Svenska Helldivers 2 största PC-lanseringen hittills för Sony

Permalänk
Melding Plague

Svenska Helldivers 2 största PC-lanseringen hittills för Sony

I torsdags släpptes Arrowhead Game Studios Helldivers 2 på både Playstation 5 och Windows, med en riktigt stark start på Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Roligt precis som ettan fast det är helt annorlunda! Där är dock rätt mycket o jobba på rent buggmässigt och lite annat med. Att dom dessutom lägger server uppdate en söndag klockan 19 svensk tid.. Som småbarns pappa får det en o blir lite arg..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Köpte det i fredags väldigt trevlig spel även om jag nog föredrar det första.

Dock väldigt kinkigt anticheat som gnällde över div program jag hade installerade för automatisering trots att de inte äns var igång...

Det roliga var att det varken detekterade ique eller g-hub som bägge kan automatisera knapptryck t.om köra lua script om man vill göra riktigt advanserad automatisering.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Missat detta. Men var länge sedan jag körde denna typ av spel. Är väldigt inne i Persona 3 Reload just nu. Samtidigt som jag fortsätter då och då med Mass Effect Remaster och Star Ocean The Second Story R. Det säger väl en del att man mest bara spelar Remasters och remakes numera. Ser fram emot Final Fantasy VII Rebirth.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Dem underskattade helt klart den massiva mängden spelare för där problem med att bara logga in samt matchmaking, dem kunde åtminstone gjort att kunna komma in i huvudmenyn först och sen kommunicera med master servern.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kul för spelstudion! Någon som kortfattat kan förklara vad spelet går ut på?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Kul för spelstudion! Någon som kortfattat kan förklara vad spelet går ut på?

Save SUPER EARTH!

Nej men det är som 1:an fast i 3rd persion istället för isometric.
Man ska döda diverse fiender och samtidigt göra mission, typ hämta väska, rensa minor, spränga fiendebasen etc.
Du kan kalla in olika typer av understöd via radion och WASD kombination, väldigt kul och häktiskt. Man kommer dö, men det är lite det som är poängen då man bara kallar in nya rekryter från rymden.

I 1an fanns även en typ övergripande kampanj som rörde på sig beroende på hur bra spelarna gjorde på sina missions.

Basically starship troopers the game.

Det enda jag inte gillar med 2:an är att den ska ha kernel lvl anti cheat, varför på ett PvE spel?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Save SUPER EARTH!

Nej men det är som 1:an fast i 3rd persion istället för isometric.
Man ska döda diverse fiender och samtidigt göra mission, typ hämta väska, rensa minor, spränga fiendebasen etc.
Du kan kalla in olika typer av understöd via radion och WASD kombination, väldigt kul och häktiskt. Man kommer dö, men det är lite det som är poängen då man bara kallar in nya rekryter från rymden.

I 1an fanns även en typ övergripande kampanj som rörde på sig beroende på hur bra spelarna gjorde på sina missions.

Basically starship troopers the game.

Det enda jag inte gillar med 2:an är att den ska ha kernel lvl anti cheat, varför på ett PvE spel?

Tack för att du tog dig tiden att förklara. Ska kolla upp detta spel mer

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Basically starship troopers the game.

Det finns ju redan (i EA), men 16 pers coop istället för 4. Det var riktigt kul på LAN med just 16 pers :D.
https://store.steampowered.com/app/1268750/Starship_Troopers_...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Save SUPER EARTH!

Nej men det är som 1:an fast i 3rd persion istället för isometric.
Man ska döda diverse fiender och samtidigt göra mission, typ hämta väska, rensa minor, spränga fiendebasen etc.
Du kan kalla in olika typer av understöd via radion och WASD kombination, väldigt kul och häktiskt. Man kommer dö, men det är lite det som är poängen då man bara kallar in nya rekryter från rymden.

I 1an fanns även en typ övergripande kampanj som rörde på sig beroende på hur bra spelarna gjorde på sina missions.

Basically starship troopers the game.

Det enda jag inte gillar med 2:an är att den ska ha kernel lvl anti cheat, varför på ett PvE spel?

Behöver jag ha kompisar att spela med eller kan man spela solo alternativt finns det inbyggd matchmaking?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Save SUPER EARTH!

Nej men det är som 1:an fast i 3rd persion istället för isometric.
Man ska döda diverse fiender och samtidigt göra mission, typ hämta väska, rensa minor, spränga fiendebasen etc.
Du kan kalla in olika typer av understöd via radion och WASD kombination, väldigt kul och häktiskt. Man kommer dö, men det är lite det som är poängen då man bara kallar in nya rekryter från rymden.

I 1an fanns även en typ övergripande kampanj som rörde på sig beroende på hur bra spelarna gjorde på sina missions.

Basically starship troopers the game.

Det enda jag inte gillar med 2:an är att den ska ha kernel lvl anti cheat, varför på ett PvE spel?

Kampanjen i 2:an verkar vara hur bra alla spelare (som i alla som spelar det, inte bara partyt man är i) gör på sina missions så rensas planeterna och nya sektorer och planeter låses upp som människan vill ta över i DEMOKRATINS NAMN!

Skrivet av alteam:

Behöver jag ha kompisar att spela med eller kan man spela solo alternativt finns det inbyggd matchmaking?

Det går att spela solo, det finns inbyggd matchmaking och man kan spela med vänner.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Kampanjen i 2:an verkar vara hur bra alla spelare (som i alla som spelar det, inte bara partyt man är i) gör på sina missions så rensas planeterna och nya sektorer och planeter låses upp som människan vill ta över i DEMOKRATINS NAMN!

Det går att spela solo, det finns inbyggd matchmaking och man kan spela med vänner.

Då funkar det på samma sätt som i 1:an, trevligt.

Alltid kul att komma tillbaka efter några dagar och se hur kriger har "gått", hehe.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

I torsdags släpptes Arrowhead Game Studios Helldivers 2 på både Playstation 5 och Windows, med en riktigt stark start på Steam.

Läs hela artikeln här

Intressant att det säljer så bra.
När man såg spelet på Twitch så spammade alla residentsleeper på flertalet kanaler. Var det första spelet dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Intressant att det säljer så bra.
När man såg spelet på Twitch så spammade alla residentsleeper på flertalet kanaler. Var det första spelet dåligt?

Första spelet var skitbra, men mycket enklare grafik och isometric, så är väl inte lika streambart?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Spelade någon timme/timmar i ettan.Verkligen inte min kopp av te då det kändes som ett mobil-spel med idiot styrning.Har 2:an samma styrning?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Spelade någon timme/timmar i ettan.Verkligen inte min kopp av te då det kändes som ett mobil-spel med idiot styrning.

"Idiotstyrning"? Twin stick-styrning har varit standard sedan typ 2006.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som min typ av spel, men jag kan ha fel. Synd att det så sällan finns demo så man kan testa.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Hade gärna spelat, om det vore ett singleplayerspel. Onlinespel och co-op är inget för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Spelade någon timme/timmar i ettan.Verkligen inte min kopp av te då det kändes som ett mobil-spel med idiot styrning.Har 2:an samma styrning?

Nej, det är helt annorlunda. Tredjepersons-shooter den här gången.

Själv tycker jag att det är det bästa hittills i år. Inte det snyggaste men grymt kul med kompisar. Synd bara att spelet inte registrerar ens xp och progression 60% av tiden just nu. Inte optimalt i en extraction shooter.

De får skaffa lite bättre servers så att vi kan befria fler planeter och deras naturresurser.

Permalänk
Medlem

Jag får lite EDF-vibbar men hur mycket gemensamt har detta spel med just EDF?

Kul försäljning med tanke på hur mycket andra titlar som lanseras nu. Såg redan första dagen att det gick bra, även om Steambetygen iallafall då inte var jätterolixa (Mixed). Hoppas på att spelet vårdas bra och man får möjlighet att kanske testa vid något tillfälle.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Jag får lite EDF-vibbar men hur mycket gemensamt har detta spel med just EDF?

Kul försäljning med tanke på hur mycket andra titlar som lanseras nu. Såg redan första dagen att det gick bra, även om Steambetygen iallafall då inte var jätterolixa (Mixed). Hoppas på att spelet vårdas bra och man får möjlighet att kanske testa vid något tillfälle.

EDF är mer åt arkadhållet och (oftast) lättare att sätta sig in i. Båda har co-op men Helldivers är ännu mer fokus på det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Hört en del bra om den här från polare, är den värd att ge en chans?

Permalänk
Skrivet av Edin_II:

Hört en del bra om den här från polare, är den värd att ge en chans?

Helt klart värt det, är du inte såld inom 2h perioden på steam så är det bara att refunda. Har haft sjukt kul i spelet änsålänge med ca 15h.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Skrivet av Varg:

Ser inte ut som min typ av spel, men jag kan ha fel. Synd att det så sällan finns demo så man kan testa.

Du kan testa ett spel i 2h max på steam och refunda. Så det finns inget demo men man kan testa " gratis ".

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av HumanDecoy:

Helt klart värt det, är du inte såld inom 2h perioden på steam så är det bara att refunda. Har haft sjukt kul i spelet änsålänge med ca 15h.

Sant! Får lägga in den i önskelistan.

Permalänk
Medlem

Oväntat trevligt i multiplayer. Något kaotiskt, men efter ett par öl så inbillar man sig att man har koll på läget ialf

Tror inte jag kommer att spela det i single player dock, det här känns som ett multiplayer spel.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumanDecoy:

Du kan testa ett spel i 2h max på steam och refunda. Så det finns inget demo men man kan testa " gratis ".

Jo, jag är medveten om det, men det är inte en väg jag har lust att gå för att testa ett spel.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Go Sweden

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Oj, hade helt missat att det är Arrowhead bakom. Det ska man veta att det blev några hundra timmar Magicka 1 & 2 när de kom ut

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Oj, hade helt missat att det är Arrowhead bakom. Det ska man veta att det blev några hundra timmar Magicka 1 & 2 när de kom ut

Ärligt talat så hade jag missat det med.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.