Copilot kan styra fler inställningar i Windows 11

Permalänk
Melding Plague

Copilot kan styra fler inställningar i Windows 11

I Windows 11 bygge 26058 ingår nyheter i Copilot som innebär att AI-hjälpredan blir mer kompetent.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Har väntat på nåt liknande ända sen vårt företag började betatesta copilot. Äntligen kan copilot "göra" något och inte bara ge en punktlista med instruktioner om hur man bifogar en fil i ett mail t.ex.

Är såklart begränsat med funktioner i början men det tycker jag är bra. Utvärdera dessa rejält innan en delete-funktion implementeras ("hey CoPilot, format c:")

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Bygge... okey. Detta är väl ett bra exempel på när rak översättning inte fungerar.

Hos oss står det att företagsdata skyddas. Jag undrar hur och vad som menas. Vet inte om det är så klokt att testa gränserna, det kan missuppfattas...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Bygge... okey. Detta är väl ett bra exempel på när rak översättning inte fungerar.

Vad hade du kallat det?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av talonmas:

Äntligen! Har väntat på nåt liknande ända sen vårt företag började betatesta copilot. Äntligen kan copilot "göra" något och inte bara ge en punktlista med instruktioner om hur man bifogar en fil i ett mail t.ex.

Är såklart begränsat med funktioner i början men det tycker jag är bra. Utvärdera dessa rejält innan en delete-funktion implementeras ("hey CoPilot, format c:")

Jag vet inte riktigt, om något är det betydligt värre om en AI-assistent får för sig att bifoga en känslig fil och skicka ut per mail, snarare än om den formaterar C-disken.

Är man inbiten i Copilot finns sannolikt all din data redan i molnet, så i värsta fall tappar du ett en halvdag arbetstid medan du installerar om din dator och laddar ner dina program igen. Irritrerande men sannolikt inte en katastrof.

Men om du skickar ut känslig information till fel part så är det potentiellt en informationssäkerhetsincident som heter duga som inte alls är lika lätt (eller ens möjlig) att "fixa".

Så om man ska begränsa vad Copilot får göra är det mer harmlöst att låta den formatera C-disken än att bifoga filer.

Permalänk
Medlem

Kan Co-Pilot även hjälpa till med landningen i Flight Sim så är det av intresse.

Vill inte ha ett besatt OS. Den dagen det inte går att stänga av 'AI' i OS:et är den dagen då Skynet börjat ta över.

Permalänk
Medlem

Snart kommer vi ha en arme av intrång där man använder copilot för att få administratörs rättigheter.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Co-pilot försvinner lika snabbt som Cortana, inget som ska finnas på min dator. Det lär användas för inte låta användaren ha det inställningarna den vill. Allt för spion företaget M$ få så mycket information det vill.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Detta är väl bra för den vanliga personen, som inte är speciellt intresserad av teknik. Bör göra troubleshooting betydligt enklare om Copilot kan göra majoriteten av jobbet. Men för avancerade användare tror jag inte att detta kommer att göra så mycket nytta, då det är betydligt långsammare att skriva in instruktioner till AI-assistenten. Kanske mer effektivare om man hade Neuralink installerad i skallen, men vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vad hade du kallat det?

Build

Jag översätter inte router eller switch heller, även om man kan säga växel i det senare fallet så kan det vantolkas utanför rätt kontext. Kompileringsversion låter också onödigt knystat men är mer korrekt än bygge. Menar bara att man inte behöver gå över ån efter vatten, men var och en gör som dom vill, det kittlade bara min Aspberger*.

*bildligt talat

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Men är det på riktigt effektivare att skriva " Copilot empty trash" än att högerklicka på papperskorgen och välja töm?
Samma för övriga åtgärderna, ser inte någon fördel förutom om man är allergisk mot möss

Permalänk
Medlem

Har säkert påpekats redan, men nog ser det ut som en systemversion av "Clippy".