Helgsnack: Vilka spellanseringar ser du fram emot i år?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilka spellanseringar ser du fram emot i år?

2024 ser inte ut att bli lika starkt spelår som 2023, men det finns några guldkorn i lanseringsschemat. Vilka spel suktar du efter?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Manor Lords, mums.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII Rebirth som kommer snart.

Annars har jag väldigt liten koll på vad som kommer.

Stellar Blade ser intressant ut men får se vad recensioner säger.

Ser generellt inte fram emot mycket numera utan man blir trevligt överraskad när man ser att ett spel kommit som är intressant. Som Persona 3 Reload som jag inte ens visste om skulle komma som redan ör möjlig GOTY för mig.

Förutom Persona spelar jag Oblivion på Series X. Ser helt ok ut när man kör det i 4k60 fast det är gammalt och inte kört det på evigheter så kul att köra det igen. Generellt är det remakes och Remasters som man är mest intresserad av numera.

Vet inte när nya Tomb Raider ska komma men samtidigt väldigt skeptisk mot att de byter till Unreal Engine.

På PC fortsätter jag att spela Red Alert Remaster med en kompis. Skulle verkligen vilja ha Tiberian Sun och RA2 remaster men inte hört något om det. Så vi fortsätter med RA1.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Horizon Forbidden West
Homeworld 3
Stalker 2
Satisfactory
Vampire The Masquerade Bloodlines 2
Frostpunk 2
The Legend of Heroes Trails Through Daybreak
Ara History Untold
Hades 2 (ska får early Access Q2 2024)
Visions of Mana

Som enda konsoll så får ju även switchen lite kärlek
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Luigi's Mansion 2 HD
Disney Epic Mickey: Rebrushed

Med den listan i hand så får jag nog tycka att 2024 ser ut att kunna bli ett helt okej spel år

sedan vill jag ju inte inkludera den men jag lär säkert falla ner i WoW hålet iallafall en månad när expansionen kommer ut

(ni på peta på era kollegor på FZ iallafall Horizon har ju ett datum nu istället för bara 2024)

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Star Wars Outlaws, Stalker 2, Manor Lords och 1.6 patchen till Stardew Valley.

I övrigt har jag inget jag riktigt ser fram emot. Senaste åren har haft bra med större kända spelsläpp men i år har jag lite svårare att hitta dom.

Kul att se vad folk fastnar för, senaste typ årets spelsläpp som ibland oväntat exploderat i populäritet har varit fascinerande. Tänker på blandannat Lethal Company, Palworld, Enshrouded, Helldivers 2 och liknande. Vad blir nästa spel?

Spel jag ser fram emot mer ligger ännu längre framåt i tiden eller saknar datum eller har inte utannonserats. Tänker främst, Haunted Chocolatier, Fallout 5, Elder Scrolls 6, nästa Zelda, GTA6, nya Mass Effect, Forza Horizon 6, Ghost of Tsushima 2 osv.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

Horizon Forbidden West
Homeworld 3
Stalker 2
Satisfactory
Vampire The Masquerade Bloodlines 2
Frostpunk 2
The Legend of Heroes Trails Through Daybreak
Ara History Untold
Hades 2 (ska får early Access Q2 2024)
Visions of Mana

Som enda konsoll så får ju även switchen lite kärlek
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Luigi's Mansion 2 HD
Disney Epic Mickey: Rebrushed

Med den listan i hand så får jag nog tycka att 2024 ser ut att kunna bli ett helt okej spel år

sedan vill jag ju inte inkludera den men jag lär säkert falla ner i WoW hålet iallafall en månad när expansionen kommer ut

(ni på peta på era kollegor på FZ iallafall Horizon har ju ett datum nu istället för bara 2024)

Kommer Bloodlines äntligen få uppföljare? Älskade originalet för 20 år sedan. Försiktigt optimistisk för det.

Ny Legend of Heroes? Trodde Reverie var sista som knöt ihop allt. Låter intressant men samtidigt ligger jag så långt efter. Fortfarande inte klarat Cold Steel 3 eller Trails from Zero sen har man uppföljarna till dem och Reverie att spela.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som ännu ett år med fler spel än jag har tid att spela. Hellblade 2, Indiana jones, manor lords, Stalker 2, Space marine 2, Ara, Avowed och Greedfall 2...

Permalänk

På rak arm STALKER, Metro VR och ER: Shadow of the Erdtree förstås, men säkert något mer jag glömt just nu.

Permalänk
Medlem

Bortsett från Final Fantasy VII Rebirth som är givet köp så ser jag även verkligen fram emot Silent Hill 2 remake:n!

Capcom håller tydligen på med flera Resident Evil spel också, så hoppas att något intressant dyker upp utifrån det i höst.

Och givetvis Flight Simulator 2024.

Så nog finns det saker att se fram emot i år!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Även om man räknar Baldurs Gate 3 tycker jag 2024 blir ett mycket starkare år än 2023. Stalker 2, vad med behöver man säga?

Permalänk

DLC till Alan Wake 2, en PC-release av Final Fantasy 7 Rebirth, Hellblade 2. RTX-remastern av Half Life 2!

Permalänk
Medlem

Last Epoch, som precis har släppts i skarp version 1.0.
Horizon - Forbidden West, är nästa spel jag väntar på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett av spelen jag sett framemot kom för några dagar sen, Pacific Drive
Nästa jag väntar på är Stalker 2 och Horizon Forbidden West på PC.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har blivit mycket Snowrunner senaste tiden så ser framemot uppföljaren.
Expeditions: A mudrunner game

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Unicorn Overlord

Har förbokat Collector's Edition.

Permalänk
Medlem

Inget överhuvudtaget, har i princip slutat förbeställa och/eller köpa nysläppta spel såvida de inte är otroligt polerade från start.

Det finns så många guldkorn från tidigare år som jag ej har hunnit spela än, och dessa är oftast nedsatta med 50-90%.

I regel ogillar jag att betala fullpris för saker och ting, det mesta i livet kommer förr eller senare på rea

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kommer Bloodlines äntligen få uppföljare? Älskade originalet för 20 år sedan. Försiktigt optimistisk för det.

Ny Legend of Heroes? Trodde Reverie var sista som knöt ihop allt. Låter intressant men samtidigt ligger jag så långt efter. Fortfarande inte klarat Cold Steel 3 eller Trails from Zero sen har man uppföljarna till dem och Reverie att spela.

Daybreak är starten på nästa "ark" i storyn så den tar plats i Calvard med nya karaktärer (men med tanke på tidigare spel så lär ju gamla favoriter börja dyka upp rätt fort

Bloodlines "verkar" som att det äntligen är på gång att bli klart men det har ju bytt utverklare och tidslinje typ 86 miljoner gånger så jag är också försiktigt optimistik

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Test Drive Unlimited Solar Crown, Arc Raiders, Nivalis och ALARA Prime är nog de enda spel jag ser någorlunda fram emot

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Fick nys Kingmakers och blev riktigt taggad!

Ingen aning om när det kommer eller om det förväntas bli bra men trailern var fantastisk! https://youtu.be/OvezgDni8z4?si=NTQUG0GBXXp1nALk

Permalänk
Medlem

7 Days 2 Die: Undead Legacy alpha 21

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk

Tänker det finns tillräckligt med spel och inga fler spel behöver släppas. Typ dagens tillgängliga musik borde vara tillräckligt livet ut för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

Daybreak är starten på nästa "ark" i storyn så den tar plats i Calvard med nya karaktärer (men med tanke på tidigare spel så lär ju gamla favoriter börja dyka upp rätt fort

Bloodlines "verkar" som att det äntligen är på gång att bli klart men det har ju bytt utverklare och tidslinje typ 86 miljoner gånger så jag är också försiktigt optimistik

Jag har gett upp hoppet, väntar bara på att det ska bli en till vända delays och vågar verkligen inte förvänta mig något från en release efter alla turer som varit.

Ser annara framförallt fram emot Elden Ring DLC.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Manor Lords, Millennia och Frostpunk 2 till att börja med

Visa signatur

[ RX 7900 XT Phantom Gaming ][ 13700KF (DeepCool AK500 Svart/Silver) ][ ASUS Prime Z690-A ][ Kingston 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast][ Kingston Fury Renegade M. 2 2TB ][ Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W ][ Fractal Design Torrent Compact Svart - Mörk TG ][ LG 27'' UltraGear 27GP850P ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Ett av spelen jag sett framemot kom för några dagar sen, Pacific Drive
Nästa jag väntar på är Stalker 2 och Horizon Forbidden West på PC.

Hur upplever du Pacific Drive om du hunnit spela?

Var ett av spelen jag såg fram mest emot i år men efter att ha spelat demot så insåg jag att det är ett spel jag inte kommer fixa att spela i dagsläget. Blir antingen att försöka spara på upplevelsen eller se någon vettig Lets Play då spelet är för intressant att missa. Gillar typ allt med det, men lite stressigare än jag fixar i dagsläget. Alan Wake 2 var fantastiskt men mer än jag egentligen klarade av då när jag spelade, hade nog säkert en av världens mest utdragna genomspelningar men gjorde typ allt man kunde göra också.

Skrivet av bärplockaren:

Har blivit mycket Snowrunner senaste tiden så ser framemot uppföljaren.
Expeditions: A mudrunner game

Just ja, Expeditions är ett sånt där spel jag faktiskt helt missat. Såg en trailer runt jul eller så och var hooked men åter glömt igen. Spintires/Mudrunner har ju spelats flitigt under året och Expeditions ser fantastisk ut. Blir att hålla koll på.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeamRocket:

Tänker det finns tillräckligt med spel och inga fler spel behöver släppas. Typ dagens tillgängliga musik borde vara tillräckligt livet ut för alla.

Inga nya pokemons ens?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Tycker 2024 ser lovande ut.

På rak arm kan jag komma på dessa som jag iaf tänker kolla in när de släpps:
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
Space Marine 2
Avowed
Indiana Jones
No Rest for the Wicked
Star Wars Outlaws

Permalänk
Medlem

Oklart ännu om det kommer släppas i år men Civilization VII är det jag ser fram emot mest. Till viss del ser jag väl fram emot FS2024 också men kan inte hjälpa jag känner mig lite lurad när de släpper ett helt nytt istället för bara en rejäl uppdatering på 2020.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Just ja, Expeditions är ett sånt där spel jag faktiskt helt missat. Såg en trailer runt jul eller så och var hooked men åter glömt igen. Spintires/Mudrunner har ju spelats flitigt under året och Expeditions ser fantastisk ut. Blir att hålla koll på.

Fyller på med att release för spelet är beräknad 5 Mars i år, så inte många dagar kvar nu.

Personligen är jag lite oroligt då det inte verkar vara samma stuk som Snowrunner d.v.s. hämta/leverera utan mer små Scouts som man åker runt med och placera ut sändare och lokalisera saker, av de man sett på trailers.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hur upplever du Pacific Drive om du hunnit spela?

Var ett av spelen jag såg fram mest emot i år men efter att ha spelat demot så insåg jag att det är ett spel jag inte kommer fixa att spela i dagsläget. Blir antingen att försöka spara på upplevelsen eller se någon vettig Lets Play då spelet är för intressant att missa. Gillar typ allt med det, men lite stressigare än jag fixar i dagsläget. Alan Wake 2 var fantastiskt men mer än jag egentligen klarade av då när jag spelade, hade nog säkert en av världens mest utdragna genomspelningar men gjorde typ allt man kunde göra också.

Just ja, Expeditions är ett sånt där spel jag faktiskt helt missat. Såg en trailer runt jul eller så och var hooked men åter glömt igen. Spintires/Mudrunner har ju spelats flitigt under året och Expeditions ser fantastisk ut. Blir att hålla koll på.

Har blivit ca 10 timmar Pacific Drive än sålänge och jag gillar det! Att ta sig ut med bilen och leta efter saker för att uppgradera är riktigt kul! Atmosfären i spelet är riktig nice, lite små creepy från och till. Finns även många sätt att uppgradera bilen på, allt från däck, motor och till att byta paneler och lysen mm.
Men ska även nämnas att spelet är rätt oförlåtande. Man kan förlora en del om man inte är försiktig.
Något som kan vara lite jobbigt är att vissa grejer är lite svåra att förstå i början, eftersom spelet inte alls förklarar vad som ska göras, så det är lite test and failure eller vad man kan säga.

Men annars är jag som sagt riktigt nöjd!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Outlaws.