Permalänk

Soff-tangentbord för flera enheter.

Finns det några "multi device" tangetbord som även har touchpad?

Typ en mix av Logitech's K380 och K400

Inte för spelande, men för lättare navigering på datorn och söka på smart-tv'n.

Drömmen är att kunna växla enhet med ett knapptryck som på k380.
Ännu bättre om man både kan kombinera USB-dongle till dator och BT till TV.

(och såklart är snyggt och billigt ständigt på önskelistan 🧑‍🎄 )

felstavad rubrik
Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

K830 kan fungera:
https://www.logitech.com/en-us/products/keyboards/k830-illumi...
Tror den är ur produktion men jag snubblade över en på Netonnet för runt 400 spänn för något år sedan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

MX Keys har 3x BT preset
MX Anywhere 3 har 3x BT preset

Permalänk
Medlem

tangentbord har jag några stycken men den där "möblen" eller vad man ska kalla det, vad heter den och var finns den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJTaz:

tangentbord har jag några stycken men den där "möblen" eller vad man ska kalla det, vad heter den och var finns den?

Den på bilden är en variant av Couchmaster,
Vanliga söktermer brukar vara typ "Knäbord, laptopbord, sängbricka" gärna lägga till tyg/textil för att få mjukare varianter. Soffarmstöd är ganska nice också om man vill ha mer stabilitet på armstödet

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Finns det några "multi device" tangetbord som även har touchpad?

Typ en mix av Logitech's K380 och K400
<Uppladdad bildlänk>

Inte för spelande, men för lättare navigering på datorn och söka på smart-tv'n.

Drömmen är att kunna växla enhet med ett knapptryck som på k380.
Ännu bättre om man både kan kombinera USB-dongle till dator och BT till TV.

(och såklart är snyggt och billigt ständigt på önskelistan 🧑‍🎄 )

Unicomp aller IBM m seriern. lång sladd och bäst

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Den där maffiga ställning för tangentbordet och musen som man kan använda på soffan... Något att tänka på när man ska få eget arbetsrum...

Permalänk
Medlem

Jag anser att kvalite på tangentbord testar man genom att ta ett ordentligt tag på var sida om tangentbordet och tvista. Det skall vara helt stumt, då är det bra kvalle. Körde länge ett Corsair STRAFE, plasthölje men med en stål-platta i, tungt, bra skit.

Men när det gäller media tangentbord så är det precis tvärtom, det skall vara lätt, man skall kunna slänga det, sätta sig på det. Tvistar man det skall det gå att köra 25 grader utan att det spricker osv. Mitt val ligger på K400. Det känns som skit som tangentbord, men för att tappa bort i soffan är det perfekt.

Tyvärr passar det ju inte då det bara går att para med en device åt gången.

Permalänk
Medlem

Logitech Denivo var helt klart bäst.
Hade 2st. Sjukt snygga och bra fram tills att de blev strul med batterier och att de kopplade ner sig...
Synd att det inte kom någon bra ersättare till dessa.

Permalänk
Medlem

Enkelt logitech tangentbord med inbyggt stöd för handen som man har i knät när man ligger i soffan och sedan en hård musmatta med en mjuk ovanpå vid sidan.

Att inte använda datorn så 2024 är otänkbart.

Permalänk
Medlem

Kör med corsair lapdog, tycker att det fungerar bra för gaming i soffan 👍

Permalänk
Hedersmedlem

MX keys kan växla mellan 3 enheter. Och den kommer med dongel också. Så det går att växla mellan BT och dongel med ett knapptryck. Funkar utmärkt här vill jag påstå.

Men ingen trackpad. Vet inte om det var av relevans.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

(Redigerar mitt inlägg. Jag borde kanske ha läst trådskaparens inlägg noggrannare innan jag postade så mitt inlägg är kanske inte helt relevant här, men det får stå nu när jag skrivit det.)

Kör en kombination av Logitech K400r (tangentbord) och G305 (mus). Fungerar klockrent och batterierna räcker hur länge som helst känns det som. Tror jag fått byta batterier i tangentbordet två gånger på typ 10 år trots att jag använder det dagligen. I musen håller ett batteri kanske 1.5 år. Då används grejerna kanske 3-4 timmar varje dag i medel.

Jag hade nån äldre variant av Logitech MX Anywhere (mus) eller dylikt innan men den blev knapparna tvärkassa på och mottagningen kunde vara lite sisådär på några meters avstånd. Kändes mer som nått billigt och kompakt att ha med på resande fot snarare än något man använder hemma i soffan. Men med grejerna jag kör nu är det inga problem alls, inte ens när man har en kontorsstol och ett bord i vägen och använder grejerna under täcket på 3-4 meters avstånd så påverkas mottagningen, och knapparna är betydligt mer robusta.

Permalänk
Medlem

Logi K740 , " illuminated.." med usb-förlängnings sladd, så klart..

disclaimer : det finns annat kul därute också.

Permalänk
Medlem

Logitech Dinovo Edge, superbt både i använvning och framför allt kvalitet. Aluminium och tjock stadig plast. Inbyggd musplatta som när man vant sig funkar utmärkt. Jag har haft mitt till soffsurfning sedan det började säljas i Sverige 2006 och mitt haltar på någorlunda fortfarande, fast det börjar få lite utslitningsskador efter alla dessa år får jag erkänna. Batteriet håller inte lika bra som från början men det klarar daglig användning i åtminstone 4-5 dagar utan att behöva laddas.

Minus
-Eget laddningsställ, hade gärna haft något liknande Qi eller USB
-Inga bakbelysta tangenter (bortsett från Fn-tangenterna)
-Slutat säljas för hundra år sedan
-Ingen värdig efterföljare

Jag hade även nu betalat 1600:- + inflation för ett nytt tangentbord som är av samma kvalitet som detta men det verkar inte komma, jag har letat i flera år nu och är glad för varje vecka som detta fortsätter fungera.

Permalänk
Medlem

Jag har ett SBS blåtandstangentbord med pekplatta det följde även med ett löst ställ för mobil eller surfplatta.
Jag ville ha ett tangentbord som inte tar för mycket plats på soffbordet eller armstödet.
https://inskal.se/sbs-tradlost-bluetooth-tangentbord-m-inbygg...
https://www.sbsmobile.com/gbr/en/tablet/8678-unievrsal-wirele...
Jag har den endast till tv:n så har inte testad om den har stöd för flerpunktsanslutning och växla mellan flera enheter.

Permalänk
Medlem

G915 Tactile och en MX Master3
Ska nog införskaffa mig en couchmaster

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landmark90:

Den på bilden är en variant av Couchmaster,
Vanliga söktermer brukar vara typ "Knäbord, laptopbord, sängbricka" gärna lägga till tyg/textil för att få mjukare varianter. Soffarmstöd är ganska nice också om man vill ha mer stabilitet på armstödet

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Lenovo Thinkpad Trackpoint Keyboard II
Man måste vänja sig vid styrpinne, men när man väl gör det så är den bättre än pekplattor.

Skrivkänslan bra och tangentbordet smidigt, det stödjer både mottagare och BT.

Inte billigt och säljs inte överallt dock.

Över lag finns det rätt få mediatangentbord och ännu färre bra sådana. Antalet som kan anslutas till flera enheter också litet.
Dvs det du söker är en liten nisch av en nisch.

K400 är ett av få mediatangentbord med platta som fortfarande säljs, men bra är det inte. Det är mer något som kan användas i nödfall, men inte direkt något man vill använda.
Det är inte ens i närheten av K830, borde köpt två när de såldes ut häromåret. Har moddat mitt K830 med en skumkudde för mer behaglig vinkel och mindre risk att det halkar av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Finns det några "multi device" tangetbord som även har touchpad?

Typ en mix av Logitech's K380 och K400
<Uppladdad bildlänk>

Inte för spelande, men för lättare navigering på datorn och söka på smart-tv'n.

Drömmen är att kunna växla enhet med ett knapptryck som på k380.
Ännu bättre om man både kan kombinera USB-dongle till dator och BT till TV.

(och såklart är snyggt och billigt ständigt på önskelistan 🧑‍🎄 )

K400 fungerar ändå helt för spel. Har kört Total War 3 en del med detta tangentbord och det fungerar över förväntan.

Permalänk
Medlem

Om man inte måste ha åäö så kanske detta kan vara något?
https://support.lenovo.com/se/sv/accessories/acc500060-lenovo...

Permalänk
Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJTaz:

Tack för hjälpen

CYCON² CYPUNK troligen

https://www.amazon.se/Couchmaster-Cyberpunk-CYCON²-CYPUNK-beg...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Kör med en Couchmaster Lapboard 2 med en Cooler Master CMK721 och GPro Wireless sen i julas. Jäkligt skönt att lira Helldivers på 4K-teven i reclinern.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo