Permalänk
Medlem

Val av mobilabonnemang

Har börjat se över mitt mobilabonnemang och vad jag kan få hos alla operatörer. Jag betalar sedan ett par månader 629kr/mån för Tele2’s Snabbast abonnemang.

Tele2 erbjuder 499kr/mån. Rätt kass sänkning kan iaf jag tycka, men skönt att stanna kvar på samma som man haft under alla år.

Telenor erbjuder 349kr/mån för motsvarande abonnemang med 24 mån bindningstid. Efter 12 månader går det upp till 399kr/mån.

Telias motsvarande abonnemang kostar 549kr/månaden, men då ingår också Netflix och HBO. Det står även TV4 Play men det är väl gratis redan som det är? Man måste väl ha + för att det ska kosta? Kanske felskrift hos dom.

Hur står sig dom mindre aktörerna mot ”jättarna”? Vågar man köra typ Hallon eller ska man ta Telia för att känna sig trygg?

Telias abonnemang med streamingpaket känns rätt vettigt då jag redan idag betalar nästan 200kr för Netflix Premium. Lägger jag till 50kr/mån får jag även hos Telia Premiumtjänsten. HBO kostar väl 79kr/mån eller så.

Vad hade ni valt?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Har börjat se över mitt mobilabonnemang och vad jag kan få hos alla operatörer. Jag betalar sedan ett par månader 629kr/mån för Tele2’s Snabbast abonnemang.

Tele2 erbjuder 499kr/mån. Rätt kass sänkning kan iaf jag tycka, men skönt att stanna kvar på samma som man haft under alla år.

Telenor erbjuder 349kr/mån för motsvarande abonnemang med 24 mån bindningstid. Efter 12 månader går det upp till 399kr/mån.

Telias motsvarande abonnemang kostar 549kr/månaden, men då ingår också Netflix och HBO. Det står även TV4 Play men det är väl gratis redan som det är? Man måste väl ha + för att det ska kosta? Kanske felskrift hos dom.

Hur står sig dom mindre aktörerna mot ”jättarna”? Vågar man köra typ Hallon eller ska man ta Telia för att känna sig trygg?

Telias abonnemang med streamingpaket känns rätt vettigt då jag redan idag betalar nästan 200kr för Netflix Premium. Lägger jag till 50kr/mån får jag även hos Telia Premiumtjänsten. HBO kostar väl 79kr/mån eller så.

Vad hade ni valt?

Bara för kännedom så har Tele2 också snabb för 429:-. Om du också ringer in till Tele2s uppsägningsavdelning så kan du nog få lite rabatt. Jag har just nu Tele2 Obegränsat snabb för 349:-/mån istället för 399:-/mån (går upp till 429 1:a maj i o med att jag har bindningstid till mitten av april) och då har jag också 5 datakort för 0:-/mån då jag tog ut dessa under tiden när Tele2 inte hade en månadsavgift för datakorten. Personligen tycker jag inte att man måste ta Telia, däremot så tycker jag att Tres nät har för dålig täckning sett till hela landet för mig. Tele2 och Telenor bygger själva täckningen tillsammans på 2G, 4G och 5G, men hastigheten kan skilja sig mellan operatörerna. För mig har Tele2 varit en bra avvägning sett till pris och täckning, men då har jag aldrig haft Tele2s dyraste abonnemang

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig