Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Jojkenstein:

På min orderbekräftelse, som har status Fullt betald (som då bör räknas som ett kvitto), så står det inget om att den är köpt med presentkort och det är denna bekräftelse man skickar till LG här. För övrigt hittar jag inte ens ordet presentkort i LG:s villkor.

Vad gäller värdet på din C8:a så rekommenderar jag tråden
Vad är min begagnade skärm/TV värd?

Tack för infon, kollar av i den tråden vad den gamla tvn kan vara värd.
Gällande LG och cashback - tydligt att kampanjen gäller köp tom 25/2 men när man måste recensionen göras? Känns som att den recensionen borde gå hand i hand med när köpet måste registreras som senast och då blir det 24/3?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Tack för infon, kollar av i den tråden vad den gamla tvn kan vara värd.
Gällande LG och cashback - tydligt att kampanjen gäller köp tom 25/2 men när man måste recensionen göras? Känns som att den recensionen borde gå hand i hand med när köpet måste registreras som senast och då blir det 24/3?

Korrekt, åtminstone uppfattar jag det som det 😄 Det var nämligen likadant när Samsung hade sin kampanj där man skulle få en kampanjprodukt vid köp av TV/Soundbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Tack för infon, kollar av i den tråden vad den gamla tvn kan vara värd.
Gällande LG och cashback - tydligt att kampanjen gäller köp tom 25/2 men när man måste recensionen göras? Känns som att den recensionen borde gå hand i hand med när köpet måste registreras som senast och då blir det 24/3?

Man behöver både recensionen som du skriver (som man enligt lg först får göra efter att man installerat produkten). Men det kan mam väl alltid fejka i värsta fall?

Det jag hade varit hade varit rädd för är att man behöver serienumret. Det lär du inte få förren den levereras. Och för mig hade det inte känts bekvämt med att vara lovad att få den 11 mars när man måste registrera kampanjen absolut senast 2v senare.
Är man beredd på att avboka köprt är det okej gissar jag.

Beställde på vanligt vis från webbhallen igår förmiddags (41 i lager då) är för leverans med postnord på måndag preliminärt.

Permalänk
Medlem

Om man ska lägga 10k på en LG 55" C3, slår den överlag det mesta man kan få just nu sub-15k med detta erbjudandet? Skulle vara lite av ett impulsköp, även fast jag har varit sugen i över 1 år att byta ut nuvarande Samsung 55" QLED (2018). Gissar att skillnaden skulle vara ganska stor gällande färger och svärta, då man absolut märker av blooming runt ljusa områden vid annars mörka scener med nuvarande.

Slänger in en extra fråga också som jag har funderat på: vad är det för skillnad på C3 och G3? Kommer användas med Windows via HDMI för serier, surf (mycket YouTube), kanske lite spelande och en film här och där.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Om man ska lägga 10k på en LG 55" C3, slår den överlag det mesta man kan få just nu sub-15k med detta erbjudandet? Skulle vara lite av ett impulsköp, även fast jag har varit sugen i över 1 år att byta ut nuvarande Samsung 55" QLED (2018). Gissar att skillnaden skulle vara ganska stor gällande färger och svärta, då man absolut märker av blooming runt ljusa områden vid annars mörka scener med nuvarande.

Slänger in en extra fråga också som jag har funderat på: vad är det för skillnad på C3 och G3? Kommer användas med Windows via HDMI för serier, surf (mycket YouTube), kanske lite spelande och en film här och där.

Är inte G3 ljusare i ljusstyrka?

Jag skulle lagt pengarna på en G3 55 istället.

Det gick för ca 16k tidigare och helt klart värt det!

Skulle aldrig köpt C3 som många här är så hungrig efter när G3 finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Jag får bara att jag redan köpt max antal av produkten, fast jag precis skapade konto.

Och vad menas med fraktfritt "00.00-06.00"? Måste man besällla före kl. 6 på morgonen för att få fraktfritt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Techlab:

Är inte G3 ljusare i ljusstyrka?

Jag skulle lagt pengarna på en G3 55 istället.

Det gick för ca 16k tidigare och helt klart värt det!

Skulle aldrig köpt C3 som många här är så hungrig efter när G3 finns.

Kanske värt det om man sitter i ett ljust rum.
I ett mörkt rum är min C1 ofta överdrivet ljus. I SDR kör jag på 20% ljusstyrka; i HDR kör jag oftast max, men det är ofta för mycket, kommer nog sänka "peak brightness"-inställningen snart.
Och vad jag har hört så är minimi-ljusstyrkan högre på G3, så den kan rent av vara sämre i vissa lägen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Jag får bara att jag redan köpt max antal av produkten, fast jag precis skapade konto.

Och vad menas med fraktfritt "00.00-06.00"? Måste man besällla före kl. 6 på morgonen för att få fraktfritt?

Stämmer bra att det är enbart dessa tider som det är fraktfritt missa faktiskt Mindstar och 599 Euro som jag hamna på via länken nu så priset är 20 euro lägre så kan var värt med fraktkostnaden om dom säljs fort då mindfactory är experter på att justera priset hela tiden och även samma dag

Får också felmeddelande att jag överstigit max beställningen fast jag inte beställt något grafikkort ännu och vet inte vad som är felet på hemsidan hoppas det korrigerar sig idag och någon kontaktar dom ska testa själv men är helg

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Är inte G3 ljusare i ljusstyrka?

Jag skulle lagt pengarna på en G3 55 istället.

Det gick för ca 16k tidigare och helt klart värt det!

Skulle aldrig köpt C3 som många här är så hungrig efter när G3 finns.

För de flesta är C3 det bästa valet. Du betalar många mer tusenlappar för en G3 och de flesta behöver nog inte ljusstyrkan då C3 är rätt kompetent. Det handlar ju om ens behov såklart men C3 för 10k är en otroligt bra deal.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

För de flesta är C3 det bästa valet. Du betalar många mer tusenlappar för en G3 och de flesta behöver nog inte ljusstyrkan då C3 är rätt kompetent. Det handlar ju om ens behov såklart men C3 för 10k är en otroligt bra deal.

Ni som tror att lite mera ljus i G3 inte är så viktigt eller bara har betydelse om man har ett ljust rum förstår ej vinsten med mera ljus och det är bättre färger. G3 är betydligt mer ljusstark vilket ger vitare vit (C3 är mer grå vit) och bättre färger (mera pop i färgen). Personligen väntar jag på G4 eller S95D även om denna rabatt är helt otrolig så är det inte värt en uppgradering från min några år äldre OLED.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Ni som tror att lite mera ljus i G3 inte är så viktigt eller bara har betydelse om man har ett ljust rum förstår ej vinsten med mera ljus och det är bättre färger. G3 är betydligt mer ljusstark vilket ger vitare vit (C3 är mer grå vit) och bättre färger (mera pop i färgen). Personligen väntar jag på G4 eller S95D även om denna rabatt är helt otrolig så är det inte värt en uppgradering från min några år äldre OLED.

Precis, om du har ett väldigt ljust rum, där är G3 självklart bättre. Mitt rum är soldränkt precis nu med 6 stora fönster och C3 lyser starkt ändå. De flesta har kanske ett fönster åt höger eller vänster och då bör man inte känna rädsla över att C3 kommer vara mörk som satan.

Förövrigt är vitt verkligen vitt på en C3 i mörkare rum. Vissa kanske vill ha så stark vit så ens ögon får ont.

Edit: Hursomhelst, du har helt rätt med att G3 har mer ljus och kraftigare färger. Tror bara de flesta inte ska betala 60%+ mer för det. Alla har ju sina preferenser och vet man med sig att ens nuvarande TV är för ljussvag och den ger runt 300 nits så kanske man bör kika på just G3.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Skrivet av imo:

Man behöver både recensionen som du skriver (som man enligt lg först får göra efter att man installerat produkten). Men det kan mam väl alltid fejka i värsta fall?

Det jag hade varit hade varit rädd för är att man behöver serienumret. Det lär du inte få förren den levereras. Och för mig hade det inte känts bekvämt med att vara lovad att få den 11 mars när man måste registrera kampanjen absolut senast 2v senare.
Är man beredd på att avboka köprt är det okej gissar jag.

Beställde på vanligt vis från webbhallen igår förmiddags (41 i lager då) är för leverans med postnord på måndag preliminärt.

Precis, om nånting så är det serienumret som gör att man inte kan registrera och recensera produkten. För annars så borde köpdatumet som framgår i kvittot gälla och sen om tvn levereras en dag eller 3 veckor senare spela mindre roll.
Edit: Ser nu att serienumret måste anges i samband med registreringen. Hmm det vore ju riktigt drygt om leveransen släpade så pass länge att den hamnade utanför tidsramen för registrering...
Ser nu också att det går att komplettera med uppgifter senast 31/3 så då finns det nog lite extra spelrum om det skulle vara som så att leveransen är försenad.
Slutligen såg nu punkt nr 7:
Cashback-kampanjen kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter.

Är det sannolikt att en ÅF kan hänvisa till detta om man betalt med presentkort och därmed inte kunna ta del av kampanjen?

Jag var inne på att köpa den via Elgiganten med presentkort som beskrivet tidigare i tråden men det känns mycket mer gamble kring det hela, även om betalmetoden inte ska spela någon roll vad jag förstår.

Finns det nån fördel annars att köpa hos någon specifik återförsäljare som har denna kampanj? Annars känns det lite hugget som stucket såvida man inte är medlem nånstans och får nån form utav bonus eller annan förmån.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Precis, om du har ett väldigt ljust rum, där är G3 självklart bättre. Mitt rum är soldränkt precis nu med 6 stora fönster och C3 lyser starkt ändå. De flesta har kanske ett fönster åt höger eller vänster och då bör man inte känna rädsla över att C3 kommer vara mörk som satan.

Förövrigt är vitt verkligen vitt på en C3 i mörkare rum. Vissa kanske vill ha så stark vit så ens ögon får ont.

Edit: Hursomhelst, du har helt rätt med att G3 har mer ljus och kraftigare färger. Tror bara de flesta inte ska betala 60%+ mer för det. Alla har ju sina preferenser och vet man med sig att ens nuvarande TV är för ljussvag och den ger runt 300 nits så kanske man bör kika på just G3.

Det finns dock tyvärr andra mycket bättre konkurrenter till C3s alternativ (kvalité-mässigt) jämfört med G3.

Jag hade kikat på andra TV från andra märken om jag ska börja leta efter segment på C3-nivå.

G3 är en annan division.

Tex är det kanske inte så värt det att uppgradera till C3 om man redan har en annan OLED från LG sedan tidigare.

Jag förstår tyvärr inte hypen kring C3 om jag ska vara ärlig för den är i vilket som inte unik eller så speciellt "revolutionerande".

Ska man uppgradera sin TV så vill man ju ha en klar uppgradering - but that's just me. To each his own.

Nu är detta bara svar på OPs originala frågan. 10k för C3 är ett bra pris. Sedan om man faktiskt väljer den eller ej just för att den är C3 är en annan fråga.

Det är en stor skillnad på färgerna mellan dessa TV, så det är inte bara ljusstyrka. Vi får inte leva i förnekelse, side by side comparison:

Röd färg är faktiskt starkt röd och inte orange (tack och lov). Någonting som stör mig otroligt mycket när man faktiskt ser det personligen på plats om man hade valt fel.

https://youtu.be/hjiFeJXVLF8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Det finns dock tyvärr andra mycket bättre konkurrenter till C3s alternativ (kvalité-mässigt) jämfört med G3.

Jag hade kikat på andra TV från andra märken om jag ska börja leta efter segment på C3-nivå.

G3 är en annan division.

Tex är det kanske inte så värt det att uppgradera till C3 om man redan har en annan OLED från LG sedan tidigare.

Jag förstår tyvärr inte hypen kring C3 om jag ska vara ärlig för den är i vilket som inte unik eller så speciellt "revolutionerande".

Ska man uppgradera sin TV så vill man ju ha en klar uppgradering - but that's just me. To each his own.

Nu är detta bara svar på OPs originala frågan. 10k för C3 är ett bra pris. Sedan om man faktiskt väljer den eller ej just för att den är C3 är en annan fråga.

Det är en stor skillnad på färgerna mellan dessa TV, så det är inte bara ljusstyrka. Vi får inte leva i förnekelse, side by side comparison:

Röd färg är faktiskt starkt röd och inte orange (tack och lov). Någonting som stör mig otroligt mycket när man faktiskt ser det personligen på plats om man hade valt fel.

https://youtu.be/hjiFeJXVLF8

Hypen kring LGs C-serie har väl aldrig varit så låg som det senaste året? Allt fokus ligger på Samsung och QDOLED, med lite MLA vid sidan om. Tycker inte man ska underskatta vilken bra kvalité C3 fortfarande erbjuder och för priserna som är nu är det oslagbar value.

Tog bort tillägg.
Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Är inte G3 ljusare i ljusstyrka?

Jag skulle lagt pengarna på en G3 55 istället.

Det gick för ca 16k tidigare och helt klart värt det!

Skulle aldrig köpt C3 som många här är så hungrig efter när G3 finns.

Men 55G3 eller 77C3… de ligger denna vecka på liknande pris

Dessutom har ju G3 problem vid låg ljusstyrka enligt flera recensenter, så beroende på miljö är det inte helt uppenbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men 55G3 eller 77C3… de ligger denna vecka på liknande pris

Dessutom har ju G3 problem vid låg ljusstyrka enligt flera recensenter, så beroende på miljö är det inte helt uppenbart

Jag har en 12 år gammal (!) LCD-TV som nu åker ut. Jag valde C3 77" för 15300kr efter cashback.

Förmodligen är den dock något för stor, men jag känner att jag i det långa loppet kommer jag vara helnöjd med denna. Och LGs OS har jag också varit nöjd med tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Det finns dock tyvärr andra mycket bättre konkurrenter till C3s alternativ (kvalité-mässigt) jämfört med G3.

Jag hade kikat på andra TV från andra märken om jag ska börja leta efter segment på C3-nivå.

G3 är en annan division.

Tex är det kanske inte så värt det att uppgradera till C3 om man redan har en annan OLED från LG sedan tidigare.

Jag förstår tyvärr inte hypen kring C3 om jag ska vara ärlig för den är i vilket som inte unik eller så speciellt "revolutionerande".

Ska man uppgradera sin TV så vill man ju ha en klar uppgradering - but that's just me. To each his own.

Nu är detta bara svar på OPs originala frågan. 10k för C3 är ett bra pris. Sedan om man faktiskt väljer den eller ej just för att den är C3 är en annan fråga.

Det är en stor skillnad på färgerna mellan dessa TV, så det är inte bara ljusstyrka. Vi får inte leva i förnekelse, side by side comparison:

Röd färg är faktiskt starkt röd och inte orange (tack och lov). Någonting som stör mig otroligt mycket när man faktiskt ser det personligen på plats om man hade valt fel.

https://youtu.be/hjiFeJXVLF8

Jag ska försöka förklara hur det ligger till i mitt fall. Min plasma-TV är 10+ år (modellår 2012) och jag tycker mycket om den fortfarande. Dock går jag miste om flera saker:

  • Den

  1. har ej HDR och Dolby Vision

  2. är ej 4K

  3. är bara 50"

  4. har ej 120 Hz

  5. har ej VRR

Så för någon som lurat på OLED i 5-10 år men aldrig hoppat på tåget så kommer jag få en riktigt stor uppgradering. Om jag hade hoppat på för fem år sedan då C9 med HDMI 2.1-funktionerna kom så hade jag kanske inte nöjt mig med C3 nu även om det det hade blivit en större TV. Vad gäller G3 så har jag hört att den bottnar i mörka scener och när jag ser film nedsläckt så vill jag kunna njuta av en korrekt bild med bibehållen kontrast. Om ljusstyrkan inte mäktar med när jag ser fotboll en helgeftermiddag så kommer jag mörklägga lagom nog, men misstänker att min gamla Panasonic kommer bli slagen av C3 vad gäller ljusstyrka

Edit: Jag glömde det viktigaste motivet, nämligen priset 15290 för C3 77"!

Permalänk
Skrivet av Xophile:

Jag har en 12 år gammal (!) LCD-TV som nu åker ut. Jag valde C3 77" för 15300kr efter cashback.

Förmodligen är den dock något för stor, men jag känner att jag i det långa loppet kommer jag vara helnöjd med denna. Och LGs OS har jag också varit nöjd med tidigare.

Då körde du också genom tidigare metod med presentkort? Varit lite osäker kring det men då har vi isåfall en till som fått det att lira.
Och i kvittot man för står inte angiven betalmetod utan endast ”Fullt betald”?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Då körde du också genom tidigare metod med presentkort? Varit lite osäker kring det men då har vi isåfall en till som fått det att lira.
Och i kvittot man för står inte angiven betalmetod utan endast ”Fullt betald”?

Står "GIFTCARD" som betalsätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Är inte G3 ljusare i ljusstyrka?

Jag skulle lagt pengarna på en G3 55 istället.

Det gick för ca 16k tidigare och helt klart värt det!

Skulle aldrig köpt C3 som många här är så hungrig efter när G3 finns.

Tack för snabbt svar, det uppskattas rejält! Det var faktiskt just ljusstyrkan jag skulle lagt mitt bet på, om jag var tvungen att gissa. Kostar dock mer än det smakar känns det som för min del. Under 10k vs 16k är rätt stor skillnad ändå.

Skrivet av Thomas:

Kanske värt det om man sitter i ett ljust rum.
I ett mörkt rum är min C1 ofta överdrivet ljus. I SDR kör jag på 20% ljusstyrka; i HDR kör jag oftast max, men det är ofta för mycket, kommer nog sänka "peak brightness"-inställningen snart.
Och vad jag har hört så är minimi-ljusstyrkan högre på G3, så den kan rent av vara sämre i vissa lägen.

Tack! Som sagt tror jag skillnaden för mig att gå från en 2018 QLED till C3 OLED blir en prisvärd uppgradering för ett pris under 10k.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Försöker jämföra LG C3 med Samsung QD-OLED (77S90-serien), hur pass påtagligt är Samsungs gråmatta svärta vid dagsljus? Kan inte bestämma vilken jag tycker är mest intressant!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Dags för en egen tråd om tv-köp nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Försöker jämföra LG C3 med Samsung QD-OLED (77S90-serien), hur pass påtagligt är Samsungs gråmatta svärta vid dagsljus? Kan inte bestämma vilken jag tycker är mest intressant!

Med solljus direkt på panelen vid specifik vinkel är det väldigt tydligt men i övrigt inget jag tänker på.

Med det sagt kan det vara värt att ha möjlighet till någon form av mörkläggning när det är som värst om man vill använda den då.

För egen del skulle jag välja S90C alla dagar i veckan över min tidigare LG Oled.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

Produkt: ASUS ROG Ally 512GB Z1
Länk: https://www.komplett.se/product/1245426/gaming/handhaallna-sp...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12184133
Kategori: Handhållen spelenhet
Pris: 4990:- (5990:-)

Är det någon som har köpt den? Är den bra?
Går det lira typ Last Epoch på den?

Är lite svårt att hitta tester på denna eftersom den typ heter samma som sin storebror med kraftigare komponenter.

I usa verkar det skilja typ 100 dollar mellan modellerna men här i Sverige är det ju mycket större skillnad i pris mellan dom.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Jojkenstein:

Jag har precis genomfört ett köp av LG C3 77" på Elgiganten med 7 st presentkort från awardit med 10% rea.

Pris: 5x4500 + 2x900 - 9000 (cashback) + 0 (frakt) = 15300 !!!

Jag har även säkerställt att ifall man som Elgiganten-medlem vill göra retur inom 50 dagar så kommer de att kunna betala ut pengar till bankkonto. Så du behöver inte vara rädd att du står där med presentkort för 24300 som ej går att returnera

Även jag föll till slut för @Jojkensteins trollkonster. Som sagt, detta tre veckor gamla inlägg åldrades verkligen som mjölk:

Skrivet av Alling:

Nej, jag har bestämt att jag måste kunna vara nöjd med den jag har (en LG OLED55B9).

Men det är ju inte varje dag man fyller 30 heller. 🫣

Vilken bedrövlig UX Elgiganten har när man applicerar presentkort, för övrigt. Jag var tvungen att ladda om sidan för varje kod (av vilka man hade sju stycken), annars var CVC-rutan utgråad efter den förra ifyllningen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Även jag föll till slut för @Jojkensteins trollkonster. Som sagt, detta tre veckor gamla inlägg åldrades verkligen som mjölk:

Men det är ju inte varje dag man fyller 30 heller. 🫣

Vilken bedrövlig UX Elgiganten har när man applicerar presentkort, för övrigt. Jag var tvungen att ladda om sidan för varje kod (av vilka man hade sju stycken), annars var CVC-rutan utgråad efter den förra ifyllningen.

Haha jag hade samma känsla kring min C8 65” men kände att detta tillfälle var för bra för att inte hoppa på. Känner att denna kommer man isf ha minst 5+ år.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Även jag föll till slut för @Jojkensteins trollkonster. Som sagt, detta tre veckor gamla inlägg åldrades verkligen som mjölk:

Men det är ju inte varje dag man fyller 30 heller. 🫣

Vilken bedrövlig UX Elgiganten har när man applicerar presentkort, för övrigt. Jag var tvungen att ladda om sidan för varje kod (av vilka man hade sju stycken), annars var CVC-rutan utgråad efter den förra ifyllningen.

Haha, utan tips från SweClockers medlemmar så hade jag inte råkat snubbla på erbjudandet. Någon nämnde 5%-deal via Benify och så gav deras kundtjänst mig info om Awardit som i sin tur inte svarade i telefon vilket gjorde att jag fick research:a dem själv och då fann jag att det gick ju att köpa 10%-rea direkt från dem

Ja, jag fick utföra en liknande metod för att CVC-fältet skulle bli skrivbart:
Klistra in presentkorts# radera PS# klistra in PS# igen bekräfta PS# skriv CVC# bekräfta CVC#

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt Thinkpaden L13 G3 och kan berätta hur den är?
snabb? Skärmkvalité?
Har en Lenovo Y700-15 ISK idag med 950M, i5-6300HQ, 16 gb ram som jag tänkt ersätta i ett par år nu, men inte kommit till skott.
Hade gärna velat ha bättre grafikkort men men....

Permalänk
Rekordmedlem

Någon som lyckats skriva en recension på en LG tv, hur gör man det, jag ser ingenstans man kan skriva något ?

"Lämna en recension om den kvalificerande produkten på relevant produktsida på LG’s hemsida https://www.lg.com/se/oled-tv och ladda upp en digital skärmbild av recensionen."

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vi slog till på en LG 77 C3 i Fredags, var inne och skulle registrera köpet direkt men så krävdes det serienummer. Packade upp den igår och hängde den på väggen. Nu fick jag tid att sätta mig ner vid datorn och då ser jag att cash back erbjudandet gällde t.o.m den 24, det gick alltså ut för 2 timmar sen!? Dessutom missade jag ta serienumret när vi packade upp vilket sitter på baksidan av TVn(dit jag inte kunde komma nu), som tur var så finns serienumret även tryckt på kartongen.

Trots erbjudandet gått ut lyckades jag hitta LG:s websida för erbjudandet, fyllde i vad som krävdes. Recensionen publicerades dock inte direkt så fick ta en bild på att den var inskickad bara.

"Tack!
Din ansökan har skickats.
Du kommer att få ett mail med bekräftelse och status på din ansökan inom 10 dagar."

Blir till att ringa dem imorgon och se vad som händer nu, missade vi erbjudandet? Måste vi nyttja öppet köp? Spänningen är olidlig minst sagt.

Såklart mitt fel i grunden, räknade inte med så pass kort period för att skicka in kvittot.

PS : Japp, uppenbarligen läste jag inte vidare bra, erbjudandet gäller fram till den 24e Mars

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide