Permalänk
Medlem

Spotify Premium Student

Jag såg att Spotify har studentkonto och jag undrar lite hur man styrker att man är student och hur det går till. Om man t.ex. har mecenatkort, räcker det? Är det någon som skaffat studentkontot som kan berätta?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om man läser snabbt på hemsidan ska man plugga vid visst institut och kunna styrka det, du måste ange viss information så det kan bekräftas. info här: https://www.spotify.com/se/student/

Permalänk
Medlem

Jag har själv Spotify Student. Nu är det minst 1,5 år sen jag skaffade det så jag minns inte exakt alla detaljer, men min känsla var att det inte gick att "gå runt" systemet utan man behövde faktiskt uppfylla kraven ("Om du är inskriven som student på godkänd högskola eller universitet, och du är över 18 år, är du berättigad. Du kan använda Premium Student i upp till fyra år").

Permalänk
Medlem

Du loggar in via SheerID som spinner vidare till rätt lärosäte och där måste du ha ett studentkonto.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Jag har själv Spotify Student. Nu är det minst 1,5 år sen jag skaffade det så jag minns inte exakt alla detaljer, men min känsla var att det inte gick att "gå runt" systemet utan man behövde faktiskt uppfylla kraven ("Om du är inskriven som student på godkänd högskola eller universitet, och du är över 18 år, är du berättigad. Du kan använda Premium Student i upp till fyra år").

Det är inte för mig, utan för en vän som pluggar, men inte på högskola/universitet. CSN berättigad och studentkort/mecenat finns, men jag tror inte det räcker.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det är inte för mig, utan för en vän som pluggar, men inte på högskola/universitet. CSN berättigad och studentkort/mecenat finns, men jag tror inte det räcker.

Då lär han inte kunna ta del av erbjudandet.