Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Uppdateringen om Xbox. Egentligen inget nytt, ospecifierade spel kommer presenteras för lansering på andra plattformar inom kort men det är relativt gamla spel. Inte Starfield eller Indiana Jones dvs.

Ser inte ut att vara något som öht påverkar befintliga Xbox-spelare, i dagsläget iallafall, så en del folks förväntningar och rädslor var nog lite överdrivet. Hade dock gärna sett att de presenterade detta redan förra veckan, men samtidigt har Xbox fått massor av ("gratis") publicitet under tiden.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anders190:

https://www.youtube.com/watch?v=KGlD9SO3rKU

Uppdateringen om Xbox. Egentligen inget nytt, ospecifierade spel kommer presenteras för lansering på andra plattformar inom kort men det är relativt gamla spel. Inte Starfield eller Indiana Jones dvs.

Ser inte ut att vara något som öht påverkar befintliga Xbox-spelare, i dagsläget iallafall, så en del folks förväntningar och rädslor var nog lite överdrivet. Hade dock gärna sett att de presenterade detta redan förra veckan, men samtidigt har Xbox fått massor av ("gratis") publicitet under tiden.

Ny konsol kommer annonseras julen 2024 också.

https://x.com/xbox/status/1758220204272927087?s=46&t=ze8hUEyl...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

"Options" kan ju lika väl vara en series x slim utan disc

Som i gamla läckan
https://www.trueachievements.com/n55044/xbox-series-x-s-leak-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Oh, hoppas på något liknande DualSense faktiskt. Har blivit min goto-kontroller för stunden där den fungerar.

Min idag ganska slitna Xbox One V2 Design Labs-kontroller behöver nog fixas, har lite problem att känna igen knapptryck.

Intressant att se vad som släpps i konsolväg, följer inte just konsollversioner jättemycket men kan nog även jag tycka att det låter som en ny variant av Series X utan skivläsare, den där tubformade det ryktats om?

Sen har det väl funnits en del rykten om en handhållen Xbox, mer i stil med Switch/Steam Deck eller har jag drömt?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av pacc:

"Options" kan ju lika väl vara en series x slim utan disc

jo sant!

Skrivet av anders190:

Sen har det väl funnits en del rykten om en handhållen Xbox, mer i stil med Switch/Steam Deck eller har jag drömt?

Stämmer! Får se om ryktena blir sanna dock

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

There will be even more to play as we begin to fulfill our commitment to offer Activision and Blizzard games with Game Pass, both new releases and classic games from its legendary catalog.
We’re happy to share that Diablo IV will be available to play by the 34 million Game Pass subscribers on both PC and Xbox consoles beginning March 28! This is only the start of Xbox players being able to enjoy Activision and Blizzard games on Game Pass – we look forward to sharing more soon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ser inte ut att vara något som öht påverkar befintliga Xbox-spelare, i dagsläget iallafall, så en del folks förväntningar och rädslor var nog lite överdrivet. Hade dock gärna sett att de presenterade detta redan förra veckan, men samtidigt har Xbox fått massor av ("gratis") publicitet under tiden.

Alla sk influensers bör bara hålla käften.
De försöker tjäna pengar på att prata strunt om saker de hört från sin mammas kusins twitterkonto.

Permalänk
Medlem

Soul Hackers 2 försvinner från Gamepass 1 mars

Permalänk
Medlem

Har en bekant som köpte en Series S och när han spelar Fortnite är det i vissa situationer riktigt dålig bild t.ex när man är inne i ett hus och kollar ut så är allting vitt sken/dimma från solen men går man utanför huset blir bilden 'normal' igen.
Har googlat massa och testat olika inställningar men hittar inte vart man kunde stänga av det där, eller om det ens går..

Någon annan som har eller haft samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zythik:

Har en bekant som köpte en Series S och när han spelar Fortnite är det i vissa situationer riktigt dålig bild t.ex när man är inne i ett hus och kollar ut så är allting vitt sken/dimma från solen men går man utanför huset blir bilden 'normal' igen.
Har googlat massa och testat olika inställningar men hittar inte vart man kunde stänga av det där, eller om det ens går..

Någon annan som har eller haft samma problem?

Kanske är software raytracing?
Tror inte det är något man kan göra åt saken.

Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2024/02/20/game-pass-february-202...

Permalänk
Medlem

Tack, ja det ser ut att vara just detta som är orsaken.

Permalänk
Medlem

Om nu Diablo 4 kommer till Game Pass, så hur fungerar det. Jag har köpt Diablo till PC genom Battle net, kan man logga till samma konto från Xbox om man skulle vilja spela med samma figurer, eller blir det i så fall en egen konto på Xbox? Jag tror kanske mera på det senare.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Om nu Diablo 4 kommer till Game Pass, så hur fungerar det. Jag har köpt Diablo till PC genom Battle net, kan man logga till samma konto från Xbox om man skulle vilja spela med samma figurer, eller blir det i så fall en egen konto på Xbox? Jag tror kanske mera på det senare.

Borde fungera likadant som det redan nu gör på Xbox. Alltså, loggar man in med sitt Battle.NET konto så synkas progression mellan alla enheter man loggat in med det kontot på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Om nu Diablo 4 kommer till Game Pass, så hur fungerar det. Jag har köpt Diablo till PC genom Battle net, kan man logga till samma konto från Xbox om man skulle vilja spela med samma figurer, eller blir det i så fall en egen konto på Xbox? Jag tror kanske mera på det senare.

Redan klart att det kommer den 28 mars.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Dead Island 2 har släppts på gamepass.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

120fps will be enabled for XBOX in the next patch. It being disabled is just a bug.
https://twitter.com/jesawyer/status/1762185009954492824

Gäller Pentiment

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sifu 43kr på g2a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Sifu 43kr på g2a

Och? Det hjälper föga om jag vill spela det på Xbox. Detta är en Xbox-tråd.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Och? Det hjälper föga om jag vill spela det på Xbox. Detta är en Xbox-tråd.

Hahaha du har noll koll vad g2a är va?
Det är till xbox annars hade jag inte skrivit det i en xboxtråd!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Hahaha du har noll koll vad g2a är va?
Det är till xbox annars hade jag inte skrivit det i en xboxtråd!!

Samtidigt bör man inte sponsra G2A då de säljer stulna nycklar.
Om man verkligen vill sponsra utvecklarna så är det bättre att köpa spelet från en ordentlig site.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Är det inte koder från Argentina och Turkiet som MS stängt ute från resten av marknaderna?
Kan tänka mig att kriminella tvättar sina pengar i inflationsländer och så hamnar koderna på ryska maffiasiter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Hahaha du har noll koll vad g2a är va?
Det är till xbox annars hade jag inte skrivit det i en xboxtråd!!

Ursäkta, en miss av mig. Sökte bara snabbt på "g2a sifu" och hittade bara PC-nycklar vid en snabb anblick. Är allmänt skeptisk till G2A och blev onödigt irriterad.

Å andra sidan, den enda träffen med lagersaldo på Sifu till Xbox på G2A säger att nyckeln inte kan aktiveras i Sverige...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Ursäkta, en miss av mig. Sökte bara snabbt på "g2a sifu" och hittade bara PC-nycklar vid en snabb anblick. Är allmänt skeptisk till G2A och blev onödigt irriterad.

Å andra sidan, den enda träffen med lagersaldo på Sifu till Xbox på G2A säger att nyckeln inte kan aktiveras i Sverige...

Vpn

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem