PS VR2 får PC-stöd senare i år

Permalänk
Medlem

Ahh, precis som jag spekulerade från början, innan ens PSVR2 hade släppts för PS5.

Bara PS5 är för litet för något så kostsamt och nischat som ett VR headset. Dessutom lirar det väl med "vi finns på PC oxå, lite lagom iaf"-strategin.

Tippar att de förpackar det i nån form av "PSVR2 for PC" behållare. Dvs att det, iaf officiellt, är ett lite begränsat/urvalt antal PC-spel som supportas.

Permalänk
Medlem

Tänk om de låser den till Epic store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Tänk om de låser den till Epic store.

Väldigt låg sannolikhet. Med tanke på att så många titlar är beroende eller iaf bygger på Steam vr. Som att klippa bort majoriteten av alla spel. Tror nästan tvärt om, de kommer utnyttja Steam vr för att minska jobbet de behöver göra själva.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Quest 3 är en lite förbättring ja.
Dock körde jag också Quest 2 innan och känner inte igen mig i dom problemen du beskriver.
Vad menas med långsam tracking?
Låter endå som du haft strul mer än vad som är normalt trots dedikerat nätverk.

Jag gjorde faktiskt om alla mina tester idag, ifall mina tidigare upplevelser var orsakade av tidigare buggar eller liknande. Det är trackingen av handkontrollerna jag syftar på. I snabba spel (jag testar en snabb låt i Synth Riders på högsta svårighetsgraden) hänger inte trackingen av handkontrollerna med, och jag missar saker trots att de är på rätt ställe i rummet och jag skulle ha tagit det utan problem native på Quest.

Trådat (Link) med låg upplösning (default) så kunde jag få ganska okej tracking, men då finns det ingen större mening att inte bara spela native på Quest istället. Om jag drog upp upplösningen så att det grafiskt skulle göra någon skillnad får jag samma problem med trackingen av handkontroller som jag får med båda trådlösa alternativen (Air Link, Virtual Desktop). Som jag förstår det har det att göra med att rörelseprediktion inte fungerar like effektivt som native pga latenser, eller något i den stilen.

Finns ju massvis av spel som inte är lika krävande i trackingen, och de funkar jättebra att köra med Quest 2 (VD är nog mitt förstahandsval när det gäller metod - stabilare än Metas egna lösningar). Men det är en upplevelse som kräver mer eller mindre stora kompromisser beroende av ens use case.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av jberntsson:

Jag gjorde faktiskt om alla mina tester idag, ifall mina tidigare upplevelser var orsakade av tidigare buggar eller liknande. Det är trackingen av handkontrollerna jag syftar på. I snabba spel (jag testar en snabb låt i Synth Riders på högsta svårighetsgraden) hänger inte trackingen av handkontrollerna med, och jag missar saker trots att de är på rätt ställe i rummet och jag skulle ha tagit det utan problem native på Quest.

Trådat (Link) med låg upplösning (default) så kunde jag få ganska okej tracking, men då finns det ingen större mening att inte bara spela native på Quest istället. Om jag drog upp upplösningen så att det grafiskt skulle göra någon skillnad får jag samma problem med trackingen av handkontroller som jag får med båda trådlösa alternativen (Air Link, Virtual Desktop). Som jag förstår det har det att göra med att rörelseprediktion inte fungerar like effektivt som native pga latenser, eller något i den stilen.

Finns ju massvis av spel som inte är lika krävande i trackingen, och de funkar jättebra att köra med Quest 2 (VD är nog mitt förstahandsval när det gäller metod - stabilare än Metas egna lösningar). Men det är en upplevelse som kräver mer eller mindre stora kompromisser beroende av ens use case.

Ja i rythmspel ska du nog inte köra nptt som orsakar latency om du är på hög nivå, då är det nog bäst att köra native.
Men personligen är det samma där för mig. Nu har jag inte spelat synthriders men när jag bytte router så kunde jag klara låtar i beat saber på expert och expert+ (1 låt) som jag inte alls klarade av tidigare pga latency med gamla routern, även ragnarock funkar riktigt bra för mig.
Annara är det just bara i rythmspel så fall latency blir ett problem jag har inte upplevt i nått annat som tex shooters osv.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Har sagt det förrut och säger det igen, PS VR2 är en monumental flopp, priset sladden och batteritiden på handkontrollerna är anledningen, att kunna kopplas till PC är kanske plåster på ett misslyckat projekt för ett i det stora hela fåtalet användare.
Kör själv Q3, nej hatar varken PS eller något annat.