Permalänk
Medlem

Snusat sedan 1988 och det har väl varierat med åren, men en skön General lösprilla är svårt att slå. Just nu är jag dock inne på Röda Lacket, en gammal fin rackare.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Har snusat i fler år än jag kan minnas, men började med Grov Portion. Sen blev den så hiskeligt dyr, så jag var tvungen att leta alternativ. Köpte minst 20 olika singeldosor som jag snusade mig igenom för att hitta det som var mest likt Grov. Resultatet blev Granit. Smakar som Grov, men aningens svagare och ingen bergamott så långt smaklöken når. Halva priset från Grov också.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Bakar eget lössnus sen några år tillbaka, blev en liten chockhöjning hmm förra sommaren men fortfarande billigare än att köpa lös i butik…
Kan ibland köpa mig en dosa general eller ettan för skojs skull

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

Mustang är något jag köper också, det är en bra snus.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Sökt både efter fukt och blött i tråden, noll träffar. Jag snusar sedan alltid general portion original. Enligt Swedish match har det en fukthalt på 51% vilket är det högsta jag hittat, Någon som vet något riktigt blött snus? Något snus som är minst lika starkt och blött som General Portion Original? Jag vill inte ha någon galet stark variant, helst ingen superkonstig smak heller. General är ju ganska hårt parfymerad och det är OK, Göteborgs Rapé tycker jag är lite väl mycket blombutik för min smak.

Permalänk
Medlem

Stämmer det att white-snus (alltså tex General White Portion) fräter mer på tandköttet än klassiska portionssnus?

Permalänk

Ettan lös och varvning med granit lös

Visa signatur

MattiB

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Stämmer det att white-snus (alltså tex General White Portion) fräter mer på tandköttet än klassiska portionssnus?

Nope.

Sen jag gick över till White för 10+ år sedan så har jag inte sett någon förändring.

Däremot får jag alltid blåsor i tandköttet av t.ex. Rapé White, vettefan om det fräter bort något eller om man bara är känslig.

Permalänk
Avstängd

Det varierar, Göteborgs Rapé, Knox samt XR.

Permalänk
Medlem

Swedsnus
Tillsätt lite vatten och valfri arom.
134:- stocken.

Permalänk
Medlem

Hoppar lite mellan Siberia Red och Velo Ultra

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Har någon tips på vad man kan göra om snuset blivit torrt? Jag har nyligen börjat snusa igen men inga större mängder. Problemet är att när det bara är lite kvar i dosan, ungefär 3-4 prisar, så blir det torrt och skaver sönder tandköttet. En dosa räcker ungefär 4-5 dagar.

Förvarar alltid snuset i kylskåp och njuter av det kylskåpskallt och märket är Knox lös.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Har någon tips på vad man kan göra om snuset blivit torrt? Jag har nyligen börjat snusa igen men inga större mängder. Problemet är att när det bara är lite kvar i dosan, ungefär 3-4 prisar, så blir det torrt och skaver sönder tandköttet. En dosa räcker ungefär 4-5 dagar.

Förvarar alltid snuset i kylskåp och njuter av det kylskåpskallt och märket är Knox lös.

Lägg en gurkskiva eller en skiva potatis i dosan.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av alatan:

Lägg en gurkskiva eller en skiva potatis i dosan.

Tack ska testas!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Swedsnus, eget lös samt granit white portion!

Permalänk
Medlem

Swedsnus XR-påsar med 400 prillor. Tror det kostar ca 14kr dosan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Swedsnus XR-påsar med 400 prillor. Tror det kostar ca 14kr dosan.

Samma här. Funkar alldeles utmärkt. Köper 4x400 åt gången. Sen får de ligga i svalen i källaren. Aldrig snusbrist hemma.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Hur stora är Swedsnus-påsarna? Minns att jag köpte en låda med "gör det själv" portionssnus för många år sedan, men det var nå riktigt sorgliga påsar så man fick stoppa in tre-fyra st på samma gång.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance