Windows95man vinner i Finland

Permalänk
Relik 📜

Windows95man vinner i Finland

Aldrig har Eurovision varit mer relevant på SweClockers! Eller...?

Jag har egentligen inget mer att säga. Mer än kanske att jag vill testa samma stuff han går på, verkar kul.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Så går det när man får kosken i nappflaskan.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Alltså! Stoooor applåd till Finland! Så j*vla skönt med lite zero fucks given attityd.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Det är sällsynt jag ångrar på att inte ha köpt in nåt till helgen från Systemet.

...men detta är en av dom.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Finnarna har helt klart rätt inställning på vilken nivå man ska ta schlager och melodifestivalen!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Riktigt bra hoppas den vinner! Jag tycker det var på tok för lite referenser till windows 95 eller datorer. Men ändå det är en låt som svänger.

Jag skulle vilja låten var i mer denna stil Matte Matik : https://www.youtube.com/watch?v=AFXhwfmyJ-k

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Det blir fan inte bättre än såhär!

Permalänk
Medlem

Haha va kung !

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Haha härligt bidrag av finnarna xD

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

0:09. Windåws najnti...fajv-eh! 😂

Permalänk
Medlem

Imponerande att följa upp Kerjää med något som möjligen är ännu bättre! Vackert!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Härligt, blir en värdig eurovision vinnare, lordi kan slänga sig i väggen, det här är kvalite!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Skräp!

Detta är ju en klassiker, Rolling Stones cover med ny sångtext.

Microsoft hade ju en kampanj när Windows 95 släpptes med Rolling Stones och låten Start Me Up,

Både den kampanjen och senare remixen är ju ljusår bättre med bättre låttexter och remixen är ju störtskön om man lyssnar på vad han sjunger och man är bekant med Windows 9x och den eran.

Melodifestivalen är ju bara "vem kan skriva sämsta låten tävlingen".

Jag förstår inte hur man kan få in så dåliga artister, låtskrivare osv, men men är nog inte meningen att jag ska förstår det heller.

Permalänk
Medlem

hittade på reddit, tänkte den hörde hemma här

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

hittade på reddit, tänkte den hörde hemma här

Ärendet samma karl, eller är finnen en homage till den tjommen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ärendet samma karl, eller är finnen en homage till den tjommen?

Det är samma kille men yngre ... Han har haft samma gimmick i några år nu.
Även gjort någon video från sitt sovrum.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Findecanor:

Det är samma kille men yngre ... Han har haft samma gimmick i några år nu.
Även gjort någon video från sitt sovrum.

https://www.youtube.com/watch?v=28za-O_jL3c

Svinkul ju! Finns ju värre gimmicks att ha.

Permalänk
Medlem

Känns som att det är just sånt här som är populärt just nu i schlagern, lite oserlöst och tramsigt.Tror det här kan vinna.

Btw fick det här bidraget lägst poäng av alla deltagare från juryn i Finland, men med folkets röster vann de ändå.

Permalänk
Medlem

That's it! Jag kommer rösta på Finland. 😂

Permalänk
Medlem

Vadå, det låter väl som vilket random eurovision-bidrag som helst?

Permalänk

Partiboi69 beställd från Temu.

Permalänk
Medlem

Okej om de flabbar till det, men kunde ju ha gjort bättre låt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nån som har någon smidig AI att köra låten genom för att ta reda på vart den är samplad från? Kan svära att jag hört exakt samma låt förut med annan text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Nån som har någon smidig AI att köra låten genom för att ta reda på vart den är samplad från? Kan svära att jag hört exakt samma låt förut med annan text.

Slulle gissa på Bon Jovi.

https://youtu.be/vx2u5uUu3DE?si=lxAPxPi2Uvk9y5rj

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Aldrig har Eurovision varit mer relevant på SweClockers! Eller...?

https://www.youtube.com/watch?v=Tf1NS1vEhSg

Jag har egentligen inget mer att säga. Mer än kanske att jag vill testa samma stuff han går på, verkar kul.

Jag tänker nog ganska bums på New Kids Turbo.

Den blonda killen med postit-rocken, jag tänkte det där ser ju ut som en blonderad Oscar Zia ju!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Kommer bli stoppad av SVT..SVT är hycklare.. Ursprung versionen 4 bugg och en coca cola gick bra att spela häromdagen på svt. Som ni minns var dom tvingade göra om den låten då den innehöllet varumärke Coca cola. Nu vill svt stoppa windows95man.

Windows 95 var förövrigt ett dålig os..

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Kommer bli stoppad av SVT..SVT är hycklare.. Ursprung versionen 4 bugg och en coca cola gick bra att spela häromdagen på svt. Som ni minns var dom tvingade göra om den låten då den innehöllet varumärke Coca cola. Nu vill svt stoppa windows95man.

Windows 95 var förövrigt ett dålig os..

Det är inte SVT som stoppade den låten. I svenska melodifestivalen det året hette den 4 bugg och en coca cola. Det var eurovision som stoppade namnet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Skräp!

https://www.youtube.com/watch?v=4sH6lopuzdc

Detta är ju en klassiker, Rolling Stones cover med ny sångtext.

Microsoft hade ju en kampanj när Windows 95 släpptes med Rolling Stones och låten Start Me Up,

Både den kampanjen och senare remixen är ju ljusår bättre med bättre låttexter och remixen är ju störtskön om man lyssnar på vad han sjunger och man är bekant med Windows 9x och den eran.

Melodifestivalen är ju bara "vem kan skriva sämsta låten tävlingen".

Jag förstår inte hur man kan få in så dåliga artister, låtskrivare osv, men men är nog inte meningen att jag ska förstår det heller.

aha, va det så. kom över en p1 166mhz burk förre veckan och den hade win95 installared och nån rollingstones ljudtema... vid uppstart, hoppade till lite.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+