Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nja dåligt med de nuförtiden tyvärr. Man får vänta på deal om man vill komma undan billigare, kanske kommer till vår/påskrean typ. Brukar alltid köpa nytt vid black friday för då har de alltid nedsatt.

Ja, samma här. Köper alltid vid black friday då det oftast är typ 50%, så förnyar i princip varje år på BF men nu är det långt dit. Frågan är om jag ska köpa ett år ändå, blir billigare än 95kr per mån alt. 150kr per mån för plus extra.

Går det att fylla på under BF även fast låt oss säga att jag har 4-5 mån kvar på befintligt abonnemang?

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Ja, samma här. Köper alltid vid black friday då det oftast är typ 50%, så förnyar i princip varje år på BF men nu är det långt dit. Frågan är om jag ska köpa ett år ändå, blir billigare än 95kr per mån alt. 150kr per mån för plus extra.

Går det att fylla på under BF även fast låt oss säga att jag har 4-5 mån kvar på befintligt abonnemang?

Det brukar bara gå om man har en kortare period kvar på abonnemanget, skulle inte förvåna mig om du inte kan förlänga till extrapris vid black friday om du köper ett år nu. Sen så var rean lite av en besvikelse i år då priset låg på typ 620 som standard för att sedan höjas till 700-någonting precis innan BF, för att sedan under BF inte ligga mycket lägre än de 620 som var standardpris bara ett litet tag innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Det brukar bara gå om man har en kortare period kvar på abonnemanget, skulle inte förvåna mig om du inte kan förlänga till extrapris vid black friday om du köper ett år nu. Sen så var rean lite av en besvikelse i år då priset låg på typ 620 som standard för att sedan höjas till 700-någonting precis innan BF, för att sedan under BF inte ligga mycket lägre än de 620 som var standardpris bara ett litet tag innan.

Om jag utgår från hemsidan står det att det går att få 1 års plus extra för samma pris som essential men när jag väl ska köpa så får jag ordinarie pris? Någon som lyckats?

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Är väl bara att ta headsetet från Power och lämna tillbaka det till den första butiken? Har jag gjort massor av gånger

Smart😅

Märkte dock att Netonnets packning var dålig. Ett stort hål i botten så att man till och med ser vad det är i och elite packetet ligger i en större kartong utan packmaterial så den kan ha flugit omkring där inne..

Kombinerat med postnord såklart😓🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Om jag utgår från hemsidan står det att det går att få 1 års plus extra för samma pris som essential men när jag väl ska köpa så får jag ordinarie pris? Någon som lyckats?

Exakt detta har faktiskt diskuterats på förgående sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Officiella datum för XBOX spel på Playstation

• Pentiment - PS4, PS5, (och Switch). 22 februari

• Hi-Fi Rush - PS5 19 mars

• Grounded - PS4, PS5, (och Switch). 16 april

• Sea of Thieves - PS5 30 april

Sea of Thieves & Grounded har stöd för Crossplay.

https://news.xbox.com/en-us/2024/02/21/new-platforms-new-play...

Crossplay är riktigt nice!

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Skrivet av ottomanslap:

Om jag utgår från hemsidan står det att det går att få 1 års plus extra för samma pris som essential men när jag väl ska köpa så får jag ordinarie pris? Någon som lyckats?

Jag har skapat ett ärende hos Sony angående detta. Gjorde det i måndags och inte hört tillbaka ännu så får kanske ringa och kolla imorgon om hur det går.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Det brukar bara gå om man har en kortare period kvar på abonnemanget, skulle inte förvåna mig om du inte kan förlänga till extrapris vid black friday om du köper ett år nu. Sen så var rean lite av en besvikelse i år då priset låg på typ 620 som standard för att sedan höjas till 700-någonting precis innan BF, för att sedan under BF inte ligga mycket lägre än de 620 som var standardpris bara ett litet tag innan.

Såg något om att nytt abb börjar gälla så fort det befintliga går ut. Såg inget om att det bara måste vara ett visst antal månader kvar men jan ha missat detta. Ska se om jag hittar infon igen.

Permalänk
Skrivet av mirre55:

Märkligt erbjudande kan jag tycka men bara att tacka och ta emot.
Missade ju NetOnNets BF-erbjudande så det blev perfekt.

Fick kolla igenom recensioner snabbt. Verkar bra överlag med plus på ljudet. Hoppas de är klart bättre än mina 3D Pulse jag använder nu.

Hur är er upplevelse av 3D Pulse? Vad jag kunnat läsa mig till är det blandade omdömen. Vissa älskar dom medan andra tycker det blir burkigt ljud från micen, sitter oskönt osv. Hade hoppats på att de kommer ner i pris något nu när de nya släpps så de blir mer prisvärda.

Hade främst tänkt skaffa lurar till 9-åringen och där är det ju inte superstora krav, men om de ändå inte är något vidare kan han lika gärna använda trådade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Såg något om att nytt abb börjar gälla så fort det befintliga går ut. Såg inget om att det bara måste vara ett visst antal månader kvar men jan ha missat detta. Ska se om jag hittar infon igen.

Det jag menar är att under BF-rean så kan du inte förlänga ditt abonnemang till reapris om du har en för lång period kvar av ditt nuvarande 1-årsabonnemang. Du kommer fortfarande ha möjligheten att förlänga det till ordinarie pris.

Permalänk
Medlem

Sony testar PS VR2 för PC:

"We’re pleased to share that we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. We hope to make this support available in 2024, so stay tuned for more updates."

https://blog.playstation.com/2024/02/22/coming-soon-to-ps-vr2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Sony testar PS VR2 för PC:

"We’re pleased to share that we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. We hope to make this support available in 2024, so stay tuned for more updates."

https://blog.playstation.com/2024/02/22/coming-soon-to-ps-vr2...

Helt sjukt. Kanske skippar Pro och köper spelPC på BF i höst i så fall.

Kan man lira asgards wrath 2 genom PC eller behöver man en quest till det?

Så jäkla hypad, tror att det här kan sälja rätt mycket headset faktiskt. Sedan så får ju PSVR2 betydligt längre levnadstid eftersom att den då inte sitter fast på PS5.

OLED, eyetracking, 120Hz är några intressanta features för headsetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Sony testar PS VR2 för PC:

"We’re pleased to share that we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. We hope to make this support available in 2024, so stay tuned for more updates."

https://blog.playstation.com/2024/02/22/coming-soon-to-ps-vr2...

Wow, oväntat men välkommet!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII Rebirth ligger på 93 på Metacritic just nu, 114 recensioner.

https://www.metacritic.com/game/final-fantasy-vii-rebirth/

DF har gjort en kort video också.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera ett trådlöst tangentbord till ps5?
Gärna ett utan number pad.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Någon som kan rekommendera ett trådlöst tangentbord till ps5?
Gärna ett utan number pad.

Jag kör på denna och är väldigt nöjd. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731500#statistics

Tyvärr missade du ett riktigt bra pris på den (599) med typ en vecka.

Permalänk
Medlem

Funkar kontrollerna och går att spela ifall PS5an är gömd inne i TV bänken bakom ett trä dörr? Är det dålig ide och ha den så med tanke på hur varmt det kan bli där inne?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Funkar kontrollerna och går att spela ifall PS5an är gömd inne i TV bänken bakom ett trä dörr? Är det dålig ide och ha den så med tanke på hur varmt det kan bli där inne?

Skulle rekommendera att ha gott luftflöde när man spelar då den blir ganska varm.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Funkar kontrollerna och går att spela ifall PS5an är gömd inne i TV bänken bakom ett trä dörr? Är det dålig ide och ha den så med tanke på hur varmt det kan bli där inne?

Fungerade för mig förut, dock blir kontrollerna som sirap oftare. (Bugg dom har där man måste starta om kontrollen när det händer, kan hända även om den står på bänken… köpt 2 kontrollers pga detta i tro att det är kontrollerna som beter sig men verkar snarare vara konsollen/mjukvara)

Permalänk

Armored Core IV Fires of Rubicon
199kr net on net
Helt ok spel för 199 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Funkar kontrollerna och går att spela ifall PS5an är gömd inne i TV bänken bakom ett trä dörr? Är det dålig ide och ha den så med tanke på hur varmt det kan bli där inne?

Har den placerad så i ett IKEA-Beståbaserat bygge. Insåg direkt att det inte är aktuellt att ha stängd dörr när den är igång pga att det blir för varmt.

Spelar inte så mkt så öppnar dörren då. Spelar man mer rekommenderar jag ingen dörr eller någon typ av meshdörr som kan funka. Har också läst om moddar med inbyggda fläktar osv men känns överkurs hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av williamwojin:

Armored Core IV Fires of Rubicon
199kr net on net
Helt ok spel för 199 kr

Riktigt bra pris!

Så sugen på att slå till men tror jag kommer ångra mig och vilja spela det med mus och tangentbord. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Har den placerad så i ett IKEA-Beståbaserat bygge. Insåg direkt att det inte är aktuellt att ha stängd dörr när den är igång pga att det blir för varmt.

Spelar inte så mkt så öppnar dörren då. Spelar man mer rekommenderar jag ingen dörr eller någon typ av meshdörr som kan funka. Har också läst om moddar med inbyggda fläktar osv men känns överkurs hehe

Jag kör också bestå. På Ikea finns hyllor som inte är lika djupa, så jag har kontrollerna på den och föreställer mig att luftflödet blir bättre.
Spelar jag längre sessioner så öppnar jag också dörren, känns som det enklaste sättet.

Permalänk
Medlem

Man placerar såklart psfemman som man alltid gjort - gömd bakom soffan i ett ormbo av sladdar

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Man placerar såklart psfemman som man alltid gjort - gömd bakom soffan i ett ormbo av sladdar

<Uppladdad bildlänk>

Måste vara proppfullt med damm i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Måste vara proppfullt med damm i den.

Helt säkert, känns lösbart

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan101:

Hur är er upplevelse av 3D Pulse? Vad jag kunnat läsa mig till är det blandade omdömen. Vissa älskar dom medan andra tycker det blir burkigt ljud från micen, sitter oskönt osv. Hade hoppats på att de kommer ner i pris något nu när de nya släpps så de blir mer prisvärda.

Hade främst tänkt skaffa lurar till 9-åringen och där är det ju inte superstora krav, men om de ändå inte är något vidare kan han lika gärna använda trådade.

Jag är nöjd med mina. Saknar lite bas. 3D-ljudet tycker jag fungerar väl dock beroende på spel. God of War Ragnarök var riktigt bra på det. Sitter bra på huvudet. Vågar inte säga om det gäller en nioåring.
Överlag har jag svårt att rekommendera hörlurar till andra då det är så personligt, vissa har anammat någon form kvasireligös hållning till hörlurar där inget någonsin är bra nog.
Bäst är att testa men det är inte lätt alla gånger.

Permalänk
Medlem

Jag har en glasskiva i fronten på tv-bänken som jag kan skjuta åt sidan när jag spelar.
Bakstycket är öppet upptill så värmen stiger upp och ut där.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4