Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannemora1870:

Framgår ganska tydligt i villkoren från LG att det inte går att kombinera med andra erbjudanden, vid tidigare tillfällen har det tvärtom varit skrivet ”går att kombinera med andra erbjudanden”.

Även pratat med en säljare på Power som sa att det inte skulle gå. Sen kan det säkert slinka igenom ändå beroende på hur noga den som attesterar cashbacken är.

Jag ringde Power och fick reda på att det går bra att kombinera. Cashbacken kommer efter en tid efter att du har sökt att få den från LG. Jag ringde även LG och de bekräftar detta. Marknadsavdelningen höll med om att det inte framgår på bästa sätt att det går att kombinera.

Skrivet av bennyfax:

Jag hade inte läst alla villkoren och har fortfarande inte gjort det då jag inte skall köpa men utesluter inte att rabatten kan gälla ändå. Vad har Powers erbjudanden med LG:s cashback att göra?
De borde vara oberoende av varandra. Vanligtvis har det med andra rabatter hos ett företag som inte går att kombinera, tex 5% hos LG samt cashback men vem vet.
Jag skulle fråga för att verkligen veta som Danne har gjort ser jag nu.

Trist men 77" går ändå inte in i bilen ;-D

Din magkänsla, eller vad för slags känsla det nu var, är korrekt

Permalänk
Medlem

@Jojkenstein bra att du hörde med dem själv!

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Skrivet av Jojkenstein:

Jag ringde Power och fick reda på att det går bra att kombinera. Cashbacken kommer efter en tid efter att du har sökt att få den från LG. Jag ringde även LG och de bekräftar detta. Marknadsavdelningen höll med om att det inte framgår på bästa sätt att det går att kombinera.

Din magkänsla, eller vad för slags känsla det nu var, är korrekt

Skulle rekommendera folk som ska göra cashback att få det här skriftligt från Power, fick det själv idag via chatten att om LG skulle neka cashback så skulle Power hedra det. Sen ringde jag ändå efteråt och fick höra att det absolut inte går att kombinera.

Blir spännande att se hur det slutar eftersom man får olika besked beroende på vem man pratar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannemora1870:

Skulle rekommendera folk som ska göra cashback att få det här skriftligt från Power, fick det själv idag via chatten att om LG skulle neka cashback så skulle Power hedra det. Sen ringde jag ändå efteråt och fick höra att det absolut inte går att kombinera.

Blir spännande att se hur det slutar eftersom man får olika besked beroende på vem man pratar med.

Anställda som inte vet svarar väl antagligen "nej" och de som vet och för säkerhets skull gått och dubbelkollat med t.ex. marknadsavdelningen svarar "ja". Dessutom, varför skulle man ta 20% rabatt istället för det större beloppet 9000 kr cashback om man bara fick välja endast ett av de två alternativen? Tycker inte det makear sense. Att man inte kan kombinera 20% rabatt med någon annars giltig rabattkod makear sense däremot!

Permalänk
Skrivet av Jojkenstein:

Anställda som inte vet svarar väl antagligen "nej" och de som vet och för säkerhets skull gått och dubbelkollat med t.ex. marknadsavdelningen svarar "ja". Dessutom, varför skulle man ta 20% rabatt istället för det större beloppet 9000 kr cashback om man bara fick välja endast ett av de två alternativen? Tycker inte det makear sense. Att man inte kan kombinera 20% rabatt med någon annars giltig rabattkod makear sense däremot!

Ja det var mitt argument också när jag fick nej första gången från Power, varför man skulle ta 20% istället för cashback på 9k. Aja, bytte iaf ut 65” G3 mot en 77” C3, gränsfall att den får plats men det får jag lösa.

I ett scenario där LG nekar, frågan är hur mycket värt det är att man har mailkopia från kundtjänst-chatten på Power där hon lovar att de då kliver in och ersätter mig med 9k? Tveksamt att anställda på kundtjänst har det mandatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannemora1870:

Ja det var mitt argument också när jag fick nej första gången från Power, varför man skulle ta 20% istället för cashback på 9k. Aja, bytte iaf ut 65” G3 mot en 77” C3, gränsfall att den får plats men det får jag lösa.

I ett scenario där LG nekar, frågan är hur mycket värt det är att man har mailkopia från kundtjänst-chatten på Power där hon lovar att de då kliver in och ersätter mig med 9k? Tveksamt att anställda på kundtjänst har det mandatet.

Men du har bara pratat med Power och de går i god för sin egen rabatt. När du pratar med LG så går de i god för sin cashback. Denna cashback finns även på andra ställen, t.ex. Webhallen. Power har ett eget jippo som ger 20% på alla produkter samtidigt som LG hjälper sig och sina partners att pusha ut de sista apparaterna inför 2024 års serier som ligger o väntar runt hörnet.

LG har varit schyssta mot mig. Jag beställde en 83" C3:a för 35285 kr. Dagen efter ångrade jag mig och avbeställde. De skickade den ändå och jag tog emot den (men öppnade ej paketet). De gav mig ytterligare 1000 kr i rabatt pga att de strulat till det. De har dock varit här och hämtat den. Köpte först en 77" C3 på BF för strax under 23000, men när den först skulle komma 2 månader senare så avbokade jag. Så därför är jag lite sugen på att slå till och även därför tycker jag priset 19792 är rimligt. 28792 som är 4000 kr dyrare än på BF känns inte lika rimligt så här 3 månader senare.

Permalänk
Skrivet av Jojkenstein:

Men du har bara pratat med Power och de går i god för sin egen rabatt. När du pratar med LG så går de i god för sin cashback. Denna cashback finns även på andra ställen, t.ex. Webhallen. Power har ett eget jippo som ger 20% på alla produkter samtidigt som LG hjälper sig och sina partners att pusha ut de sista apparaterna inför 2024 års serier som ligger o väntar runt hörnet.

LG har varit schyssta mot mig. Jag beställde en 83" C3:a för 35285 kr. Dagen efter ångrade jag mig och avbeställde. De skickade den ändå och jag tog emot den (men öppnade ej paketet). De gav mig ytterligare 1000 kr i rabatt pga att de strulat till det. De har dock varit här och hämtat den. Köpte först en 77" C3 på BF för strax under 23000, men när den först skulle komma 2 månader senare så avbokade jag. Så därför är jag lite sugen på att slå till och även därför tycker jag priset 19792 är rimligt. 28792 som är 4000 kr dyrare än på BF känns inte lika rimligt så här 3 månader senare.

Nej, hon på Power gick i god för att LGs cashback skulle gälla och att de skulle stå för 9000 i ersättning om LG inte skulle göra det, trots att hennes kollegor vid två tillfällen hävdat att kombination av 20% och cashback inte skulle gå.

Skickade kopia på chatten till min mail, där hon bekräftar det två gånger. Sen är väl det inte så mycket värt ändå om det skulle strula från LGs sida senare.

Ditt samtal med LGs kundtjänst är väl ändå det mest trovärdiga så förhoppningsvis löser det sig utan problem.

Permalänk
Skrivet av Dannemora1870:

Nej, hon på Power gick i god för att LGs cashback skulle gälla och att de skulle stå för 9000 i ersättning om LG inte skulle göra det, trots att hennes kollegor vid två tillfällen hävdat att kombination av 20% och cashback inte skulle gå.

Skickade kopia på chatten till min mail, där hon bekräftar det två gånger. Sen är väl det inte så mycket värt ändå om det skulle strula från LGs sida senare.

Ditt samtal med LGs kundtjänst är väl ändå det mest trovärdiga så förhoppningsvis löser det sig utan problem.

Uppdatering, skrev till LGs chatt som meddelar att det inte ska gå att kombinera. Något frustrerad ringer jag till LG istället och där får jag till svar att det kommer gå.

Det som har hänt är att det rått stor förvirring internt kring hur deras villkor ska tolkas men att beskedet nu och framåt är att det ska gå att kombinera. Alla ska få den här informationen inklusive Power, så alla ska ge samma besked från och med nu, lugnande.

Så den som är sugen på en C3, slå till 😅👌🏼

Permalänk
Medlem

Tack för alla uppdateringar! Då är det ju ett bra köp om kombon av rabatter och cashback fungerar.

Där jag bor verkar inte 65" eller 77" finnas i lager hos Power. Går det ändå att betala i förväg så att säga, genom att besöka en butik såklart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Tack för alla uppdateringar! Då är det ju ett bra köp om kombon av rabatter och cashback fungerar.

Där jag bor verkar inte 65" eller 77" finnas i lager hos Power. Går det ändå att betala i förväg så att säga, genom att besöka en butik såklart?

Frågade i Power-chatten om man kan köpa till leverans i butik (för gör man det via webbsidan får man ej rabatten) och det går. Passade även på att ställa din fråga.

Kundtjänst Holy skriver
"Ja det går
ifall det står 2-5 dagar i lager status
Annar neuj"

Permalänk
Medlem

Pratar med deras kundtjänst över chatt nu.

Det gäller bara lagervaror och går inte att kombinera med cashback säger de.

Permalänk
Medlem

Jag fick också ett nej när jag frågade i chatten om det går att kombinera (tror jag frågade i helgen).

Permalänk
Medlem

Känner mig ganska säker på att
- lg vill ha cashback på ordinarie pris
- power kör sin kampanj på allt utan att tänka

Lg kan inte veta hur du köpt tvn och kommer inte bry sig, power kommer inte lägga sig i och försöka sabba

Det är nog helt lugnt, men samtidigt inte egentligen ’rätt’ enligt hur det är tänkt, och om det skiter sig så blir folk sura

Det känns dock ännu värre med människor som frågar LG om det ska funka, då kommer de nog försöka se till att det inte gör det för de har fått nys om det… det känns helt onödigt. Får du inte cashback kan du ju bara lämna tillbaka den?

Angående Power så gäller det bara varor i butik som köps i butik (även hemkörning), eller köps online och hämtas i butik. Så förklarade deras säljare för mig, inget som behöver beställas till butiken omfattas bara deras nuvarande lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Känner mig ganska säker på att
- lg vill ha cashback på ordinarie pris
- power kör sin kampanj på allt utan att tänka

Lg kan inte veta hur du köpt tvn och kommer inte bry sig, power kommer inte lägga sig i och försöka sabba

Det är nog helt lugnt, men samtidigt inte egentligen ’rätt’ enligt hur det är tänkt, och om det skiter sig så blir folk sura

Det känns dock ännu värre med människor som frågar LG om det ska funka, då kommer de nog försöka se till att det inte gör det för de har fått nys om det… det känns helt onödigt. Får du inte cashback kan du ju bara lämna tillbaka den?

Angående Power så gäller det bara varor i butik som köps i butik (även hemkörning), eller köps online och hämtas i butik. Så förklarade deras säljare för mig, inget som behöver beställas till butiken omfattas bara deras nuvarande lager

Det är så mycket misinformation om detta att jag knappt orkar bry mig längre. Jag har ringt LG och frågat. Han jag pratade med skulle kolla med marknadsavdelningen. Han återkom med att det kommer att gå bra att göra cashback.

Det går att beställa online (Click&Collect) om alternativen för respektive varuhus har antingen alternativen "I LAGER" eller "LEVERERAS TILL VARUHUS" (med tillägget "Hämta om 2-5 vardagar") tillgängliga. Betala med kort eller Klarna gick visst inte längre så valet "Hämta i ett POWER-varuhus" är det som gäller. 20%-rabatten ser du först i kassan på varuhuset i fysisk form. Väl på varuhuset kan du beställa en hemkörning (vet dock ej vad den kostar på plats men gissar på samma priser som syns för online-köp-alternativen som ju tyvärr inte ger rabatten på 20%).

Om jag mot förmodan skulle vara felinformerad efter att ha pratat både med LG och Power så har du 60 dagars öppet köp som trygghet och kan göra återköp om det skulle strula.

Vi har en knapp timme på oss vi som inte bestämt oss. För mig lutar det åt att ändå vänta på G4 då tekniksprånget är stort denna gång.

P.S. Efter att ha försökt vara pedagogisk har jag nu råkat reservera ett exemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Det är så mycket misinformation om detta att jag knappt orkar bry mig längre. Jag har ringt LG och frågat. Han jag pratade med skulle kolla med marknadsavdelningen. Han återkom med att det kommer att gå bra att göra cashback.

Det går att beställa online (Click&Collect) om alternativen för respektive varuhus har antingen alternativen "I LAGER" eller "LEVERERAS TILL VARUHUS" (med tillägget "Hämta om 2-5 vardagar") tillgängliga. Betala med kort eller Klarna gick visst inte längre så valet "Hämta i ett POWER-varuhus" är det som gäller. 20%-rabatten ser du först i kassan på varuhuset i fysisk form. Väl på varuhuset kan du beställa en hemkörning (vet dock ej vad den kostar på plats men gissar på samma priser som syns för online-köp-alternativen som ju tyvärr inte ger rabatten på 20%).

Om jag mot förmodan skulle vara felinformerad efter att ha pratat både med LG och Power så har du 60 dagars öppet köp som trygghet och kan göra återköp om det skulle strula.

Vi har en knapp timme på oss vi som inte bestämt oss. För mig lutar det åt att ändå vänta på G4 då tekniksprånget är stort denna gång.

P.S. Efter att ha försökt vara pedagogisk har jag nu råkat reservera ett exemplar

Han i butiken (i lördags) sa att klarna funkade

Jag tror du har beskrivit det rätt, och jag försökte skriva liknande ovan, hoppas någon blev klokare

Permalänk

Snacka om flummigt, hade gärna skaffat min på power men har ingen butik i närheten så de suger att de inte gick köra allt online, varför ska man behöva åka dit lixom. Blev en C3 från Elgiganten, fick den färdig kalibrerad med calman gratis, i vilket fall är jag mycket nöjd, ljusstyrkan räcker gått och väl till för min miljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatekid007:

Snacka om flummigt, hade gärna skaffat min på power men har ingen butik i närheten så de suger att de inte gick köra allt online, varför ska man behöva åka dit lixom. Blev en C3 från Elgiganten, fick den färdig kalibrerad med calman gratis, i vilket fall är jag mycket nöjd, ljusstyrkan räcker gått och väl till för min miljö.

Enligt säljaren i butiken var kampanjen till för att få folk till varuhusen, antar att det är lite låg ruljangs med nya märket och mediamarkts uttåg

Permalänk

Nästa vända! Nu kör Power 9k rabatt på LG 77” C3, med LGs cashback skulle det innebära 17,990.

Den här gången går det att beställa med hemleverans för er som inte hade möjlighet att åka till ett varuhus.

Update: Power bekräftar själva priset på sin hemsida: ”Efter cashback 17,990:-” Grym deal!

Permalänk
Medlem

Elgiganten kör också deal för 17990:-

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

17990 för 77C3 vilken stöld

Permalänk
Medlem

Orimligt bra pris (eller har man helt tappat känslan för rimliga priser?). Klickade precis hem en C3 77” från Power, är glad att jag inte köpte den under black friday för 25.000kr. Nu blir det LOTR-marathon i 4K HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

17990 för 77C3 vilken stöld

Köpte 77 B3 för 19100 för 2 månader sen. Alltid ska man ångra sig 😅

Permalänk

Är det någon som ser var/hur man lämnar en kundrecension på lgs hemsida? Det krävs för cashbacken.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

@Öltorp, jag hade inte hängt läpp. Bildmässigt i filmer tror jag inte det är någon större skillnad om jag minns rätt men psykologiskt vill man ha den högre serien. Jag har inte ens fått min C3 men börjar noja mig om jag kanske skulle väntar på C4 men så inser jag att det bara kommer att fortsätta i det spåret. Efter att man vant sig är det bara en tv och det är upp till filmen om det är en bra upplevelse.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

@Öltorp, jag hade inte hängt läpp. Bildmässigt i filmer tror jag inte det är någon större skillnad om jag minns rätt men psykologiskt vill man ha den högre serien. Jag har inte ens fått min C3 men börjar noja mig om jag kanske skulle väntar på C4 men så inser jag att det bara kommer att fortsätta i det spåret. Efter att man vant sig är det bara en tv och det är upp till filmen om det är en bra upplevelse.

Och jag började tveka nu när jag insåg att det endast finns de med silverram kvar. Jag vill ha svart ram runt den TV jag köper. Jag tror jag skulle störa mig något enormt med en ljus ram runt en delvis becksvart scen i ett mörkt rum.

Edit: Jag kom nog med misinformation här då alla verkar ha silverram (C34, C35 och C36). Har hört tidigare om folk som stört sig på dessa typer av ramar men det kanske inte är något som det pratats om vad gäller C3-modellerna.

Permalänk
Medlem

@Joikenstein iik, jag måste bege mig till butik och kolla. Lyckligtvis är ramen väldigt tunn men vi får se om det är något man stör sig på.

Verkar vara svart framtill och borstat stål på sidorna som är silvriga. Tror det är lugnt för min del. I värsta fall går jag lös med tuschpenna 😄

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

@Öltorp, jag hade inte hängt läpp. Bildmässigt i filmer tror jag inte det är någon större skillnad om jag minns rätt men psykologiskt vill man ha den högre serien. Jag har inte ens fått min C3 men börjar noja mig om jag kanske skulle väntar på C4 men så inser jag att det bara kommer att fortsätta i det spåret. Efter att man vant sig är det bara en tv och det är upp till filmen om det är en bra upplevelse.

Så är det! Helt rätt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur 1080p ser ut På 77” C3 samt youtube där det ofta är 1080p med deras kassa komprimering?
Katastrof eller helt ok?

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Någon som vet hur 1080p ser ut På 77” C3 samt youtube där det ofta är 1080p med deras kassa komprimering?
Katastrof eller helt ok?

Tittar du efter artefakter så kommer du såklart se dem

Är det störande i vanliga livet?
Beror mer på dig som person än något annat.

Det är en bra tv, många inställningar som kan ändra uppskalning och interpolering på olika sätt för att ändra karaktären i bilden, men i slutändan är det ändå ’skit in -> skit ut’ i någon mån. Dålig insignal kan se sämre ut på en bra tv för att bilden är så skarp och bra

Det sagt så rullar youtube ofta på min 77B1 på 2-3m avstånd utan att jag stör mig, samma med SVT som kör 720p, och säkert massa annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Någon som vet hur 1080p ser ut På 77” C3 samt youtube där det ofta är 1080p med deras kassa komprimering?
Katastrof eller helt ok?

Har en 65" C3a men sitter ofta väldigt nära med dottern och kollar på diverse Youtube klipp. Jag tycker att det ser helt ok ut. Dock fick jag stänga av nästan alla "smarta" funktioner för att få en bild jag trivdes med.

Kommer från en Sony XE 93 och den var fantastiskt bra på uppskalning med tanke på att den är från 2017 så jag var ärligt lite besviken i början just gällande uppskalningen/bildbehandlingen. Men sen jag stängt av det mesta och vant mig vid bilden är jag nöjd, även på Youtube. DVD blir också helt ok enligt mig (480 eller 560p eller vad det är från en PS3 i mitt fall)