Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Produkt: Arctic Liquid Freezer III Kylare
Länk: https://www.arctic.de/en/Liquid-Freezer-III-Series
Kategori: Kylning

Arctic har väldigt bra intropriser på sin Arctic Liquid Freezer III. Ett exempel:

Liquid Freezer III 360 A-RGB för € 88,43 (ordinarie pris € 135,99).

Billigast på prisjakt i skrivande stund är 1490 kr vilket är betydligt dyrare.

Tack för detta tips! Var ca 1 minut från att klicka hem en till ordinarie pris.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Måste väl vara prisvär? Tänkt för Office, mejl och surf?

Notera bara ingen usb4 eller thunderbolt på den.

Permalänk
Skrivet av pt96hni:

Notera bara ingen usb4 eller thunderbolt på den.

Personligen skulle jag snarare kolla på att skärmen bara har 45% ntsc färgrymd, och inte vänta mig usb4 på en budgetdator. Det var det som stoppade mig 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Tack för detta tips! Var ca 1 minut från att klicka hem en till ordinarie pris.

Va sugen på den och vilken tur man såg din post! Tack! Blev ett spontanköp!

Permalänk
Medlem

Någon annan som såg hundratals varor i Netonnets outlet under Datorkomponenter igår som fanns i lager, som idag är helt borta? Delades de ut till personalen eller blev de rånade? Finns bara 6 stycken varor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

Elgiganten har också cashback och där får du gratis frakt istället till samma pris:

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Har väntat in lite kampanj på en 55" C3 från LG, nu borde det väl ändå vara dags med cashbackkampanjen också? Blir totalt 10k för 55" OLED. Eller är det värt att vänta in vårkampanjen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Har väntat in lite kampanj på en 55" C3 från LG, nu borde det väl ändå vara dags med cashbackkampanjen också? Blir totalt 10k för 55" OLED. Eller är det värt att vänta in vårkampanjen?

Jag har riktigt svårt att se att den kommer bli billigare än så här. 55" LG C-serien brukar bottna runt 10k strecket men det är ofta runt sommaren, inte våren och speciellt inte i februari.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jag har riktigt svårt att se att den kommer bli billigare än så här. 55" LG C-serien brukar bottna runt 10k strecket men det är ofta runt sommaren, inte våren och speciellt inte i februari.

Tusen tack för svar, då hugger jag mig en jävel nu. Blir bra till sovrummet

Permalänk
Medlem

Om ni vill spara lite extra (5 %) på tv:n via Elgiganten så kan man köpa presentkort på benify som nämnts i tips-tråden. Testade det själv och det gick bra.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Snusfri

Blev lite smått sugen på Thinkpaden, villhöver en uppgradering från min Acer Swift 3 som fläkten låter som ett tröskverk på ibland.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Måste väl vara prisvär? Tänkt för Office, mejl och surf?

Definitivt. Ett mycket bra pris för en sån maskin.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

Om ni vill spara lite extra (5 %) på tv:n via Elgiganten så kan man köpa presentkort på benify som nämnts i tips-tråden. Testade det själv och det gick bra.

Yes köpte just 77-tummaren med den rabatten. 23750 + 1990 - 9000kr = 16740 för en 77" C3, känns helt löjligt billigt. 65-tummaren var ju ett kap till det priset. Var egentligen inte läge att köpa TV nu men det här gick inte låta bli när man sitter på en 11 år gammal 55" 1080p-burk med en latens som heter duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Yes köpte just 77-tummaren med den rabatten. 23750 + 1990 - 9000kr = 16740 för en 77" C3, känns helt löjligt billigt. 65-tummaren var ju ett kap till det priset. Var egentligen inte läge att köpa TV nu men det här gick inte låta bli när man sitter på en 11 år gammal 55" 1080p-burk med en latens som heter duga.

Bekräftat att man får cashbacken?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Bekräftat att man får cashbacken?

Ja, klicka på Powers hemsida så ser du att det står något i stil med "pris med cashback 17990", samma gäller Elgiganten på någon av bilderna i bildspelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Bekräftat att man får cashbacken?

På elgiganten.se står det cashback ovan alla dessa tv apparater så gissar på Ja 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Gissar på att inga spel fungerar bra på thinkpaden? Ex Civ VI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Bekräftat att man får cashbacken?

I LG:s villkoren punkt 7 står det: "Cashback-kampanjen kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter." Men det borde vara lugnt eftersom det är Elgigantens rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Gissar på att inga spel fungerar bra på thinkpaden? Ex Civ V?

Det spelet ska nog fungera helt okej på den. Vega 7 i mobil krets är ju inget monster direkt men äldre spel, som Civ V, ska inte vara något problem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

I LG:s villkoren punkt 7 står det: "Cashback-kampanjen kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter." Men det borde vara lugnt eftersom det är Elgigantens rabatt.

I min beställning står det pris 26 990kr rabatt 0
Alltså borde cashback funka. Samt att det står på elgigantens hemsida pris efter cashback 17990kr

Visa signatur

Asus Z97-A
i5 4690K
MSI GTX 780
Samsung 840Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det spelet ska nog fungera helt okej på den. Vega 7 i mobil krets är ju inget monster direkt men äldre spel, som Civ V, ska inte vara något problem.

Tänkte nog främst på VI, skrev fel. Men GoG finns ju alltid...

Permalänk
Medlem

Slog till på en C3 hos Power, endast för att eliganten inte verkade ha i lager just nu. Vet någon om det brukar vara krångligt att få tillbaka cashback? Eller bara allmän bökig process?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Tänkte nog främst på VI, skrev fel. Men GoG finns ju alltid...

Civ VI är inte mer tungdrivet än Civ V, det är bara att de ljög rätt bra med sys req till Civ V. Dessutom kan man låsa frameraten till 20 eller 30 fps, vilket då bara begränsar animationernas framerate men inte muspekaren. Gör det och stäng av de animerade ledarna (gör jag ändå för jag orkar inte med dem) så kan man spela på det mesta. Slår man på ”Strategic view” så kan man spela på en potatis…

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Yes köpte just 77-tummaren med den rabatten. 23750 + 1990 - 9000kr = 16740 för en 77" C3, känns helt löjligt billigt. 65-tummaren var ju ett kap till det priset. Var egentligen inte läge att köpa TV nu men det här gick inte låta bli när man sitter på en 11 år gammal 55" 1080p-burk med en latens som heter duga.

Grymt tips! Hur blir jag medlem? Jag har eget AB om det skulle förenkla.

Om man vill göra återköp på Elgiganten inom 50 dagar hur gör man då? Får man tillbaka presentkorten då och sitter fast med dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Slog till på en C3 hos Power, endast för att eliganten inte verkade ha i lager just nu. Vet någon om det brukar vara krångligt att få tillbaka cashback? Eller bara allmän bökig process?

Har ingen erfarenhet av just LG men de skriver att det kan ta upp till 45 arbetsdagar = 9 veckor.
https://lg-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and-co...
(Sektion 11)

Då detta verkar vara en otroligt populär kampanj så utgå från att det kan ta längre tid.

Asus Cashback är mardrömsexemplet. Finns ett par trådar här på SweC där folk inte fick pengar på 6 månader och då först efter 3-4 påminnelser via mail.

Tror och hoppas att LG är seriösare!

Permalänk
Medlem

Jag må låta väldigt dum men på LG cashback hemsida så står det att man ska skicka in kopia på inköpskvitto, hur gör man det lättast när man fått kvittot på mail? Känns som man måste skicka med 2-3 screenshots för att få med all information eller finns det lättare sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Produkt: LG OLED C3 77 tum
Länk: https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-77-oled-evo-c3-4k-tv-o...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10292612
Kategori: TV
Pris: 17990 kr

Extrapris på OLED nu på Power och med cashbacken så blir det totalt 17990 kr. Vilket måste vara all time low om jag inte har missat något 😄

Så jävla sugen på att trycka in denna i min 28kvm studentlägenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Jag må låta väldigt dum men på LG cashback hemsida så står det att man ska skicka in kopia på inköpskvitto, hur gör man det lättast när man fått kvittot på mail? Känns som man måste skicka med 2-3 screenshots för att få med all information eller finns det lättare sätt?

Bifoga pdf brukar väl finnas som exempel? Fungerade för mig med Siemens iaf...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Så jävla sugen på att trycka in denna i min 28kvm studentlägenhet

Ser fram emot din bild på "Bilder på ditt senaste inköp (2024)" 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Jag må låta väldigt dum men på LG cashback hemsida så står det att man ska skicka in kopia på inköpskvitto, hur gör man det lättast när man fått kvittot på mail? Känns som man måste skicka med 2-3 screenshots för att få med all information eller finns det lättare sätt?

Nu förstår jag inte? Om du ska skicka in något med snigelpost så är det bara till att skriva ut det? Om du ska skicka in det med email så är det bara ta en screenshot eller bifoga fil? Eller har jag missat något?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Så jävla sugen på att trycka in denna i min 28kvm studentlägenhet

Do it!

Jag sitter inte ens 3m från min 77” (B1) och inga bekymmer alls, bara se till att anpassa höjden