Visa dina AI-genererade bilder!

Permalänk
Medlem

Freja nedstiger från Asgård.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Kalle Anka skapar AI-bilder tillsammans med Musse Pigg.

Permalänk

Musse Pigg och Homer Simpson möts på Bockis och diskuterar upphovsrätt över en kall öl.

Permalänk

Mysig stuga på månen

Permalänk
Medlem

Har experimenterat endel med Nightcafe, lite kul att göra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MannaSvanna:

<Uppladdad bildlänk>

Känns lite skrotnisse över den!

Permalänk
Medlem

Gjort några med Bing:

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk

mysig stuga

Skrivet av medbor:

Känns lite skrotnisse över den!

Ja, sant nu när du säger det.
Jag kanske får skapa några flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MannaSvanna:

Ja, sant nu när du säger det.
Jag kanske får skapa några flera.

Jag har för mig att bertil enstöring hade en stuga på månen, men kanske var någon annan

Typ så här:

Dold text
Permalänk
Skrivet av medbor:

Jag har för mig att bertil enstöring hade en stuga på månen, men kanske var någon annan

Typ så här:
<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Jaha! Kul! Det kanske fanns i mitt undermedvetna någonstans...
😃

Permalänk
Medlem

Om någon nu vill titta på mina alster så finns dom här.
https://creator.nightcafe.studio/u/SilverSurfer

Var det någon mer som var medlem på NightCafe?

Kung Fury inspirerad bild, någon som vet vad som händer med Kung Fury 2?

Permalänk
Medlem

Cool Cats

Permalänk
Medlem

Stable diffusion med comfyUI.

Permalänk

Mitt senaste alster skapad med hjälp av Dall-E 3 ur en serie som är copyrightskyddad (till skillnad från ai-bilder direkt från ai-verktyget enl. svensk lag) då jag förändrat originalen i Photoshop och /eller andra appar.

RealHuman3 by xeterion, on Flickr
Ursp

Gick inte ladda upp bilder först.
Permalänk
Medlem

Dall-E 3, kan ju ge intressanta resultat.
Men kan ju också ge helt annorlunda mot någon äldre AI model som Stable diffusion, vilket kan vara bra eller dåligt.
Det som är lite synd att Nightcafe så kostar 1 bild med Dall-e 3 'long' setting för bättre kvalitet 12 credits.
Medans Stable diffusion 'long' kostar 1.5 credits. Dall-e 3 är 8ggr dyrare.... meh!
Har testat det lite men känns som lite att kasta creds i sjön när jag gjorde 40 bilder på en prompt och ej vart speciellt nöjd med resultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Dall-E 3, kan ju ge intressanta resultat.
Men kan ju också ge helt annorlunda mot någon äldre AI model som Stable diffusion, vilket kan vara bra eller dåligt.
Det som är lite synd att Nightcafe så kostar 1 bild med Dall-e 3 'long' setting för bättre kvalitet 12 credits.
Medans Stable diffusion 'long' kostar 1.5 credits. Dall-e 3 är 8ggr dyrare.... meh!
Har testat det lite men känns som lite att kasta creds i sjön när jag gjorde 40 bilder på en prompt och ej vart speciellt nöjd med resultatet.

Bäst är ju att köra lokalt, så det är gratis...

Men Dalle 3 kan du köra gratis i molnet också om du går via Bing. Jag tycker dock det är otroligt begränsat även om det blir bra ibland.

Nu får vi pigga upp oss med lite Warhammer 40K (med Stable Diffusion):

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt för Dall-E att fatta vad man skriver.

Jag bad på 10 olika sätt om att skapa en bild med Thomas Edison vart han äter lampor och fiser glödlampor, men ack...

Permalänk
Medlem

Skickade iväg mitt senaste datorbygge till månen. Rapporterar tillbaka rätt bra tempvärden 👍

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Skickade iväg mitt senaste datorbygge till månen. Rapporterar tillbaka rätt bra tempvärden 👍

<Uppladdad bildlänk>

Inte på solsidan väl? Är det inte 200 grader ungefär i solen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Skickade iväg mitt senaste datorbygge till månen. Rapporterar tillbaka rätt bra tempvärden 👍

<Uppladdad bildlänk>

Tveksamt, luftkylare är rätt värdelösa i vacuum.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte på solsidan väl? Är det inte 200 grader ungefär i solen?

Skrivet av Alphahanne:

Tveksamt, luftkylare är rätt värdelösa i vacuum.

Dålig research! De "bra" värdena var HWInfo ballade ur. Skickade iväg en ny till Uranus och skippade luftkylare.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Tveksamt, luftkylare är rätt värdelösa i vacuum.

Korrekt - kylning i vakum är ett problem och för värmd tråd (tänk glödlampstråd i en glödlampa) så börjar avkylningtakten mot luft påverkas med allt mindre värmeavgivning i området 10-1 mBar och under 1 mBar börja värmeavgivningen minska ganska fort för att plana av igen när man är lägre än 0.001 mBar och vid ungefär 0.0001 mBar så påverkas det inte längre av ytterligare djupare vakum.

på månen är det djupare vakum än hård radiorörsvakum (typ 0.00000001 mBar, 1*10⁻⁸ mBar för radiorör medans på månen är det ~ 0.000000000001 mbar, 1*10⁻¹² mBar) och enda sättet att bli av med värme är genom strålning eller att värmen leds genom material till något kallare. Med andra ord hårt arbetande CPU eller GPU bör lysa på sin yta av värmen med dom effektnivåer det handlar om i högvakummiljöer - ja kanske hela kylaren lyser i någon röd till gulaktig färg;-)

Att uppnå 1*10⁻¹² mBar i laboratoriemiljö är ordentligt jobbigt med jonpumpar i starka magnetfält och det hela måste hettas upp i omgångar för att gas i metallen skall ge sig av och annat för att fånga de kvarvarande gaserna, och den vakumkammaren med lägsta vakum jag har sett i samma anläggning så låg den på 1*10⁻¹⁴ mBar och då var den gammal, hade värmeband som en mumie och säkert över 10 år då det kan ta flera år i 24/7-pumpning för att komma ned till dessa nivåer... forskar man på saker som är beroende av riktigt hög vakum så behöver man ha tålamod då det man konstruerar nu kanske inte kan börja användas förrän om någon eller ett par år, när det till slut uppnått vakumet man önskar.

---

Jag har själv gjort pirani-vakummätare med 32V ljusstakes-glödlampa där toppen har slipas så att det gått hål i den och sedan epoxylimmats mot kopparrör som sedan kopplas mot vakumpump - kalibrerat parallellt med en riktig vakummätare, men på den tiden hade jag inte vakumpump som kunde gå djupare ä 0.07 mBar och var bara början på den liggande vända S-kurvan när det gällde mätområde mellan typisk 1 mBar och stoppar igen typisk lite under 0.001 mBar där det hela har planat ut igen.

kvalitetstermosar som håller värmen har betydligt lägre än 1*10⁻⁴ mBar i vakum i mellanväggen - förmodligen nedåt 1*10⁻⁶ mBar.

På dessa är det korken som läcker genom den större delen av värmen av kaffet i termosen och förmodligen är en klassisk kork-kork från kork-trädet i många fall bättre isolerande än dagens ganska ihåliga plastkorkar på termos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Dålig research! De "bra" värdena var HWInfo ballade ur. Skickade iväg en ny till Uranus och skippade luftkylare.

<Uppladdad bildlänk>

Vilken av månarna är det där? Planeten brukar vara lite mjukare än så senast jag kollade

Permalänk

Lite Shaggy, reggae och kärlek

Permalänk
Medlem

Brödrost med varmluftsfunktion och Noctua-fläkt från Wish.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av medbor:

Inte på solsidan väl? Är det inte 200 grader ungefär i solen?

200 grader:ish torde vara ok, det är kisel och metaller, men datorn bör nog vara tillverkad i och för de förhållandena.