Audiofilföretag säljer NUC-dator för 50 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

alltid lika trevligt att läsa folks oinformerade åsikter/fördomar och om andra människors hobbies...

Vilka åsikter syftar du på? En roon server går i stort sett att köra på en potatis så finns verkligen ingen anledning att lägga 50k på en server för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

alltid lika trevligt att läsa folks oinformerade åsikter/fördomar och om andra människors hobbies...

Hobbies är ett sjukt effektivt sätt att göra sig av med pengar på i alla fall.

Permalänk
Musikälskare

Min vän som är audiofil och bara lyssnar på musik på kvällen då "strömmen är bättre då" hade säkert kunnat köpa denna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

verkar om om trivselreglerna på forumet inte gäller så länge det är kommenterar om "audiofiler", vilka andra hobbies är ok att raljera om?

Är tonen så dålig i tråden? Visst raljerande finns ju men hivudsakligen är det befogad och saklig kritik som uttrycks.

Att skratta år audiofilen som bränner pengar på denna produkt och annat strunt baserat på pseudovetenskap är ju inte snällt. Det är ju snarast synd om individen som lever i en sådan föreställningsvärd. Såklart har man rätt att lägga pengar på vad man vill men då ska det vara baserat på ett informerat val och inte av att man är förd bakom ljuset.

Däremot ska man alltid få kritisera produktetna och marknadsföringen för vad den är, bluff och båg

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Shut up and take my money! Eller inte.
Problemet med bra ljud idag är att den stora kostnaden ligger i en bra bostad byggd för bra musiklyssnande.

Exakt!!

Permalänk
Medlem

Som audiofil så sparar jag för närvarande till en Lumin streamer till min hårddisk musik.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

verkar om om trivselreglerna på forumet inte gäller så länge det är kommenterar om "audiofiler", vilka andra hobbies är ok att raljera om?

Apple är ett likadant ämne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

verkar om om trivselreglerna på forumet inte gäller så länge det är kommenterar om "audiofiler", vilka andra hobbies är ok att raljera om?

Jag kommer att raljera om audiofiler precis lika mycket som jag gör om folk som förespråkar kristallhealing, andeutdrivning, homeopati, alkemi, jordstrålning, astrologi, seanser, spåtanter och så vidare.
Det är bluff, båg och lurendrejeri som är till för att lura av folk pengar, dvs skadligt för mänskligheten.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Att skratta år audiofilen som bränner pengar på denna produkt och annat strunt baserat på pseudovetenskap är ju inte snällt. Det är ju snarast synd om individen som lever i en sådan föreställningsvärd. Såklart har man rätt att lägga pengar på vad man vill men då ska det vara baserat på ett informerat val och inte av att man är förd bakom ljuset.

Däremot ska man alltid få kritisera produktetna och marknadsföringen för vad den är, bluff och båg

På vilket sätt är denna produkt bluff och båg? Kan du ge ett konkret exempel på vad Roon har utlovat här som du menar inte stämmer? Eller menade du mer i största allmänhet inom Hifi? Då kan jag hålla med om att det finns en del dyra tveksamheter.

Det är en lyxig låda som jag inte hade tackat nej till om någon placerat hemma hos mig. Nu är inte hårdvaruspecen släppt, men gissningsvis kan man få innehållet för under 10 tkr. Så de tilltänkta kunderna betalar helt klart för en snyggt förpackad produkt som är redo att börja användas. Snyggare än en genomsnittlig R-Pi om den placeras i ett Hifi-rack.

Även om jag själv inte hade lagt de pengarna på just denna produkt så är det väl upp till var och en att avgöra om det är värt pengarna eller ej? Bluff hade jag inte kallat det i alla fall. Är Louis Vuitton väskor bluff bara för att de kostar 20 tkr, när man kan få en ICA-kasse för 7 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jag kommer att raljera om audiofiler precis lika mycket som jag gör om folk som förespråkar kristallhealing, andeutdrivning, homeopati, alkemi, jordstrålning, astrologi, seanser, spåtanter och så vidare.
Det är bluff, båg och lurendrejeri som är till för att lura av folk pengar, dvs skadligt för mänskligheten.

ok, så alla audiofiler är exakt likadana och tänker och konsumerar likadant?
Bra då vet jag det, tur för mig som "tidigare audiofil" att jag nu vet hur jag tänkte och hur alla de jag träffat tänker...

Visa signatur

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Permalänk
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

I detta Google Doc: https://docs.google.com/document/d/1pUj-yFsAHPgTuV1TbcESA4va1... vilket kom från en kommentar från https://www.tomshardware.com/desktops/mini-pcs/dollar3699-aud... framgår det att (om det är äkta):

Inga ljudutgångar utan koppla in egen extern DAC och högtalare in i en HTPC som kostar 50 lax?!

Istället för 50 lax på en HTPC, investera i detta:
- https://www.thomann.de/se/adam_a8h_left.htm
- https://www.thomann.de/se/adam_a8h_right.htm
- https://www.thomann.de/se/rme_adi_2_fs.htm
- valfri optisk kabel som går från valfri dator med optisk utgång som går in i optisk ingång i RME ADI 2 FS.

Pris totalt: ca 43 lax, då har du kvar 7 lax till billig HTPC!

Själv drömmer jag om två av dessa ljudvalpar: https://www.thomann.de/se/adam_s3v.htm 🤤

Mvh,
WKL.

En bra DAC gör verkligen susen för ljudkvalitén!
Lite sugen på denna manick, men kostar en hel del slantar:
https://www.cambridgeaudio.com/eur/en/products/hi-fi/cx-serie...

Adam Audio – om Batman skulle köpa högtalare.
Den designen passar inte så väl in i ett hem med lite ljusare inredning. Men har förstått att många uppskattar dess akustiska egenskaper.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

ok, så alla audiofiler är exakt likadana och tänker och konsumerar likadant?
Bra då vet jag det, tur för mig som "tidigare audiofil" att jag nu vet hur jag tänkte och hur alla de jag träffat tänker...

Nej givetvis inte, men "audiofil" har blivit synonymt med folk som köper snakeoil.

edit: Att vilja lägga lite pengar för att få bra ljud är inget jag opponerar mig emot, men att lägga tusentals kronor per meter högtalarkabel eller att köpa en sån här server är inget som gör ljudet bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jag kommer att raljera om audiofiler precis lika mycket som jag gör om folk som förespråkar kristallhealing, andeutdrivning, homeopati, alkemi, jordstrålning, astrologi, seanser, spåtanter och så vidare.
Det är bluff, båg och lurendrejeri som är till för att lura av folk pengar, dvs skadligt för mänskligheten.

Fast nu är du själv extremt generaliserande och inte särskillt saklig. Det finns massor av produkter riktade till audiofiler som är ren bluff. Och i 99% av fallen man ser artiklar på detta forumet om aduiofilutrustning så handlar det om bluffprodukter. Det betyder inte att hobbyn i sig enbart är bluff. Det finns massvis av produkter i varierande kvalite som medför reella förbätringar/tillgodoser specifika preferenser. Mycket av det är uppbackat med mätdata som är minst på samma vetenskapliga nivå som swecs prestandatester. Den stora skillnaden är att det inte är lika entydigt vad som är "bra" utan man behöver faktorera in personliga preferenser också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Är tonen så dålig i tråden? Visst raljerande finns ju men hivudsakligen är det befogad och saklig kritik som uttrycks.

Att skratta år audiofilen som bränner pengar på denna produkt och annat strunt baserat på pseudovetenskap är ju inte snällt. Det är ju snarast synd om individen som lever i en sådan föreställningsvärd. Såklart har man rätt att lägga pengar på vad man vill men då ska det vara baserat på ett informerat val och inte av att man är förd bakom ljuset.

Däremot ska man alltid få kritisera produktetna och marknadsföringen för vad den är, bluff och båg

Fanns tex en kommentar lite tidgare som sa att audiofiler bör skickas till mentalsjukhus... 🤷‍♀️

Edit: Sorry "rehab" var ordent som användes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Nej givetvis inte, men "audiofil" har blivit synonymt med folk som köper snakeoil.

Nja.. detta är din personliga åsikt och inget universellt. Jag kan tänka mig att det blivit så i kretsar där det är tufft att göra narr av "andra", men i stor används audiofil fortfarande om folk som är intresserade av högkvalitativ ljudutrustning.

Permalänk
Medlem

Känns dumt att lägga de pengarna på en hårdvara för (killgissningsvis) ~3000?

Alla vet vi ju att det som egentligen gör skillnad är att man avmagnetiserar sina kablar så man köper ju så klart den här prisvärda lilla saken:

https://svalander.se/shoppen/ljudfoerbaettring/furutech-demag...

53995:- är ju faktiskt hela 20' billigare än vad ett par av deras kablar kostar!

Edit:

@devilsdad Redigera -> Citera flera

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Nej givetvis inte, men "audiofil" har blivit synonymt med folk som köper snakeoil.

edit: Att vilja lägga lite pengar för att få bra ljud är inget jag opponerar mig emot, men att lägga tusentals kronor per meter högtalarkabel eller att köpa en sån här server är inget som gör ljudet bättre.

För oss som har anläggningen i ett vanligt rum så kan man inte alltid bortse från det estetiska heller vilket gör att ibland så köper man kanske kablar etc som har ett högre pris utan att göra någon som helst skillnad på ljudet.

Lite som att en del tycker det är viktigt att komponenterna i datorn är färgmatchade eller de som gärna vill ha fullt med RGB-ljus på datorkomponenterna. Det känns inte som om dessa personer blir lika idiotförklarade som personer som väljer att ta estetisk hänsyn när de köper hifiprylar.

Med det sagt så finns det gott om rena bluffprodukter inom hifi och det har i varje fall tidigare funnits en viss mått av skepsis mot enkla fysikaliska fakta hos en del personer.

Permalänk
Medlem

Hursomhelst så kan jag nu slå till på en, hittade nämligen kabel som jag letade. Medföljande duger inte på långa vägar. Lägger in länken för alla oss som vill ha det bästa.
https://www.auditorium.de/sv/kablar/stroemkablar/stroemkablar...

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem

Lite trist blir det att dra alla audiofiler över samma kam.

Jag ser mig som en audiofil då jag har sysslat med ljud eller framförallt lyssnat på musik i princip hela livet.
Men jag vill ha pang för pengen - även om jag kan lägga någon extra peng även för design eller på ett märke jag har haft bra erfarenhet av.

Jag har inget emot ifall någon vill köpa kablar, kabelhållare, nätfilter, elektronikfötter eller vad de nu tycker de vill lägga pengar på. Det är deras ansvar att göra en marknadsundersökning och deras pengar. Och ju högre pris desto mer pengar betalar de till vår allas statliga skatt!

Detsamma gäller ju datornördar, bilnördar, vin-nördar, parfym-nördar, Apple-fans osv - det finns alltid saker som de insnöade lägger pengar på som vi andra inte kan förstå. Att lägga tusentals kronor för att få någon FPS högre är för mig helt orimligt!

Men placebo är en av de starkaste källorna till tillfredställelse...

Och samtidigt är de lite roligt att driva med extremismen - oavsett område!

Stavfel och förtydligande.
Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

På vilket sätt är denna produkt bluff och båg? Kan du ge ett konkret exempel på vad Roon har utlovat här som du menar inte stämmer? Eller menade du mer i största allmänhet inom Hifi? Då kan jag hålla med om att det finns en del dyra tveksamheter.

Det är en lyxig låda som jag inte hade tackat nej till om någon placerat hemma hos mig. Nu är inte hårdvaruspecen släppt, men gissningsvis kan man få innehållet för under 10 tkr. Så de tilltänkta kunderna betalar helt klart för en snyggt förpackad produkt som är redo att börja användas. Snyggare än en genomsnittlig R-Pi om den placeras i ett Hifi-rack.

Även om jag själv inte hade lagt de pengarna på just denna produkt så är det väl upp till var och en att avgöra om det är värt pengarna eller ej? Bluff hade jag inte kallat det i alla fall. Är Louis Vuitton väskor bluff bara för att de kostar 20 tkr, när man kan få en ICA-kasse för 7 kr?

Nej jag skrev angående idéer bland audiofiler i allmänhet. Det finns ju absolut skäl att kritisera resonemangen bakom val som görs. Just denna produkten är vad jag sett inte bedräglig i sig. Priset är ju hutlöst men man har rätt att lägga pengar på vad man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nafs:

Ha ha, vilken döt liten dyrgrip!

Jag kör Roon Core på en >10år gammal i5:a som även agerar HTPC - köpte ett lifetime-abbonemang för 3-4000:- för kanske 7år sedan - idag kostar det väl 9-10k och månadsabbonemanget typ 150:-/mån.
Sedan har jag en Roon Endpoint till huvudriggen i form av en Allo USBridge (läs Sparky+Hat) som var bästa alternativet innan RPI fixade sina USB-brusproblem. Har starkt funderat på att byta den till en RPI 4 eller 5 men eftersom det fungerar som det är så har jag inte brytt mig.

Men för de som inte har intresset eller kunskapen att konfigurera något liknande själv och vill ha en smidig musikupplevelse så är ju Nucleus ett alternativ - men ett löjligt dyrt alternativ.

Dock så tror jag ROON har svårt att nå ut till dagens "ungdomar" som inte har musik lagrad utan bara kör streaming - då är ju Quobuz eller Tidal eller annan högupplöst stremingtjänst det som går hem.

Roon är bra, men idag är det inte den omvälvande upplevelsen som det var när det slog igenom.

bra pris 4000 kr totalt, för alltid? riktigt bra pris! Jag kommer nog ha betalt 40 000 för spotify så

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Hela audiovärlden är full av usla produkter när det egentligen borde vara engineering-first.
Ta exv. Mytek Brooklyn, ca 50,000:- men usel prestanda. Ser vacker ut så folk köper i hopp om att få high-end prestanda.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/my...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

bra pris 4000 kr totalt, för alltid? riktigt bra pris! Jag kommer nog ha betalt 40 000 för spotify så

Ajemen, 4000:- totalt - om det ens var det.

Jag körde trial först och då jag tyckte det funkade grymt bra med all min lagrade musik tillsammans med Quobuz i samma app så kändes det som en no-brainer även om jag tyckte det var lite dyrt där och då. Men jag resonerade såsom att det var som att köpa vilken del som helst till anläggningen.

De vill ju helst inte att man köper livstidsabbonemanget, de vill ju mjölka pengar ur oss konsumenter.

Men man får skilja på Roon och tex Spotify. Roon är en "uppspelningstjänst" för dina lokala filer + Tidal/Quobuz/Weezer-streamingtjänsterna. Du får ju ingen musiktjänst i Roon - förrutom internetradion då kanske - så ska du ha tex Quobuz behöver du ha ett abb för det med.

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

För oss som har anläggningen i ett vanligt rum så kan man inte alltid bortse från det estetiska heller vilket gör att ibland så köper man kanske kablar etc som har ett högre pris utan att göra någon som helst skillnad på ljudet.

Lite som att en del tycker det är viktigt att komponenterna i datorn är färgmatchade eller de som gärna vill ha fullt med RGB-ljus på datorkomponenterna. Det känns inte som om dessa personer blir lika idiotförklarade som personer som väljer att ta estetisk hänsyn när de köper hifiprylar.

Med det sagt så finns det gott om rena bluffprodukter inom hifi och det har i varje fall tidigare funnits en viss mått av skepsis mot enkla fysikaliska fakta hos en del personer.

Om man nu i ditt exempel betalar extra för något man tycker är snyggare att ha i vardagsrummet, inte för att den där dyra kabeln ska ge den osedvanligt extremt jättebra ljudkvalitet som tillverkaren hävdar utan egentlig grund, då är det ju i min värld en helt annan sak.

Folk kan förstås fortfarande tycka saker om prisnivåer och vad som är rimligt, men man har i det läget lämnat själva audiofil-frågan och landat mer i en allmän fråga om lyxkonsumtion.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Nja.. detta är din personliga åsikt och inget universellt. Jag kan tänka mig att det blivit så i kretsar där det är tufft att göra narr av "andra", men i stor används audiofil fortfarande om folk som är intresserade av högkvalitativ ljudutrustning.

Ja det är min personliga åsikt men i de flesta fall folk pratar om audiofiler är det i negativ bemärkelse, sen om det är bra eller inte är en helt annan femma. Jag kallar inte mig själv för audiofil av just den anledningen men du skulle definitivt göra det.

edit: Jag pratar givetvis utifrån mina egna erfarenheter här så du kan uppleva det annorlunda.
Kan även lägga till att jag inte på något sätt tycker det är tufft att göra narr av folk även om de lägger ofantliga summor på snakeoil.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag tror att en stor del av debatten kring audiofil-utrustning rör missuppfattningar kring de tekniska aspekterna. När det kommer till denna typ av prylar finns det andra värden som spelar mycket större roll, såsom den emotionella upplevelsen som produkten erbjuder samt den identitet och exklusivitet den förmedlar.

Det handlar om en idé att genom att äga denna typ av produkt, kommer man att känna en specifik känsla och samtidigt signalera tillhörighet till en särskild intressegemenskap. På detta sätt påminner fenomenet om Veblen-gods, där intresset och efterfrågan ökar med priset. (T.ex. exklusiva klockor)

Den som främst är intresserad av teknik och hög teknisk ljudkvalitet bör istället titta på studioprylar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vad för sorts emotionell upplevelse är man ute efter när man handlar in en strömsladd för $3500 ?
Är ju bara en grej för folk som verkligen inte vet vad de ska göra av med sina pengar, och det är väl inte konstigt att man gör pik av sådant konsumptionsbeteende. Dock så länge det inte påverkar pris eller efterfrågan för mina egna intressen så kan jag bry mig mindre om vad folk gör med sina pengar.

https://www.theabsolutesound.com/articles/shunyata-research-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Vad för sorts emotionell upplevelse är man ute efter när man handlar in en strömsladd för $3500 ?

Nirvana.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Harddrive:

Vad för sorts emotionell upplevelse är man ute efter när man handlar in en strömsladd för $3500 ?
Är ju bara en grej för folk som verkligen inte vet vad de ska göra av med sina pengar, och det är väl inte konstigt att man gör pik av sådant konsumptionsbeteende. Dock så länge det inte påverkar pris eller efterfrågan för mina egna intressen så kan jag bry mig mindre om vad folk gör med sina pengar.

https://www.theabsolutesound.com/articles/shunyata-research-s...

För den som inte delar intresset framstår det givetvis som ett mycket udda beteende, men liknande fenomen finns överallt i samhället. Det finns många människor som spenderar fantasisummor på klockor, bilar, tavlor, kläder etc. och här på SweClockers är det ju inte helt ovanligt att lägga mycket tid och pengar på imponerande datorbyggen, helt oberoende dess tekniska värden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

För den som inte delar intresset framstår det givetvis som ett mycket udda beteende, men liknande fenomen finns överallt i samhället. Det finns många människor som spenderar fantasisummor på klockor, bilar, tavlor, kläder etc. och här på SweClockers är det ju inte helt ovanligt att lägga mycket tid och pengar på imponerande datorbyggen, helt oberoende dess tekniska värden.

De sakerna du nämner verkar vara mer investeringar.

Audiofiler är väll mer lik spökjägare med deras utrustning. Dyr att köpa, svår att sälja. 🙃

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz