Vilken serie såg du senast?

Permalänk

Quantum Leap. Serien från 89, inte den nya. Sex avsnitt in på säsong 1. Vet inte om jag kommer att bli trött på grejen med att det är en ny story för varje avsnitt, men än så länge så är den riktigt bra.

Permalänk
Snusfri

The Grand Tour: Sand Job.

Senaste avsnitt med trion, underbart bra avsnitt som nog ligger i topp 3 av alla Top Gear/The Grand Tour.

Inga överdrivna skämt med krystade scriptade olyckor osv utan genuint underbart roligt och bra avsnitt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

1883

tung serie på bara 1 säsong.
sorglig, tragisk men ändå fin.
inte ofta det händer, men jepp, nån tår kom där på slutet i sista episoden.

nu blir det yellowstone då jag fick tippset om att se 1883 innan då de båda tydligen är linkade med varandra på nått sätt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

1883

tung serie på bara 1 säsong.
sorglig, tragisk men ändå fin.
inte ofta det händer, men jepp, nån tår kom där på slutet i sista episoden.

nu blir det yellowstone då jag fick tippset om att se 1883 innan då de båda tydligen är linkade med varandra på nått sätt.

Då ska du se ”1923” och sen Yellowstone om du ska följa kronologin.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av pi:

Då ska du se ”1923” och sen Yellowstone om du ska följa kronologin.

jasså, jaha, det visste jag inte, tack, då blir det 1923

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jasså, jaha, det visste jag inte, tack, då blir det 1923

Sen får du vänta ett tag på säsong två av 1923 och så kommer 1944 eller vilket årtal nästa del nu skulle heta.

Det är inte viktigt att se dem före Yellowstone för kronologin

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

1883

tung serie på bara 1 säsong.
sorglig, tragisk men ändå fin.
inte ofta det händer, men jepp, nån tår kom där på slutet i sista episoden.

nu blir det yellowstone då jag fick tippset om att se 1883 innan då de båda tydligen är linkade med varandra på nått sätt.

Sändes i den här ordningen:
Yellowstone Säsong 1
Säsong 2
Säsong 3
Säsong 4
1883
Säsong 5 (första halvan)
1923
Andra halvan av säsong 5 är planerad till november 2024.
Det är klart att det blir en andra avslutande säsong av 1923, oklart när.
I Yellowstoneserien kommer även ett par spin-offs, 6666 och ev 1944.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Star Wars the Bad Batch
Fortfarande riktigt bra, med viss upp och ner beroende på avsnitt.

Säsong 3 igång nu med första 3 avsnitten släppta.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Såg de första 3 avsnitten av sci-fi serien Constellation med bland annat Noomi Rapace, Jonathan Banks och James D'Arcy. Noomi spelar en svensk ESA-astronaut som hamlar i trubbel ombord på ISS efter ett experiment, sen börjar mystiska saker inträffa. Helt ok än så länge. Snygga scener i rymden. (Men jag sväljer det mesta i sci-fi genren.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avatar: The Last Airbender
Netflix

Netflix försöker fortsätta rida på vågen av att göra om Anime till live-action serier där One Piece inte kan kallas något annat än för succé, mycket tack vara en riktigt bra casting där skådespelarna gör ett riktigt bra jobb att få det att faktiskt vara en Anime.

Här fallerar tyvärr The Last Airbender, skådespelarna håller inte alls samma kvalité. De är inte rakt av dåliga, men tänk någon show från Nickelodeon så hamnar man rätt nära allt som oftast. Dock finns det några som gör riktigt bra prestationer och stundtals känns den mer vuxen då folk faktiskt dör och det visas... och stundtals känns det mer som en riktig barnserie, så lite splittrat vem/vilka denna vänder sig till.

Kortfattat: ger mer Legend Of the Seeker vibbar än "Anime brought to life".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Avatar: The Last Airbender
Netflix

Netflix försöker fortsätta rida på vågen av att göra om Anime till live-action serier där One Piece inte kan kallas något annat än för succé, mycket tack vara en riktigt bra casting där skådespelarna gör ett riktigt bra jobb att få det att faktiskt vara en Anime.

Här fallerar tyvärr The Last Airbender, skådespelarna håller inte alls samma kvalité. De är inte rakt av dåliga, men tänk någon show från Nickelodeon så hamnar man rätt nära allt som oftast. Dock finns det några som gör riktigt bra prestationer och stundtals känns den mer vuxen då folk faktiskt dör och det visas... och stundtals känns det mer som en riktig barnserie, så lite splittrat vem/vilka denna vänder sig till.

Kortfattat: ger mer Legend Of the Seeker vibbar än "Anime brought to life".

Animeeseriens skapare Michael Dante DiMartino och Bryan Konietzko var från början anlitade men hoppade snart av då de insåg att Netflix inte skulle hålla det de först lovat ang deras inflytande.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Animeeseriens skapare Michael Dante DiMartino och Bryan Konietzko var från början anlitade men hoppade snart av då de insåg att Netflix inte skulle hålla det de först lovat ang deras inflytande.

Synd, jag har ingen kunskap alls om vad som ligger bakom eller vilka turer/drama det funnits, endast sett serien. Den hade nog antagligen varit bättre med dem vid rodret... men dock är Castingen det största ankaret tillsammans med att den känns så splittrad över vem/vilka den verkar vända sig mot. Hade de kunnat påverka dessa två faktorer så kanske den faktiskt skulle ha kunnat ligga i paritet med One Piece.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Halo s2 a4

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av MatteN:

Säsong 3 igång nu med första 3 avsnitten släppta.

Kollade inte vidare efter första säsongen, är den värd en andra chans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Såg de första 3 avsnitten av sci-fi serien Constellation med bland annat Noomi Rapace, Jonathan Banks och James D'Arcy. Noomi spelar en svensk ESA-astronaut som hamlar i trubbel ombord på ISS efter ett experiment, sen börjar mystiska saker inträffa. Helt ok än så länge. Snygga scener i rymden. (Men jag sväljer det mesta i sci-fi genren.)

Samma här. Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om den ännu. Väldigt spretig än så länge och de överdrivet utdragna thrillerscenerna med jump scares känns billiga. Jonathan Banks känns hittills väldigt malplacerad i sin roll som NASA-chef / före detta astronaut. Noomi Rapace blandar krystat dramatenskådespeleri i vissa scener med att kännas övertygande i andra.

Finns definitivt potential för att den ska ta fart och bli mer intressant men hittills skulle jag inte ge den mer än 6/10. Personligen hoppas jag att den blir mer teknisk och intellektuell samtidigt som "melankolisk psykologisk thriller"-biten tonas ned.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Kollade inte vidare efter första säsongen, är den värd en andra chans?

Har inte heller kommit längre än första säsongen som jag tyckte var skaplig, kikar nog på andra nån dag framöver när vädret är skit.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Only Murders in the Building. Kollade igenom samtliga tre säsonger på två dagar. Riktigt bra serie. Ser fram emot säsong 4.

True Detective säsong 4. Hade höga förhoppningar, men inte ens Jodie Foster kan rädda säsongen. Slutade nästan kolla efter andra avsnittet.

Har för femtioelfte gången börjat kolla igenom Twin Peaks (1990) och The X-Files (1993), och fasiken vad bra dessa serier är. Tröttnar aldrig.

Permalänk
Skrivet av Hades:

Har för femtioelfte gången börjat kolla igenom Twin Peaks (1990) och The X-Files (1993), och fasiken vad bra dessa serier är. Tröttnar aldrig.

Du kan testa Fringe (på HBO). Första säsongen känns lite som en X-Files wannabe-serie där inte alla avsnitt verkar hänga ihop, men håll ut. Det blir bättre i senare säsonger. I mina ögon är Fringe (S2 och framåt) bättre än X-Files.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hades:

Only Murders in the Building. Kollade igenom samtliga tre säsonger på två dagar. Riktigt bra serie. Ser fram emot säsong 4.

True Detective säsong 4. Hade höga förhoppningar, men inte ens Jodie Foster kan rädda säsongen. Slutade nästan kolla efter andra avsnittet.

Har för femtioelfte gången börjat kolla igenom Twin Peaks (1990) och The X-Files (1993), och fasiken vad bra dessa serier är. Tröttnar aldrig.

Själv tyckte jag True detective s04 var riktigt bra hela vägen

X-files är lika magiskt varje gång!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

nya säsonger halo och bad batch

Permalänk
Medlem

Twisted Metal
Serie (löst) baserad på gamla PS-spelet.
Spelade det spelet rätt så mycket men kan inte minnas att det fanns nån speciell handling annat än bilburen kaos.
Serien har iaf nån form av handling, postapokalyptisk framtid där "mjölkbud" kör mellan muromgärdade städer.

Hade helt missat denna serie då jag har inte läst eller sett nåt om den. Jag tycker den är rätt spretig och lite halvfånig av o till samtidigt så skrattar jag gott då o då och efter att ha sett sista avsnittets cliffhanger så hoppas jag nästan att det blir en säsong 2. Den skulle kunna bli riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Twisted Metal
Serie (löst) baserad på gamla PS-spelet.
Spelade det spelet rätt så mycket men kan inte minnas att det fanns nån speciell handling annat än bilburen kaos.
Serien har iaf nån form av handling, postapokalyptisk framtid där "mjölkbud" kör mellan muromgärdade städer.

Hade helt missat denna serie då jag har inte läst eller sett nåt om den. Jag tycker den är rätt spretig och lite halvfånig av o till samtidigt så skrattar jag gott då o då och efter att ha sett sista avsnittets cliffhanger så hoppas jag nästan att det blir en säsong 2. Den skulle kunna bli riktigt bra.

Vi blev precis klara med den också, den är typ bra-dålig 😅 Man känner ju igen en del karaktärer, även om en del fordon blivit "fel", so far.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Blue Eyed Samurai. Mycket bra, har ännu ej sett någon anime producerad för Netflix som varit dålig.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Serie, ja, vad kan det ha varit jag såg senast.
Antingen Breaking Bad eller Game of Thrones.
Tror det var Breaking Bad jag såg senast.
10/10 för den serien...

10/10 för Game of Thrones också för den delen. Slutet var kanske inte vad man förväntade sig, efter en så bra serie...

Permalänk
Medlem

Avatar: The Last Airbender (Netflix version).

Inte lika bra som originalet, men mycket bättre än det lilla jag tittade på av filmen från 2010.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Wheel of Time säsong 2. Rätt bra. Bra casting, även om man kan diskutera den. Men aningen forcerat i slutavsnitten, som om de försökt trycka in typ 6 avsnitt på 3. Eller 2. Det är åtminstone min uppfattning, andra kanske tycker om tempot. Jag förstår att en sådan här serie kräver mycket planering, tid och resurser för att spelas in. När man ändå har miljöer, skådisar, kläder, etc, kunde man för min del haft många fler scener med bara dialog. Det är inte som att material saknas.

Jag började läsa böckerna, men då serien fortfarande var pågående då kändes den (bokserien) en smula övermäktig. Följden är att jag kan njuta av serien utan att störa mig på eventuella avvikelser från böckerna (vilka jag förstår är många).

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Pariah Nexus - Animerad serie i WH40K universumet. Välgjord och med rätt känsla om än lite spretig och kort. Det är bara tre avsnitt. Men gillar man 40k så ska man definitivt kolla på den. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av MatteN:

Har inte heller kommit längre än första säsongen som jag tyckte var skaplig, kikar nog på andra nån dag framöver när vädret är skit.

Hahah låter bra!

Permalänk

en utav de största frågorna jag har ställt mig i the walking dead världen är, vad i allsin dar hände med Rick, han fick ju ett sånt konstigt slut i serien med extremt många frågetecken över sig, och nu ÄNTLIGEN så fick jag reda på det i den nya spin offen.

säg första avsnittet utav "the one who live" nyss och jag vill genast ha mer.
ser så lovande ut.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Black Adder. Minns inte när jag såg den senast, säkert 10 år sedan, troligen mer. Föredrar första och sista säsongen mest.

Hoppade rätt in i Wooster & Jeeves efteråt, den är ny för mig (trots sin ålder, och min med bör väl tilläggas).

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...