Firefox - vill kunna dubbelklicka tabs bar för att öppna ny tab

Permalänk
Medlem

Firefox - vill kunna dubbelklicka tabs bar för att öppna ny tab

Hej, jag har alltid haft det så att en ny flik/tab öppnas när jag dubbelklickar på min tabs bar men det fungerar av någon anledning inte på nyare versioner. När jag dubbelklickar på tabs bar så ändras firefox-fönstret från fullskärm till icke-helskärm (kommer inte på vad det heter) och det gör mig tokig. Går det att ändra det på något sätt?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tintinj:

Hej, jag har alltid haft det så att en ny flik/tab öppnas när jag dubbelklickar på min tabs bar men det fungerar av någon anledning inte på nyare versioner. När jag dubbelklickar på tabs bar så ändras firefox-fönstret från fullskärm till icke-helskärm (kommer inte på vad det heter) och det gör mig tokig. Går det att ändra det på något sätt?

Har du provat med att klicka på scrollhjulet?

Annars verkar alternativet vara att visa title bar igen för att få till dubbelklickandet.
("Meny-knappen" -> More tools -> Customize Toolbar... -> Title Bar checkbox.)

Open New Foreground Tab on Right End of Tab Bar

1. Click "New Tab" Button
2. Middle-click on Tab Bar
3. Double-click on Tab Bar (if title bar is shown)

https://support.mozilla.org/en-US/kb/mouse-shortcuts-perform-...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har du provat med att klicka på scrollhjulet?

Tack för supersnabbt svar men det är så att jag sitter med enbart tangentbord med musplatta (Dinovo Edge) och jag har inget scrollhjul. Jag vänsterklickar genom att dubbelklicka på musplattan och det är så jag har gjort, det har fungerat tidigare och öppnar jag en gammal version av Firefox så fungerar det fortfarande. Tyvärr fungerar inte vissa hemsidor längre med den äldre varianten.

*edit
Missade texten nedanför där, kanske hann du redigera mean jag svarade
Tusen tack, nu fungerar det!