Permalänk
Medlem

Försäkringsfråga

Hej Sweclockare

Om någon kunnig kan hjälpa mig med det här

Mitt försäkringsbolag påstår att jag orsakat en parkeringskada på ett för mig okänt fordon.
Försäkringsbolaget vill att jag betalar självrisken i trafikförsäkringen.
Försäkringsbolaget vill inte delge mej de bevis dom säger sig ha där jag eller mina eventuella passagerare ska ha orsakat skadan.

Självklart betalar jag, rör sig om ca 1000:- tror jag i självrisk, men borde jag inte kunna få se vad det är jag har gjort? Mitt minne säger mig vart jag var med bilen parkerad den dagen(längst i hörnet på en parkeringsplats) och där fanns inga andra bilar nära förutom min, iallafall som jag minns det.

Har någon annan råkat ut för något liknande och bara betalat utan att se bevis eller hur gick ni tillväga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Hej Sweclockare

Om någon kunnig kan hjälpa mig med det här

Mitt försäkringsbolag påstår att jag orsakat en parkeringskada på ett för mig okänt fordon.
Försäkringsbolaget vill att jag betalar självrisken i trafikförsäkringen.
Försäkringsbolaget vill inte delge mej de bevis dom säger sig ha där jag eller mina eventuella passagerare ska ha orsakat skadan.

Självklart betalar jag, rör sig om ca 1000:- tror jag i självrisk, men borde jag inte kunna få se vad det är jag har gjort? Mitt minne säger mig vart jag var med bilen parkerad den dagen(längst i hörnet på en parkeringsplats) och där fanns inga andra bilar nära förutom min, iallafall som jag minns det.

Har någon annan råkat ut för något liknande och bara betalat utan att se bevis eller hur gick ni tillväga?

Känns självklart för mig att du borde kunna ta del av de bevis som finns mot dig, men jag är ingen försäkringsexpert.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte betalt en spänn innan dom lagt fram bevis för det dom anklagar dig för, känns väldigt oseriöst annars.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Loke6074:

Hej Sweclockare

Om någon kunnig kan hjälpa mig med det här

Mitt försäkringsbolag påstår att jag orsakat en parkeringskada på ett för mig okänt fordon.
Försäkringsbolaget vill att jag betalar självrisken i trafikförsäkringen.
Försäkringsbolaget vill inte delge mej de bevis dom säger sig ha där jag eller mina eventuella passagerare ska ha orsakat skadan.

Självklart betalar jag, rör sig om ca 1000:- tror jag i självrisk, men borde jag inte kunna få se vad det är jag har gjort? Mitt minne säger mig vart jag var med bilen parkerad den dagen(längst i hörnet på en parkeringsplats) och där fanns inga andra bilar nära förutom min, iallafall som jag minns det.

Har någon annan råkat ut för något liknande och bara betalat utan att se bevis eller hur gick ni tillväga?

Varför ska du betala om de inte påvisar bevis vad du gjort och på vad?
Känns helt befängt att få en faktura utan någon substans i.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Officiell jultomte

Är du säker på att det är ett riktigt försäkringsbolag som hört av sig? Vilka uppgifter har du fått från den du pratat med?

Finns ju en uppsjö av bluffar av "försäkringsbolag" eller dylikt.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Varför ska du betala om de inte påvisar bevis vad du gjort och på vad?
Känns helt befängt att få en faktura utan någon substans i.

Ja det tycker ju jag också men de hänvisade att GDPR inte tillåter att de lämnar ut bevis.

Skrivet av Moseby:

Är du säker på att det är ett riktigt försäkringsbolag som hört av sig? Vilka uppgifter har du fått från den du pratat med?

Finns ju en uppsjö av bluffar av "försäkringsbolag" eller dylikt.

Ja, men det ska vara mitt försäkringsbolag där jag har min bil försäkrad, kollade på deras hemsida och jag kan logga in där också med bankid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Ja det tycker ju jag också men de hänvisade att GDPR inte tillåter att de lämnar ut bevis.

Ja, men det ska vara mitt försäkringsbolag där jag har min bil försäkrad, kollade på deras hemsida och jag kan logga in där också med bankid.

jag hade inte betalat förrän de presenterat bevisen.
Hör av dig till din kommuns konsumentombudsman för att höra vad de säger.
EDIT: precis som de andra säger, bestrid även skadan om du inte kan minnas att du orsakat någon parkeringsskada

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

vad påstår de är skadan?

påbackad? uppslagen dörr?

utan iaf en ORDENTLIG beskrivning på skadan kan ju lika väl bilägaren som påstår sig parkeringsskadad vara den skyldiga och huggit ett random bilplåtnummer på gatan...

vad jag vet så ska väl de inblandade kontaktas om man fått en trafikskada så man kan fylla i skaderaporten tillsammans på plats för att vara rätt utförd?

iaf kontaktas först även om man skriver skadepappret tillsamans senare.

eller någon helt annan som parkerat och backat på dennes bil och sedan bara dragit där ifrån så din bil var ända i närheten.

skulle säga att sålänge du inte kan få ta del av vad de påstår du har orsakat så kan du hälsa dem att de kan vända sig till trafikskadefonden om de inte vill dela med sig av denna för det kan lika gärna vara en falsk åklagan om de inte kontaktat dig vid skadehändelsen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Du skall helt klart bestrida och hävda att du inte minns något om någon olycka och därför vill se bevis på den påstådda olyckan.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Låter rätt märkligt kan jag tycka. Om du inte betalar får de ju stämma dig och då måste de ändå presentera bevisningen i tingsrätten. De borde kunna ge dig en redogörelse utan att avslöja några persondata i första läget, låter bekvämt att skylla på GDPR.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Att de inte kan lämna några uppgifter till dig låter väldigt märkligt. De borde i alla fall redgöra för det påstådda händelseförloppet och skadorna. Det har ju inget med personuppgifter och GDPR att göra.
Är detta ett av de stora bolagen vi pratar om eller är det någon mindre som kanske inte har koll på vad som gäller? Jag skulle säga att jag vill prata med skadehandläggaren för att få en beskrivning av vad som ska ha hänt. Alternativt får de posta en redogörelse till dig.
Rimligtvis bör de kunna ange något i stil med "dörruppslag på fordon på parkering xxx den 7 januari".

Permalänk
Medlem

Jag mejlade försäkringsbolaget(ett av de största i Sverige) och förklarade att jag,

1. Har inga märken på mina dörrar eller dörrkanter(lacken är alltså hel och ren)
2. Jag har inte något minne att jag har skadat en annan bil, och hade jag haft minne av det hade jag stannat kvar för att lämna mina uppgifter och sen inte mer med det
3. Jag skrev att självklart betalar jag, bara jag får veta vad det är som har hänt, vad det är för skada och hur den ser ut och hur bevisningen ser ut, om det är en film, ett foto, eller ett vittne.
4. Bad dom skicka bevisningen där dom givetvis får maska personer och registreringsnummer, men bara så jag kan se om det verkligen är min bil och jag, som gör skadan.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Loke6074:

Ja det tycker ju jag också men de hänvisade att GDPR inte tillåter att de lämnar ut bevis.

Ja, men det ska vara mitt försäkringsbolag där jag har min bil försäkrad, kollade på deras hemsida och jag kan logga in där också med bankid.

Det verkar ju snarare hävda att fordon med nummerplåt XXXYYY (drabbad) faller under GDPR och så kan det ju vara, men de kan gott berätta vad som hänt och säkerställa att de inte delar ut information som faller under GDPR. Är ju helt sjukt att man skulle tillåta bolag kräva in pengar utan bevis. Bestrid tills de kommer med något av substans är mitt förslag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det verkar ju snarare hävda att fordon med nummerplåt XXXYYY (drabbad) faller under GDPR och så kan det ju vara, men de kan gott berätta vad som hänt och säkerställa att de inte delar ut information som faller under GDPR. Är ju helt sjukt att man skulle tillåta bolag kräva in pengar utan bevis. Bestrid tills de kommer med något av substans är mitt förslag.

Fast du kan ju skicka SMS till transportstyrelsen och få ut ägaruppgifter även för privatpersoner så att dom hävdar GDPR där verkar spontant som en undanflykt.

vidare är väll standard att man får uppgifter om eventuell skada och mer detaljer i ärendet än "du har skadat ett fordon var god betala"

brukar vara mer detaljerat målsägaren bör ju ha redogjort för skadans art och omfattning samt tidpunkt (ungefärlig) datum plats, samt att om ett krav riktas specifikt mot dig som kärande borde det också finnas någon typ av anledning till det dvs någon bör ha observerat att just ditt fordon varit inblandat (noterat Reg nummer tex).

polis kan också vara inblandad (smitning eller avvikande från platsen).

som sagt bestrid och kräv ett mer utförlig information det bör du ha rätt till, har du tillgång till dit avtal med försäkringsgivaren bör det stå där vad som gäller vid krav på ersättning.

här är i alla fall lagen som reglerar försäkringar om någon är intresserad https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svens...

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av funky_monkey:

Fast du kan ju skicka SMS till transportstyrelsen och få ut ägaruppgifter även för privatpersoner så att dom hävdar GDPR där verkar spontant som en undanflykt.

vidare är väll standard att man får uppgifter om eventuell skada och mer detaljer i ärendet än "du har skadat ett fordon var god betala"

brukar vara mer detaljerat målsägaren bör ju ha redogjort för skadans art och omfattning samt tidpunkt (ungefärlig) datum plats, samt att om ett krav riktas specifikt mot dig som kärande borde det också finnas någon typ av anledning till det dvs någon bör ha observerat att just ditt fordon varit inblandat (noterat Reg nummer tex).

polis kan också vara inblandad (smitning eller avvikande från platsen).

som sagt bestrid och kräv ett mer utförlig information det bör du ha rätt till, har du tillgång till dit avtal med försäkringsgivaren bör det stå där vad som gäller vid krav på ersättning.

Jag håller med om att Reg-nummer och ägaruppgifter är offentliga uppgifter. Det betyder ju dock inte att försäkringsbolaget inte sköts av människor med andra åsikter eller tankar. Vidare kan nog "Person X befann sig på plats Y kl HH:MM" klassas som GDPR-data varvid det inte kan delas. Däremot kan ju hela förloppet gott redogöras utan att någon personuppgift delas.

Rätt säker på att vi har samma åsikt om vad som ska ske i detta för att det ska bli rätt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag håller med om att Reg-nummer och ägaruppgifter är offentliga uppgifter. Det betyder ju dock inte att försäkringsbolaget inte sköts av människor med andra åsikter eller tankar. Vidare kan nog "Person X befann sig på plats Y kl HH:MM" klassas som GDPR-data varvid det inte kan delas. Däremot kan ju hela förloppet gott redogöras utan att någon personuppgift delas.

Rätt säker på att vi har samma åsikt om vad som ska ske i detta för att det ska bli rätt.

Jäklar vad snabb du var att svara

ja jag håller med dig i stort det finns alltid specialfall, just försäkringar kan jag tänka mig är säreget och har vissa undantag.

bolaget behöver ju inte ange namn på målsägaren men lite underlag tycker jag borde vara på sin plats. man borde ju ha någon rätt att veta vad man betalar för.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Lite intressant att man inte ringer till sitt försäkringsbolag och pratar med dom när man undrar om något sånt här.

Jag skulle vara så nyfiken så jag skulle aldrig kunna vänta på att en kundservice ska svara på ett mail, kan ju ta dagar om inte veckor att få svar
Men ingen verkar vilja lyfta luren längre och ringa till personer/företag längre

Följer dock tråden med spänning!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SunQ:

Lite intressant att man inte ringer till sitt försäkringsbolag och pratar med dom när man undrar om något sånt här.

Jag skulle vara så nyfiken så jag skulle aldrig kunna vänta på att en kundservice ska svara på ett mail, kan ju ta dagar om inte veckor att få svar
Men ingen verkar vilja lyfta luren längre och ringa till personer/företag längre

Följer dock tråden med spänning!

Jag tar alla ekonomiska och juridiska frågor skriftligt för att det inte ska finnas någon tvetydighet i vad som har sagts. Det ligger i försäkringsbolagets intresse att reglera skadan så då får de nog ta ansvar för att driva ärendet.

Själv hade jag mailat och hänvisad till skriftlig korrespondens om någon ringer faktiskt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag tar alla ekonomiska och juridiska frågor skriftligt för att det inte ska finnas någon tvetydighet i vad som har sagts. Det ligger i försäkringsbolagets intresse att reglera skadan så då får de nog ta ansvar för att driva ärendet.

Själv hade jag mailat och hänvisad till skriftlig korrespondens om någon ringer faktiskt.

Good point, men jag brukar ringa och prata med dom och sen sammanfatta samtalet i ett mail med namn på personen och be dom bekräfta konversationen i efterhand.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Lite intressant att man inte ringer till sitt försäkringsbolag och pratar med dom när man undrar om något sånt här.

Jag skulle vara så nyfiken så jag skulle aldrig kunna vänta på att en kundservice ska svara på ett mail, kan ju ta dagar om inte veckor att få svar
Men ingen verkar vilja lyfta luren längre och ringa till personer/företag längre

Följer dock tråden med spänning!

Min rekommendation är att inte ringa för att det är nästan intill omöjligt att bevisa vad andra parter har sagt.

// Min lärdom från en dålig erfarenhet.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Lite intressant att man inte ringer till sitt försäkringsbolag och pratar med dom när man undrar om något sånt här.

Jag skulle vara så nyfiken så jag skulle aldrig kunna vänta på att en kundservice ska svara på ett mail, kan ju ta dagar om inte veckor att få svar
Men ingen verkar vilja lyfta luren längre och ringa till personer/företag längre

Följer dock tråden med spänning!

Jag har ringt dom, första gången när jag fick första brevet, då förklarade jag att jag inte kan minnas att jag skulle ha gjort en skada på någons bil. Då fick jag rådet att fylla i en skadeanmälan, vilket jag förklarade att det kan jag inte göra för jag vet inte att jag har skadat en bil, på vilken plats, på vilken dag eller någonting sådant. Så jag skickade e-post, där jag bestred att jag skulle ha orsakat någon skada. Sedan hörde jag inget på ett tag, men idag fick jag ett nytt brev där det står att jag är vållande och att jag ska betala. Punkt. Loggade genast in på deras hemsida, läste brevet, fanns inga bilder, ingen skadeanmälan, inga uppgifter om motpart, ingen video, inga bevis, ingenting, bara att jag ska ha skadat någon annans bil. Så jag ringde upp till kundservice för att få ta del av bevisningen, men nej, personen i kundservice nekade mig bevisningen med hänvisning till GDPR.

Permalänk
Medlem

Vad är det för försäkringsbolag? Det känns inte speciellt förtroendegivande av det du har berättat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vad är det för försäkringsbolag? Det känns inte speciellt förtroendegivande av det du har berättat.

Jag vet inte om jag får lov att nämna deras namn då dom inte kan skriva här tänker jag? Vill inte hamna i onåd liksom.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här låter helt sinnessjukt. Jag hade hellre aldrig betalat utifrån de premisserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Jag vet inte om jag får lov att nämna deras namn då dom inte kan skriva här tänker jag? Vill inte hamna i onåd liksom.

Givetvis får du nämna deras namn. Det är väl inget som hindrar att de skriver här om de skulle vilja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag håller med om att Reg-nummer och ägaruppgifter är offentliga uppgifter. Det betyder ju dock inte att försäkringsbolaget inte sköts av människor med andra åsikter eller tankar. Vidare kan nog "Person X befann sig på plats Y kl HH:MM" klassas som GDPR-data varvid det inte kan delas. Däremot kan ju hela förloppet gott redogöras utan att någon personuppgift delas.

Rätt säker på att vi har samma åsikt om vad som ska ske i detta för att det ska bli rätt.

Registreringsnummer är givetvis en personuppgift eftersom det kan knytas till en enskild person. Att det är en offentlig uppgift (precis som personnummer, inkomst mm) ändrar inte på den saken. Således omfattas uppgiften av GDPR.
Som jag tidigare skrev kan ju dock försäkringsbolaget redogöra för vad som påståtts ha hänt, utan att för den sakens skull lämna ut några personuppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke6074:

Jag vet inte om jag får lov att nämna deras namn då dom inte kan skriva här tänker jag? Vill inte hamna i onåd liksom.

Varför skulle du inte få nämna dom?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Loke6074:

Jag har ringt dom, första gången när jag fick första brevet, då förklarade jag att jag inte kan minnas att jag skulle ha gjort en skada på någons bil. Då fick jag rådet att fylla i en skadeanmälan, vilket jag förklarade att det kan jag inte göra för jag vet inte att jag har skadat en bil, på vilken plats, på vilken dag eller någonting sådant. Så jag skickade e-post, där jag bestred att jag skulle ha orsakat någon skada. Sedan hörde jag inget på ett tag, men idag fick jag ett nytt brev där det står att jag är vållande och att jag ska betala. Punkt. Loggade genast in på deras hemsida, läste brevet, fanns inga bilder, ingen skadeanmälan, inga uppgifter om motpart, ingen video, inga bevis, ingenting, bara att jag ska ha skadat någon annans bil. Så jag ringde upp till kundservice för att få ta del av bevisningen, men nej, personen i kundservice nekade mig bevisningen med hänvisning till GDPR.

Du har ju bara pratat med first line supporten klart dom inte kan hjälpa dig när frågan inte finns med i deras lista över svar, då är det enkelt att hänvisa till GDPR och hoppas att kunden ger sig. fråga efter någon som är skadereglerare eller liknande så kanske du får bättre svar.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Låter rättsvidrigt om försäkringsbolag skulle ha rätt att kräva sina kunder på pengar utan att behöva presentera någon typ av bevisning. Vad skulle stoppa dom att bara skicka ut en massa påhittade skadeanmälningar med krav på att man ska betala självrisk om så vore fallet? Det borde åtminstone finnas en polisanmälan att hänvisa till annars skulle försäkringsbolaget inte ta i fallet med tång ens.

Nä det känns som att ditt försäkringsbolag antingen inte är seriöst eller så är det ett missförstånd någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conqvistadoren:

Registreringsnummer är givetvis en personuppgift eftersom det kan knytas till en enskild person. Att det är en offentlig uppgift (precis som personnummer, inkomst mm) ändrar inte på den saken. Således omfattas uppgiften av GDPR.
Som jag tidigare skrev kan ju dock försäkringsbolaget redogöra för vad som påståtts ha hänt, utan att för den sakens skull lämna ut några personuppgifter.

Ja men exakt så där tänkte ju jag med.