Var med i SweClockers Dunderundersökning Turbo 2024 Hardware Edition

Permalänk
Melding Plague

Var med i SweClockers Dunderundersökning Turbo 2024 Hardware Edition

Dags för en ny och och uppdaterad SweClockers-undersökning och denna gång blir det ännu mer fokus på teknik och hårdvara. Var med och berätta om dina preferenser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ahhh fan. Hade gjort hela undersökningen och råkar trycka ner fönstret. F-n, orkar inte göra om det heller.......inte just nu iaf. Råkade klicka ner när jag växlade mellan två flikar. KU.......LA!..........som man säger.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Svantesson666:

Ahhh fan. Hade gjort hela undersökningen och råkar trycka ner fönstret. F-n, orkar inte göra om det heller.......inte just nu iaf. Råkade klicka ner när jag växlade mellan två flikar. KU.......LA!..........som man säger.

Typiskt! Ta din tid att smälta det inträffade men sen skulle jag verkligen uppskatta om du orkade göra om den. Kanske blir ännu bättre efter att du kört en uppvärmning :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Hittade inte var jag kunde hitta svaret på fråga 5... 80% rätt, leder väl ingen vart iaf. Men svarat. Tog mig typ 20 minuter dock.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hittade inte var jag kunde hitta svaret på fråga 5... 80% rätt, leder väl ingen vart iaf. Men svarat. Tog mig typ 20 minuter dock.

Riktiga män letar inte efter svaren, de använder ju sin mentala förmåga.
Fick 1/5.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hittade inte var jag kunde hitta svaret på fråga 5... 80% rätt, leder väl ingen vart iaf. Men svarat. Tog mig typ 20 minuter dock.

Öööhhh.. Det är ju säkert därför dom ställer frågorna, för att du ska sitta och LETA fram svar... Jösses.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Riktiga män letar inte efter svaren, de använder ju sin mentala förmåga.
Fick 1/5.

https://images01.military.com/sites/default/files/styles/full/public/2021-04/chucknorris.jpeg.jpg

Skrivet av Wh1spY:

Öööhhh.. Det är ju säkert därför dom ställer frågorna, för att du ska sitta och LETA fram svar... Jösses.

På vanliga quiz har jag aldrig sökt upp svaren. Men detta kändes som en tävling. Då får man ju ta fram svaren. Inte precis som att det spelade någon roll. Fick ändå gissa och gissade fel.

Hade fått 3/5 om jag gått på magkänsla om det nu är viktigt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag chansade vilt och fick iallafall ett rätt..

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Höll på att flippa ut helt när jag kom till slutet och det lös "60 %" på skärmen, pulsen gick ner markant när jag förstod att det hela var över. Trodde jag skulle få spendera ytterligare 40% ikväll.
Nåja, acceptabel undersökning (de är alltid lite jobbiga).
3/5 - Struntar i Edinarnas åldrar, men hur många topputmärkelser var det?

Permalänk
Medlem

4/5 quiz-rätt, framförallt tur. Grattis på Quizundersökningsjubileumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

3/5 - Struntar i Edinarnas åldrar, men hur många topputmärkelser var det?

Rätt svar borde ha varit markerat i quizzet? Så var det på den felaktiga jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Rätt svar borde ha varit markerat i quizzet? Så var det på den felaktiga jag hade.

Nix, bara rödmarkeringar hos mig, ingen indikation på rätt svar.

Permalänk
Medlem

Fråga 29:

Nej, men tror jag köper nytt Mobo i år.

Men CPU, ähh det är ju inte med på listan, så blir nog inget med det. Men ett moderkort är ju alltid roligt att hänga på väggen.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Fråga 29:

Nej, men tror jag köper nytt Mobo i år.

Men CPU, ähh det är ju inte med på listan, så blir nog inget med det. Men ett moderkort är ju alltid roligt att hänga på väggen.

Kreativt, hur ramar du in den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Kreativt, hur ramar du in den?

Rama in? Spikpistolen fixar biffen vettu!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Hemskt jobbig undersökning, men jag tog en för laget.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Alla fel...

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Typiskt! Ta din tid att smälta det inträffade men sen skulle jag verkligen uppskatta om du orkade göra om den. Kanske blir ännu bättre efter att du kört en uppvärmning :).

Samlade ihop mig och svarade om. Gick förhållande smärtfritt då Chrome kom ihåg i stort sett alla svar jag redan angivet.

Permalänk
Medlem

ZerO points = inget slutspel för min del..

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Riktiga män letar inte efter svaren, de använder ju sin mentala förmåga.
Fick 1/5.

https://images01.military.com/sites/default/files/styles/full/public/2021-04/chucknorris.jpeg.jpg

Samma. 1/5

Var quizen viktig för något? Jag ville bara bli klar med.enkäten

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Höll på att flippa ut helt när jag kom till slutet och det lös "60 %" på skärmen, pulsen gick ner markant när jag förstod att det hela var över. Trodde jag skulle få spendera ytterligare 40% ikväll.
Nåja, acceptabel undersökning (de är alltid lite jobbiga).
3/5 - Struntar i Edinarnas åldrar, men hur många topputmärkelser var det?

Haha, jag trodde samma sak. Men på min stod det 20% så jag trodde det var 4ggr så mycket kvar. Hahaha.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Kunde en fråga i quizen sen fick jag en korrekt gissning. Svarar gärna på era undersökningar men spenderade mer tid på att försöka hitta svaret till andra frågan än resten av hela undersökningen för att jag trodde det spelade roll, hah. Kanske göra quizen opt-in nästa gång?

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Lyckades klämma in en 5/5 på quizet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Nix, bara rödmarkeringar hos mig, ingen indikation på rätt svar.

Jag såg också rätta svaren. De var markerade med ett mörkt fält.

2/5! 😎🥂

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

1/5 😄

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag avskyr quiz och tipspromenader. Men jag ställde upp på denna. Undrar dock hur informationen ska användas

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Riktiga män letar inte efter svaren, de använder ju sin mentala förmåga.
Fick 1/5.

https://images01.military.com/sites/default/files/styles/full/public/2021-04/chucknorris.jpeg.jpg

Själv fick man 3/5 men med tanke på att jag i ärlighetens namn inte kunde någon av quizfrågorna och den enda gissningen som var någorlunda kvalificerad var den om Edin så skulle jag säga att du och jag är på samma mentala förmåga.

Permalänk
Geeks
Säljare

Nu har vi stängt undersökningen och vi vill rikta ett stort tack till alla som har tagit sig tiden att svara!

Jag såg att det var lite frågor kring de rätta svaren i quizet och eftersom de inte var synligt för alla så kommer en liten sammanställning nedan.

Medelpoäng: 1.2/5 poäng

QUIZFRÅGA 1: Hur många betyg finns det i SweClockers betygskala för tester?
Rätt svar: 5
Andel rätt: 47%
Under 2023 fick SweClockers utmärkelser en ny design, samt tillskott av två helt nya utmärkelser - "Undvik" och "Missar målet".

QUIZFRÅGA 2: På tal om 25-årsjubileum - i vilken månad 1999 slog SweClockers.com upp sina portar?
Rätt svar: December
Andel rätt: 27%
Visst stämmer det att det var på självaste julafton 1999, @Edin?

QUIZFRÅGA 3: Vad är åldersskillnaden mellan "nya" Edin på redaktionen och SweClockers grundare Edin?
Rätt svar: 18 år
Andel rätt: 42%
Time flies och välkommen @Edin_II!

QUIZFRÅGA 4: Utan sitt forum vore SweClockers ingenting. Hur många inlägg i månaden skrevs det i snitt under 2023?
Rätt svar: 36 500 st
Andel rätt: 38%
Det är väldigt många inlägg. Från redaktionens håll publicerades ca 2 300 st nyheter, tester och artiklar under året. Bra tempo @Enviro & co!

QUIZFRÅGA 5: Hur många produkter fick utmärkelsen "Toppklass" av testlabbet under 2023?
Rätt svar: 1 st
Andel rätt: 6%
Desto fler produkter fick utmärkelsen "Utmärkt" och för första gången så delades "Undvik" ut till en hypad men riktigt dålig fläkt av @JonasT.

Visa signatur

Säljstöd & AdOps @ Geeks