Permalänk

Jag har precis fått en meta quest 3 i födelsedagspresent. Helt sjukt och jag är såklart väldigt glad. Dock är jag osäker på om jag kommer använda den i mer än några veckor/någon månad och därför kan jag inte motivera det priset. Även om jag inte har köpt den så finns det roligare saker att göra för dom 7k som den kostar.

Tror ni jag kan öppna och testa och sen returnera om jag inte gillade den? (köpt på elgiganten). hur ser elgigantens öppet köp policys ut, försökte kolla lite och vissa produkter tar dom tillbaka och vissa inte.

sen en annan fråga vad ligger prisspannet på för spelen som man måste köpa för MQ3. är dessa värt det idag eller känns det bara lite för tidig teknilogi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Jag har precis fått en meta quest 3 i födelsedagspresent. Helt sjukt och jag är såklart väldigt glad. Dock är jag osäker på om jag kommer använda den i mer än några veckor/någon månad och därför kan jag inte motivera det priset. Även om jag inte har köpt den så finns det roligare saker att göra för dom 7k som den kostar.

Tror ni jag kan öppna och testa och sen returnera om jag inte gillade den? (köpt på elgiganten). hur ser elgigantens öppet köp policys ut, försökte kolla lite och vissa produkter tar dom tillbaka och vissa inte.

sen en annan fråga vad ligger prisspannet på för spelen som man måste köpa för MQ3. är dessa värt det idag eller känns det bara lite för tidig teknilogi.

Är den köpt på distans har du 14 dagar på dig oavsett deras policy. Meta har 30 dagar prova-på, vet inte om Elgiganten tillämpar den. Annars verkar det vara lätt att kränga på Tradera om du tröttnar.

Spel - väldigt olika. Thrill of the Fight och Walkabout är populära och ligger på 10-15 USD, Beat Saber 30 USD, Resident Evil 4 på 40 USD och ett fåtal som Asgards Wrath 2 på 60 USD (ingår med Quest 3 just nu). Sen är det frekventa reor och med tipslänkar kan du få 25% rabatt på vad som helst när som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Jag har precis fått en meta quest 3 i födelsedagspresent. Helt sjukt och jag är såklart väldigt glad. Dock är jag osäker på om jag kommer använda den i mer än några veckor/någon månad och därför kan jag inte motivera det priset. Även om jag inte har köpt den så finns det roligare saker att göra för dom 7k som den kostar.

Tror ni jag kan öppna och testa och sen returnera om jag inte gillade den? (köpt på elgiganten). hur ser elgigantens öppet köp policys ut, försökte kolla lite och vissa produkter tar dom tillbaka och vissa inte.

sen en annan fråga vad ligger prisspannet på för spelen som man måste köpa för MQ3. är dessa värt det idag eller känns det bara lite för tidig teknilogi.

Vill du förlora ditt liv i multiplayer shooters så finns typ Ghosts of tabor eller kommande Contractors showdown.
Annars sportspel som Eleven table tennis mm.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Öppet interface som ser lite mer officiell ut, amerikanska Amazon dock: https://www.amazon.com/X-super-Interface-Forehead-Replacement...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Jag har precis fått en meta quest 3 i födelsedagspresent. Helt sjukt och jag är såklart väldigt glad. Dock är jag osäker på om jag kommer använda den i mer än några veckor/någon månad och därför kan jag inte motivera det priset. Även om jag inte har köpt den så finns det roligare saker att göra för dom 7k som den kostar.

Tror ni jag kan öppna och testa och sen returnera om jag inte gillade den? (köpt på elgiganten). hur ser elgigantens öppet köp policys ut, försökte kolla lite och vissa produkter tar dom tillbaka och vissa inte.

sen en annan fråga vad ligger prisspannet på för spelen som man måste köpa för MQ3. är dessa värt det idag eller känns det bara lite för tidig teknilogi.

Om du fått den i födelsedagspresent så behåll den. Den är ju gratis för dig.

Permalänk
Medlem

Köpte Quest 3 i helgen då jag till slut inte kunde hålla mig. Haft Q2 sedan den släpptes och spelat väldigt mycket. Förväntade mig inte mycket då uppgraderingarna inte är jättestora. Men OJ vad positivt överraskad jag blev.

Mixed Reality är skitcoolt men ändå ganska likt vad jag förväntade mig. Den högre upplösta skärmen gör faktiskt stor skillnad. Framför allt är det nu lätt att läsa text även på långt avstånd. Ser vare sig pixlar eller screen door effect nu. Grymt! Bäst av allt är dock de nya linserna, sjukt vilken skillnad mot Q2. Finns inte en tendens till gloria-ringar eller förvrängning pga linsen, jämn och fin bild hela vägen ut i kanten.

Spelat Asgards Wrath 2 nu en stund. Fantastisk grafik och bra flyt i spelet även i stora öppna miljöer. Imponerande att de fått in detta fristående, ser betydligt bättre ut än många PCVR-spel. Allt sammantaget mycket nöjd!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Mailade elgiganten och jag kunde öppna, testa och lämna tillbaka om jag ville det!

ja har öppnat installerat och spelat lite.. suger lite att de flesta spelen kostar mellan 200-500 kr. Gratis spelen är antigen demo eller suger ganska mycket.

Sen ingår det tydligen argards wrath 2, någon som har claimat spelet men sen lämnat tillbaka hårdvaran? vad sa återförsäljaren?

Det är coolt men vet inte om jag tycker att det är värt 7k för detta. Personligen har jag ingen användning för det med än spel och ska man behöva lägga 2-5 hundra varje gång på spel känns det väldigt väldigt dyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Det är coolt men vet inte om jag tycker att det är värt 7k för detta. Personligen har jag ingen användning för det med än spel och ska man behöva lägga 2-5 hundra varje gång på spel känns det väldigt väldigt dyrt

Så är det förvisso med alla konsoler, spel kostar pengar, spelen till Quest är ofta billigare dock. Men tycker man inte det är kul är det ju inte värt några kronor överhuvudtaget 🙂

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Mailade elgiganten och jag kunde öppna, testa och lämna tillbaka om jag ville det!

ja har öppnat installerat och spelat lite.. suger lite att de flesta spelen kostar mellan 200-500 kr. Gratis spelen är antigen demo eller suger ganska mycket.

Sen ingår det tydligen argards wrath 2, någon som har claimat spelet men sen lämnat tillbaka hårdvaran? vad sa återförsäljaren?

Det är coolt men vet inte om jag tycker att det är värt 7k för detta. Personligen har jag ingen användning för det med än spel och ska man behöva lägga 2-5 hundra varje gång på spel känns det väldigt väldigt dyrt

Jag gjorde det inte medvetet, men köpte en Quest 3, claimade AW2 och skickade tillbaka utan att någonting hände (har fortfarande kvar spelet). Spelet är vad jag vet knutet till ditt konto, inte till headsetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Mailade elgiganten och jag kunde öppna, testa och lämna tillbaka om jag ville det!

ja har öppnat installerat och spelat lite.. suger lite att de flesta spelen kostar mellan 200-500 kr. Gratis spelen är antigen demo eller suger ganska mycket.

Sen ingår det tydligen argards wrath 2, någon som har claimat spelet men sen lämnat tillbaka hårdvaran? vad sa återförsäljaren?

Det är coolt men vet inte om jag tycker att det är värt 7k för detta. Personligen har jag ingen användning för det med än spel och ska man behöva lägga 2-5 hundra varje gång på spel känns det väldigt väldigt dyrt

Du kan köpa det för 5 660kr. Köp en "fyndvara" Elgiganten, de kostar 6 291kr. Köper gör du via presentkort du kan köpa genom Awardit som just nu ger 10% rabatt, googla "Awardit Elgiganten". Då kommer du totalt ner till 5 660kr i pris.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Öppet interface som ser lite mer officiell ut, amerikanska Amazon dock: https://www.amazon.com/X-super-Interface-Forehead-Replacement...

En variant från en spansk butik (så inom EU), inte i lager i skrivande stund dock: https://infinityone3d.com/en/products/facial-quest-3-estilo-q...

Permalänk
Medlem

Av oklara skäl (marknadstest?) har Meta prissänkt Quest 3 128GB med 100 euro i Polen, till 449 euro (cirka 5000kr). Sålde slut, så förhoppningsvis testar dom i Sverige med sen.

Permalänk
Skrivet av Millhouse1:

Jag har precis fått en meta quest 3 i födelsedagspresent. Helt sjukt och jag är såklart väldigt glad. Dock är jag osäker på om jag kommer använda den i mer än några veckor/någon månad och därför kan jag inte motivera det priset. Även om jag inte har köpt den så finns det roligare saker att göra för dom 7k som den kostar.

Tror ni jag kan öppna och testa och sen returnera om jag inte gillade den? (köpt på elgiganten). hur ser elgigantens öppet köp policys ut, försökte kolla lite och vissa produkter tar dom tillbaka och vissa inte.

sen en annan fråga vad ligger prisspannet på för spelen som man måste köpa för MQ3. är dessa värt det idag eller känns det bara lite för tidig teknologi.

Lite updates för de som bryr sig haha! har testat den i några dagar nu och insåg att jag inte kommer att använda den speciellt mycket. spelen tyckte jag va onödigt dyra och man skulle va tvungen att köpa flera stycken för att maximera nyttjandet.

Jag gick till elgignten för att returnera meta qest 3 och tjejen i kassan ville först inte ta tillbaka produkten då den ansågs vara en hygien produkt. Jag påtalade att jag hade kontaktat elgigantens kundtjänst och frågat om jag kunde testa produkten och enligt dom gick det bra. Efter mycket om och men med mellanchefer inblandade så valde dom att ta tillbaka produkten som tur va.

Ville bara skriva det här ifall det är flera som är osäkra och inte har öppnat sina meta quest än. Det är inte garanterat att man kan returerna produkten.

Anledningen till att jag lämnade tillbaka den är för att jag tycker inte 7k är värt det just nu. Kan bli så att jag köper meta quest 2 begangad och spelar lite då och då för att enligt mig är det lite mer prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Lite updates för de som bryr sig haha! har testat den i några dagar nu och insåg att jag inte kommer att använda den speciellt mycket. spelen tyckte jag va onödigt dyra och man skulle va tvungen att köpa flera stycken för att maximera nyttjandet.

Jag gick till elgignten för att returnera meta qest 3 och tjejen i kassan ville först inte ta tillbaka produkten då den ansågs vara en hygien produkt. Jag påtalade att jag hade kontaktat elgigantens kundtjänst och frågat om jag kunde testa produkten och enligt dom gick det bra. Efter mycket om och men med mellanchefer inblandade så valde dom att ta tillbaka produkten som tur va.

Ville bara skriva det här ifall det är flera som är osäkra och inte har öppnat sina meta quest än. Det är inte garanterat att man kan returerna produkten.

Anledningen till att jag lämnade tillbaka den är för att jag tycker inte 7k är värt det just nu. Kan bli så att jag köper meta quest 2 begangad och spelar lite då och då för att enligt mig är det lite mer prisvärt.

Är spelen dyra?
VR spel håller ju generellt lägre pris än konsolspel och AAA spel allmänt.
Jämför du med gratis?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Är spelen dyra?
VR spel håller ju generellt lägre pris än konsolspel och AAA spel allmänt.
Jämför du med gratis?

haha jaa jag jämför med gratis. Tycker att spelen är lite dyra och kanske inte helt utveckalde riktigt än. har ingen lust att lägga 3-500 kr på varje spel som jag dessutom knappt kommer spela så mycket.

Det är bara min åsikt men sen tycker vi alla olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

haha jaa jag jämför med gratis. Tycker att spelen är lite dyra och kanske inte helt utveckalde riktigt än. har ingen lust att lägga 3-500 kr på varje spel som jag dessutom knappt kommer spela så mycket.

Det är bara min åsikt men sen tycker vi alla olika

Ok.
Ja väntar man sig att det ska vara som mobiltelefon med majoriteten free 2 play spel så är det inte så.
Utan det är spel man måste köpa, vilket är bra imo.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

https://www.roadtovr.com/meta-quest-link-update-120hz-battery...

Citat:

One of the biggest improvements overall with Meta’s newly rebranded Quest Link PC app is greater battery efficiency when connected via Air Link. The company says it has reduced power consumption “by approximately 30%,” which should result in extended battery life from 1.5 hours to about 2.2 hours of play time

Permalänk
Medlem

Meta Issues Voluntary Recall of Early Quest 3 Elite Battery Straps Due to Charging Fault

https://www.roadtovr.com/meta-issues-voluntary-recall-of-earl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Meta Issues Voluntary Recall of Early Quest 3 Elite Battery Straps Due to Charging Fault

https://www.roadtovr.com/meta-issues-voluntary-recall-of-earl...

Vet vi något om dom elit strap med batteri är utbytta i Elgiganten butikerna?
Jag har avvaktat med att lämna in min.

Mitt batteri fungerar men om jag stänger av headstet och låter sladden från elite strap sitta i så laddas headsetet och elite batteriet ur sig själv. Så länge jag drar ut sladden så fungerar det som det skall. Däremot ibland när jag skall ladda båda samtidigt så känner den bara igen headsetet och laddar endast den. Så då måste jag starta upp quest 3, stoppa i eller ta ut och stoppa i sladden tills headsetet känner igen batteriet och sedan stänga av och börja att ladda. Lite drygt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Vet vi något om dom elit strap med batteri är utbytta i Elgiganten butikerna?
Jag har avvaktat med att lämna in min.

Mitt batteri fungerar men om jag stänger av headstet och låter sladden från elite strap sitta i så laddas headsetet och elite batteriet ur sig själv. Så länge jag drar ut sladden så fungerar det som det skall. Däremot ibland när jag skall ladda båda samtidigt så känner den bara igen headsetet och laddar endast den. Så då måste jag starta upp quest 3, stoppa i eller ta ut och stoppa i sladden tills headsetet känner igen batteriet och sedan stänga av och börja att ladda. Lite drygt.

Oavsett var du köpt så byter Meta ut den åt dig, bara du kan visa ett kvitto.
Jag bytte min Quest 2 köpt på elgiganten efter garantitiden gått ut pga den börja ladda dåligt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är någon utgångs datum på asgard's wrath 2 koden. Headsetet är är inköpt i november, men inte hunnit använda koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crookz:

Någon som vet om det är någon utgångs datum på asgard's wrath 2 koden. Headsetet är är inköpt i november, men inte hunnit använda koden.

Ursprungligen 27:e januari men det förlängdes till 30 mars. Ska dock inte behöva använda nån kod, bara aktivera headsetet och claima spelet i Quest store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ursprungligen 27:e januari men det förlängdes till 30 mars. Ska dock inte behöva använda nån kod, bara aktivera headsetet och claima spelet i Quest store.

Oki, men om jag köper ett begagnat headset och säljaren säger att det inte är registrerat(alltså antagligen har ju gjort en profil på meta). Tror du då att det ändå är bundit till första användaren (som har registrerat sitt vr)

Permalänk
Medlem

Apropå asgard wrath någon som hört något när quest 3 optimeringarna ska komma eller var det bara taktiksnack för att lugna mobben?

Eller är jag dåligt uppdaterad

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av crookz:

Oki, men om jag köper ett begagnat headset och säljaren säger att det inte är registrerat(alltså antagligen har ju gjort en profil på meta). Tror du då att det ändå är bundit till första användaren (som har registrerat sitt vr)

Mig veterligen är det knutet till en kontoaktivering och inte till hårdvaran, men kan inte svära på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Apropå asgard wrath någon som hört något när quest 3 optimeringarna ska komma eller var det bara taktiksnack för att lugna mobben?

Eller är jag dåligt uppdaterad

Senaste jag läste var att dom behövde göra omfattande tester för att se att prestandan är konsistent i hela spelet med högupplösta texturer och vid behov optimera, så det tar nog ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Mig veterligen är det knutet till en kontoaktivering och inte till hårdvaran, men kan inte svära på det.

oki tusen tack för svaret

Permalänk
Medlem

Virtual Desktop Can Now Use Quest 3's Inside-Out Body Tracking To Emulate Worn Vive Trackers

https://www.uploadvr.com/virtual-desktop-quest-3-inside-out-b...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Virtual Desktop Can Now Use Quest 3's Inside-Out Body Tracking To Emulate Worn Vive Trackers

https://www.uploadvr.com/virtual-desktop-quest-3-inside-out-b...

"And emulated Vive Trackers isn't the only new feature in this Virtual Desktop update. It also adds the ability to emulate Valve Index controllers using Quest's controller-free hand tracking, enabling finger tracking in SteamVR games which support it."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Oavsett var du köpt så byter Meta ut den åt dig, bara du kan visa ett kvitto.
Jag bytte min Quest 2 köpt på elgiganten efter garantitiden gått ut pga den börja ladda dåligt

Du menar att jag skall kontakta Meta eller gå tillbaka till Elgiganten? Fick aldrig fysiskt kvitto när jag beställde men finns ju lagrat på deras hemsida.