Permalänk

Beställa från keychrons hemsida

Hej. Kanske lite dum fråga men undrar om någon har erfarenhet med att beställa från keychrons hemsida. Lite sugen på att köpa deras nya m4 mus, vilket bara verkar att få tag på på deras hemsida. Hur skickas packetet, och hur långt tid kan de ta o skicka till sverige? Tycker det är lite oklart på deras hemsida. Funder på om man bara ska vänta tills typ maxgaming tar in musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddysalami:

Hej. Kanske lite dum fråga men undrar om någon har erfarenhet med att beställa från keychrons hemsida. Lite sugen på att köpa deras nya m4 mus, vilket bara verkar att få tag på på deras hemsida. Hur skickas packetet, och hur långt tid kan de ta o skicka till sverige? Tycker det är lite oklart på deras hemsida. Funder på om man bara ska vänta tills typ maxgaming tar in musen

Senast inom 2 arbetsdagar efter lagd beställning så skickas produkten, och det tar sedan 7-15 arbetsdagar innan leveransen kommer fram då den skickas ifrån Shenzhen, Kina. Man använder Yuntrack som bl.a. sammarbetar med DHL, FedEx och UPS, så det blir troligen DHL som levererar när paketet väl anländer till Sverige.

Eftersom du beställer utanför EU så tillkommer 25% moms, vilket gör att du totalt kommer få betala $102 (~1079 kr}.

Permalänk
Medlem

Ja, infon ovan stämmer.
Jag beställde ett tangentbord,det skickades efter 1 dag och det levererades efter 12 dagar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Ja, infon ovan stämmer.
Jag beställde ett tangentbord,det skickades efter 1 dag och det levererades efter 12 dagar.

Fick du paket hem till dörren? Eller var det närmaste uthämtning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddysalami:

Fick du paket hem till dörren? Eller var det närmaste uthämtning?

Närmaste utlämningsställe - Via DHL.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinksy:

Eftersom du beställer utanför EU så tillkommer 25% moms, vilket gör att du totalt kommer få betala $102 (~1079 kr}.

Det brukar även tillkomma en avgift på runt en hundralapp för att de sköter tullen.

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått hem en Q1 som jag beställde den 31a Januari från den tyska sidan. Så exakt 12 dagar från beställning tills att jag sitter och skriver på det nu.

€185 för Tangentbordet
€23.3 för frakten
€208 Totalt

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750