Första trailern för Borderlands-filmen är här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Är tveksam till den nya trenden med filmer och serier baserade på spel. Tycker inte att merparten håller någon vidare hög kvalitet, ungefär lika låg som tidigare försök också gjort. Nu är detta inte en film för mig och kommer helt enkelt inte se den oavsett.

Utan att behöva kolla i vad som släppts på senare år så är det nog Witcher-serien samt förra årets Super Mario-film som är det som tilltalat mig mest. Men ingendera är några riktiga höjdare samtidigt.

The Last of Us på HBO är något av det nästa jag sett de senaste åren. Witcher körde ju av banan, men det var bra till en början (och mer kopplat till böckerna än spelet).

Inte sett Super Mario-filmen.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ungefär som spelet alltså...

Precis, älskar spelserien men någon direkt handling förutom "let's be cringe and shoot and loot" finns ju inte. Största frågetecknet är ju snarare varför man öht övervägde att göra en film.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem

En samling av åldringar och dåliga skådisar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

The Last of Us på HBO är något av det nästa jag sett de senaste åren. Witcher körde ju av banan, men det var bra till en början (och mer kopplat till böckerna än spelet).

Inte sett Super Mario-filmen.

Gillade inte Last of Us serien så mycket personligen men tycker samtidigt inte den var dålig på något vis. Tredje avsnittet eller vilken den nu var, den som bygger vidare på en detalj spelet och jag gillade verkligen vad de gjorde med denna. Men annars är väl en av grejerna jag minns mest att spelseriens monster knappt visades och var ganska annorlunda när de väl var i bild. Clickers gjorde de dock bra.

Säsong 2, om den följer Part 2, är något jag hoppas få möjlighet att se då jag tyckte mer om Part 2 än Part 1, den utvecklar storyn och karaktärer på intressanta vis iallafall.

Bara sett första säsongen av Witcher iofs, låter bekant att den blev sämre i senare säsongerna så har nog skippat/sparat tiden.

Super Mario-filmen är långt ifrån perfekt heller. Delar av den är härliga men väldigt udda val att ha Chris Pratt som Mario, man har tagit soundtracket från en Guardians of the Galaxy-film och hänger inte alls med spelserien kan jag tycka. Någon enstaka Mario-slinga var det nog med men i övrigt... bara massa random musik som inte hör ihop.

Kanske jag som är petig, finns värre exempel, förvisso inte spel-baserade men amerikanska versionen av Dragon Ball Z är total jävla katastrof. https://www.imdb.com/title/tt1098327/

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

B

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Medlem

Krieg såg ju spot on, och förstår inte riktigt gnället om Jamie Lee som Tannis. Det enda som jag tyckte stack ut lite väl var Tiny Tina men det kan nog vara svårt för Hollywood att låta någon som ser ut som en 13-åring låta och agera som TT gör i spelen.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem

Består detta forumet bara av en massa bittra, pessimistiska gubbar eller vad är det frågan om? Eller är det den nya generationen med attention span som en bananfluga som är problemet? Allt döms ut på förhand. Otroligt. Spelar ingen roll vilken tråd man hamnar i när något nytt ska släppas så är det alltid. Ååh det är skit, det kommer aldrig bli bra, riktigt b osv osv.

Jag tyckte den var cool och hoppas och tror den kommer bli bra iaf! Den som lever få se.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag anar ugglor i mossen…

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Består detta forumet bara av en massa bittra, pessimistiska gubbar eller vad är det frågan om? Eller är det den nya generationen med attention span som en bananfluga som är problemet? Allt döms ut på förhand. Otroligt. Spelar ingen roll vilken tråd man hamnar i när något nytt ska släppas så är det alltid. Ååh det är skit, det kommer aldrig bli bra, riktigt b osv osv.

Jag tyckte den var cool och hoppas och tror den kommer bli bra iaf! Den som lever få se.

?
Det verkar som att du inte har spelat Borderlands alls.
Om du hade gjort det så hade du förstått skillnaderna.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Nej, bara nej… inget mer att tillägga

Hela vitsen med spel är ju frihet och välja egna vägar, inte följa strikt manus funkar inte alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

?
Det verkar som att du inte har spelat Borderlands alls.
Om du hade gjort det så hade du förstått skillnaderna.

Har spelat alla spelen och älskar dom.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Mndless pew-pew med mycket cgi... skall se. Med pop-corn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket negativt här... Vad skiljer denna från alla Marvel/DC filmer? För dom gillar ni säkert.. Haha..

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Består detta forumet bara av en massa bittra, pessimistiska gubbar eller vad är det frågan om? Eller är det den nya generationen med attention span som en bananfluga som är problemet? Allt döms ut på förhand. Otroligt. Spelar ingen roll vilken tråd man hamnar i när något nytt ska släppas så är det alltid. Ååh det är skit, det kommer aldrig bli bra, riktigt b osv osv.

Jag tyckte den var cool och hoppas och tror den kommer bli bra iaf! Den som lever få se.

+1 på den. Har iofs fått höra att jag är för positiv och lättimpad. Men jag lever hellre som för positiv och lättimpad och studsar lite gladare genom livet.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Mycket negativt här... Vad skiljer denna från alla Marvel/DC filmer? För dom gillar ni säkert.. Haha..

Inte det minsta, har inte sett någon sen första två iron man

Permalänk
Medlem

Den verkar bli ungefär som spelen - överdriven och fånig. När det gäller rollistan har jag väl egentligen bara invändningar till att Cate Blanchett, 54, ska spela en hälften så ung kvinna och var Roland verkligen inte längre än 158 cm?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Får Monster Hunter vibbar av den här trailern. D.v.s. det ser inte lovande ut. Men det hade varit kul att ha fel. Gillar verkligen Borderlands spelen.

Permalänk
Medlem

Ser ut i att vara i klass med The Last of Us, helt värdelöst med andra ord. Ytterligare en stor flopp för Hollywood.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Friday night with a pack of chips... eh

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Klickade igång trailern redo att hata allt i den, men jag tyckte faktiskt den var ganska kul.
Sen kanske jag inte tror att filmen blir nån höjdare för det. Men kanske sevärd ändå.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Jag är lättroad så några öl och lite popcorn så funkar nog den här filmen en lördagkväll Enda jag har lite svårt för är Kevin Hart, men det funkar nog med. Bara det inte är Uwe Boll som gjort filmen så =P

Permalänk
Medlem

Haha det där såg ju inget vidare ut! Starka "modern audiences" vibbar.

Jag sätter i stället mitt hopp till Henry Cavill's Warhammer 40k projekt som kan bli bra om han tillåts att göra rätt. Så om han hoppar av likt han gjorde Witcher serien vet vi vartåt det barkar.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk

Vissa saker ska man bara inte göra film av. 😂

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Pecken:

Klickade igång trailern redo att hata allt i den, men jag tyckte faktiskt den var ganska kul.
Sen kanske jag inte tror att filmen blir nån höjdare för det. Men kanske sevärd ändå.

Samma här. Visst, det finns massa saker att vara nitpicky med efter att ha lagt ner hundratal timmar i spelet, men jag vill egentligen inte ha en direkt kopia av spelets story. Den har jag ju redan upplevt. Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir. Det ska dock sägas att mina förhoppningar är avgrundslåga, men så länge jag känner mig en uns road av filmen så får jag se det som en win.

Permalänk
Medlem

Blir skräp som vanligt.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Cringe deluxe. Obegripligt spel att filmatisera för övrigt.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Vad jag vill se av en sån här film är just "run n gun" och INTE någon större fokus på någon intrikat story, en film som roar med att inte ta sig själv på för stort allvar eller aspirerar på att att bli något oscars-material. En film man ser en gång "och går därifrån med ett flin" och sedan mestadels glömmer bort. Yepp, jag anser att sådana filmer har en roll att spela OCH behövs, så det är vad jag hoppas denna blir \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Är ganska osäker om denna. Att se Claptrap dra en nummer 2 var inte riktigt det mest positiva inslaget. Den lär vara bra underhållning när man har tråkigt en kväll kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser ut i att vara i klass med The Last of Us, helt värdelöst med andra ord. Ytterligare en stor flopp för Hollywood.

Jag tyckte att den serien var skitbra. Kan knappt vänta på nästa del.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.