ett bättre köp med den rabatten man får via Benify...

Permalänk
Medlem

Här är rabattkoden om någon annan är intresserad, men känns inte som en lika bra deal längre:

GAF-E34X-X4KG-664X

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Här är rabattkoden om någon annan är intresserad, men känns inte som en lika bra deal längre:

GAF-E34X-X4KG-664X

Schysst! Men som du säger, inte alls lika lockande längre... 5000 kr dyrare och inga Buds 2 pro.

Det ser väldigt bra ut på pappret då Galaxy Book 4 ultra är riktigt överprisat utan rabatten...

Men visst, får man sålt S24:an för en 7-8k så landar priset på 28-29k, ganska bra... Men inte helt fantastiskt som förra koden.

Permalänk
Medlem

Känner ni till några fina erbjudande kring SSD m2 nvme 2280 kort nu för tiden?

Tycker det var ett tag sen det var några prissänkningar på dessa SSD fronten.

Jag är ute efter 2 TB-versionen om någon känner till några knep att få det billigare. Jag tar tacksamt emot info!

Permalänk
Viking
Skrivet av Techlab:

Känner ni till några fina erbjudande kring SSD m2 nvme 2280 kort nu för tiden?

Tycker det var ett tag sen det var några prissänkningar på dessa SSD fronten.

Jag är ute efter 2 TB-versionen om någon känner till några knep att få det billigare. Jag tar tacksamt emot info!

https://www.sweclockers.com/nyhet/37569-minnespriser-pa-vag-u...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Undrar hur undermedvetet partisk man kommer vara när ens recension är värd 9000kr i cash-back. Rimligtvis borde negativa 1/5 recensioner också generera cashbacken

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: LG 42" OLED42C35 evo 4K Smart TV
Länk: https://www.inet.se/produkt/2222996/lg-42-oled42c35-evo-4k-sm...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/2-3205855454/TV/LG-OLED42C3-pri...
Pris: 10990kr

Även samma pris hos Webhallen, Power, Netonnet, Komplett mfl.

Går att få för ca 9700 via Benify 🙂

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Danieleet:

Går att få för ca 9700 via Benify 🙂

Bra tips 👌

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Inet drops (sammarbete med Corsair): https://www.inet.se/kampanj/9074/dubbelklick-corsair-drops samt https://www.inet.se/kampanj/9075/dubbelklick-icue-25

Måste vara medlem och inloggad, priserna gäller tills antal tar slut eller till kl 23:59 idag.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Inet drops (sammarbete med Corsair): https://www.inet.se/kampanj/9074/dubbelklick-corsair-drops samt https://www.inet.se/kampanj/9075/dubbelklick-icue-25

Måste vara medlem och inloggad, priserna gäller tills antal tar slut eller till kl 23:59 idag.

Nu blev jag sugen på kittet med 2x16G DDR 6000MHz, dock har jag 2x16 5600MHz idag. Och jag hittar inga uppmuntrade poster om att köra fyra stickor med AM5. Och definitivt inte att blanda hastighet utan att hamna på basnivån på 5200MHz. Vilket jag iofs skulle kunna leva med.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Nu blev jag sugen på kittet med 2x16G DDR 6000MHz, dock har jag 2x16 5600MHz idag. Och jag hittar inga uppmuntrade poster om att köra fyra stickor med AM5. Och definitivt inte att blanda hastighet utan att hamna på basnivån på 5200MHz. Vilket jag iofs skulle kunna leva med.

Kör nästan samma, fast har med RGB. (https://www.inet.se/produkt/5304911/corsair-32gb-2x16gb-ddr5-...)
Kör mina i 6200Mhz, OC. Inga som helst problem.
Spara dina pengar och OC dem till 6000Mhz. Ska inte vara några helst problem.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kör nästan samma, fast har med RGB. (https://www.inet.se/produkt/5304911/corsair-32gb-2x16gb-ddr5-...)
Kör mina i 6200Mhz, OC. Inga som helst problem.
Spara dina pengar och OC dem till 6000Mhz. Ska inte vara några helst problem.

Jag var visst otydlig, jag var sugen pga ökade mängden minne. Den smärre förlusten av hastighet kan jag leva med. Dock verkar det lite oklart hur bra det fungerar med fyra stickor och AM5.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Jag var visst otydlig, jag var sugen pga ökade mängden minne. Den smärre förlusten av hastighet kan jag leva med. Dock verkar det lite oklart hur bra det fungerar med fyra stickor och AM5.

Ja.. OC till större mängd blir svårt =P
Är väl exakt samma sort för övrigt? Isåfall så sänker den till det lägsta som du redan har, 5600.
Men sen kan du säkert överklocka till 5800-6 tex.

Blanda tex Corsair och HyperX är väl inget man rek, men samma serie så ser jag inga problem.

Du har ju öppet köp hos Inet ifall det inte skulle fungera

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ja.. OC till större mängd blir svårt =P
Är väl exakt samma sort för övrigt? Isåfall så sänker den till det lägsta som du redan har, 5600.
Men sen kan du säkert överklocka till 5800-6 tex.

Blanda tex Corsair och HyperX är väl inget man rek, men samma serie så ser jag inga problem.

Du har ju öppet köp hos Inet ifall det inte skulle fungera

Sant, blir nog att chansa!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Undrar hur undermedvetet partisk man kommer vara när ens recension är värd 9000kr i cash-back. Rimligtvis borde negativa 1/5 recensioner också generera cashbacken

Ännu bättre när man inte får posta vad man vill. Jag fick inte posta min första recension. Troligen för att jag nämde att jag inte behövde chrome cast, nvidia shield, appltv för apparna jag använder finns och funkar direkt ur tven. (Villet är något positivt?!?!?)
Så jag fick censurera och posta om. Trodde de bara skulle kolla efter olämpligt innehåll. Men har de så jäkla tajta regler/kontroll kommer ju ingen posta något negativt för man fär bara tillbaka att den inte uppfyller krave från LG utan någon bättre förklaring.

Permalänk
Skrivet av imo:

Ännu bättre när man inte får posta vad man vill. Jag fick inte posta min första recension. Troligen för att jag nämde att jag inte behövde chrome cast, nvidia shield, appltv för apparna jag använder finns och funkar direkt ur tven. (Villet är något positivt?!?!?)
Så jag fick censurera och posta om. Trodde de bara skulle kolla efter olämpligt innehåll. Men har de så jäkla tajta regler/kontroll kommer ju ingen posta något negativt för man fär bara tillbaka att den inte uppfyller krave från LG utan någon bättre förklaring.

Det är väl det som är deras syfte med cashback-kampanj - köpa fina recensioner på C3 inför C4-släppet i mars.

Permalänk
Medlem

Hur väl står sig LG 45GR95QE-B för gaming jämfört med Alienware aw3423dwf ?

Förstår att det är dålig pixeldensitet på den, men viktigast för ändamålet är spelupplevelse och HDR.

Uppfattar man 800R-välvning som brutalt välvd, eller passar det en så här stor skärm?

Hade G9 OLED i en dag, men den var alldeles för bred och för lite skärm på höjden. Dessutom blev en del spel för tungdrivna i full RT som är ett krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Hur väl står sig LG 45GR95QE-B för gaming jämfört med Alienware aw3423dwf ?

Förstår att det är dålig pixeldensitet på den, men viktigast för ändamålet är spelupplevelse och HDR.

Uppfattar man 800R-välvning som brutalt välvd, eller passar det en så här stor skärm?

Hade G9 OLED i en dag, men den var alldeles för bred och för lite skärm på höjden. Dessutom blev en del spel för tungdrivna i full RT som är ett krav.

Jag är bra sugen! Musen över köp-knappen men jag vet i sjutton alltså... Den är så galet curved! Och 3440x1440 på 45" är nog över gränsen till när man legit börjar se pixlarna. I alla fall om man sitter full caveman 30 centimeter från skärmen. Och höjden kontra bredden... Nej, det blir pass den här gången!

Om det blir köp för dig får du gärna skriva lite om vad du tycker om skärmen!

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Jag är bra sugen! Musen över köp-knappen men jag vet i sjutton alltså... Den är så galet curved! Och 3440x1440 på 45" är nog över gränsen till när man legit börjar se pixlarna. I alla fall om man sitter full caveman 30 centimeter från skärmen. Och höjden kontra bredden... Nej, det blir pass den här gången!

Om det blir köp för dig får du gärna skriva lite om vad du tycker om skärmen!

Går ju att få OLED42C3 för 9700 om du är intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Hur väl står sig LG 45GR95QE-B för gaming jämfört med Alienware aw3423dwf ?

Förstår att det är dålig pixeldensitet på den, men viktigast för ändamålet är spelupplevelse och HDR.

Uppfattar man 800R-välvning som brutalt välvd, eller passar det en så här stor skärm?

Hade G9 OLED i en dag, men den var alldeles för bred och för lite skärm på höjden. Dessutom blev en del spel för tungdrivna i full RT som är ett krav.

Köpte en till tjejen 2 månaders sedan och blev så förälskad i LGn att jag lämnade tillbaka min oled G9 från samsung som jag köpte samtidigt och inskaffade LGn. Jag kände att jag inte var så förtjust i den väldigt breda designen från samsung och om du känner likadant så kanske LGn passar dig bättre. Kommer dock behöva ett rejält grafikkort.

Välvningen är något jag personligen är väldigt förtjust i. Skulle du i värsta fall inte gilla den så har du alltid 30 dagars öppet köp 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av janko96:

Köpte en till tjejen 2 månaders sedan och blev så förälskad i LGn att jag lämnade tillbaka min oled G9 från samsung som jag köpte samtidigt och inskaffade LGn. Jag kände att jag inte var så förtjust i den väldigt breda designen från samsung och om du känner likadant så kanske LGn passar dig bättre. Kommer dock behöva ett rejält grafikkort.

Välvningen är något jag personligen är väldigt förtjust i. Skulle du i värsta fall inte gilla den så har du alltid 30 dagars öppet köp 😊

Har ett 4070 Ti Super så det känns som grafikkortet är exakt sweetspot just för upplösningen.

Permalänk
Medlem

Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD för 1390kr hos Webhallen (medlemspris för level 17+ så postar inte i tipstråden)
https://www.webhallen.com/se/product/343248-Kingston-Fury-Ren...

Förtydligande av villkor för medlemspris
Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD för 1390kr hos Webhallen (medlemspris så postar inte i tipstråden)
https://www.webhallen.com/se/product/343248-Kingston-Fury-Ren...

Den fungerar inte?
Jag är inloggad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Den fungerar inte?
Jag är inloggad.

Är bara deras trognaste kunder som får detta erbjudande.

Vilken level är du?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless