Messenger Hackat? (Löst! Uppdaterade bara)

Permalänk

Messenger Hackat? (Löst! Uppdaterade bara)

Hej!
När jag öppnar Messenger (Meta) appen på min iPhone så får jag en Spash screen som säger att jag måste uppdatera appen eller förlora åtkomsten. Låter skumt…

Jag har inte tryckt på något.

Jag hittar ingen info om att det är en ny uppdatering ute som alla måste göra.

Har ni fått samma meddelande och uppdaterat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av avatar867:

Hej!
När jag öppnar Messenger (Meta) appen på min iPhone så får jag en Spash screen som säger att jag måste uppdatera appen eller förlora åtkomsten. Låter skumt…

Jag har inte tryckt på något.

Jag hittar ingen info om att det är en ny uppdatering ute som alla måste göra.

Har ni fått samma meddelande och uppdaterat? <Uppladdad bildlänk>

När uppdaterade du den appen senast?

För jag var inne och kollade i app store nu precis och det fanns en uppdatering för Messenger, fick dock inget sådant meddelande när jag öppnade appen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av avatar867:

Hej!
När jag öppnar Messenger (Meta) appen på min iPhone så får jag en Spash screen som säger att jag måste uppdatera appen eller förlora åtkomsten. Låter skumt…

Jag har inte tryckt på något.

Jag hittar ingen info om att det är en ny uppdatering ute som alla måste göra.

Har ni fått samma meddelande och uppdaterat? <Uppladdad bildlänk>

Låter som om du inte uppdaterat appen på länge. Kolla i App Store om det finns en uppdatering.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Sötast

Om du är orolig så radera appen och installera på nytt ifrån App store.

Permalänk

Supertack för snabbt svar!

Bra tips! Det löste sig!

Som du sa så uppdaterade jag från appstore. Allt verkar funka fint.

Tack <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av avatar867:

Supertack för snabbt svar!

Bra tips! Det löste sig!

Som du sa så uppdaterade jag från appstore. Allt verkar funka fint.

Tack <3

Tips att slå på automatiska uppdateringar. Finns under Inställningar (inte i App Store appen) -> App Store och sedan automatiska uppdateringar (om jag kommer ihåg rätt, använder inte iOS).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fick manuellt gå till messenger appen på play store och klicka uppdatera, fick också detta för nån dag sedan.
Lite konstigt borde ju finnas när man kollar efter uppdateringar men det gjorde det inte för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Fick manuellt gå till messenger appen på play store och klicka uppdatera, fick också detta för nån dag sedan.
Lite konstigt borde ju finnas när man kollar efter uppdateringar men det gjorde det inte för mig.

Det gör den för mig. Jag har aldrig fått något meddelande i appen. Jag har dock autouppdatering i Play Store oavsett om jag är på mobilnät eller Wi-Fi

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig