Permalänk

Airpods-garanti?

Hej.
Köpte ett par Airpod Pro Gen 2 2023 förra året i oktober på elgiganten.

Har funkat galant fram tills ett par veckor sedan har det ena hörluren börjat strula när man har igång transparent mode (noll noice-cancelling effect) blir ett missljud av allt möjligt som t.ex rinnande vatten tjuter i den ena hörluren, eller som nu när jag sitter och skriver på tangentbordet så är det som att man har lock i öronen som försvinner och kommer tillbaka vid varje tangent-tryck.
Väldigt obehagligt för öronen och blir tvungen att alltid ha på full noise cancelling mode för att det ska låta "normalt"

Huver som haver, hörde av mig till Elgiganten på email och dom hänvisar mig till sin fysiska butik där jag ska lämna in dom på reparation i 2-3 veckor.

Vill ju såklart inte vara utan mina hörlurar i flera veckor, har inget 3.5mm uttag på mobilen så kan ej använda några gamla lurar heller.

Finns det något sätt att bara få ut nya direkt? Kan man gå via Apple?

Kvitto osv finns sparat.

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Nä, de har rätt att ta en del tid på sig.

Kanske är värt att köpa en sån här så länge om du saknar 3.5 mm. https://www.elgiganten.se/product/tjanster-tillbehor/minnesko...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stalleper:

Hej.
Köpte ett par Airpod Pro Gen 2 2023 förra året i oktober på elgiganten.

Har funkat galant fram tills ett par veckor sedan har det ena hörluren börjat strula när man har igång transparent mode (noll noice-cancelling effect) blir ett missljud av allt möjligt som t.ex rinnande vatten tjuter i den ena hörluren, eller som nu när jag sitter och skriver på tangentbordet så är det som att man har lock i öronen som försvinner och kommer tillbaka vid varje tangent-tryck.
Väldigt obehagligt för öronen och blir tvungen att alltid ha på full noise cancelling mode för att det ska låta "normalt"

Huver som haver, hörde av mig till Elgiganten på email och dom hänvisar mig till sin fysiska butik där jag ska lämna in dom på reparation i 2-3 veckor.

Vill ju såklart inte vara utan mina hörlurar i flera veckor, har inget 3.5mm uttag på mobilen så kan ej använda några gamla lurar heller.

Finns det något sätt att bara få ut nya direkt? Kan man gå via Apple?

Kvitto osv finns sparat.

tack på förhand

Ta det via Apple direkt så skickar de en ersättning tillsammans med en retursedel för den defekta hörluren. Hur smidigt som helst!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av hofwing:

Ta det via Apple direkt så skickar de en ersättning tillsammans med en retursedel för den defekta hörluren. Hur smidigt som helst!

På vanlig garanti?

Har man AppleCare+ så är det ju så, men menar du att det är så på vanlig garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

På vanlig garanti?

Har man AppleCare+ så är det ju så, men menar du att det är så på vanlig garanti?

Det är så på vanlig garanti också, jag har själv gjort ett liknande ärende

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650 Plus Wifi | ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000 MHz | ASUS TUF Gaming 750W Gold | Fractal Design North | Arctic Liquid Freezer III 240

Permalänk
Medlem

Det enda är väl att man får stå med en reservation motsvarande nya airpods på ett betalkort som säkerhet, om det är som det var förr i tiden. Men det kanske också är ändrat.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Nä, de har rätt att ta en del tid på sig.

Kanske är värt att köpa en sån här så länge om du saknar 3.5 mm. https://www.elgiganten.se/product/tjanster-tillbehor/minnesko...

blir nog så, tackar för tipset.

Skrivet av hofwing:

Det är så på vanlig garanti också, jag har själv gjort ett liknande ärende

Skrev till chatsupporten men det gick bara med apple care + försäkring som nämndes ovan.
Dom ville att jag skulle skicka in för reparation i veckor där med..

Bör jag lämna in på elgiganten eller skicka in till Apples reperatör?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av stalleper:

blir nog så, tackar för tipset.
Skrev till chatsupporten men det gick bara med apple care + försäkring som nämndes ovan.
Dom ville att jag skulle skicka in för reparation i veckor där med..

Bör jag lämna in på elgiganten eller skicka in till Apples reperatör?

Du behöver betala eventuella returkostnader till tillverkaren på ett garantiärende men hos ÅF har du reklamationsrätten och således rätt till ersättning för eventuella kostnader kopplade till ärendet. T ex reseersättning om du kör bil/åker buss etc.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin