Permalänk
Medlem

Bästa lagliga IPTV

Hej där!

Jag är med i styrelsen i min bostadsrättförening och vi har en samlingslokal där vi tänkt införskaffa IPTV till så man kan kolla på lite sport/film/tv.

Känner att IPTV är den smidigaste lösningen - men vad finns det egentligen att välja på för lagliga laternativ?
Eller är det främst jättarna Telia och Telenor? Antar att alla alternativ som erbjuder > 10 000 kanaler anses olagliga?

Mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Det är vanligt att man kör en leverantör för hela kitet, dvs bredband tv telefon. Vad har ni nu?

Permalänk
Medlem

Bestäm er för vilka kanaler ni vill ha tillgång till och ring runt till de större bolagen för ett kostnadsförslag, inte ovanligt att man kan få ett maxat paket för halva priset. Telia, tele2, telenor, allente m.fl.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk

Eller är det bara en tv och ett abonnemang som det gällde? Isåfall är det bara välja något paket som verkar bra. Kom ihåg att det bara går att titta på en kanal åt gången. Så det brukar bli på sin höjd 3-4 kanaler som det växlas mellan. Om det redan finns iptv i bostaden så brukar det finnas en app som det går se kanalerna på. Isåfall räcker det med en chromecast och sedan installera appen och köra.

Permalänk
Medlem

Sporten som är dyr, allente är nog bra alternativ annars tror nenda är konkurrenten

Permalänk

Annars finns ju faktiskt ett färskt test för streaming här på swec. https://www.sweclockers.com/artikel/38156-har-ar-streamingtja...

Permalänk
Medlem

Sappa och Allente är två stora aktörer som pysslar med IPTV. I min förening har vi nu mer Bahnhof 1000/1000 Mbit + 15-17 TV-kanaler via Allente.

Tidigare hade vi Bahnhof 100/100Mbit + Sappa (även där 15-17 tv-kanaler) via stadsnätet. Jag, och flera grannar med mig, upplever att TV:n fungerar bättre nu när vi kör via Allente.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |